Jeseníky Rujbrovi s Nesvadbou sedly

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Tomáš Brčko Brázdil
Ondřej Krajča 10. října 2012 22:24
Sdílej:

Pomalu ale jistě se blíží konec rally sezóny a předposlední soutěží ve sprintech byla již tradiční Rally Jeseníky, jejichž termín se posunul již ke konci měsíce září.

Na této soutěži nemohla chybět ani posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba, pro které jsou letos sprinty prioritou. Kluci chtěli vylepšit svojí průběžně šestou pozici v hodnocení třídy 3, která byla i na Jeseníkách velmi dobře obsazena a nechyběl nikdo ze špičky. „Na závody do Štermberku jsme se oba s Patrikem těšili, líbí se nám zdejší tratě a po 3 týdnech od Barumky už nám závodění zase chybělo,“ konstatuje před startem soutěžě Richard Nesvadba.Svoji důležitou roli začalo hrát i počasí, když od rána pršelo a bylo tedy jasné, že hlavně v lesních úsecích nebude žádný prostor pro chybu. A Patrik s Richardem doslova vletěli do prvních čtyřech testů. Jejich časy patřily ve třídě 3 k nejlepším a na třetí RZ dokonce zajeli skvělý druhý čas ve třídě a devátý celkově. Po první sekci tak byli kluci sedmí ve třídě, avšak s minimální ztrátou na soupeře před sebou. „Když mě ráno probudil déšť, tak jsem si říkal, že to zase bude pneumatiková loterie. Do závodu jsme vyráželi na řezaných mediích, které se ukázaly jako parádní volba. Z dosažených časů na erzetách jsme byli příjemně překvapení a hlavně namotivovaní do druhé půlky soutěže,“ hodnotí první sekci testů Patrik Rujbr.

Voda posádce KRTZ Racing Teamu seděla, ale trať začala odpoledne osychat, přesto bylo hlavně v lesích vytaháno spousta bláta a šotoliny. Patrik s Richardem nepolevili ze svého tempa a po šestém testu se posunuli již na šesté místo ve třídě 3. Hlavně RZ 3/7 klukům seděla, když při druhém průjezdu zaznamenali třetí čas, avšak desetisekundová penalizace je srazila zpět na sedmé místo. Na poslední rychlostní zkoušce dojel Lancer Evo X na čtvrtém místě ve třídě, ale celkově to znamenalo sedmé místo po velmi pěkném výkonu. „Až do konce jsme bojovali se soupeři o každou desetinku, o to víc nás mrzí desetisekundová penalizace za předčasný start, která nás stála 2 místa v celkovém pořadí, ale i tak máme z této soutěže dobrý pocit a motivaci do závěrečného letošního sprintu ve Vsetíně,“ shrnuje úspěšně dokončenou Rally Jeseníky spolujezdec Richard Nesvadba.

Již za necelé dva týdny čeká na všechny sprinterské posádky závěrečná soutěž sezóny, kterou je tradiční Rally Vsetín, kde nebude chybět posádka KRTZ Racing Teamu. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.