Populární Barum Czech Rally Zlín byla i letos vrcholem soutěžácké sezóny nejen u nás v Česku, když byla opět zařazena do seriálu Mistrovství Evropy a taktéž do Intercontinental Rally Challenge. Na startu této soutěže nechyběla ani posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba a jejich tradičně zbarveným Mitsubishi Lancer Evo X.
Konkurence ve třídě 3 byla opět obrovská a nechyběly ani posádky z Maďarska, Slovenska či Francie. Patrik s Richardem chtěli hlavně dojet do cíle a zajet pár dobrých časů. „Naše Evo desítka prošla před startem důkladnou kontrolou, byla vyměněna spojka, zkontrolována převodovka, zrepasovány brzdy,“ konstatuje před startem soutěže Patrik Rujbr.
Hned z počátku soutěže začala velká pneumatiková loterie, když na úvodní městské superspeciálce pršelo, avšak těsně před startem Patrika s Richardem musela vyjet na trať sanitka k civilnímu případu a na trať tak kluci vyjížděli s nezahřátým vozem. „Na start městské erzety jsme přijeli přesně na čas, s optimálně zahřátým autem. Bohužel hned po projetí časovky byla erzeta zastavena a během 20 minutového čekání zchládly pneumatiky a začalo pršet. To nám bylo jasné, že žádný dobrý výsledek na řezaných slickách nedosáhneme, což se nám potvrdilo a z dosažného času jsme byli pěkně rozladění,“ říká těsně před startem superspeciálky spolujezdec Richard Nesvadba. Toto zdržení znamenalo jeden z nejhorších časů ve třídě 3 a tak chtěli kluci v následujích sobotních osmi testech zajet lepší časy, což se dařilo, když časy posádky KRTZ Racing Teamu se pohybovaly zhruba v půlce všech startujících ve třídě 3 a po první etapě byli kluci sedmnáctí ve své třídě. „Celá sobota byla velká pneumatiková loterie, pořád jsme prohazovali na přední nápravě media a řezaný slick a většinou se ukázaly námi zvolené pneumatiky jako dobrá volba,“ dodává k pneumatikové loterii v první etapě pilot Patrik Rujbr. „Nejtěžší sobotní erzeta byl druhý průjezd Tesákem, kdy se ke tmě přidala ještě mlha. Byl jsem rád, když jsem uviděl ceduli označující cíl, protože číst rozpis v takové mlze bylo hodně těžké a myslím, že jsem za svou spolujezdeckou kariéru nic podobného nezažil,“ dodává k náročném konci první etapy Richard Nesvadba.
Počasí míchalo kartami i ve druhé etapě, kdy už se předpovídalo pěkné počasí, ovšem ještě dopoledne opět přišel déšť. Avšak nepršelo na všech testech a tak opět záleželo na správnosti volby pneumatik. Patrik s Richardem se v první sekci druhé etapy dokázali držet na hranici první desítky své třídy a jednou do ní i nakoukli. Bohužel, hned na úvodním testu druhé sekce se stala tragická nehoda, při které zemřel divák a soutěž byla následne předčasně zrušena. Kluci tak byli klasifikováni na čtrnáctém místě ve třídě 3. „První nedělní erzety jsme absolvovali na mediích, bez nějakého většího problému. Jen před cílem Majáku začal vlivem docházejícího benzínu vynechávat žíznivý motor naší desítky a byli jsme rádi, že jsme se dostali do servisní zony. Bohužel před startem další erzety jsme se dozvěděli o nešťastné události, která se přihodila na trati a pak přišla informace o úmrtí diváka a bylo nám jasné, že pěkná soutěž končí předčasně kvůli tragédii. Nám s Patrikem i celému našemu týmu je líto zmařeného života diváka i organizátorů, kteří připravili pěknou soutěž a vím jak si na bezpečnosti zakládají,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba. Dalším startem posádky KRTZ Racing Teamu budou již tento týden Rally Jeseníky, kam už se kluci hodně těší.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.