Se smíšenými pocity odjížděly MHRACING posádky z předposledního sedmého sprintu sezony v Jeseníkách Martin Hudec i Jaroslav Pešl.
Posádka Hudec – Picka, která momentálně jezdí v barvách Semerád Rally teamu, zaspala první polovinu závodu a ve zbytku vydřela alespoň desáté místo absolutně a čtvrté ve své třídě 3. Jaroslav Pešl s Romanem Peškem (Mitsubishi Lancer EVO IX) naopak měli úžasný začátek soutěže. Dlouho všechny soupeře drželi za zády a drželi vedení ve třídě, ale technické problémy způsobily pokles na třetí místo ve třídě (a deváté absolutně), což je ale i tak výborný výsledek.
Martin Hudec, kterému stejně jako v minulých třech závodech připravoval auto Semerád Rally team, doplatil na svoji přílišnou opatrnost v ranních úvodních zkouškách a prakticky tak přišel o možnost porvat se o první příčky ve své třídě 3. „Ráno v prvních rychlostních zkouškách jsem prostě vyměkl. Pršelo, bylo hodně mokro a kluzko a přiznávám, že - jak bych to řekl slušně - normálně jsem to prostě zazdil. Jel jsem až příliš opatrně a tím i moc pomalu. V ranních zkouškách jsem ztratil strašně moc času,“ sypal si popel na hlavu pilot posádky Martin Hudec. Podle něj se jen potvrdilo, že jednak na vodě a jednak navíc v Jeseníkách se mu tradičně daří mizerně. „Jeseníky mi jaksi nikdy neseděly. Už tu jezdím nějaký ten rok, a snad pokaždé tady prší a ještě k tomu mi to tady nikdy nejde,“ čertí se naoko s úsměvem třebíčský jezdec.
Částečné zlepšení posádky Hudec - Picka přišlo až ve druhé polovině závodu. „Postupně jsem se do toho dostával, ale tu obrovskou ztrátu z dopoledne nešlo dohnat. Radost nám udělala alespoň poslední zkouška, kterou jsme vyhráli. Celkově je to pro mě určitě poučení a výzva do budoucna, protože na mokru se skutečně ještě mám pořádně co učit,“ uznává sportovně Hudec a nezapomněl na poděkování svým spolubojovníkům v Jeseníkách. „Určitě bych rád poděkoval všem ze Semerád rally teamu, kteří odvedli tradičně super práci.“
Po závodě se pak Hudcovi dostalo pěkných pár poznámek na téma jeho jízdy na mokru. „Už mi radili všelicos. Třeba ať si před závodem na mokru stáhnu šňůrkou nohavice nad kotníky a jedu plný kotel a podobně,“ směje se na celé kolo věčný vtipálek Hudec. Hned ale přešel k vážnějšímu tématu, a sice k boji o konečná umístění ve sprintovém šampionátu, který pomalu míří do finiše. „Tímto výpadkem v Jeseníkách jsem přišel o šanci na titul, který vybojoval Martin Bujáček a já mu gratuluji. Jeden souboj se tak pro mě uzavřel, ale tím se taky otevřel druhý souboj. O stříbro ve třídě se ještě pobijeme s Lumírem Firlou, který v Jeseníkách nabral plný počet bodů za výhru. Zasáhnout do toho může taky Jarda Pešl. O všem se rozhodne na posledním podniku ve Vsetíně, tam už se všichni moc těšíme a pořádně to tam roztočíme,“ vzkazuje soupeřům i fanouškům Martin Hudec.
Druhý borec ze stáje MH Racing team - Jaroslav Pešl - zažil v Jeseníkách nejlepší vstup do soutěže v celé své kariéře. Se svým obvyklým parťákem Romanem Peškem do toho oba Valaši ze začátku pořádně šlápli a ukázali ostatním soupeřům svá záda. Pešl ve své třídě 3 vyhrál první i třetí rychlostní zkoušku, ještě po čtyřech testech držel stále vedení. „Hlavně s první polovinou soutěže jsem byl maximálně spokojený. Na sprintu je velmi důležitý začátek a nám se od rána dařilo, na co jsme sáhli,“ pochvaloval si výborný vstup do jesenického sprintu Jaroslav Pešl. „Vyhrál jsem dvě erzety, byli jsme v naší třídě ve vedení. Když jsem se pak nad tím zamyslel, tak jsem zjistil, že jsem ještě vlastně nikdy nevedl třídu,“ smál se Pešl
Jenže ideální stav pro Pešla s Peškem bohužel nevydržel až do konce. Před začátkem třetí zkoušky přišel technický problém, který se postupně po troškách zhoršoval. „Vyskytl se problém na olejovém čerpadle mezinápravovaého diferenciálu. Důsledkem toho jsme neměli dostatečnou trakci a nemohli jsem z auta vyždímat úplně všechno tak, jak bychom potřebovali,“ popsal pilot komplikaci, která jej možná stála i vítězství. I s tímto handicapem se ještě podařilo Pešlovi dokonce vyhrát třetí erzetu a dojet čtvrtý ve čtyřce, po které byl průběžně stále první. Bylo ale jasné, že pokud se nepodaří problém vyřešit, tak bude zle. Nejhorší scénář se bohužel pro Pešla vyplnil. „Problémy s čerpadlem, které podle mě byly nejspíše asi ještě důsledkem předchozí havárie ve Vyškově, se nám bohužel opravit nepodařilo. Proto jsme šli do zbylých čtyř zkoušek s tím, že auto nepojede úplně ideálně,“ přiblížil technické trable valašskomeziříčský jezdec.
I přesto se však oba Valaši poprali s nepřízní osudu se ctí. Pešla sice hned po páté zkoušce vystřídal ve vedení Firla a po šestce ho předběhl i Bujáček, na třetím místě však už valašskomeziříčský jezdec vydržel. „Byl to tuhý boj. Věděli jsme, že auto nepojede ideálně, ale snažili jsme se vymačkat z něj všechno. V rámci daných možností jsme jeli hranu. Spadli jsme sice z prvního na třetí, ale aspoň třetí místo před Hudem jsme zuby nehty uhájili a za to jsem moc rád,“ ulevil si 32letý otec tříletého Jindřicha a dvouměsíční Laury.
Když postupem času vyprchaly emoce, nakonec mohl být Pešlík v podstatě spíše spokojen. „Celkově jsem s Jeseníky spokojený. Mohlo to být určitě lepší, nebýt těch problémů, ale taky to mohlo být i horší. Velkou radost mám ze dvou vyhraných erzet v první půlce závodu a taky z vedení po čtyřech erzetách. Je to pro nás povzbuzení do dalších bojů. Už se moc těšíme do Vsetína,“ říká Jaroslav Pešl.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.