VIDEO:Agropa Rally Pačejov byla již šestou zastávkou pro účastníky rallysprintového mistrovství. Pačejov již tradičně patří mezi jezdecky velmi oblíbené soutěže, když zdejším tratím nechybí prakticky vůbec nic, od šotoliny až po rychlý a hladký asfalt.
Na startu této soutěže nechyběla ani posádka Speed Racing Teamu Tomáš Blažek – Miroslav Prachař na Škodě Fabia zařazené do třídy 7. Klukům se v posledních dvou soutěžích příliš nedařilo, když je stále velmi trápilo auto a chuť si chtěli spravit v Pačejově, kde chtěli hlavně dojet do cíle a získat další zkušenosti.Hned z rána je čekal průjezd rychlostní zkouškou, jenž se jela ve vojenském prostoru. Pro začátek kluci znamenali pátý čas ve třídě. Následoval nejdelší test soutěže, kterým byla rychlostní zkouška Čečelovice, kde jim byl ovšem přidělen náhradní čas poté, co byla zkouška zrušena po havárii Milana Šindeláře. „Do první rychlostní zkoušky jsem šel až se zbytečně velkým respektektem z šotolinového úseku a taky to bylo na čase znát. Soupeři nám hned od začátku odskočili. Na dvojce nás čekal náhradní čas, což bylo škoda, ale s tím se nedá nic dělat,“ říká Tomáš Blažek.
Po první servisní zastávce následovaly čtyři rychlostní zkoušky. Opakované průjezdy Čečelovicemi, Komušínem a na závěr prostřední sekce byly přiřazeny další dva testy. Třetí zkouška byla pro Tomáše s Mirkem znovu zrušena a ve zbývajích třech testech zajeli šestý, pátý a nakonec i čtvrtý čas ve třídě. Poté je čekala další zastávka před závěrem soutěže. „Třetí rychlostní zkouška byla pro nás opět zrušena, takže se začalo závodit až na čtvrté. Na tu jsem se hodně těšil, velice se nám zamlouvala. Pak následoval druhý průjezd vojenským prostorem. Tam jsem chtěl zkusit přidat na šotolinovém úseku. Následující vložka nebyla pro nás nic jednoduchého, byla hodně na rozpis a zjistil jsem, že na tom našem budeme muset ještě zapracovat,“ dodává k prostřední sekci soutěže pilot Tomáš Blažek.
Poslední dva testy absolvovali Tomáš s Mirkem hlavně v poklidnějším tempu, aby dojeli do cíle, což se nakonec podařilo a na cílové rampě na horažďovickém náměstí patřilo klukům páté místo ve třídě 7. „Podařilo se nám soutěž zdárně, bez sebemenšího problému, dokončit, což je pro nás další impulz pro další soutěže. Na posledních dvou vložkách už se nebylo kam hnát. Auto fungovalo perfektně, za což jsem hrozně rád a myslím, že i Michal Ciller s mechanikama, za což jim patří velký dík. Děkujeme rovněž všem sponzorům a fanouškům, kteří nás přijeli k tratím podpořit,“ říká na závěr Tomáš Blažek.
Po dvou neúspěšných startech na Kopné a v Kostelci nad Orlicí se Tomáš s Mirkem dostali zdárně, bez jakýchkoliv problémů, do cíle v Pačejově, což je povzbudilo do dalších startů. A právě dalším startem této posádky bude Rally Vyškov, jenž se znovu jede po roční odmlce.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?