Příjmení Dohnal jistě netřeba představovat rallyovým fanouškům, jelikož právě toto příjmení vídáme ve startovních listinách už mnoho let.
Tentokrát bude ovšem řeč o mladém a talentovaném pilotu René Dohnalovi, který si na konci měsíce srpna splní svůj soutěžácký sen a poprvé se představí na populární Barum Czech Rally Zlín, která každoročně patří mezi vrcholné podniky Mezinárodního Mistrovství ČR, IRC nebo Mistrovství Evropy. Renda Dohnal pojede, stejně jako na všech letošních soutěžích, na Volkswagenu Polo 16V a zkušeným spolujezdcem Rudolfem Kouřilem. Kariéra tohoto pilota začala v loňském roce, když jeho prvním startem byla RallyShow Uherský Brod a následně Mikuláš Rally ve Slušovicích, kde startoval s Polem ve třídě 10 a v obou případech svojí třídu vyhrál. Jako začínající pilot se Renda rozhodl jít cestou rallysprintů, kde ho naviguje již zmiňovaný Rudolf Kouřil a vozem VW Polo třídy 10, které je právě předurčené pro začínající piloty. Renda má v letošním roce za sebou pět startů. V Krkonoších a v Kostelci nad Orlicí skončil druhý ve třídě 10 a na Kopné dokonce třídu 10 vyhrál. Na úvodním sprintu sezóny, Rally Vrchovina, ho zastavila technika a v rámci poháru ČR na Valašské rally skončil desátý celkově a třetí ve třídě SA1. „Letošní sezónu pojímáme jako seznamovací a tak se snažíme hlavně závody dojíždět a získávat zkušenosti. Zatím se nám to až na jednu výjimku podařilo a musím zaklepat, že za celou půlku sezony jsem nezažili ani jeden krizový moment a i to nejspíše svědčí o určité opatrnosti se kterou do závodů vstupujeme. Je zbytečné hnát se za dobrými časy, zničit auto a ukončit tak sezónu předčasně. S dosavadním průběhem sezóny jsem jinak velice spokojen a myslím, že postupujeme krůček po krůčku, přesně tak jak jsme si s panem Kouřilem stanovili,“ říká René Dohnal.
Každý soutěžák by se chtěl jednou zúčastnit legendární Barum Rally a tento sen si vyplní i René Dohnal. „Pro mě jakožto kluka vyrůstajícího na Valašsku, je Barum rally srdcová záležitost. Už odmala jsem nevynechal ani jeden ročník a v životě by mě nenapadlo, že se někdy na start této legendární soutěže můžu postavit. Je mi jasné, že jsem si na svá bedra dal velké břímě, ale zkusíme se Barumce postavit čelem a pokořit ji. Jen tak získáme obrovské množství zkušeností, které se jistojistě budou v budoucnu hodit. Do každého závodu jdu s tím, že může být můj poslední, protože financí není mnoho a každá havárie může naše učení na velkou dobu zastavit. Proto si Barum rally pojedeme hlavně užít a ve zdraví se dostat v neděli na cílovou rampu a tím završit můj první snový rallyový rok. Bylo by totiž krásné zkompletovat trio valašských závodů, tedy Valašku, Kopnou a Barumku. Chtěl bych také moc poděkovat našim sponzorům a hlavně mému tátovi bez kterého bych svou kariéru jen horko těžko začínal. Na závěr bych chtěl pozvat všechny fanoušky do servisu, kde si mohou odnést naši letošní podpisovou kartičku a moc děkuju každému, kdo bude našemu bílému Polu fandit. Budeme snít náš sen ,“ dodává na závěr René Dohnal.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?