Se smíšenými pocity odjížděly MHRACING posádky z předposledního sedmého sprintu sezony v Jeseníkách Martin Hudec i Jaroslav Pešl.
Posádka Hudec – Picka, která momentálně jezdí v barvách Semerád Rally teamu, zaspala první polovinu závodu a ve zbytku vydřela alespoň desáté místo absolutně a čtvrté ve své třídě 3. Jaroslav Pešl s Romanem Peškem (Mitsubishi Lancer EVO IX) naopak měli úžasný začátek soutěže. Dlouho všechny soupeře drželi za zády a drželi vedení ve třídě, ale technické problémy způsobily pokles na třetí místo ve třídě (a deváté absolutně), což je ale i tak výborný výsledek.
Martin Hudec, kterému stejně jako v minulých třech závodech připravoval auto Semerád Rally team, doplatil na svoji přílišnou opatrnost v ranních úvodních zkouškách a prakticky tak přišel o možnost porvat se o první příčky ve své třídě 3. „Ráno v prvních rychlostních zkouškách jsem prostě vyměkl. Pršelo, bylo hodně mokro a kluzko a přiznávám, že - jak bych to řekl slušně - normálně jsem to prostě zazdil. Jel jsem až příliš opatrně a tím i moc pomalu. V ranních zkouškách jsem ztratil strašně moc času,“ sypal si popel na hlavu pilot posádky Martin Hudec. Podle něj se jen potvrdilo, že jednak na vodě a jednak navíc v Jeseníkách se mu tradičně daří mizerně. „Jeseníky mi jaksi nikdy neseděly. Už tu jezdím nějaký ten rok, a snad pokaždé tady prší a ještě k tomu mi to tady nikdy nejde,“ čertí se naoko s úsměvem třebíčský jezdec.
Částečné zlepšení posádky Hudec - Picka přišlo až ve druhé polovině závodu. „Postupně jsem se do toho dostával, ale tu obrovskou ztrátu z dopoledne nešlo dohnat. Radost nám udělala alespoň poslední zkouška, kterou jsme vyhráli. Celkově je to pro mě určitě poučení a výzva do budoucna, protože na mokru se skutečně ještě mám pořádně co učit,“ uznává sportovně Hudec a nezapomněl na poděkování svým spolubojovníkům v Jeseníkách. „Určitě bych rád poděkoval všem ze Semerád rally teamu, kteří odvedli tradičně super práci.“
Po závodě se pak Hudcovi dostalo pěkných pár poznámek na téma jeho jízdy na mokru. „Už mi radili všelicos. Třeba ať si před závodem na mokru stáhnu šňůrkou nohavice nad kotníky a jedu plný kotel a podobně,“ směje se na celé kolo věčný vtipálek Hudec. Hned ale přešel k vážnějšímu tématu, a sice k boji o konečná umístění ve sprintovém šampionátu, který pomalu míří do finiše. „Tímto výpadkem v Jeseníkách jsem přišel o šanci na titul, který vybojoval Martin Bujáček a já mu gratuluji. Jeden souboj se tak pro mě uzavřel, ale tím se taky otevřel druhý souboj. O stříbro ve třídě se ještě pobijeme s Lumírem Firlou, který v Jeseníkách nabral plný počet bodů za výhru. Zasáhnout do toho může taky Jarda Pešl. O všem se rozhodne na posledním podniku ve Vsetíně, tam už se všichni moc těšíme a pořádně to tam roztočíme,“ vzkazuje soupeřům i fanouškům Martin Hudec.
Druhý borec ze stáje MH Racing team - Jaroslav Pešl - zažil v Jeseníkách nejlepší vstup do soutěže v celé své kariéře. Se svým obvyklým parťákem Romanem Peškem do toho oba Valaši ze začátku pořádně šlápli a ukázali ostatním soupeřům svá záda. Pešl ve své třídě 3 vyhrál první i třetí rychlostní zkoušku, ještě po čtyřech testech držel stále vedení. „Hlavně s první polovinou soutěže jsem byl maximálně spokojený. Na sprintu je velmi důležitý začátek a nám se od rána dařilo, na co jsme sáhli,“ pochvaloval si výborný vstup do jesenického sprintu Jaroslav Pešl. „Vyhrál jsem dvě erzety, byli jsme v naší třídě ve vedení. Když jsem se pak nad tím zamyslel, tak jsem zjistil, že jsem ještě vlastně nikdy nevedl třídu,“ smál se Pešl
Jenže ideální stav pro Pešla s Peškem bohužel nevydržel až do konce. Před začátkem třetí zkoušky přišel technický problém, který se postupně po troškách zhoršoval. „Vyskytl se problém na olejovém čerpadle mezinápravovaého diferenciálu. Důsledkem toho jsme neměli dostatečnou trakci a nemohli jsem z auta vyždímat úplně všechno tak, jak bychom potřebovali,“ popsal pilot komplikaci, která jej možná stála i vítězství. I s tímto handicapem se ještě podařilo Pešlovi dokonce vyhrát třetí erzetu a dojet čtvrtý ve čtyřce, po které byl průběžně stále první. Bylo ale jasné, že pokud se nepodaří problém vyřešit, tak bude zle. Nejhorší scénář se bohužel pro Pešla vyplnil. „Problémy s čerpadlem, které podle mě byly nejspíše asi ještě důsledkem předchozí havárie ve Vyškově, se nám bohužel opravit nepodařilo. Proto jsme šli do zbylých čtyř zkoušek s tím, že auto nepojede úplně ideálně,“ přiblížil technické trable valašskomeziříčský jezdec.
I přesto se však oba Valaši poprali s nepřízní osudu se ctí. Pešla sice hned po páté zkoušce vystřídal ve vedení Firla a po šestce ho předběhl i Bujáček, na třetím místě však už valašskomeziříčský jezdec vydržel. „Byl to tuhý boj. Věděli jsme, že auto nepojede ideálně, ale snažili jsme se vymačkat z něj všechno. V rámci daných možností jsme jeli hranu. Spadli jsme sice z prvního na třetí, ale aspoň třetí místo před Hudem jsme zuby nehty uhájili a za to jsem moc rád,“ ulevil si 32letý otec tříletého Jindřicha a dvouměsíční Laury.
Když postupem času vyprchaly emoce, nakonec mohl být Pešlík v podstatě spíše spokojen. „Celkově jsem s Jeseníky spokojený. Mohlo to být určitě lepší, nebýt těch problémů, ale taky to mohlo být i horší. Velkou radost mám ze dvou vyhraných erzet v první půlce závodu a taky z vedení po čtyřech erzetách. Je to pro nás povzbuzení do dalších bojů. Už se moc těšíme do Vsetína,“ říká Jaroslav Pešl.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?