VIDEO:Agropa Rally Pačejov byla již šestou zastávkou pro účastníky rallysprintového mistrovství. Pačejov již tradičně patří mezi jezdecky velmi oblíbené soutěže, když zdejším tratím nechybí prakticky vůbec nic, od šotoliny až po rychlý a hladký asfalt.
Na startu této soutěže nechyběla ani posádka Speed Racing Teamu Tomáš Blažek – Miroslav Prachař na Škodě Fabia zařazené do třídy 7. Klukům se v posledních dvou soutěžích příliš nedařilo, když je stále velmi trápilo auto a chuť si chtěli spravit v Pačejově, kde chtěli hlavně dojet do cíle a získat další zkušenosti.Hned z rána je čekal průjezd rychlostní zkouškou, jenž se jela ve vojenském prostoru. Pro začátek kluci znamenali pátý čas ve třídě. Následoval nejdelší test soutěže, kterým byla rychlostní zkouška Čečelovice, kde jim byl ovšem přidělen náhradní čas poté, co byla zkouška zrušena po havárii Milana Šindeláře. „Do první rychlostní zkoušky jsem šel až se zbytečně velkým respektektem z šotolinového úseku a taky to bylo na čase znát. Soupeři nám hned od začátku odskočili. Na dvojce nás čekal náhradní čas, což bylo škoda, ale s tím se nedá nic dělat,“ říká Tomáš Blažek.
Po první servisní zastávce následovaly čtyři rychlostní zkoušky. Opakované průjezdy Čečelovicemi, Komušínem a na závěr prostřední sekce byly přiřazeny další dva testy. Třetí zkouška byla pro Tomáše s Mirkem znovu zrušena a ve zbývajích třech testech zajeli šestý, pátý a nakonec i čtvrtý čas ve třídě. Poté je čekala další zastávka před závěrem soutěže. „Třetí rychlostní zkouška byla pro nás opět zrušena, takže se začalo závodit až na čtvrté. Na tu jsem se hodně těšil, velice se nám zamlouvala. Pak následoval druhý průjezd vojenským prostorem. Tam jsem chtěl zkusit přidat na šotolinovém úseku. Následující vložka nebyla pro nás nic jednoduchého, byla hodně na rozpis a zjistil jsem, že na tom našem budeme muset ještě zapracovat,“ dodává k prostřední sekci soutěže pilot Tomáš Blažek.
Poslední dva testy absolvovali Tomáš s Mirkem hlavně v poklidnějším tempu, aby dojeli do cíle, což se nakonec podařilo a na cílové rampě na horažďovickém náměstí patřilo klukům páté místo ve třídě 7. „Podařilo se nám soutěž zdárně, bez sebemenšího problému, dokončit, což je pro nás další impulz pro další soutěže. Na posledních dvou vložkách už se nebylo kam hnát. Auto fungovalo perfektně, za což jsem hrozně rád a myslím, že i Michal Ciller s mechanikama, za což jim patří velký dík. Děkujeme rovněž všem sponzorům a fanouškům, kteří nás přijeli k tratím podpořit,“ říká na závěr Tomáš Blažek.
Po dvou neúspěšných startech na Kopné a v Kostelci nad Orlicí se Tomáš s Mirkem dostali zdárně, bez jakýchkoliv problémů, do cíle v Pačejově, což je povzbudilo do dalších startů. A právě dalším startem této posádky bude Rally Vyškov, jenž se znovu jede po roční odmlce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.