Rujbr s Nesvadbou zdárně v cíli Barum Rally

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: Urbanová, Martina
Ondřej Krajča 20. září 2012 21:20
Sdílej:

Populární Barum Czech Rally Zlín byla i letos vrcholem soutěžácké sezóny nejen u nás v Česku, když byla opět zařazena do seriálu Mistrovství Evropy a taktéž do Intercontinental Rally Challenge. Na startu této soutěže nechyběla ani posádka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba a jejich tradičně zbarveným Mitsubishi Lancer Evo X.

Konkurence ve třídě 3 byla opět obrovská a nechyběly ani posádky z Maďarska, Slovenska či Francie. Patrik s Richardem chtěli hlavně dojet do cíle a zajet pár dobrých časů. „Naše Evo desítka prošla před startem důkladnou kontrolou, byla vyměněna spojka, zkontrolována převodovka, zrepasovány brzdy,“ konstatuje před startem soutěže Patrik Rujbr.

Hned z počátku soutěže začala velká pneumatiková loterie, když na úvodní městské superspeciálce pršelo, avšak těsně před startem Patrika s Richardem musela vyjet na trať sanitka k civilnímu případu a na trať tak kluci vyjížděli s nezahřátým vozem. „Na start městské erzety jsme přijeli přesně na čas, s optimálně zahřátým autem. Bohužel hned po projetí časovky byla erzeta zastavena a během 20 minutového čekání zchládly pneumatiky a začalo pršet. To nám bylo jasné, že žádný dobrý výsledek na řezaných slickách nedosáhneme, což se nám potvrdilo a z dosažného času jsme byli pěkně rozladění,“ říká těsně před startem superspeciálky spolujezdec Richard Nesvadba.  Toto zdržení znamenalo jeden z nejhorších časů ve třídě 3 a tak chtěli kluci v následujích sobotních osmi testech zajet lepší časy, což se dařilo, když časy posádky KRTZ Racing Teamu se pohybovaly zhruba v půlce všech startujících ve třídě 3 a po první etapě byli kluci sedmnáctí ve své třídě. „Celá sobota byla velká pneumatiková loterie, pořád jsme prohazovali na přední nápravě media a řezaný slick a většinou se ukázaly námi zvolené pneumatiky jako dobrá volba,“  dodává k pneumatikové loterii v první etapě pilot Patrik Rujbr. „Nejtěžší sobotní erzeta byl druhý průjezd Tesákem, kdy se ke tmě přidala ještě mlha. Byl jsem rád, když jsem uviděl ceduli označující cíl, protože číst rozpis v takové mlze bylo hodně těžké a myslím, že jsem za svou spolujezdeckou kariéru nic podobného nezažil,“ dodává k náročném konci první etapy Richard Nesvadba.

Počasí míchalo kartami i ve druhé etapě, kdy už se předpovídalo pěkné počasí, ovšem ještě dopoledne opět přišel déšť. Avšak nepršelo na všech testech a tak opět záleželo na správnosti volby pneumatik. Patrik s Richardem se v první sekci druhé etapy dokázali držet na hranici první desítky své třídy a jednou do ní i nakoukli. Bohužel, hned na úvodním testu druhé sekce se stala tragická nehoda, při které zemřel divák a soutěž byla následne předčasně zrušena. Kluci tak byli klasifikováni na čtrnáctém místě ve třídě 3. „První nedělní erzety jsme absolvovali na mediích, bez nějakého většího problému. Jen před cílem Majáku začal vlivem docházejícího benzínu vynechávat žíznivý motor naší desítky a byli jsme rádi, že jsme se dostali do servisní zony. Bohužel před startem další erzety jsme se dozvěděli o nešťastné události, která se přihodila na trati a pak přišla informace o úmrtí diváka a bylo nám jasné, že pěkná soutěž končí předčasně kvůli tragédii. Nám s Patrikem i celému našemu týmu je líto zmařeného života diváka i organizátorů, kteří připravili pěknou soutěž a vím jak si na bezpečnosti zakládají,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba.  Dalším startem posádky KRTZ Racing Teamu budou již tento týden Rally Jeseníky, kam už se kluci hodně těší.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?