Pešla v Pačejově trápila elektronika, tak vyměnil všechna čidla

rally pačejov
rally pačejov, foto: Krajča, Ondřej
Miroslav Vebr 21. srpna 2012 22:18
Sdílej:

Ne zrovna dvakrát spokojená odjížděla z Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov posádka MH Racing teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek.

Valašskou dvojici jezdící na černo-růžovém Mitsubishi Lancer EVO IX na šestém podniku sprintového šampionátu notně potrápila technika a nemohla tak podat úplně stoprocentní výkon. Pešl s Peškem tak skončili na dvanáctém místě absolutně a šestí ve své třídě 3.

První problém přišel pro Pešla s Peškem hned zkraje rally, která obsahovala celkem osm rychlostních zkoušek. „Na jedničce jsem kapánek zaspal a všichni ostatní nám celkem výrazně odskočili. Asi jsem jel tu první RZ až příliš opatrně a výsledkem bylo, že nám všichni ujeli,“ sypal si Jaroslav Pešl popel na hlavu za nepříliš povedený první test. V podobném, tedy negativním duchu to pokračovalo až na pár výjimek po celou soutěž. Na vině už však nebylo „ranní zaspání“ jako na jedničce, ale převážně technika, která tentokrát oba Valachy v kokpitu devítkového Lanceru pořádně vydusila. Konečné dvanácté místo absolutně a šesté ve třídě tak bylo pravdivým ukazatelem toho, jak to na trati vypadalo. „Spokojen s Pačejovem určitě nejsem a nemůžu být, ani s výkonem a už vůbec s výsledkem. Po celou rally jsme průběžně měli technické problémy, které nám nedovolovaly jet ani zdaleka na plno. Prostě se na nás po většinu soutěže valil jeden problém za druhým, s tím se nedalo nic dělat,“ posteskl si nad nedobrým průběhem sprintu pilot posádky Jaroslav Pešl. Nejvíce jej trápila elektronika. „Dovnitř auta prostě nevidíš. Občas se nám na trati stalo, že auto chvíli prostě vůbec netáhlo. Přesně nevíme, co to bylo, ale preventivně jsme hned vyměnili snad všechna čidla, tak snad to bude lepší,“ věří nedávný čerstvý otec dcerky Laury. 

Naštěstí pro něj to však v Pačejově nebylo jen negativní. Ve chvílích, kdy autíčko poslouchalo, jak má, se Pešlovi povedly velmi solidní výsledky. „Ve třetí a páté erzetě jsme zajeli druhý nejlepší čas v naší třídě, což mě samozřejmě hodně těší. Jako dílčí úspěch to je dobré, alespoň částečně nám to spravilo náladu,“ ulevil si 32letý závodník. Z nepovedeného závodu však i přesto mohl nakonec vytěžit mnohem více, než „jen“ šesté místo ve třídě. Po šesti zkouškách se totiž ve třídě 3 prodral až na páté místo před Lumíra Firlu. „Z toho jsem měl radost, jenže v předposlední sedmé RZ jsem udělal velikou chybu, probrzdil jsem zatáčku a totálně zbytečně ztratil asi patnáct vteřin. Tím jsem si to sám pokazil a Lumír skončil o čtyři desetiny vteřiny přede mnou pátý,“ litoval zbytečné chybičky Jaroslav Pešl. 

Když už se nevedlo jemu samotnému, udělalo Pešlovi radost alespoň vystoupení jeho kolegy a kamaráda Martina Hudce. „Bylo vidět, že Hud si závod užíval. Občas jsem po něm samozřejmě kouknul, jak se mu vede. A nebylo to špatné,“ pousmál se Pešl při reakci na svého parťáka z MH Racing teamu Hudce, který jel v Pačejově poprvé pod křídly Semerád Rally teamu. „Myslím, že Hud odvedl slušnou práci, s autem jel úplně poprvé a atakoval první místo ve třídě, nakonec skončil o chloupek třetí. Myslím, že se může už jen zlepšovat,“ pochválil Pešl svého kolegu a kamaráda Hudce, který měl v cíli na Pešla pětapadesát vteřin k dobru. „Rozdíl tam byl tentokrát vidět. Martin měl super připravené auto, to se musí nechat, já jsem kromě techniky navíc dělal tentokrát opravdu hodně chyb. Myslím, že je jasné, že bude velmi těžké ho teď stíhat a prát se s ním, jak tomu bývalo na našich růžových Lancerech. Ale můžu všem zaručit, že se ho budu snažit prohánět, co to dá,“ slíbil Jaroslav Pešl.

Další příležitost prohnat svého kamaráda a zároveň soupeře bude mít Jaroslav Pešl na předposledním sedmém podniku sprintového šampionátu – na AZ Pneu Rally Jeseníky v sobotu 22. září.     

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?