Martin Vlček s Richardem Lasevičem jezdí na Rally Jeseníky pravidelně a rádi. Právě na této soutěži před čtyřmi lety poprvé okusili vzájemnou spolupráci, a když se sem při loňském ročníku vrátili, premiérově usedli do „vzteklé dvoukolky“ – Peugeotu 206 Kit Car.
Za rok ježdění ve voze s pohonem přední nápravy se s rychlým speciálem stihli náležitě seznámit a bylo jasné, že s loňským sedmým místem mezi předokolkami by se již letos smiřovali neradi.Hlavním cílem Martina s Richardem je v letošní sezoně zisk mistrovského titulu ve třídě 6, kam jsou soustředěny „áčkové“ speciály s objemem motoru do 1600 kubických centimetrů. Jejich plán však utržil poměrně zásadní trhliny dvěma odstoupeními kvůli banálním technickým závadám, a tak si v Jeseníkách již nemohli dovolit další zaváhání. Důležitosti soutěže odpovídala i pečlivá příprava, která v technických otázkách neminula ani samotnou posádku. „Náš peugeot nás vyškolil ve zdatné mechaniky, takže drobné technické potíže si řešíme sami. Kluci na servise se však taky obvykle zahřejí,“ konstatoval pilot.
Ačkoliv v týdnu před startem ještě počasí přálo milovníkům letního klimatu, samotná soutěž se již odjela v typicky podzimních podmínkách. Kvůli dřívějšímu termínu sice ubylo množství spadaného listí, co však ve srovnání s předešlými ročníky zůstalo, byla pestrá směsice druhů asfaltu, které za deště různě kloužou. Nicméně, posádka s příchodem podzimu počítala a podmínky na trati ji nepřekvapily. Až na jedno místo… „Víme, že trénink za slunečného dne a závod za průtrže mračen je většinou problém. V Jeseníkách nás to potkalo, ale předpovědi počasí to jasně naznačovaly, a tak i za krásného slunného dne jsme v tréninku hledali místa, která by mohla být nebezpečná na vodě. Pár jsme jich našli, ale i přehlédli. Důsledkem toho byla nekonečná krizovka na druhém testu. Stalo se to v omezovači na šestku a můžu říct, že tak dlouho jsem se nikdy nemodlil. Dokonce i Richard, který je povahy slušné, klidné až hravé, vyřknul pár slov, která běžně nepoužívá. Naštěstí jsme ten malý francouzský projektil usměrnili a kola se těsně před „vracákem“ znovu dotkla asfaltu,“ líčil nepříjemnou situaci z úvodu soutěže Martin.
Divoký taneček na druhé zkoušce naštěstí záměry posádky nijak zásadně nenarušil. Jednalo se sice o jeden ze tří testů, na kterých Martin s Richardem museli přenechat nejrychlejší časy ve třídě Martinu Vopatřilovi s fabií, na zbylých testech ale suverénně kralovali a rychlou jízdou si dojeli pro důležité prvenství mezi „šestkami“. Pro vývoj tabulky má pozitivní vliv i jejich bronzová pozice v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou, která severomoravskou dvojici katapultovala do nejlepší výchozí pozice v boji o stejnou pozici v šampionátu.A jak viděla propršenou soutěž posádka? „V Jeseníkách jsme měli před pár lety s Richardem premiéru. Byl to první závod, ve kterém jsme si vedle sebe sedli, takže jsme vzpomínali na časy, kdy jsme byli mladí a krásní. Po krizovce na dvojce bylo jasné, že musíme zvolnit a dostat se do tempa znovu, ale pomalu. To jsme splnili a před závěrečným závodem jsme se vrátili do vedení tabulky,“ radoval se 26. jezdec absolutní výsledkové listiny. Martinovo hodnocení tradičně doplnil svým pohledem i spolujezdec Richard Lasevič: „O samotné soutěži lze napsat jen dobré, aspoň z mého pohledu. Pohodový pořadatelský přístup, organizace fajn - řadím ji letos k hodně povedeným závodům. Jen pořád nechápu tu absenci posledního servisu, nebo aspoň průjezdu myčkou někde po přejezdu. Auto bylo špinavé, že ani číslo skoro nešlo přečíst.“Nyní čeká dvojici týmu JT Říha Group třítýdenní pauza na nabrání sil, po níž se přihlásí o slovo rozhodující klání sezony – vsetínská PSG – Partr rally. Martin s Richardem vedou šampionát o pouhé čtyři body a situace zůstává nadále otevřená.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.