Závěr každé sezony se neobejde bez kalkulací bodových součtů, které se promítají do plánů jednotlivých týmů. Z důvodů potvrzení svého postavení ve třídě 8 nechyběl ve Šternberku ani Martin Rada a jeho červená Alfa Romeo 147.
Na start AZ Pneu Rally Jeseníky se hustopečský tým postavil s podstatnou změnou, kdy zaneprázdněnou spolujezdkyni Karolínu Jugasovou nahradil její otec Jaroslav, jenž se s Martinem Radou zatím specializoval pouze na velký mistrák.
Před startem byly karty rozdány poměrně jasně, takže k potvrzení titulu stačilo posádce Agrotec Autoklubu dojet na třetí pozici. Úvod Rady s Jugasem byl vzhledem ke zrádným podmínkám spíše opatrnější, čehož využili soupeři a v prvních dvou erzetách Alfě mírně odskočili.
„Jízda na jistotu naší posádce moc nesvědčí a naskakující sekundy od soupeřů v prvních dvou testech brzy změnily taktiku v normální boj, snahu o co nejlepší umístění ve třídě. Významnou roli hrála volba pneu. I v této věci jsme vsadili na jistotu i v dalším průběhu závodu jsme ponechali stejnou strategii jako na začátku. Ale pro poslední čtyři zkoušky jsme definitivně zaveleli k útoku,“ říká Rada.Na práci si nemohli stěžovat ani mechanici, kteří v poledním servisu měnili pravou přední poloosu. Vše stihli v limitu bez časové penalizace. To bylo povzbuzení do závěru závodu, ve kterém Alfa ukrajovala sekundy ze ztráty na lídry Hrubého s Krbcem s Renaultem Clio.
„Na poslední tři RZ jsme nasadili slick na přední nápravu. Tato taktika se nám na osychající trať vyplatila a po šestém testu jsme se poprvé dostali do vedení. Ale náskok 1,6 sekundy nebyl dostačující, navíc nás trochu znejistila zvyšující se hlučnost převodovky na pátém rychlostním stupni. Přesto jsme nepolevili a vítězství jsme definitivně urvali na naši stranu,“ komentuje závěr závodu hustopečský jezdec.Alfa Romeo 147 nakonec dorazila na cílovou rampu v čele třídy, na 32. místě celkově. Jízda vstříc cílové rampě ale byla krušná až do poslední chvíle.„Při posledním dlouhém přejezdu jsme počítali každý kilometr. Jeli jsme už pouze na tři rychlosti. Ale auto to naštěstí vydrželo…,“ přiznal spolujezdec Jaroslav Jugas.Díky tomu je o pořadí ve třídě 8 definitivně rozhodnuto a Martin Rada s Karolínou Jugasovou se mohou radovat ze zisku sprintového titulu. Nyní čeká posádku Martin Rada - Jaroslav Jugas start na Rally Příbram, která je posledním podnikem kalendáře MMČR 2012.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?