Populární Barum Czech Rally Zlín byla i letos vrcholem soutěžácké sezóny nejen u nás v Česku, když byla opět zařazena do seriálu Mistrovství Evropy a taktéž do Intercontinental Rally Challenge. Na startu této soutěže nechyběla ani posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba a jejich tradičně zbarveným Mitsubishi Lancer Evo X.
Konkurence ve třídě 3 byla opět obrovská a nechyběly ani posádky z Maďarska, Slovenska či Francie. Patrik s Richardem chtěli hlavně dojet do cíle a zajet pár dobrých časů. „Naše Evo desítka prošla před startem důkladnou kontrolou, byla vyměněna spojka, zkontrolována převodovka, zrepasovány brzdy,“ konstatuje před startem soutěže Patrik Rujbr.
Hned z počátku soutěže začala velká pneumatiková loterie, když na úvodní městské superspeciálce pršelo, avšak těsně před startem Patrika s Richardem musela vyjet na trať sanitka k civilnímu případu a na trať tak kluci vyjížděli s nezahřátým vozem. „Na start městské erzety jsme přijeli přesně na čas, s optimálně zahřátým autem. Bohužel hned po projetí časovky byla erzeta zastavena a během 20 minutového čekání zchládly pneumatiky a začalo pršet. To nám bylo jasné, že žádný dobrý výsledek na řezaných slickách nedosáhneme, což se nám potvrdilo a z dosažného času jsme byli pěkně rozladění,“ říká těsně před startem superspeciálky spolujezdec Richard Nesvadba. Toto zdržení znamenalo jeden z nejhorších časů ve třídě 3 a tak chtěli kluci v následujích sobotních osmi testech zajet lepší časy, což se dařilo, když časy posádky KRTZ Racing Teamu se pohybovaly zhruba v půlce všech startujících ve třídě 3 a po první etapě byli kluci sedmnáctí ve své třídě. „Celá sobota byla velká pneumatiková loterie, pořád jsme prohazovali na přední nápravě media a řezaný slick a většinou se ukázaly námi zvolené pneumatiky jako dobrá volba,“ dodává k pneumatikové loterii v první etapě pilot Patrik Rujbr. „Nejtěžší sobotní erzeta byl druhý průjezd Tesákem, kdy se ke tmě přidala ještě mlha. Byl jsem rád, když jsem uviděl ceduli označující cíl, protože číst rozpis v takové mlze bylo hodně těžké a myslím, že jsem za svou spolujezdeckou kariéru nic podobného nezažil,“ dodává k náročném konci první etapy Richard Nesvadba.
Počasí míchalo kartami i ve druhé etapě, kdy už se předpovídalo pěkné počasí, ovšem ještě dopoledne opět přišel déšť. Avšak nepršelo na všech testech a tak opět záleželo na správnosti volby pneumatik. Patrik s Richardem se v první sekci druhé etapy dokázali držet na hranici první desítky své třídy a jednou do ní i nakoukli. Bohužel, hned na úvodním testu druhé sekce se stala tragická nehoda, při které zemřel divák a soutěž byla následne předčasně zrušena. Kluci tak byli klasifikováni na čtrnáctém místě ve třídě 3. „První nedělní erzety jsme absolvovali na mediích, bez nějakého většího problému. Jen před cílem Majáku začal vlivem docházejícího benzínu vynechávat žíznivý motor naší desítky a byli jsme rádi, že jsme se dostali do servisní zony. Bohužel před startem další erzety jsme se dozvěděli o nešťastné události, která se přihodila na trati a pak přišla informace o úmrtí diváka a bylo nám jasné, že pěkná soutěž končí předčasně kvůli tragédii. Nám s Patrikem i celému našemu týmu je líto zmařeného života diváka i organizátorů, kteří připravili pěknou soutěž a vím jak si na bezpečnosti zakládají,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba. Dalším startem posádky KRTZ Racing Teamu budou již tento týden Rally Jeseníky, kam už se kluci hodně těší.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?