Ne zrovna dvakrát spokojená odjížděla z Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov posádka MH Racing teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek.
Valašskou dvojici jezdící na černo-růžovém Mitsubishi Lancer EVO IX na šestém podniku sprintového šampionátu notně potrápila technika a nemohla tak podat úplně stoprocentní výkon. Pešl s Peškem tak skončili na dvanáctém místě absolutně a šestí ve své třídě 3.
První problém přišel pro Pešla s Peškem hned zkraje rally, která obsahovala celkem osm rychlostních zkoušek. „Na jedničce jsem kapánek zaspal a všichni ostatní nám celkem výrazně odskočili. Asi jsem jel tu první RZ až příliš opatrně a výsledkem bylo, že nám všichni ujeli,“ sypal si Jaroslav Pešl popel na hlavu za nepříliš povedený první test. V podobném, tedy negativním duchu to pokračovalo až na pár výjimek po celou soutěž. Na vině už však nebylo „ranní zaspání“ jako na jedničce, ale převážně technika, která tentokrát oba Valachy v kokpitu devítkového Lanceru pořádně vydusila. Konečné dvanácté místo absolutně a šesté ve třídě tak bylo pravdivým ukazatelem toho, jak to na trati vypadalo. „Spokojen s Pačejovem určitě nejsem a nemůžu být, ani s výkonem a už vůbec s výsledkem. Po celou rally jsme průběžně měli technické problémy, které nám nedovolovaly jet ani zdaleka na plno. Prostě se na nás po většinu soutěže valil jeden problém za druhým, s tím se nedalo nic dělat,“ posteskl si nad nedobrým průběhem sprintu pilot posádky Jaroslav Pešl. Nejvíce jej trápila elektronika. „Dovnitř auta prostě nevidíš. Občas se nám na trati stalo, že auto chvíli prostě vůbec netáhlo. Přesně nevíme, co to bylo, ale preventivně jsme hned vyměnili snad všechna čidla, tak snad to bude lepší,“ věří nedávný čerstvý otec dcerky Laury.
Naštěstí pro něj to však v Pačejově nebylo jen negativní. Ve chvílích, kdy autíčko poslouchalo, jak má, se Pešlovi povedly velmi solidní výsledky. „Ve třetí a páté erzetě jsme zajeli druhý nejlepší čas v naší třídě, což mě samozřejmě hodně těší. Jako dílčí úspěch to je dobré, alespoň částečně nám to spravilo náladu,“ ulevil si 32letý závodník. Z nepovedeného závodu však i přesto mohl nakonec vytěžit mnohem více, než „jen“ šesté místo ve třídě. Po šesti zkouškách se totiž ve třídě 3 prodral až na páté místo před Lumíra Firlu. „Z toho jsem měl radost, jenže v předposlední sedmé RZ jsem udělal velikou chybu, probrzdil jsem zatáčku a totálně zbytečně ztratil asi patnáct vteřin. Tím jsem si to sám pokazil a Lumír skončil o čtyři desetiny vteřiny přede mnou pátý,“ litoval zbytečné chybičky Jaroslav Pešl.
Když už se nevedlo jemu samotnému, udělalo Pešlovi radost alespoň vystoupení jeho kolegy a kamaráda Martina Hudce. „Bylo vidět, že Hud si závod užíval. Občas jsem po něm samozřejmě kouknul, jak se mu vede. A nebylo to špatné,“ pousmál se Pešl při reakci na svého parťáka z MH Racing teamu Hudce, který jel v Pačejově poprvé pod křídly Semerád Rally teamu. „Myslím, že Hud odvedl slušnou práci, s autem jel úplně poprvé a atakoval první místo ve třídě, nakonec skončil o chloupek třetí. Myslím, že se může už jen zlepšovat,“ pochválil Pešl svého kolegu a kamaráda Hudce, který měl v cíli na Pešla pětapadesát vteřin k dobru. „Rozdíl tam byl tentokrát vidět. Martin měl super připravené auto, to se musí nechat, já jsem kromě techniky navíc dělal tentokrát opravdu hodně chyb. Myslím, že je jasné, že bude velmi těžké ho teď stíhat a prát se s ním, jak tomu bývalo na našich růžových Lancerech. Ale můžu všem zaručit, že se ho budu snažit prohánět, co to dá,“ slíbil Jaroslav Pešl.
Další příležitost prohnat svého kamaráda a zároveň soupeře bude mít Jaroslav Pešl na předposledním sedmém podniku sprintového šampionátu – na AZ Pneu Rally Jeseníky v sobotu 22. září.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?