Západočeská Fuchs Oil Rally Agropa uzavřela třetí čtvrtinu letošního Mistrovství ČR ve sprintrally.
Místní pořadatelé prosluli svojí pohostinností a zdejší kraj pěknými rychlostními zkouškami, nebylo proto velkým překvapením, když se na startovní rampě sešel obří peloton 116 soutěžních dvojic. Podle plánu mezi nimi nechyběli Martin Vlček a Richard Lasevič, kteří přivezli tradiční štiku v rybníce vozů s pohonem přední nápravy – malý, vzteklý Peugeot 206 Kit Car. Pačejovská rally byla pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem menším krokem do neznáma. Členové posádky měli se zdejšími rychlostními zkouškami minimální zkušenosti, o to příjemnější dojmy v nich však zanechaly páteční seznamovací jízdy s tratí. „Martin jel v Pačejově jen jedinkrát před dvěma lety, já jsem tu naposledy startoval v roce 1994. Tehdy to byla rychlá soutěž a s tím jsem také počítal. Byl jsem proto mile překvapen technickými „erzetami“ na úzkém a kvalitním asfaltu. Mám-li to shrnout: nádherné tratě, organizace perfektní, servis skvělý, líbilo se mi to. Dávám pořadatelům za jedna,“ nešetřil superlativy přísný, ale vždy spravedlivý hodnotitel Richard Lasevič.Příjemné pocity z úrovně soutěže a dobrá nálada v kokpitu vozu vyústily ve vydařený sobotní úvod. Úzké vojenské cestičky první zkoušky bývají kluzké a zrádné za každého počasí, navíc vzhledem k četným odbočkám vyhovují spíše přeplňovaným čtyřkolkám. Výsledná 21. příčka absolutně proto znamenala velice povzbudivý vstup do závodu.
Následující svižné, ale technické úseky dávaly slušnou naději na pěkný výsledek i slabším vozům, a tak se do nich Martin s Richardem opřeli s velkou vervou. Průběžné třetí místo v kategorii „předokolek“ a suverénně vedoucí post ve třídě 6 po druhém testu představovaly výsledek, který dvojice peugeotu přesně potřebovala pro upevnění pozic v šampionátu. O to větší zklamání v kabině zavládlo, když vůz před startem třetího testu odmítl poslušnost a do dalších bojů již nevyjel… „Do závodu jsme šli naplno od první vložky, docela se nám dařilo, ale hlavně nás to s Richardem bavilo. Ve druhé vložce se nám asi od desátého kilometru začal propadávat brzdový pedál, vložka byla docela technická a opatrné přibrzďování levačkou způsobilo přehřátí brzd. Na servise jsme se brzdám věnovali natolik, že nezbyl čas na kontrolu ostatního a při přejezdu na třetí vložku přestalo auto dobíjet a my zůstali bez šťávy. Je to škoda, bodový příděl by nám v „mistráku“ pomohl, ale bohužel,“ zhodnotil krátké vystoupení na západě Čech pilot. Pro posádku JT Říha Group Rally Teamu znamenal pačejovský výpadek sestup z vedoucí příčky třídy 6 na průběžně druhé místo tabulky. Jak ale říká spolujezdec Richard Lasevič: „Nic není ztraceno, ztráta je jen šest bodů, a tak budeme nadále bojovat jako lvi.“Nejbližší příležitost ke stíhací jízdě budou mít na konci září v Jeseníkách, kde startuje předposlední závod letošního sprintového šampionátu. Tým JT Říha Group však mezitím nevynechá ani největší rallyový svátek sezony – zlínskou Barum Czech Rally (ve dnech 31. srpna – 2. září 2012), kde se Martin Vlček s Richardem Lasevičem objeví za volantem tradičního Peugeotu 206 Kit Car.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?