Zdárně v cíli Pačejova

blažek, tomáš
blažek, tomáš, foto: Krajča, Ondřej
Ondřej Krajča 16. srpna 2012 22:34
Sdílej:

VIDEO:Agropa Rally Pačejov byla již šestou zastávkou pro účastníky rallysprintového mistrovství. Pačejov již tradičně patří mezi jezdecky velmi oblíbené soutěže, když zdejším tratím nechybí prakticky vůbec nic, od šotoliny až po rychlý a hladký asfalt.

Na startu této soutěže nechyběla ani posádka Speed Racing Teamu Tomáš Blažek – Miroslav Prachař na Škodě Fabia zařazené do třídy 7. Klukům se v posledních dvou soutěžích příliš nedařilo, když je stále velmi trápilo auto a chuť si chtěli spravit v Pačejově, kde chtěli hlavně dojet do cíle a získat další zkušenosti.Hned z rána je čekal průjezd rychlostní zkouškou, jenž se jela ve vojenském prostoru. Pro začátek kluci znamenali pátý čas ve třídě. Následoval nejdelší test soutěže, kterým byla rychlostní zkouška Čečelovice, kde jim byl ovšem přidělen náhradní čas poté, co byla zkouška zrušena po havárii Milana Šindeláře. „Do první rychlostní zkoušky jsem šel až se zbytečně velkým respektektem z šotolinového úseku a taky to bylo na čase znát. Soupeři nám hned od začátku odskočili. Na dvojce nás čekal náhradní čas, což bylo škoda, ale s tím se nedá nic dělat,“ říká Tomáš Blažek.

Po první servisní zastávce následovaly čtyři rychlostní zkoušky. Opakované průjezdy Čečelovicemi, Komušínem a na závěr prostřední sekce byly přiřazeny další dva testy. Třetí zkouška byla pro Tomáše s Mirkem znovu zrušena a ve zbývajích třech testech zajeli šestý, pátý a nakonec i čtvrtý čas ve třídě. Poté je čekala další zastávka před závěrem soutěže. „Třetí rychlostní zkouška byla pro nás opět zrušena, takže se začalo závodit až na čtvrté. Na tu jsem se hodně těšil, velice se nám zamlouvala. Pak následoval druhý průjezd vojenským prostorem. Tam jsem chtěl zkusit přidat na šotolinovém úseku. Následující vložka nebyla pro nás nic jednoduchého, byla hodně na rozpis a zjistil jsem, že na tom našem budeme muset ještě zapracovat,“ dodává k prostřední sekci soutěže pilot Tomáš Blažek.

Poslední dva testy absolvovali Tomáš s Mirkem hlavně v poklidnějším tempu, aby dojeli do cíle, což se nakonec podařilo a na cílové rampě na horažďovickém náměstí patřilo klukům páté místo ve třídě 7. „Podařilo se nám soutěž zdárně, bez sebemenšího problému, dokončit, což je pro nás další impulz pro další soutěže. Na posledních dvou vložkách už se nebylo kam hnát. Auto fungovalo perfektně, za což jsem hrozně rád a myslím, že i Michal Ciller s mechanikama, za což jim patří velký dík. Děkujeme rovněž všem sponzorům a fanouškům, kteří nás přijeli k tratím podpořit,“ říká na závěr Tomáš Blažek.

Po dvou neúspěšných startech na Kopné a v Kostelci nad Orlicí se Tomáš s Mirkem dostali zdárně, bez jakýchkoliv problémů, do cíle v Pačejově, což je povzbudilo do dalších startů. A právě dalším startem této posádky bude Rally Vyškov, jenž se znovu jede po roční odmlce.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.