Tomáš Blažek se vrací na místo spolujezdce. Ne, to není legrace. Při PSG – Partr rally Vsetín 2012 totiž „Bláža“ opravdu usedne do pravé sedačky v závodní Škodě Fabia
Tím, kdo uslyší rozpis z úst zlínského jezdce, bude Robert Čonka. Dva kamarádi ze třídy se totiž tak dlouho hecovali, až padlo slovo a čerstvý mistr z spritových sedmiček Robert Čonka, sveze Tomáše. Tomáš Blažek se na poslední rallysprintový start velmi těší. „Samozřejmě se moc těším. Vsetínské rychlostní zkoušky jsou náročné a přitom velmi krásné. Doufám, že se počasí umoudří a soutěž se odjede na suchu.“ „Bláža“ se na místě spolujezdce poveze už podruhé. Svou premiéru si odbyl v roce 2010 při Rally Posázaví, kdy navigoval Martina Kučeru. Tehdy se posádku zastavila lehká havárie. Nyní Tomáš věří v úspěšný start. „Vím, že to nebude nic lehkého, protože pomalu Robert určitě nepojede, ale o to víc mne vsetínský sprint motivuje. Snažil jsem se, co nejvíce informací pobrat od mého spolujezdce Mirka Prachaře. Snad mi pověděl všechno co budu potřebovat k tomu, abych svou spolujezdeckou roli zvládl na jedničku, byl v autě platným členem posádky a jízdu s Robertem si pořádně užil.“ A co očekává zlínský jezdec od společného startu s letošním mistrem třídy 7? „Já sám nevím co čekat :-). Ale ne, teď vážně. Start ve Vsetíně bude pro mne jistě dobrou zkušeností a zábavou zároveň. Chci se vžít do role spolujezdce a vychutnat si soutěž i z této strany posádky. Robert Čonka si s Petrem Zátkem v Pačejově předčasně zajistlili mistrovský titul a já jim k němu dodatečně gratuluji. Pražské posádce již o nic nejde a proto si může dovolit malé dobrodružství. Když mi tedy Robert zavolal, zda s ním nechci odstartovat ve Vsetíně, tak jsem nejdříve myslel, že vtipkuje. Na druhou stranu, taková nabídka se neodmítá.“
Jak Tomáš Blažek, tak i Robert Čonka se na společný start těší. Robert slibuje Tomášovi pekelnou jízdu a údajně jej nebude nijak šetřit. „Bláža“ okamžitě kontruje s odpovědí a dle všeho to s ním Robert nebude mít nijak lehké. „Pokud Robert pojede na erzetách, jako na nákup, tak na něj určitě zvýším hlas a může si být jistý, že mu budu kecat do řízení ?. Za volant se ale určitě cpát nebudu. Čonka je rychlý jezdec, ale já věřím, že se s ním bát v autě nebudu. Jinak bych do této akce ani nešel. Spousta kamarádů a kolegů jezdců mi říkalo, že by nechtěli navigovat, že by se báli. Já doufám, že se od Roberta i něco přiučím tak, aby to měl v příštím roce se mnou mnohem složitější.“ Tímto by chtěla posádka Robert Čonka – Tomáš Blažek pozvat své přátelé, kamarády a fanoušky rally do Vsetína na PSG – Partr rally Vsetín 2012. Startovní číslo dvou poblázněných jezdců, kteří usednou do jednoho auta je 62.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.