Rally Příbram: Kresta převzal vedení, Valoušek havaroval

rally příbram
rally příbram, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Tomáš Urban 7. října 2012 11:42
Sdílej:

Poslední podnik Mediasport MMČR v rally a v rally historických vozidel včera odstartoval v okolí Příbrami.

Do rally odstratovalo 74 posádek. Chybí Odložilík a Běhálek. Kopecký je už mistrem a tak usedl spolu se svým spolujezdcem na sedadlo bezpečnostního vozu. 

Druhé místo je už také dáno a je na něm Roman Kresta, pro kterého to bude možná poslední soutěž vůbec. Souboj se tak očekával o místo třetí mezi Pechem a Tarabusem. Tato tajenka se rozhodla už na první rychlostní zkoušce, kde Pech s Uhlem odstoupili na technickou závadu svého Mini. Ve druhé zkoušce se kvůli převodovce poroučí  Štajf, ve třetí zkoušce končí Tlusťák. 

Loňské vítězné tažení na tratích Rally Příbram

Nejprve se vedení ujal Valoušek s Kostkou. Na šesté rychlostní zkoušce, ale přehnal nájezd do levé zatáčky a jeho Peugeot se jen těsně zastavil před diváckou zónou. Vedení tedy převzal Kresta. Celou první etapu míchá kartami posádka Dohnal - Grega. Jede letos naposled a soutěž si užívá. Tarabus zatím nestíhá. 

Ve velkých enkách zuří boj mezi maldíkem Kočím a Orsákem. Po porvní etapě je na tom lépe Kočí. Velké překvapení je šesté místo mistra Evropy Černého s Citroenem DS3RT, tratě sedí i Petákovi, který je osmý. Mezi tyto dvě dvoukolky se vklínil zodpovědně jedoucí Hudec. Do desítky se vešli ještě Adolf a Triner. V první etapě odstroupili také Jelínek s nefunkční převodovkou, motor odešel Barvíkovi a Růžičkovi.

Nestárnoucí Emil opět dokazuje, že je ještě rychlý

Na havárii odstoupil i Smékal a Lichovník. Ve třídě šest vedl témeř celou první etapu Nor Kristiansen s Fabií R2, ale zastavila jej porucha řízení. Nyní tedy vede Polák Janczak s Citreoenm C2R2 Max, 13,4 zpět je Vrkoslav s Fabií R2 a třetí je Srb 46,4. Ve třídě sedm je nelepší jak jinak než Emil Triner. Druhý je Robert Čonka, který ztrácí téměř pět minut, ale soutěž si obrovsky užívá. Třetí je Hodaň, který má ztrátu na druhé místo přes minutu. 

Třídě osm vévodí červená Alfa Romeo Martina Rady. Třdu devět vede Bisaha o skoro čtyři minuty před Ballerem. 

V historicích nejprve vedl Navrátil s Káňou se Sierrou, lae na sedmé rychlostní zkoušce se poroučelo turbo. Ve vedení MČRHA je tedy 130tka Krejči, druhý je se stejným vozem Hloušek a třetí je Šimůnek s Favoritem. Do cíle první etapy dorazilo padesát posádek. Dnes je na programu šest rychlostních zkoušek.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.