Závěr každé sezony se neobejde bez kalkulací bodových součtů, které se promítají do plánů jednotlivých týmů. Z důvodů potvrzení svého postavení ve třídě 8 nechyběl ve Šternberku ani Martin Rada a jeho červená Alfa Romeo 147.
Na start AZ Pneu Rally Jeseníky se hustopečský tým postavil s podstatnou změnou, kdy zaneprázdněnou spolujezdkyni Karolínu Jugasovou nahradil její otec Jaroslav, jenž se s Martinem Radou zatím specializoval pouze na velký mistrák.
Před startem byly karty rozdány poměrně jasně, takže k potvrzení titulu stačilo posádce Agrotec Autoklubu dojet na třetí pozici. Úvod Rady s Jugasem byl vzhledem ke zrádným podmínkám spíše opatrnější, čehož využili soupeři a v prvních dvou erzetách Alfě mírně odskočili.
„Jízda na jistotu naší posádce moc nesvědčí a naskakující sekundy od soupeřů v prvních dvou testech brzy změnily taktiku v normální boj, snahu o co nejlepší umístění ve třídě. Významnou roli hrála volba pneu. I v této věci jsme vsadili na jistotu i v dalším průběhu závodu jsme ponechali stejnou strategii jako na začátku. Ale pro poslední čtyři zkoušky jsme definitivně zaveleli k útoku,“ říká Rada.Na práci si nemohli stěžovat ani mechanici, kteří v poledním servisu měnili pravou přední poloosu. Vše stihli v limitu bez časové penalizace. To bylo povzbuzení do závěru závodu, ve kterém Alfa ukrajovala sekundy ze ztráty na lídry Hrubého s Krbcem s Renaultem Clio.
„Na poslední tři RZ jsme nasadili slick na přední nápravu. Tato taktika se nám na osychající trať vyplatila a po šestém testu jsme se poprvé dostali do vedení. Ale náskok 1,6 sekundy nebyl dostačující, navíc nás trochu znejistila zvyšující se hlučnost převodovky na pátém rychlostním stupni. Přesto jsme nepolevili a vítězství jsme definitivně urvali na naši stranu,“ komentuje závěr závodu hustopečský jezdec.Alfa Romeo 147 nakonec dorazila na cílovou rampu v čele třídy, na 32. místě celkově. Jízda vstříc cílové rampě ale byla krušná až do poslední chvíle.„Při posledním dlouhém přejezdu jsme počítali každý kilometr. Jeli jsme už pouze na tři rychlosti. Ale auto to naštěstí vydrželo…,“ přiznal spolujezdec Jaroslav Jugas.Díky tomu je o pořadí ve třídě 8 definitivně rozhodnuto a Martin Rada s Karolínou Jugasovou se mohou radovat ze zisku sprintového titulu. Nyní čeká posádku Martin Rada - Jaroslav Jugas start na Rally Příbram, která je posledním podnikem kalendáře MMČR 2012.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?