Pomalu ale jistě se blíží konec rally sezóny a předposlední soutěží ve sprintech byla již tradiční Rally Jeseníky, jejichž termín se posunul již ke konci měsíce září.
Na této soutěži nemohla chybět ani posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba, pro které jsou letos sprinty prioritou. Kluci chtěli vylepšit svojí průběžně šestou pozici v hodnocení třídy 3, která byla i na Jeseníkách velmi dobře obsazena a nechyběl nikdo ze špičky. „Na závody do Štermberku jsme se oba s Patrikem těšili, líbí se nám zdejší tratě a po 3 týdnech od Barumky už nám závodění zase chybělo,“ konstatuje před startem soutěžě Richard Nesvadba.Svoji důležitou roli začalo hrát i počasí, když od rána pršelo a bylo tedy jasné, že hlavně v lesních úsecích nebude žádný prostor pro chybu. A Patrik s Richardem doslova vletěli do prvních čtyřech testů. Jejich časy patřily ve třídě 3 k nejlepším a na třetí RZ dokonce zajeli skvělý druhý čas ve třídě a devátý celkově. Po první sekci tak byli kluci sedmí ve třídě, avšak s minimální ztrátou na soupeře před sebou. „Když mě ráno probudil déšť, tak jsem si říkal, že to zase bude pneumatiková loterie. Do závodu jsme vyráželi na řezaných mediích, které se ukázaly jako parádní volba. Z dosažených časů na erzetách jsme byli příjemně překvapení a hlavně namotivovaní do druhé půlky soutěže,“ hodnotí první sekci testů Patrik Rujbr.
Voda posádce KRTZ Racing Teamu seděla, ale trať začala odpoledne osychat, přesto bylo hlavně v lesích vytaháno spousta bláta a šotoliny. Patrik s Richardem nepolevili ze svého tempa a po šestém testu se posunuli již na šesté místo ve třídě 3. Hlavně RZ 3/7 klukům seděla, když při druhém průjezdu zaznamenali třetí čas, avšak desetisekundová penalizace je srazila zpět na sedmé místo. Na poslední rychlostní zkoušce dojel Lancer Evo X na čtvrtém místě ve třídě, ale celkově to znamenalo sedmé místo po velmi pěkném výkonu. „Až do konce jsme bojovali se soupeři o každou desetinku, o to víc nás mrzí desetisekundová penalizace za předčasný start, která nás stála 2 místa v celkovém pořadí, ale i tak máme z této soutěže dobrý pocit a motivaci do závěrečného letošního sprintu ve Vsetíně,“ shrnuje úspěšně dokončenou Rally Jeseníky spolujezdec Richard Nesvadba.
Již za necelé dva týdny čeká na všechny sprinterské posádky závěrečná soutěž sezóny, kterou je tradiční Rally Vsetín, kde nebude chybět posádka KRTZ Racing Teamu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.