Se smíšenými pocity odjížděly MHRACING posádky z předposledního sedmého sprintu sezony v Jeseníkách Martin Hudec i Jaroslav Pešl.
Posádka Hudec – Picka, která momentálně jezdí v barvách Semerád Rally teamu, zaspala první polovinu závodu a ve zbytku vydřela alespoň desáté místo absolutně a čtvrté ve své třídě 3. Jaroslav Pešl s Romanem Peškem (Mitsubishi Lancer EVO IX) naopak měli úžasný začátek soutěže. Dlouho všechny soupeře drželi za zády a drželi vedení ve třídě, ale technické problémy způsobily pokles na třetí místo ve třídě (a deváté absolutně), což je ale i tak výborný výsledek.
Martin Hudec, kterému stejně jako v minulých třech závodech připravoval auto Semerád Rally team, doplatil na svoji přílišnou opatrnost v ranních úvodních zkouškách a prakticky tak přišel o možnost porvat se o první příčky ve své třídě 3. „Ráno v prvních rychlostních zkouškách jsem prostě vyměkl. Pršelo, bylo hodně mokro a kluzko a přiznávám, že - jak bych to řekl slušně - normálně jsem to prostě zazdil. Jel jsem až příliš opatrně a tím i moc pomalu. V ranních zkouškách jsem ztratil strašně moc času,“ sypal si popel na hlavu pilot posádky Martin Hudec. Podle něj se jen potvrdilo, že jednak na vodě a jednak navíc v Jeseníkách se mu tradičně daří mizerně. „Jeseníky mi jaksi nikdy neseděly. Už tu jezdím nějaký ten rok, a snad pokaždé tady prší a ještě k tomu mi to tady nikdy nejde,“ čertí se naoko s úsměvem třebíčský jezdec.
Částečné zlepšení posádky Hudec - Picka přišlo až ve druhé polovině závodu. „Postupně jsem se do toho dostával, ale tu obrovskou ztrátu z dopoledne nešlo dohnat. Radost nám udělala alespoň poslední zkouška, kterou jsme vyhráli. Celkově je to pro mě určitě poučení a výzva do budoucna, protože na mokru se skutečně ještě mám pořádně co učit,“ uznává sportovně Hudec a nezapomněl na poděkování svým spolubojovníkům v Jeseníkách. „Určitě bych rád poděkoval všem ze Semerád rally teamu, kteří odvedli tradičně super práci.“
Po závodě se pak Hudcovi dostalo pěkných pár poznámek na téma jeho jízdy na mokru. „Už mi radili všelicos. Třeba ať si před závodem na mokru stáhnu šňůrkou nohavice nad kotníky a jedu plný kotel a podobně,“ směje se na celé kolo věčný vtipálek Hudec. Hned ale přešel k vážnějšímu tématu, a sice k boji o konečná umístění ve sprintovém šampionátu, který pomalu míří do finiše. „Tímto výpadkem v Jeseníkách jsem přišel o šanci na titul, který vybojoval Martin Bujáček a já mu gratuluji. Jeden souboj se tak pro mě uzavřel, ale tím se taky otevřel druhý souboj. O stříbro ve třídě se ještě pobijeme s Lumírem Firlou, který v Jeseníkách nabral plný počet bodů za výhru. Zasáhnout do toho může taky Jarda Pešl. O všem se rozhodne na posledním podniku ve Vsetíně, tam už se všichni moc těšíme a pořádně to tam roztočíme,“ vzkazuje soupeřům i fanouškům Martin Hudec.
Druhý borec ze stáje MH Racing team - Jaroslav Pešl - zažil v Jeseníkách nejlepší vstup do soutěže v celé své kariéře. Se svým obvyklým parťákem Romanem Peškem do toho oba Valaši ze začátku pořádně šlápli a ukázali ostatním soupeřům svá záda. Pešl ve své třídě 3 vyhrál první i třetí rychlostní zkoušku, ještě po čtyřech testech držel stále vedení. „Hlavně s první polovinou soutěže jsem byl maximálně spokojený. Na sprintu je velmi důležitý začátek a nám se od rána dařilo, na co jsme sáhli,“ pochvaloval si výborný vstup do jesenického sprintu Jaroslav Pešl. „Vyhrál jsem dvě erzety, byli jsme v naší třídě ve vedení. Když jsem se pak nad tím zamyslel, tak jsem zjistil, že jsem ještě vlastně nikdy nevedl třídu,“ smál se Pešl
Jenže ideální stav pro Pešla s Peškem bohužel nevydržel až do konce. Před začátkem třetí zkoušky přišel technický problém, který se postupně po troškách zhoršoval. „Vyskytl se problém na olejovém čerpadle mezinápravovaého diferenciálu. Důsledkem toho jsme neměli dostatečnou trakci a nemohli jsem z auta vyždímat úplně všechno tak, jak bychom potřebovali,“ popsal pilot komplikaci, která jej možná stála i vítězství. I s tímto handicapem se ještě podařilo Pešlovi dokonce vyhrát třetí erzetu a dojet čtvrtý ve čtyřce, po které byl průběžně stále první. Bylo ale jasné, že pokud se nepodaří problém vyřešit, tak bude zle. Nejhorší scénář se bohužel pro Pešla vyplnil. „Problémy s čerpadlem, které podle mě byly nejspíše asi ještě důsledkem předchozí havárie ve Vyškově, se nám bohužel opravit nepodařilo. Proto jsme šli do zbylých čtyř zkoušek s tím, že auto nepojede úplně ideálně,“ přiblížil technické trable valašskomeziříčský jezdec.
I přesto se však oba Valaši poprali s nepřízní osudu se ctí. Pešla sice hned po páté zkoušce vystřídal ve vedení Firla a po šestce ho předběhl i Bujáček, na třetím místě však už valašskomeziříčský jezdec vydržel. „Byl to tuhý boj. Věděli jsme, že auto nepojede ideálně, ale snažili jsme se vymačkat z něj všechno. V rámci daných možností jsme jeli hranu. Spadli jsme sice z prvního na třetí, ale aspoň třetí místo před Hudem jsme zuby nehty uhájili a za to jsem moc rád,“ ulevil si 32letý otec tříletého Jindřicha a dvouměsíční Laury.
Když postupem času vyprchaly emoce, nakonec mohl být Pešlík v podstatě spíše spokojen. „Celkově jsem s Jeseníky spokojený. Mohlo to být určitě lepší, nebýt těch problémů, ale taky to mohlo být i horší. Velkou radost mám ze dvou vyhraných erzet v první půlce závodu a taky z vedení po čtyřech erzetách. Je to pro nás povzbuzení do dalších bojů. Už se moc těšíme do Vsetína,“ říká Jaroslav Pešl.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?