Příjmení Dohnal jistě netřeba představovat rallyovým fanouškům, jelikož právě toto příjmení vídáme ve startovních listinách už mnoho let.
Tentokrát bude ovšem řeč o mladém a talentovaném pilotu René Dohnalovi, který si na konci měsíce srpna splní svůj soutěžácký sen a poprvé se představí na populární Barum Czech Rally Zlín, která každoročně patří mezi vrcholné podniky Mezinárodního Mistrovství ČR, IRC nebo Mistrovství Evropy. Renda Dohnal pojede, stejně jako na všech letošních soutěžích, na Volkswagenu Polo 16V a zkušeným spolujezdcem Rudolfem Kouřilem. Kariéra tohoto pilota začala v loňském roce, když jeho prvním startem byla RallyShow Uherský Brod a následně Mikuláš Rally ve Slušovicích, kde startoval s Polem ve třídě 10 a v obou případech svojí třídu vyhrál. Jako začínající pilot se Renda rozhodl jít cestou rallysprintů, kde ho naviguje již zmiňovaný Rudolf Kouřil a vozem VW Polo třídy 10, které je právě předurčené pro začínající piloty. Renda má v letošním roce za sebou pět startů. V Krkonoších a v Kostelci nad Orlicí skončil druhý ve třídě 10 a na Kopné dokonce třídu 10 vyhrál. Na úvodním sprintu sezóny, Rally Vrchovina, ho zastavila technika a v rámci poháru ČR na Valašské rally skončil desátý celkově a třetí ve třídě SA1. „Letošní sezónu pojímáme jako seznamovací a tak se snažíme hlavně závody dojíždět a získávat zkušenosti. Zatím se nám to až na jednu výjimku podařilo a musím zaklepat, že za celou půlku sezony jsem nezažili ani jeden krizový moment a i to nejspíše svědčí o určité opatrnosti se kterou do závodů vstupujeme. Je zbytečné hnát se za dobrými časy, zničit auto a ukončit tak sezónu předčasně. S dosavadním průběhem sezóny jsem jinak velice spokojen a myslím, že postupujeme krůček po krůčku, přesně tak jak jsme si s panem Kouřilem stanovili,“ říká René Dohnal.
Každý soutěžák by se chtěl jednou zúčastnit legendární Barum Rally a tento sen si vyplní i René Dohnal. „Pro mě jakožto kluka vyrůstajícího na Valašsku, je Barum rally srdcová záležitost. Už odmala jsem nevynechal ani jeden ročník a v životě by mě nenapadlo, že se někdy na start této legendární soutěže můžu postavit. Je mi jasné, že jsem si na svá bedra dal velké břímě, ale zkusíme se Barumce postavit čelem a pokořit ji. Jen tak získáme obrovské množství zkušeností, které se jistojistě budou v budoucnu hodit. Do každého závodu jdu s tím, že může být můj poslední, protože financí není mnoho a každá havárie může naše učení na velkou dobu zastavit. Proto si Barum rally pojedeme hlavně užít a ve zdraví se dostat v neděli na cílovou rampu a tím završit můj první snový rallyový rok. Bylo by totiž krásné zkompletovat trio valašských závodů, tedy Valašku, Kopnou a Barumku. Chtěl bych také moc poděkovat našim sponzorům a hlavně mému tátovi bez kterého bych svou kariéru jen horko těžko začínal. Na závěr bych chtěl pozvat všechny fanoušky do servisu, kde si mohou odnést naši letošní podpisovou kartičku a moc děkuju každému, kdo bude našemu bílému Polu fandit. Budeme snít náš sen ,“ dodává na závěr René Dohnal.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.