Příjmení Dohnal jistě netřeba představovat rallyovým fanouškům, jelikož právě toto příjmení vídáme ve startovních listinách už mnoho let.
Tentokrát bude ovšem řeč o mladém a talentovaném pilotu René Dohnalovi, který si na konci měsíce srpna splní svůj soutěžácký sen a poprvé se představí na populární Barum Czech Rally Zlín, která každoročně patří mezi vrcholné podniky Mezinárodního Mistrovství ČR, IRC nebo Mistrovství Evropy. Renda Dohnal pojede, stejně jako na všech letošních soutěžích, na Volkswagenu Polo 16V a zkušeným spolujezdcem Rudolfem Kouřilem. Kariéra tohoto pilota začala v loňském roce, když jeho prvním startem byla RallyShow Uherský Brod a následně Mikuláš Rally ve Slušovicích, kde startoval s Polem ve třídě 10 a v obou případech svojí třídu vyhrál. Jako začínající pilot se Renda rozhodl jít cestou rallysprintů, kde ho naviguje již zmiňovaný Rudolf Kouřil a vozem VW Polo třídy 10, které je právě předurčené pro začínající piloty. Renda má v letošním roce za sebou pět startů. V Krkonoších a v Kostelci nad Orlicí skončil druhý ve třídě 10 a na Kopné dokonce třídu 10 vyhrál. Na úvodním sprintu sezóny, Rally Vrchovina, ho zastavila technika a v rámci poháru ČR na Valašské rally skončil desátý celkově a třetí ve třídě SA1. „Letošní sezónu pojímáme jako seznamovací a tak se snažíme hlavně závody dojíždět a získávat zkušenosti. Zatím se nám to až na jednu výjimku podařilo a musím zaklepat, že za celou půlku sezony jsem nezažili ani jeden krizový moment a i to nejspíše svědčí o určité opatrnosti se kterou do závodů vstupujeme. Je zbytečné hnát se za dobrými časy, zničit auto a ukončit tak sezónu předčasně. S dosavadním průběhem sezóny jsem jinak velice spokojen a myslím, že postupujeme krůček po krůčku, přesně tak jak jsme si s panem Kouřilem stanovili,“ říká René Dohnal.
Každý soutěžák by se chtěl jednou zúčastnit legendární Barum Rally a tento sen si vyplní i René Dohnal. „Pro mě jakožto kluka vyrůstajícího na Valašsku, je Barum rally srdcová záležitost. Už odmala jsem nevynechal ani jeden ročník a v životě by mě nenapadlo, že se někdy na start této legendární soutěže můžu postavit. Je mi jasné, že jsem si na svá bedra dal velké břímě, ale zkusíme se Barumce postavit čelem a pokořit ji. Jen tak získáme obrovské množství zkušeností, které se jistojistě budou v budoucnu hodit. Do každého závodu jdu s tím, že může být můj poslední, protože financí není mnoho a každá havárie může naše učení na velkou dobu zastavit. Proto si Barum rally pojedeme hlavně užít a ve zdraví se dostat v neděli na cílovou rampu a tím završit můj první snový rallyový rok. Bylo by totiž krásné zkompletovat trio valašských závodů, tedy Valašku, Kopnou a Barumku. Chtěl bych také moc poděkovat našim sponzorům a hlavně mému tátovi bez kterého bych svou kariéru jen horko těžko začínal. Na závěr bych chtěl pozvat všechny fanoušky do servisu, kde si mohou odnést naši letošní podpisovou kartičku a moc děkuju každému, kdo bude našemu bílému Polu fandit. Budeme snít náš sen ,“ dodává na závěr René Dohnal.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?