Uplynulý víkend se konal další díl Timeseal MČR ve sprintrally. AZ Pneu Rally Jeseníky měla sídlo ve Šternberku. Již před startem se hodně mluvilo o souboji v rámci titulu ve dvoukolkách, který se měl odehrát mezi Robertem Kořístkou a Josefem Zimmermannem.Uplynulý víkend se konal další díl Timeseal MČR ve sprintrally. AZ Pneu Rally Jeseníky měla sídlo ve Šternberku. Již před startem se hodně mluvilo o souboji v rámci titulu ve dvoukolkách, který se měl odehrát mezi Robertem Kořístkou a Josefem Zimmermannem.
A tak tomu i bylo. Před závodem byli kluci od sebe jen dva body v celkové klasifikaci. Robert Kořístka s Michalem Drozdem usedli opět do Suzuki Ignis S1600. Tentokrát ale bílé barvy, protože vůz byl do poslední chvíle opravován po havárii. „Našim cílem je po delší přestávce, kdy jsme nestartovali v Pačejově, zaútočit na vítězství a dostat se zpět před Pepu Zimmermana. Po větší havárii byl náš Ignis teprve v pátek ráno doopraven, takže nervozita, zda bude auto nachystané, tak jako obvykle, je veliká,“ prozradil Robert Kořístka.
Počasí opět klukům z Velkých Karlovic moc nepřálo. Téměř celé dopoledne pršelo. První dvě rychlostní zkoušky zajela posádka volněji, zaostala za Pepou o 8,5 vteřiny. Na třetí rychlostce však ve snaze zmenšit ztrátu na vedoucího Zimmermana přišla chybička. „Chtěli jsme smazat nějaké ty sekundy. V ostřejší zatáčce jsme na štěrku dostali smyk a zůstali stát v protisměru,“ posmutnil si spolujezdec Michal Drozd.
Ztráta 22 vteřin na první místo nevypadala pro kluky moc příznivě. Naštěstí přestalo pršet a cesty začaly osychat. Robert s Michalem se pustili do většího rizika a pokusu, dostat se na první místo. „Na krátkém čtvrtém testu se nám podařilo dostat do tempa a rychlostku jsme vyhráli o 9,5s před Pepou, což nás ještě více nakoplo a na páté RZ jsme ztrátu 12s smazali. Byli jsme zpět ve hře o vítězství,“ řekl Robert Kořístka.
Stíhací jízda se posádce Kořístka – Drozd vyplatila a čekalo se, jak zareaguje Pepa Zimmermann. Nakonec po těžkém boji ogaři z Moravy vybojovali vítězství. Z Jeseníků si domů přivezli pohár za vítězství ve třídě 5 i mezi dvoukolkami.
„Měli jsem menší havárii na šestém testu, kdy jsme narazili pravou zadní částí auta do svodidel. Zbývající rychlostky jsme vyhráli a celkový rozdíl mezi námi a Pepou činil 7 vteřin, což jen utvrzuje, že to byl velký a těžký boj až do posledního kilometru,“ pochvaloval si souboj Michal Drozd.
Pepa dokonce na poslední úseky přezul na suché pneumatiky, ale na rozjetého Roberta to nestačilo a i poslední rychlostní zkoušku vyhrála posádka Ignisu.
„Byl to velice náročný závod. Podmínky byly náročné, o to víc si ceníme našeho vítězství. Dokázali jsme zvrátit vývoj soutěže a podařilo se nám vyhrát. I přes malou havárii euforie vítězství převládá a těšíme se na závěrečný souboj s Pepou na Vsetíně, kde se vše rozhodne. I když máme výhodu domácího prostředí a k titulu nám stačí dojet na čtvrtém místě, bude to určitě napínavé tak jako v Jeseníkách,“ zhodnotil závod Robert Kořístka.
Na závěr patří velké díky týmu Sparrow racing. Mechanici stihli během krátké doby opravit a nachystat Ignis, tak jako na každý závod. Auto bylo do šroubečku rozebrané a kluci museli pracovat do noci. „Doufáme, že jsme týmu tímto výsledkem udělali radost a že jejich snaha nebyla vniveč. Samozřejmě děkujeme také našim rodinám a fanouškům, kteří nás tady přijeli povzbudit. Vytvořili zde pro nás nádhernou atmosféru,“ dodala posádka na závěr.
Další start plánuje Robert s Michalem na vsetínském rallysprintu, který startuje v neděli, 21. října. Opravdu jen krůček chybí klukům k mistrovskému titulu. Oba doufají, že na Vsetíně budou mít velkou podporu svých fanoušků, protože to je jejich domácí soutěž.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.