České mistrovství ve sprintrallye pokračovalo AZ Pneu Rally Jeseníky, posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu Jiří Navrátil a Jůlius Gál ovšem obsadila až 21. místo v absolutním pořadí a má tak za sebou nejméně povedenou soutěž celé sezóny.
Už od samého začátku do sebe vše nezapadalo podle představ. Jirka známý tím, že má rád teplo, se ubytoval v hotelu, ve kterém před tréninkovými jízdami strávil noc pod třemi peřinami a v kulichu. Trat se mu při najíždění ovšem líbila, především pěkné pasáže plné zatáček v lese. Během dne náladu začalo zvedat jak slunečné počasí, tak i tradičně veselá společnost Václava a Juldy. Noc z pátku na sobotu se bohužel nesla v podobném duchu jako ta předchozí a Jirka toho mnoho nenaspal. Psychické rozpoložení a těžké podmínky na trati se na jeho výkonu a tím pádem i výkonu celé posádky výrazně podepsaly.Do první sekce vyrazila Fiona obutá do mokrých pneumatik, což se nakonec ukázalo jako správná volba. Po nepovedeném úvodu v Pačejově, kde posádku hned na první „erzetě“ zastavil strom, se kluci vzhledem k poměrně těžkým podmínkám rozhodli do soutěže vstoupit rozumně. V RZ1 si tak Jirka osahával chováni Fiesty S2000 na vlhké trati a hledal limity přilnavosti. Přesto z toho nebyl úplně špatný čas a 12. místo. Na dalším testu, ale začalo těsně před startem silně pršet a proto Jirka zvolil ještě opatrnější přístup, zejména když v některých úsecích byl štěrkem posypaný asfalt a hodně to klouzalo. RZ3 byla ve znamení ustupujícího deště a na RZ4 bylo naopak téměř sucho. Tato „erzeta“ však měla jen necelých 6 km a v soutěži příliš nerozhodovala.
Ve druhé sekci už bylo jasné, že eliminovat nabranou ztrátu je skoro nemožné, proto šel tým do další riskantní volby a na Fionu šly starší prořezané „nulkové“ slicky. Pro jistotu si ale kluci vzali sebou do auta dvě intermedie. Hned na prvním testu druhé sekce se ukázalo, že měkký slick není ideální volbou a proto kluci na přejezdu na RZ6 vyměnili dva slicky za rezervní intermedie. Chování a jistota auta se tím výrazně zlepšila a Jirka nasadil svižnější tempo. Na poslední RZ8, která byla kompletně suchá, kluci na Fionu opět obuli slicky a také proto se úplně poslední test Jirkovi povedl ze všech nejlépe. Byla to však jen slabá náplast na 21. místo v soutěži a poslední 6. místo mezi vozy specifikace S2000.
Jiří Navrátil„Trať se mi až na umístění zpomalovacích retardérů líbila, bohužel jsem však neměl svůj den. Velký podíl na tom kromě místních těžkých podmínek, určitě měla nehoda při minulé soutěži v Pačejově. Tam se potvrdilo, že při jízdě na limitu je havárie otázkou jen malé chyby či drobné ztráty koncentrace. Právě ta nás připravila o start na Barumce a mě o část sebevědomí. Je to škoda, protože si myslím, že máme za sebou nad očekávání dobrou sezónu. Dojeli jsme všechny soutěže, měli jen jednu lehkou havárii a i přes tuto jízdu „na jistotu“, jsme chvílemi ukazovali, že jsme schopni s vozem kategorie S2000 držet krok s mnohem zkušenějšími jezdci. Po seznamovacích jízdách jsem se na závod těšil, protože se mi technická trať líbila. Sobotní počasí mi však vzalo všechnu sebedůvěru a chuť. Do závodu jsem vstoupil hodně opatrně. RZ1 ještě šla, ale na RZ2 za silného deště jsem si úplně přestal věřit a jel dá se říci krokem. Julda říkal, že ještě nikdy v životě nejel pomaleji... Po RZ3 již byla ztráta tak velká, že jsme se rozhodli soutěž hlavně dojet. Další havárie by sezónu předčasně ukončila a protože se začátkem října chystáme na slavnou Rally San Remo, byl by to konec sezóny více než smutný. Nakonec jsem tedy rád, že máme auto doma celé a teď už se nemůžu dočkat cesty do Itálie!“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?