Pomalu ale jistě se blíží konec rally sezóny a předposlední soutěží ve sprintech byla již tradiční Rally Jeseníky, jejichž termín se posunul již ke konci měsíce září.
Na této soutěži nemohla chybět ani posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba, pro které jsou letos sprinty prioritou. Kluci chtěli vylepšit svojí průběžně šestou pozici v hodnocení třídy 3, která byla i na Jeseníkách velmi dobře obsazena a nechyběl nikdo ze špičky. „Na závody do Štermberku jsme se oba s Patrikem těšili, líbí se nám zdejší tratě a po 3 týdnech od Barumky už nám závodění zase chybělo,“ konstatuje před startem soutěžě Richard Nesvadba.Svoji důležitou roli začalo hrát i počasí, když od rána pršelo a bylo tedy jasné, že hlavně v lesních úsecích nebude žádný prostor pro chybu. A Patrik s Richardem doslova vletěli do prvních čtyřech testů. Jejich časy patřily ve třídě 3 k nejlepším a na třetí RZ dokonce zajeli skvělý druhý čas ve třídě a devátý celkově. Po první sekci tak byli kluci sedmí ve třídě, avšak s minimální ztrátou na soupeře před sebou. „Když mě ráno probudil déšť, tak jsem si říkal, že to zase bude pneumatiková loterie. Do závodu jsme vyráželi na řezaných mediích, které se ukázaly jako parádní volba. Z dosažených časů na erzetách jsme byli příjemně překvapení a hlavně namotivovaní do druhé půlky soutěže,“ hodnotí první sekci testů Patrik Rujbr.
Voda posádce KRTZ Racing Teamu seděla, ale trať začala odpoledne osychat, přesto bylo hlavně v lesích vytaháno spousta bláta a šotoliny. Patrik s Richardem nepolevili ze svého tempa a po šestém testu se posunuli již na šesté místo ve třídě 3. Hlavně RZ 3/7 klukům seděla, když při druhém průjezdu zaznamenali třetí čas, avšak desetisekundová penalizace je srazila zpět na sedmé místo. Na poslední rychlostní zkoušce dojel Lancer Evo X na čtvrtém místě ve třídě, ale celkově to znamenalo sedmé místo po velmi pěkném výkonu. „Až do konce jsme bojovali se soupeři o každou desetinku, o to víc nás mrzí desetisekundová penalizace za předčasný start, která nás stála 2 místa v celkovém pořadí, ale i tak máme z této soutěže dobrý pocit a motivaci do závěrečného letošního sprintu ve Vsetíně,“ shrnuje úspěšně dokončenou Rally Jeseníky spolujezdec Richard Nesvadba.
Již za necelé dva týdny čeká na všechny sprinterské posádky závěrečná soutěž sezóny, kterou je tradiční Rally Vsetín, kde nebude chybět posádka KRTZ Racing Teamu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?