Uplynulý víkend se konal další díl Timeseal MČR ve sprintrally. AZ Pneu Rally Jeseníky měla sídlo ve Šternberku. Již před startem se hodně mluvilo o souboji v rámci titulu ve dvoukolkách, který se měl odehrát mezi Robertem Kořístkou a Josefem Zimmermannem.Uplynulý víkend se konal další díl Timeseal MČR ve sprintrally. AZ Pneu Rally Jeseníky měla sídlo ve Šternberku. Již před startem se hodně mluvilo o souboji v rámci titulu ve dvoukolkách, který se měl odehrát mezi Robertem Kořístkou a Josefem Zimmermannem.
A tak tomu i bylo. Před závodem byli kluci od sebe jen dva body v celkové klasifikaci. Robert Kořístka s Michalem Drozdem usedli opět do Suzuki Ignis S1600. Tentokrát ale bílé barvy, protože vůz byl do poslední chvíle opravován po havárii. „Našim cílem je po delší přestávce, kdy jsme nestartovali v Pačejově, zaútočit na vítězství a dostat se zpět před Pepu Zimmermana. Po větší havárii byl náš Ignis teprve v pátek ráno doopraven, takže nervozita, zda bude auto nachystané, tak jako obvykle, je veliká,“ prozradil Robert Kořístka.
Počasí opět klukům z Velkých Karlovic moc nepřálo. Téměř celé dopoledne pršelo. První dvě rychlostní zkoušky zajela posádka volněji, zaostala za Pepou o 8,5 vteřiny. Na třetí rychlostce však ve snaze zmenšit ztrátu na vedoucího Zimmermana přišla chybička. „Chtěli jsme smazat nějaké ty sekundy. V ostřejší zatáčce jsme na štěrku dostali smyk a zůstali stát v protisměru,“ posmutnil si spolujezdec Michal Drozd.
Ztráta 22 vteřin na první místo nevypadala pro kluky moc příznivě. Naštěstí přestalo pršet a cesty začaly osychat. Robert s Michalem se pustili do většího rizika a pokusu, dostat se na první místo. „Na krátkém čtvrtém testu se nám podařilo dostat do tempa a rychlostku jsme vyhráli o 9,5s před Pepou, což nás ještě více nakoplo a na páté RZ jsme ztrátu 12s smazali. Byli jsme zpět ve hře o vítězství,“ řekl Robert Kořístka.
Stíhací jízda se posádce Kořístka – Drozd vyplatila a čekalo se, jak zareaguje Pepa Zimmermann. Nakonec po těžkém boji ogaři z Moravy vybojovali vítězství. Z Jeseníků si domů přivezli pohár za vítězství ve třídě 5 i mezi dvoukolkami.
„Měli jsem menší havárii na šestém testu, kdy jsme narazili pravou zadní částí auta do svodidel. Zbývající rychlostky jsme vyhráli a celkový rozdíl mezi námi a Pepou činil 7 vteřin, což jen utvrzuje, že to byl velký a těžký boj až do posledního kilometru,“ pochvaloval si souboj Michal Drozd.
Pepa dokonce na poslední úseky přezul na suché pneumatiky, ale na rozjetého Roberta to nestačilo a i poslední rychlostní zkoušku vyhrála posádka Ignisu.
„Byl to velice náročný závod. Podmínky byly náročné, o to víc si ceníme našeho vítězství. Dokázali jsme zvrátit vývoj soutěže a podařilo se nám vyhrát. I přes malou havárii euforie vítězství převládá a těšíme se na závěrečný souboj s Pepou na Vsetíně, kde se vše rozhodne. I když máme výhodu domácího prostředí a k titulu nám stačí dojet na čtvrtém místě, bude to určitě napínavé tak jako v Jeseníkách,“ zhodnotil závod Robert Kořístka.
Na závěr patří velké díky týmu Sparrow racing. Mechanici stihli během krátké doby opravit a nachystat Ignis, tak jako na každý závod. Auto bylo do šroubečku rozebrané a kluci museli pracovat do noci. „Doufáme, že jsme týmu tímto výsledkem udělali radost a že jejich snaha nebyla vniveč. Samozřejmě děkujeme také našim rodinám a fanouškům, kteří nás tady přijeli povzbudit. Vytvořili zde pro nás nádhernou atmosféru,“ dodala posádka na závěr.
Další start plánuje Robert s Michalem na vsetínském rallysprintu, který startuje v neděli, 21. října. Opravdu jen krůček chybí klukům k mistrovskému titulu. Oba doufají, že na Vsetíně budou mít velkou podporu svých fanoušků, protože to je jejich domácí soutěž.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.