Závěr každé sezony se neobejde bez kalkulací bodových součtů, které se promítají do plánů jednotlivých týmů. Z důvodů potvrzení svého postavení ve třídě 8 nechyběl ve Šternberku ani Martin Rada a jeho červená Alfa Romeo 147.
Na start AZ Pneu Rally Jeseníky se hustopečský tým postavil s podstatnou změnou, kdy zaneprázdněnou spolujezdkyni Karolínu Jugasovou nahradil její otec Jaroslav, jenž se s Martinem Radou zatím specializoval pouze na velký mistrák.
Před startem byly karty rozdány poměrně jasně, takže k potvrzení titulu stačilo posádce Agrotec Autoklubu dojet na třetí pozici. Úvod Rady s Jugasem byl vzhledem ke zrádným podmínkám spíše opatrnější, čehož využili soupeři a v prvních dvou erzetách Alfě mírně odskočili.
„Jízda na jistotu naší posádce moc nesvědčí a naskakující sekundy od soupeřů v prvních dvou testech brzy změnily taktiku v normální boj, snahu o co nejlepší umístění ve třídě. Významnou roli hrála volba pneu. I v této věci jsme vsadili na jistotu i v dalším průběhu závodu jsme ponechali stejnou strategii jako na začátku. Ale pro poslední čtyři zkoušky jsme definitivně zaveleli k útoku,“ říká Rada.Na práci si nemohli stěžovat ani mechanici, kteří v poledním servisu měnili pravou přední poloosu. Vše stihli v limitu bez časové penalizace. To bylo povzbuzení do závěru závodu, ve kterém Alfa ukrajovala sekundy ze ztráty na lídry Hrubého s Krbcem s Renaultem Clio.
„Na poslední tři RZ jsme nasadili slick na přední nápravu. Tato taktika se nám na osychající trať vyplatila a po šestém testu jsme se poprvé dostali do vedení. Ale náskok 1,6 sekundy nebyl dostačující, navíc nás trochu znejistila zvyšující se hlučnost převodovky na pátém rychlostním stupni. Přesto jsme nepolevili a vítězství jsme definitivně urvali na naši stranu,“ komentuje závěr závodu hustopečský jezdec.Alfa Romeo 147 nakonec dorazila na cílovou rampu v čele třídy, na 32. místě celkově. Jízda vstříc cílové rampě ale byla krušná až do poslední chvíle.„Při posledním dlouhém přejezdu jsme počítali každý kilometr. Jeli jsme už pouze na tři rychlosti. Ale auto to naštěstí vydrželo…,“ přiznal spolujezdec Jaroslav Jugas.Díky tomu je o pořadí ve třídě 8 definitivně rozhodnuto a Martin Rada s Karolínou Jugasovou se mohou radovat ze zisku sprintového titulu. Nyní čeká posádku Martin Rada - Jaroslav Jugas start na Rally Příbram, která je posledním podnikem kalendáře MMČR 2012.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.