Ne zrovna dvakrát spokojená odjížděla z Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov posádka MH Racing teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek.
Valašskou dvojici jezdící na černo-růžovém Mitsubishi Lancer EVO IX na šestém podniku sprintového šampionátu notně potrápila technika a nemohla tak podat úplně stoprocentní výkon. Pešl s Peškem tak skončili na dvanáctém místě absolutně a šestí ve své třídě 3.
První problém přišel pro Pešla s Peškem hned zkraje rally, která obsahovala celkem osm rychlostních zkoušek. „Na jedničce jsem kapánek zaspal a všichni ostatní nám celkem výrazně odskočili. Asi jsem jel tu první RZ až příliš opatrně a výsledkem bylo, že nám všichni ujeli,“ sypal si Jaroslav Pešl popel na hlavu za nepříliš povedený první test. V podobném, tedy negativním duchu to pokračovalo až na pár výjimek po celou soutěž. Na vině už však nebylo „ranní zaspání“ jako na jedničce, ale převážně technika, která tentokrát oba Valachy v kokpitu devítkového Lanceru pořádně vydusila. Konečné dvanácté místo absolutně a šesté ve třídě tak bylo pravdivým ukazatelem toho, jak to na trati vypadalo. „Spokojen s Pačejovem určitě nejsem a nemůžu být, ani s výkonem a už vůbec s výsledkem. Po celou rally jsme průběžně měli technické problémy, které nám nedovolovaly jet ani zdaleka na plno. Prostě se na nás po většinu soutěže valil jeden problém za druhým, s tím se nedalo nic dělat,“ posteskl si nad nedobrým průběhem sprintu pilot posádky Jaroslav Pešl. Nejvíce jej trápila elektronika. „Dovnitř auta prostě nevidíš. Občas se nám na trati stalo, že auto chvíli prostě vůbec netáhlo. Přesně nevíme, co to bylo, ale preventivně jsme hned vyměnili snad všechna čidla, tak snad to bude lepší,“ věří nedávný čerstvý otec dcerky Laury.
Naštěstí pro něj to však v Pačejově nebylo jen negativní. Ve chvílích, kdy autíčko poslouchalo, jak má, se Pešlovi povedly velmi solidní výsledky. „Ve třetí a páté erzetě jsme zajeli druhý nejlepší čas v naší třídě, což mě samozřejmě hodně těší. Jako dílčí úspěch to je dobré, alespoň částečně nám to spravilo náladu,“ ulevil si 32letý závodník. Z nepovedeného závodu však i přesto mohl nakonec vytěžit mnohem více, než „jen“ šesté místo ve třídě. Po šesti zkouškách se totiž ve třídě 3 prodral až na páté místo před Lumíra Firlu. „Z toho jsem měl radost, jenže v předposlední sedmé RZ jsem udělal velikou chybu, probrzdil jsem zatáčku a totálně zbytečně ztratil asi patnáct vteřin. Tím jsem si to sám pokazil a Lumír skončil o čtyři desetiny vteřiny přede mnou pátý,“ litoval zbytečné chybičky Jaroslav Pešl.
Když už se nevedlo jemu samotnému, udělalo Pešlovi radost alespoň vystoupení jeho kolegy a kamaráda Martina Hudce. „Bylo vidět, že Hud si závod užíval. Občas jsem po něm samozřejmě kouknul, jak se mu vede. A nebylo to špatné,“ pousmál se Pešl při reakci na svého parťáka z MH Racing teamu Hudce, který jel v Pačejově poprvé pod křídly Semerád Rally teamu. „Myslím, že Hud odvedl slušnou práci, s autem jel úplně poprvé a atakoval první místo ve třídě, nakonec skončil o chloupek třetí. Myslím, že se může už jen zlepšovat,“ pochválil Pešl svého kolegu a kamaráda Hudce, který měl v cíli na Pešla pětapadesát vteřin k dobru. „Rozdíl tam byl tentokrát vidět. Martin měl super připravené auto, to se musí nechat, já jsem kromě techniky navíc dělal tentokrát opravdu hodně chyb. Myslím, že je jasné, že bude velmi těžké ho teď stíhat a prát se s ním, jak tomu bývalo na našich růžových Lancerech. Ale můžu všem zaručit, že se ho budu snažit prohánět, co to dá,“ slíbil Jaroslav Pešl.
Další příležitost prohnat svého kamaráda a zároveň soupeře bude mít Jaroslav Pešl na předposledním sedmém podniku sprintového šampionátu – na AZ Pneu Rally Jeseníky v sobotu 22. září.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?