Martin Rada potvrdil sprintový titul ve třídě 8

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 1. října 2012 21:00
Sdílej:

Závěr každé sezony se neobejde bez kalkulací bodových součtů, které se promítají do plánů jednotlivých týmů. Z důvodů potvrzení svého postavení ve třídě 8 nechyběl ve Šternberku ani Martin Rada a jeho červená Alfa Romeo 147.

Na start AZ Pneu Rally Jeseníky se hustopečský tým postavil s podstatnou změnou, kdy zaneprázdněnou spolujezdkyni Karolínu Jugasovou nahradil její otec Jaroslav, jenž se s Martinem Radou zatím specializoval pouze na velký mistrák.

Před startem byly karty rozdány poměrně jasně, takže k potvrzení titulu stačilo posádce Agrotec Autoklubu dojet na třetí pozici. Úvod Rady s Jugasem byl vzhledem ke zrádným podmínkám spíše opatrnější, čehož využili soupeři a v prvních dvou erzetách Alfě mírně odskočili.

„Jízda na jistotu naší posádce moc nesvědčí a naskakující sekundy od soupeřů v prvních dvou testech brzy změnily taktiku v normální boj, snahu o co nejlepší umístění ve třídě. Významnou roli hrála volba pneu. I v této věci jsme vsadili na jistotu i v dalším průběhu závodu jsme ponechali stejnou strategii jako na začátku. Ale pro poslední čtyři zkoušky jsme definitivně zaveleli k útoku,“ říká Rada.Na práci si nemohli stěžovat ani mechanici, kteří v poledním servisu měnili pravou přední poloosu. Vše stihli v limitu bez časové penalizace. To bylo povzbuzení do závěru závodu, ve kterém Alfa ukrajovala sekundy ze ztráty na lídry Hrubého s Krbcem s Renaultem Clio.

„Na poslední tři RZ jsme nasadili slick na přední nápravu. Tato taktika se nám na osychající trať vyplatila a po šestém testu jsme se poprvé dostali do vedení. Ale náskok 1,6 sekundy nebyl dostačující, navíc nás trochu znejistila zvyšující se hlučnost převodovky na pátém rychlostním stupni. Přesto jsme nepolevili a vítězství jsme definitivně urvali na naši stranu,“ komentuje závěr závodu hustopečský jezdec.Alfa Romeo 147 nakonec dorazila na cílovou rampu v čele třídy, na 32. místě celkově. Jízda vstříc cílové rampě ale byla krušná až do poslední chvíle.„Při posledním dlouhém přejezdu jsme počítali každý kilometr. Jeli jsme už pouze na tři rychlosti. Ale auto to naštěstí vydrželo…,“ přiznal spolujezdec Jaroslav Jugas.Díky tomu je o pořadí ve třídě 8 definitivně rozhodnuto a Martin Rada s Karolínou Jugasovou se mohou radovat ze zisku sprintového titulu. Nyní čeká posádku Martin Rada  - Jaroslav Jugas start na Rally Příbram, která je posledním podnikem kalendáře MMČR 2012.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?