Pomalu ale jistě se blíží konec rally sezóny a předposlední soutěží ve sprintech byla již tradiční Rally Jeseníky, jejichž termín se posunul již ke konci měsíce září.
Na této soutěži nemohla chybět ani posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba, pro které jsou letos sprinty prioritou. Kluci chtěli vylepšit svojí průběžně šestou pozici v hodnocení třídy 3, která byla i na Jeseníkách velmi dobře obsazena a nechyběl nikdo ze špičky. „Na závody do Štermberku jsme se oba s Patrikem těšili, líbí se nám zdejší tratě a po 3 týdnech od Barumky už nám závodění zase chybělo,“ konstatuje před startem soutěžě Richard Nesvadba.Svoji důležitou roli začalo hrát i počasí, když od rána pršelo a bylo tedy jasné, že hlavně v lesních úsecích nebude žádný prostor pro chybu. A Patrik s Richardem doslova vletěli do prvních čtyřech testů. Jejich časy patřily ve třídě 3 k nejlepším a na třetí RZ dokonce zajeli skvělý druhý čas ve třídě a devátý celkově. Po první sekci tak byli kluci sedmí ve třídě, avšak s minimální ztrátou na soupeře před sebou. „Když mě ráno probudil déšť, tak jsem si říkal, že to zase bude pneumatiková loterie. Do závodu jsme vyráželi na řezaných mediích, které se ukázaly jako parádní volba. Z dosažených časů na erzetách jsme byli příjemně překvapení a hlavně namotivovaní do druhé půlky soutěže,“ hodnotí první sekci testů Patrik Rujbr.
Voda posádce KRTZ Racing Teamu seděla, ale trať začala odpoledne osychat, přesto bylo hlavně v lesích vytaháno spousta bláta a šotoliny. Patrik s Richardem nepolevili ze svého tempa a po šestém testu se posunuli již na šesté místo ve třídě 3. Hlavně RZ 3/7 klukům seděla, když při druhém průjezdu zaznamenali třetí čas, avšak desetisekundová penalizace je srazila zpět na sedmé místo. Na poslední rychlostní zkoušce dojel Lancer Evo X na čtvrtém místě ve třídě, ale celkově to znamenalo sedmé místo po velmi pěkném výkonu. „Až do konce jsme bojovali se soupeři o každou desetinku, o to víc nás mrzí desetisekundová penalizace za předčasný start, která nás stála 2 místa v celkovém pořadí, ale i tak máme z této soutěže dobrý pocit a motivaci do závěrečného letošního sprintu ve Vsetíně,“ shrnuje úspěšně dokončenou Rally Jeseníky spolujezdec Richard Nesvadba.
Již za necelé dva týdny čeká na všechny sprinterské posádky závěrečná soutěž sezóny, kterou je tradiční Rally Vsetín, kde nebude chybět posádka KRTZ Racing Teamu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?