Ne zrovna dvakrát spokojená odjížděla z Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov posádka MH Racing teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek.
Valašskou dvojici jezdící na černo-růžovém Mitsubishi Lancer EVO IX na šestém podniku sprintového šampionátu notně potrápila technika a nemohla tak podat úplně stoprocentní výkon. Pešl s Peškem tak skončili na dvanáctém místě absolutně a šestí ve své třídě 3.
První problém přišel pro Pešla s Peškem hned zkraje rally, která obsahovala celkem osm rychlostních zkoušek. „Na jedničce jsem kapánek zaspal a všichni ostatní nám celkem výrazně odskočili. Asi jsem jel tu první RZ až příliš opatrně a výsledkem bylo, že nám všichni ujeli,“ sypal si Jaroslav Pešl popel na hlavu za nepříliš povedený první test. V podobném, tedy negativním duchu to pokračovalo až na pár výjimek po celou soutěž. Na vině už však nebylo „ranní zaspání“ jako na jedničce, ale převážně technika, která tentokrát oba Valachy v kokpitu devítkového Lanceru pořádně vydusila. Konečné dvanácté místo absolutně a šesté ve třídě tak bylo pravdivým ukazatelem toho, jak to na trati vypadalo. „Spokojen s Pačejovem určitě nejsem a nemůžu být, ani s výkonem a už vůbec s výsledkem. Po celou rally jsme průběžně měli technické problémy, které nám nedovolovaly jet ani zdaleka na plno. Prostě se na nás po většinu soutěže valil jeden problém za druhým, s tím se nedalo nic dělat,“ posteskl si nad nedobrým průběhem sprintu pilot posádky Jaroslav Pešl. Nejvíce jej trápila elektronika. „Dovnitř auta prostě nevidíš. Občas se nám na trati stalo, že auto chvíli prostě vůbec netáhlo. Přesně nevíme, co to bylo, ale preventivně jsme hned vyměnili snad všechna čidla, tak snad to bude lepší,“ věří nedávný čerstvý otec dcerky Laury.
Naštěstí pro něj to však v Pačejově nebylo jen negativní. Ve chvílích, kdy autíčko poslouchalo, jak má, se Pešlovi povedly velmi solidní výsledky. „Ve třetí a páté erzetě jsme zajeli druhý nejlepší čas v naší třídě, což mě samozřejmě hodně těší. Jako dílčí úspěch to je dobré, alespoň částečně nám to spravilo náladu,“ ulevil si 32letý závodník. Z nepovedeného závodu však i přesto mohl nakonec vytěžit mnohem více, než „jen“ šesté místo ve třídě. Po šesti zkouškách se totiž ve třídě 3 prodral až na páté místo před Lumíra Firlu. „Z toho jsem měl radost, jenže v předposlední sedmé RZ jsem udělal velikou chybu, probrzdil jsem zatáčku a totálně zbytečně ztratil asi patnáct vteřin. Tím jsem si to sám pokazil a Lumír skončil o čtyři desetiny vteřiny přede mnou pátý,“ litoval zbytečné chybičky Jaroslav Pešl.
Když už se nevedlo jemu samotnému, udělalo Pešlovi radost alespoň vystoupení jeho kolegy a kamaráda Martina Hudce. „Bylo vidět, že Hud si závod užíval. Občas jsem po něm samozřejmě kouknul, jak se mu vede. A nebylo to špatné,“ pousmál se Pešl při reakci na svého parťáka z MH Racing teamu Hudce, který jel v Pačejově poprvé pod křídly Semerád Rally teamu. „Myslím, že Hud odvedl slušnou práci, s autem jel úplně poprvé a atakoval první místo ve třídě, nakonec skončil o chloupek třetí. Myslím, že se může už jen zlepšovat,“ pochválil Pešl svého kolegu a kamaráda Hudce, který měl v cíli na Pešla pětapadesát vteřin k dobru. „Rozdíl tam byl tentokrát vidět. Martin měl super připravené auto, to se musí nechat, já jsem kromě techniky navíc dělal tentokrát opravdu hodně chyb. Myslím, že je jasné, že bude velmi těžké ho teď stíhat a prát se s ním, jak tomu bývalo na našich růžových Lancerech. Ale můžu všem zaručit, že se ho budu snažit prohánět, co to dá,“ slíbil Jaroslav Pešl.
Další příležitost prohnat svého kamaráda a zároveň soupeře bude mít Jaroslav Pešl na předposledním sedmém podniku sprintového šampionátu – na AZ Pneu Rally Jeseníky v sobotu 22. září.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.