Kořístka po Jeseníkách krůček od titulu

Kořístka, Robert
Kořístka, Robert, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 24. září 2012 19:54
Sdílej:

Uplynulý víkend se konal další díl Timeseal MČR ve sprintrally. AZ Pneu Rally Jeseníky měla sídlo ve Šternberku. Již před startem se hodně mluvilo o souboji v rámci titulu ve dvoukolkách, který se měl odehrát mezi Robertem Kořístkou a Josefem Zimmermannem.Uplynulý víkend se konal další díl Timeseal MČR ve sprintrally. AZ Pneu Rally Jeseníky měla sídlo ve Šternberku. Již před startem se hodně mluvilo o souboji v rámci titulu ve dvoukolkách, který se měl odehrát mezi Robertem Kořístkou a Josefem Zimmermannem.

A tak tomu i bylo. Před závodem byli kluci od sebe jen dva body v celkové klasifikaci. Robert Kořístka s Michalem Drozdem usedli opět do Suzuki Ignis S1600. Tentokrát ale bílé barvy, protože vůz byl do poslední chvíle opravován po havárii. „Našim cílem je po delší přestávce, kdy jsme nestartovali v Pačejově, zaútočit na vítězství a dostat se zpět před Pepu Zimmermana. Po větší havárii byl náš Ignis teprve v pátek ráno doopraven, takže nervozita, zda bude auto nachystané, tak jako obvykle, je veliká,“ prozradil Robert Kořístka.

Počasí opět klukům z Velkých Karlovic moc nepřálo. Téměř  celé dopoledne pršelo. První dvě rychlostní zkoušky zajela posádka volněji, zaostala za Pepou o 8,5 vteřiny. Na třetí rychlostce však ve snaze zmenšit ztrátu na vedoucího Zimmermana přišla chybička. „Chtěli jsme smazat nějaké ty sekundy. V ostřejší zatáčce jsme na štěrku dostali smyk a zůstali stát v protisměru,“ posmutnil si spolujezdec Michal Drozd.

Ztráta 22 vteřin na první místo nevypadala pro kluky moc příznivě. Naštěstí přestalo pršet a cesty začaly osychat. Robert s Michalem se pustili do většího rizika a pokusu, dostat se na první místo. „Na krátkém čtvrtém testu se nám podařilo dostat do tempa a rychlostku  jsme vyhráli o 9,5s před Pepou, což nás ještě více nakoplo a na páté RZ jsme ztrátu 12s smazali. Byli jsme zpět ve hře o vítězství,“ řekl Robert Kořístka.

Stíhací jízda se posádce Kořístka – Drozd vyplatila a čekalo se, jak zareaguje Pepa Zimmermann. Nakonec po těžkém boji ogaři z Moravy vybojovali vítězství. Z Jeseníků si domů přivezli pohár za vítězství ve třídě 5 i mezi dvoukolkami.

„Měli jsem menší havárii na šestém testu, kdy jsme narazili pravou zadní částí auta do svodidel. Zbývající rychlostky  jsme vyhráli a celkový rozdíl mezi námi a Pepou činil 7 vteřin, což jen utvrzuje, že to byl velký a těžký boj až do posledního kilometru,“ pochvaloval si souboj Michal Drozd.

Pepa dokonce na poslední úseky přezul na suché pneumatiky, ale na rozjetého Roberta to nestačilo a i poslední rychlostní zkoušku vyhrála posádka Ignisu.

„Byl to velice náročný závod. Podmínky byly náročné, o to víc si ceníme našeho vítězství. Dokázali jsme zvrátit vývoj soutěže a podařilo se nám vyhrát. I přes malou havárii euforie vítězství převládá a těšíme se na závěrečný souboj s Pepou na Vsetíně, kde se vše rozhodne. I když máme výhodu domácího prostředí a k titulu nám stačí dojet na čtvrtém místě, bude to určitě napínavé tak jako v Jeseníkách,“ zhodnotil závod Robert Kořístka.

Na závěr patří velké díky týmu Sparrow racing. Mechanici stihli během krátké doby opravit a nachystat Ignis, tak jako na každý závod. Auto bylo do šroubečku rozebrané a kluci museli pracovat do noci. „Doufáme, že jsme týmu tímto výsledkem udělali radost a že jejich snaha nebyla vniveč. Samozřejmě děkujeme také našim rodinám a fanouškům, kteří nás tady přijeli povzbudit. Vytvořili zde pro nás nádhernou atmosféru,“ dodala posádka na závěr.

Další start plánuje Robert s Michalem na vsetínském rallysprintu, který startuje v neděli, 21. října. Opravdu jen krůček chybí klukům k mistrovskému titulu. Oba doufají, že na Vsetíně budou mít velkou podporu svých fanoušků, protože to je jejich domácí soutěž.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.