Tomáš Blažek se vrací na místo spolujezdce. Ne, to není legrace. Při PSG – Partr rally Vsetín 2012 totiž „Bláža“ opravdu usedne do pravé sedačky v závodní Škodě Fabia
Tím, kdo uslyší rozpis z úst zlínského jezdce, bude Robert Čonka. Dva kamarádi ze třídy se totiž tak dlouho hecovali, až padlo slovo a čerstvý mistr z spritových sedmiček Robert Čonka, sveze Tomáše. Tomáš Blažek se na poslední rallysprintový start velmi těší. „Samozřejmě se moc těším. Vsetínské rychlostní zkoušky jsou náročné a přitom velmi krásné. Doufám, že se počasí umoudří a soutěž se odjede na suchu.“ „Bláža“ se na místě spolujezdce poveze už podruhé. Svou premiéru si odbyl v roce 2010 při Rally Posázaví, kdy navigoval Martina Kučeru. Tehdy se posádku zastavila lehká havárie. Nyní Tomáš věří v úspěšný start. „Vím, že to nebude nic lehkého, protože pomalu Robert určitě nepojede, ale o to víc mne vsetínský sprint motivuje. Snažil jsem se, co nejvíce informací pobrat od mého spolujezdce Mirka Prachaře. Snad mi pověděl všechno co budu potřebovat k tomu, abych svou spolujezdeckou roli zvládl na jedničku, byl v autě platným členem posádky a jízdu s Robertem si pořádně užil.“ A co očekává zlínský jezdec od společného startu s letošním mistrem třídy 7? „Já sám nevím co čekat :-). Ale ne, teď vážně. Start ve Vsetíně bude pro mne jistě dobrou zkušeností a zábavou zároveň. Chci se vžít do role spolujezdce a vychutnat si soutěž i z této strany posádky. Robert Čonka si s Petrem Zátkem v Pačejově předčasně zajistlili mistrovský titul a já jim k němu dodatečně gratuluji. Pražské posádce již o nic nejde a proto si může dovolit malé dobrodružství. Když mi tedy Robert zavolal, zda s ním nechci odstartovat ve Vsetíně, tak jsem nejdříve myslel, že vtipkuje. Na druhou stranu, taková nabídka se neodmítá.“
Jak Tomáš Blažek, tak i Robert Čonka se na společný start těší. Robert slibuje Tomášovi pekelnou jízdu a údajně jej nebude nijak šetřit. „Bláža“ okamžitě kontruje s odpovědí a dle všeho to s ním Robert nebude mít nijak lehké. „Pokud Robert pojede na erzetách, jako na nákup, tak na něj určitě zvýším hlas a může si být jistý, že mu budu kecat do řízení ?. Za volant se ale určitě cpát nebudu. Čonka je rychlý jezdec, ale já věřím, že se s ním bát v autě nebudu. Jinak bych do této akce ani nešel. Spousta kamarádů a kolegů jezdců mi říkalo, že by nechtěli navigovat, že by se báli. Já doufám, že se od Roberta i něco přiučím tak, aby to měl v příštím roce se mnou mnohem složitější.“ Tímto by chtěla posádka Robert Čonka – Tomáš Blažek pozvat své přátelé, kamarády a fanoušky rally do Vsetína na PSG – Partr rally Vsetín 2012. Startovní číslo dvou poblázněných jezdců, kteří usednou do jednoho auta je 62.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?