VIDEO:Agropa Rally Pačejov byla již šestou zastávkou pro účastníky rallysprintového mistrovství. Pačejov již tradičně patří mezi jezdecky velmi oblíbené soutěže, když zdejším tratím nechybí prakticky vůbec nic, od šotoliny až po rychlý a hladký asfalt.
Na startu této soutěže nechyběla ani posádka Speed Racing Teamu Tomáš Blažek – Miroslav Prachař na Škodě Fabia zařazené do třídy 7. Klukům se v posledních dvou soutěžích příliš nedařilo, když je stále velmi trápilo auto a chuť si chtěli spravit v Pačejově, kde chtěli hlavně dojet do cíle a získat další zkušenosti.Hned z rána je čekal průjezd rychlostní zkouškou, jenž se jela ve vojenském prostoru. Pro začátek kluci znamenali pátý čas ve třídě. Následoval nejdelší test soutěže, kterým byla rychlostní zkouška Čečelovice, kde jim byl ovšem přidělen náhradní čas poté, co byla zkouška zrušena po havárii Milana Šindeláře. „Do první rychlostní zkoušky jsem šel až se zbytečně velkým respektektem z šotolinového úseku a taky to bylo na čase znát. Soupeři nám hned od začátku odskočili. Na dvojce nás čekal náhradní čas, což bylo škoda, ale s tím se nedá nic dělat,“ říká Tomáš Blažek.
Po první servisní zastávce následovaly čtyři rychlostní zkoušky. Opakované průjezdy Čečelovicemi, Komušínem a na závěr prostřední sekce byly přiřazeny další dva testy. Třetí zkouška byla pro Tomáše s Mirkem znovu zrušena a ve zbývajích třech testech zajeli šestý, pátý a nakonec i čtvrtý čas ve třídě. Poté je čekala další zastávka před závěrem soutěže. „Třetí rychlostní zkouška byla pro nás opět zrušena, takže se začalo závodit až na čtvrté. Na tu jsem se hodně těšil, velice se nám zamlouvala. Pak následoval druhý průjezd vojenským prostorem. Tam jsem chtěl zkusit přidat na šotolinovém úseku. Následující vložka nebyla pro nás nic jednoduchého, byla hodně na rozpis a zjistil jsem, že na tom našem budeme muset ještě zapracovat,“ dodává k prostřední sekci soutěže pilot Tomáš Blažek.
Poslední dva testy absolvovali Tomáš s Mirkem hlavně v poklidnějším tempu, aby dojeli do cíle, což se nakonec podařilo a na cílové rampě na horažďovickém náměstí patřilo klukům páté místo ve třídě 7. „Podařilo se nám soutěž zdárně, bez sebemenšího problému, dokončit, což je pro nás další impulz pro další soutěže. Na posledních dvou vložkách už se nebylo kam hnát. Auto fungovalo perfektně, za což jsem hrozně rád a myslím, že i Michal Ciller s mechanikama, za což jim patří velký dík. Děkujeme rovněž všem sponzorům a fanouškům, kteří nás přijeli k tratím podpořit,“ říká na závěr Tomáš Blažek.
Po dvou neúspěšných startech na Kopné a v Kostelci nad Orlicí se Tomáš s Mirkem dostali zdárně, bez jakýchkoliv problémů, do cíle v Pačejově, což je povzbudilo do dalších startů. A právě dalším startem této posádky bude Rally Vyškov, jenž se znovu jede po roční odmlce.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.