Martin Vlček s Richardem Lasevičem jezdí na Rally Jeseníky pravidelně a rádi. Právě na této soutěži před čtyřmi lety poprvé okusili vzájemnou spolupráci, a když se sem při loňském ročníku vrátili, premiérově usedli do „vzteklé dvoukolky“ – Peugeotu 206 Kit Car.
Za rok ježdění ve voze s pohonem přední nápravy se s rychlým speciálem stihli náležitě seznámit a bylo jasné, že s loňským sedmým místem mezi předokolkami by se již letos smiřovali neradi.Hlavním cílem Martina s Richardem je v letošní sezoně zisk mistrovského titulu ve třídě 6, kam jsou soustředěny „áčkové“ speciály s objemem motoru do 1600 kubických centimetrů. Jejich plán však utržil poměrně zásadní trhliny dvěma odstoupeními kvůli banálním technickým závadám, a tak si v Jeseníkách již nemohli dovolit další zaváhání. Důležitosti soutěže odpovídala i pečlivá příprava, která v technických otázkách neminula ani samotnou posádku. „Náš peugeot nás vyškolil ve zdatné mechaniky, takže drobné technické potíže si řešíme sami. Kluci na servise se však taky obvykle zahřejí,“ konstatoval pilot.
Ačkoliv v týdnu před startem ještě počasí přálo milovníkům letního klimatu, samotná soutěž se již odjela v typicky podzimních podmínkách. Kvůli dřívějšímu termínu sice ubylo množství spadaného listí, co však ve srovnání s předešlými ročníky zůstalo, byla pestrá směsice druhů asfaltu, které za deště různě kloužou. Nicméně, posádka s příchodem podzimu počítala a podmínky na trati ji nepřekvapily. Až na jedno místo… „Víme, že trénink za slunečného dne a závod za průtrže mračen je většinou problém. V Jeseníkách nás to potkalo, ale předpovědi počasí to jasně naznačovaly, a tak i za krásného slunného dne jsme v tréninku hledali místa, která by mohla být nebezpečná na vodě. Pár jsme jich našli, ale i přehlédli. Důsledkem toho byla nekonečná krizovka na druhém testu. Stalo se to v omezovači na šestku a můžu říct, že tak dlouho jsem se nikdy nemodlil. Dokonce i Richard, který je povahy slušné, klidné až hravé, vyřknul pár slov, která běžně nepoužívá. Naštěstí jsme ten malý francouzský projektil usměrnili a kola se těsně před „vracákem“ znovu dotkla asfaltu,“ líčil nepříjemnou situaci z úvodu soutěže Martin.
Divoký taneček na druhé zkoušce naštěstí záměry posádky nijak zásadně nenarušil. Jednalo se sice o jeden ze tří testů, na kterých Martin s Richardem museli přenechat nejrychlejší časy ve třídě Martinu Vopatřilovi s fabií, na zbylých testech ale suverénně kralovali a rychlou jízdou si dojeli pro důležité prvenství mezi „šestkami“. Pro vývoj tabulky má pozitivní vliv i jejich bronzová pozice v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou, která severomoravskou dvojici katapultovala do nejlepší výchozí pozice v boji o stejnou pozici v šampionátu.A jak viděla propršenou soutěž posádka? „V Jeseníkách jsme měli před pár lety s Richardem premiéru. Byl to první závod, ve kterém jsme si vedle sebe sedli, takže jsme vzpomínali na časy, kdy jsme byli mladí a krásní. Po krizovce na dvojce bylo jasné, že musíme zvolnit a dostat se do tempa znovu, ale pomalu. To jsme splnili a před závěrečným závodem jsme se vrátili do vedení tabulky,“ radoval se 26. jezdec absolutní výsledkové listiny. Martinovo hodnocení tradičně doplnil svým pohledem i spolujezdec Richard Lasevič: „O samotné soutěži lze napsat jen dobré, aspoň z mého pohledu. Pohodový pořadatelský přístup, organizace fajn - řadím ji letos k hodně povedeným závodům. Jen pořád nechápu tu absenci posledního servisu, nebo aspoň průjezdu myčkou někde po přejezdu. Auto bylo špinavé, že ani číslo skoro nešlo přečíst.“Nyní čeká dvojici týmu JT Říha Group třítýdenní pauza na nabrání sil, po níž se přihlásí o slovo rozhodující klání sezony – vsetínská PSG – Partr rally. Martin s Richardem vedou šampionát o pouhé čtyři body a situace zůstává nadále otevřená.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.