Tomáš Blažek se vrací na místo spolujezdce. Ne, to není legrace. Při PSG – Partr rally Vsetín 2012 totiž „Bláža“ opravdu usedne do pravé sedačky v závodní Škodě Fabia
Tím, kdo uslyší rozpis z úst zlínského jezdce, bude Robert Čonka. Dva kamarádi ze třídy se totiž tak dlouho hecovali, až padlo slovo a čerstvý mistr z spritových sedmiček Robert Čonka, sveze Tomáše. Tomáš Blažek se na poslední rallysprintový start velmi těší. „Samozřejmě se moc těším. Vsetínské rychlostní zkoušky jsou náročné a přitom velmi krásné. Doufám, že se počasí umoudří a soutěž se odjede na suchu.“ „Bláža“ se na místě spolujezdce poveze už podruhé. Svou premiéru si odbyl v roce 2010 při Rally Posázaví, kdy navigoval Martina Kučeru. Tehdy se posádku zastavila lehká havárie. Nyní Tomáš věří v úspěšný start. „Vím, že to nebude nic lehkého, protože pomalu Robert určitě nepojede, ale o to víc mne vsetínský sprint motivuje. Snažil jsem se, co nejvíce informací pobrat od mého spolujezdce Mirka Prachaře. Snad mi pověděl všechno co budu potřebovat k tomu, abych svou spolujezdeckou roli zvládl na jedničku, byl v autě platným členem posádky a jízdu s Robertem si pořádně užil.“ A co očekává zlínský jezdec od společného startu s letošním mistrem třídy 7? „Já sám nevím co čekat :-). Ale ne, teď vážně. Start ve Vsetíně bude pro mne jistě dobrou zkušeností a zábavou zároveň. Chci se vžít do role spolujezdce a vychutnat si soutěž i z této strany posádky. Robert Čonka si s Petrem Zátkem v Pačejově předčasně zajistlili mistrovský titul a já jim k němu dodatečně gratuluji. Pražské posádce již o nic nejde a proto si může dovolit malé dobrodružství. Když mi tedy Robert zavolal, zda s ním nechci odstartovat ve Vsetíně, tak jsem nejdříve myslel, že vtipkuje. Na druhou stranu, taková nabídka se neodmítá.“
Jak Tomáš Blažek, tak i Robert Čonka se na společný start těší. Robert slibuje Tomášovi pekelnou jízdu a údajně jej nebude nijak šetřit. „Bláža“ okamžitě kontruje s odpovědí a dle všeho to s ním Robert nebude mít nijak lehké. „Pokud Robert pojede na erzetách, jako na nákup, tak na něj určitě zvýším hlas a může si být jistý, že mu budu kecat do řízení ?. Za volant se ale určitě cpát nebudu. Čonka je rychlý jezdec, ale já věřím, že se s ním bát v autě nebudu. Jinak bych do této akce ani nešel. Spousta kamarádů a kolegů jezdců mi říkalo, že by nechtěli navigovat, že by se báli. Já doufám, že se od Roberta i něco přiučím tak, aby to měl v příštím roce se mnou mnohem složitější.“ Tímto by chtěla posádka Robert Čonka – Tomáš Blažek pozvat své přátelé, kamarády a fanoušky rally do Vsetína na PSG – Partr rally Vsetín 2012. Startovní číslo dvou poblázněných jezdců, kteří usednou do jednoho auta je 62.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?