Uplynulý víkend se konal další díl Timeseal MČR ve sprintrally. AZ Pneu Rally Jeseníky měla sídlo ve Šternberku. Již před startem se hodně mluvilo o souboji v rámci titulu ve dvoukolkách, který se měl odehrát mezi Robertem Kořístkou a Josefem Zimmermannem.Uplynulý víkend se konal další díl Timeseal MČR ve sprintrally. AZ Pneu Rally Jeseníky měla sídlo ve Šternberku. Již před startem se hodně mluvilo o souboji v rámci titulu ve dvoukolkách, který se měl odehrát mezi Robertem Kořístkou a Josefem Zimmermannem.
A tak tomu i bylo. Před závodem byli kluci od sebe jen dva body v celkové klasifikaci. Robert Kořístka s Michalem Drozdem usedli opět do Suzuki Ignis S1600. Tentokrát ale bílé barvy, protože vůz byl do poslední chvíle opravován po havárii. „Našim cílem je po delší přestávce, kdy jsme nestartovali v Pačejově, zaútočit na vítězství a dostat se zpět před Pepu Zimmermana. Po větší havárii byl náš Ignis teprve v pátek ráno doopraven, takže nervozita, zda bude auto nachystané, tak jako obvykle, je veliká,“ prozradil Robert Kořístka.
Počasí opět klukům z Velkých Karlovic moc nepřálo. Téměř celé dopoledne pršelo. První dvě rychlostní zkoušky zajela posádka volněji, zaostala za Pepou o 8,5 vteřiny. Na třetí rychlostce však ve snaze zmenšit ztrátu na vedoucího Zimmermana přišla chybička. „Chtěli jsme smazat nějaké ty sekundy. V ostřejší zatáčce jsme na štěrku dostali smyk a zůstali stát v protisměru,“ posmutnil si spolujezdec Michal Drozd.
Ztráta 22 vteřin na první místo nevypadala pro kluky moc příznivě. Naštěstí přestalo pršet a cesty začaly osychat. Robert s Michalem se pustili do většího rizika a pokusu, dostat se na první místo. „Na krátkém čtvrtém testu se nám podařilo dostat do tempa a rychlostku jsme vyhráli o 9,5s před Pepou, což nás ještě více nakoplo a na páté RZ jsme ztrátu 12s smazali. Byli jsme zpět ve hře o vítězství,“ řekl Robert Kořístka.
Stíhací jízda se posádce Kořístka – Drozd vyplatila a čekalo se, jak zareaguje Pepa Zimmermann. Nakonec po těžkém boji ogaři z Moravy vybojovali vítězství. Z Jeseníků si domů přivezli pohár za vítězství ve třídě 5 i mezi dvoukolkami.
„Měli jsem menší havárii na šestém testu, kdy jsme narazili pravou zadní částí auta do svodidel. Zbývající rychlostky jsme vyhráli a celkový rozdíl mezi námi a Pepou činil 7 vteřin, což jen utvrzuje, že to byl velký a těžký boj až do posledního kilometru,“ pochvaloval si souboj Michal Drozd.
Pepa dokonce na poslední úseky přezul na suché pneumatiky, ale na rozjetého Roberta to nestačilo a i poslední rychlostní zkoušku vyhrála posádka Ignisu.
„Byl to velice náročný závod. Podmínky byly náročné, o to víc si ceníme našeho vítězství. Dokázali jsme zvrátit vývoj soutěže a podařilo se nám vyhrát. I přes malou havárii euforie vítězství převládá a těšíme se na závěrečný souboj s Pepou na Vsetíně, kde se vše rozhodne. I když máme výhodu domácího prostředí a k titulu nám stačí dojet na čtvrtém místě, bude to určitě napínavé tak jako v Jeseníkách,“ zhodnotil závod Robert Kořístka.
Na závěr patří velké díky týmu Sparrow racing. Mechanici stihli během krátké doby opravit a nachystat Ignis, tak jako na každý závod. Auto bylo do šroubečku rozebrané a kluci museli pracovat do noci. „Doufáme, že jsme týmu tímto výsledkem udělali radost a že jejich snaha nebyla vniveč. Samozřejmě děkujeme také našim rodinám a fanouškům, kteří nás tady přijeli povzbudit. Vytvořili zde pro nás nádhernou atmosféru,“ dodala posádka na závěr.
Další start plánuje Robert s Michalem na vsetínském rallysprintu, který startuje v neděli, 21. října. Opravdu jen krůček chybí klukům k mistrovskému titulu. Oba doufají, že na Vsetíně budou mít velkou podporu svých fanoušků, protože to je jejich domácí soutěž.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?