Populární Barum Czech Rally Zlín byla i letos vrcholem soutěžácké sezóny nejen u nás v Česku, když byla opět zařazena do seriálu Mistrovství Evropy a taktéž do Intercontinental Rally Challenge. Na startu této soutěže nechyběla ani posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba a jejich tradičně zbarveným Mitsubishi Lancer Evo X.
Konkurence ve třídě 3 byla opět obrovská a nechyběly ani posádky z Maďarska, Slovenska či Francie. Patrik s Richardem chtěli hlavně dojet do cíle a zajet pár dobrých časů. „Naše Evo desítka prošla před startem důkladnou kontrolou, byla vyměněna spojka, zkontrolována převodovka, zrepasovány brzdy,“ konstatuje před startem soutěže Patrik Rujbr.
Hned z počátku soutěže začala velká pneumatiková loterie, když na úvodní městské superspeciálce pršelo, avšak těsně před startem Patrika s Richardem musela vyjet na trať sanitka k civilnímu případu a na trať tak kluci vyjížděli s nezahřátým vozem. „Na start městské erzety jsme přijeli přesně na čas, s optimálně zahřátým autem. Bohužel hned po projetí časovky byla erzeta zastavena a během 20 minutového čekání zchládly pneumatiky a začalo pršet. To nám bylo jasné, že žádný dobrý výsledek na řezaných slickách nedosáhneme, což se nám potvrdilo a z dosažného času jsme byli pěkně rozladění,“ říká těsně před startem superspeciálky spolujezdec Richard Nesvadba. Toto zdržení znamenalo jeden z nejhorších časů ve třídě 3 a tak chtěli kluci v následujích sobotních osmi testech zajet lepší časy, což se dařilo, když časy posádky KRTZ Racing Teamu se pohybovaly zhruba v půlce všech startujících ve třídě 3 a po první etapě byli kluci sedmnáctí ve své třídě. „Celá sobota byla velká pneumatiková loterie, pořád jsme prohazovali na přední nápravě media a řezaný slick a většinou se ukázaly námi zvolené pneumatiky jako dobrá volba,“ dodává k pneumatikové loterii v první etapě pilot Patrik Rujbr. „Nejtěžší sobotní erzeta byl druhý průjezd Tesákem, kdy se ke tmě přidala ještě mlha. Byl jsem rád, když jsem uviděl ceduli označující cíl, protože číst rozpis v takové mlze bylo hodně těžké a myslím, že jsem za svou spolujezdeckou kariéru nic podobného nezažil,“ dodává k náročném konci první etapy Richard Nesvadba.
Počasí míchalo kartami i ve druhé etapě, kdy už se předpovídalo pěkné počasí, ovšem ještě dopoledne opět přišel déšť. Avšak nepršelo na všech testech a tak opět záleželo na správnosti volby pneumatik. Patrik s Richardem se v první sekci druhé etapy dokázali držet na hranici první desítky své třídy a jednou do ní i nakoukli. Bohužel, hned na úvodním testu druhé sekce se stala tragická nehoda, při které zemřel divák a soutěž byla následne předčasně zrušena. Kluci tak byli klasifikováni na čtrnáctém místě ve třídě 3. „První nedělní erzety jsme absolvovali na mediích, bez nějakého většího problému. Jen před cílem Majáku začal vlivem docházejícího benzínu vynechávat žíznivý motor naší desítky a byli jsme rádi, že jsme se dostali do servisní zony. Bohužel před startem další erzety jsme se dozvěděli o nešťastné události, která se přihodila na trati a pak přišla informace o úmrtí diváka a bylo nám jasné, že pěkná soutěž končí předčasně kvůli tragédii. Nám s Patrikem i celému našemu týmu je líto zmařeného života diváka i organizátorů, kteří připravili pěknou soutěž a vím jak si na bezpečnosti zakládají,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba. Dalším startem posádky KRTZ Racing Teamu budou již tento týden Rally Jeseníky, kam už se kluci hodně těší.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?