Poslední podnik Mediasport MMČR v rally a v rally historických vozidel včera odstartoval v okolí Příbrami.
Do rally odstratovalo 74 posádek. Chybí Odložilík a Běhálek. Kopecký je už mistrem a tak usedl spolu se svým spolujezdcem na sedadlo bezpečnostního vozu.
Druhé místo je už také dáno a je na něm Roman Kresta, pro kterého to bude možná poslední soutěž vůbec. Souboj se tak očekával o místo třetí mezi Pechem a Tarabusem. Tato tajenka se rozhodla už na první rychlostní zkoušce, kde Pech s Uhlem odstoupili na technickou závadu svého Mini. Ve druhé zkoušce se kvůli převodovce poroučí Štajf, ve třetí zkoušce končí Tlusťák.
Loňské vítězné tažení na tratích Rally Příbram
Nejprve se vedení ujal Valoušek s Kostkou. Na šesté rychlostní zkoušce, ale přehnal nájezd do levé zatáčky a jeho Peugeot se jen těsně zastavil před diváckou zónou. Vedení tedy převzal Kresta. Celou první etapu míchá kartami posádka Dohnal - Grega. Jede letos naposled a soutěž si užívá. Tarabus zatím nestíhá.
Ve velkých enkách zuří boj mezi maldíkem Kočím a Orsákem. Po porvní etapě je na tom lépe Kočí. Velké překvapení je šesté místo mistra Evropy Černého s Citroenem DS3RT, tratě sedí i Petákovi, který je osmý. Mezi tyto dvě dvoukolky se vklínil zodpovědně jedoucí Hudec. Do desítky se vešli ještě Adolf a Triner. V první etapě odstroupili také Jelínek s nefunkční převodovkou, motor odešel Barvíkovi a Růžičkovi.
Nestárnoucí Emil opět dokazuje, že je ještě rychlý
Na havárii odstoupil i Smékal a Lichovník. Ve třídě šest vedl témeř celou první etapu Nor Kristiansen s Fabií R2, ale zastavila jej porucha řízení. Nyní tedy vede Polák Janczak s Citreoenm C2R2 Max, 13,4 zpět je Vrkoslav s Fabií R2 a třetí je Srb 46,4. Ve třídě sedm je nelepší jak jinak než Emil Triner. Druhý je Robert Čonka, který ztrácí téměř pět minut, ale soutěž si obrovsky užívá. Třetí je Hodaň, který má ztrátu na druhé místo přes minutu.
Třídě osm vévodí červená Alfa Romeo Martina Rady. Třdu devět vede Bisaha o skoro čtyři minuty před Ballerem.
V historicích nejprve vedl Navrátil s Káňou se Sierrou, lae na sedmé rychlostní zkoušce se poroučelo turbo. Ve vedení MČRHA je tedy 130tka Krejči, druhý je se stejným vozem Hloušek a třetí je Šimůnek s Favoritem. Do cíle první etapy dorazilo padesát posádek. Dnes je na programu šest rychlostních zkoušek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.