Závěr každé sezony se neobejde bez kalkulací bodových součtů, které se promítají do plánů jednotlivých týmů. Z důvodů potvrzení svého postavení ve třídě 8 nechyběl ve Šternberku ani Martin Rada a jeho červená Alfa Romeo 147.
Na start AZ Pneu Rally Jeseníky se hustopečský tým postavil s podstatnou změnou, kdy zaneprázdněnou spolujezdkyni Karolínu Jugasovou nahradil její otec Jaroslav, jenž se s Martinem Radou zatím specializoval pouze na velký mistrák.
Před startem byly karty rozdány poměrně jasně, takže k potvrzení titulu stačilo posádce Agrotec Autoklubu dojet na třetí pozici. Úvod Rady s Jugasem byl vzhledem ke zrádným podmínkám spíše opatrnější, čehož využili soupeři a v prvních dvou erzetách Alfě mírně odskočili.
„Jízda na jistotu naší posádce moc nesvědčí a naskakující sekundy od soupeřů v prvních dvou testech brzy změnily taktiku v normální boj, snahu o co nejlepší umístění ve třídě. Významnou roli hrála volba pneu. I v této věci jsme vsadili na jistotu i v dalším průběhu závodu jsme ponechali stejnou strategii jako na začátku. Ale pro poslední čtyři zkoušky jsme definitivně zaveleli k útoku,“ říká Rada.Na práci si nemohli stěžovat ani mechanici, kteří v poledním servisu měnili pravou přední poloosu. Vše stihli v limitu bez časové penalizace. To bylo povzbuzení do závěru závodu, ve kterém Alfa ukrajovala sekundy ze ztráty na lídry Hrubého s Krbcem s Renaultem Clio.
„Na poslední tři RZ jsme nasadili slick na přední nápravu. Tato taktika se nám na osychající trať vyplatila a po šestém testu jsme se poprvé dostali do vedení. Ale náskok 1,6 sekundy nebyl dostačující, navíc nás trochu znejistila zvyšující se hlučnost převodovky na pátém rychlostním stupni. Přesto jsme nepolevili a vítězství jsme definitivně urvali na naši stranu,“ komentuje závěr závodu hustopečský jezdec.Alfa Romeo 147 nakonec dorazila na cílovou rampu v čele třídy, na 32. místě celkově. Jízda vstříc cílové rampě ale byla krušná až do poslední chvíle.„Při posledním dlouhém přejezdu jsme počítali každý kilometr. Jeli jsme už pouze na tři rychlosti. Ale auto to naštěstí vydrželo…,“ přiznal spolujezdec Jaroslav Jugas.Díky tomu je o pořadí ve třídě 8 definitivně rozhodnuto a Martin Rada s Karolínou Jugasovou se mohou radovat ze zisku sprintového titulu. Nyní čeká posádku Martin Rada - Jaroslav Jugas start na Rally Příbram, která je posledním podnikem kalendáře MMČR 2012.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.