Příjmení Dohnal jistě netřeba představovat rallyovým fanouškům, jelikož právě toto příjmení vídáme ve startovních listinách už mnoho let.
Tentokrát bude ovšem řeč o mladém a talentovaném pilotu René Dohnalovi, který si na konci měsíce srpna splní svůj soutěžácký sen a poprvé se představí na populární Barum Czech Rally Zlín, která každoročně patří mezi vrcholné podniky Mezinárodního Mistrovství ČR, IRC nebo Mistrovství Evropy. Renda Dohnal pojede, stejně jako na všech letošních soutěžích, na Volkswagenu Polo 16V a zkušeným spolujezdcem Rudolfem Kouřilem. Kariéra tohoto pilota začala v loňském roce, když jeho prvním startem byla RallyShow Uherský Brod a následně Mikuláš Rally ve Slušovicích, kde startoval s Polem ve třídě 10 a v obou případech svojí třídu vyhrál. Jako začínající pilot se Renda rozhodl jít cestou rallysprintů, kde ho naviguje již zmiňovaný Rudolf Kouřil a vozem VW Polo třídy 10, které je právě předurčené pro začínající piloty. Renda má v letošním roce za sebou pět startů. V Krkonoších a v Kostelci nad Orlicí skončil druhý ve třídě 10 a na Kopné dokonce třídu 10 vyhrál. Na úvodním sprintu sezóny, Rally Vrchovina, ho zastavila technika a v rámci poháru ČR na Valašské rally skončil desátý celkově a třetí ve třídě SA1. „Letošní sezónu pojímáme jako seznamovací a tak se snažíme hlavně závody dojíždět a získávat zkušenosti. Zatím se nám to až na jednu výjimku podařilo a musím zaklepat, že za celou půlku sezony jsem nezažili ani jeden krizový moment a i to nejspíše svědčí o určité opatrnosti se kterou do závodů vstupujeme. Je zbytečné hnát se za dobrými časy, zničit auto a ukončit tak sezónu předčasně. S dosavadním průběhem sezóny jsem jinak velice spokojen a myslím, že postupujeme krůček po krůčku, přesně tak jak jsme si s panem Kouřilem stanovili,“ říká René Dohnal.
Každý soutěžák by se chtěl jednou zúčastnit legendární Barum Rally a tento sen si vyplní i René Dohnal. „Pro mě jakožto kluka vyrůstajícího na Valašsku, je Barum rally srdcová záležitost. Už odmala jsem nevynechal ani jeden ročník a v životě by mě nenapadlo, že se někdy na start této legendární soutěže můžu postavit. Je mi jasné, že jsem si na svá bedra dal velké břímě, ale zkusíme se Barumce postavit čelem a pokořit ji. Jen tak získáme obrovské množství zkušeností, které se jistojistě budou v budoucnu hodit. Do každého závodu jdu s tím, že může být můj poslední, protože financí není mnoho a každá havárie může naše učení na velkou dobu zastavit. Proto si Barum rally pojedeme hlavně užít a ve zdraví se dostat v neděli na cílovou rampu a tím završit můj první snový rallyový rok. Bylo by totiž krásné zkompletovat trio valašských závodů, tedy Valašku, Kopnou a Barumku. Chtěl bych také moc poděkovat našim sponzorům a hlavně mému tátovi bez kterého bych svou kariéru jen horko těžko začínal. Na závěr bych chtěl pozvat všechny fanoušky do servisu, kde si mohou odnést naši letošní podpisovou kartičku a moc děkuju každému, kdo bude našemu bílému Polu fandit. Budeme snít náš sen ,“ dodává na závěr René Dohnal.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.