Vlčákovi došly volty

rally kostelec
rally kostelec, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 21. srpna 2012 22:14
Sdílej:

Západočeská Fuchs Oil Rally Agropa uzavřela třetí čtvrtinu letošního Mistrovství ČR ve sprintrally.

Místní pořadatelé prosluli svojí pohostinností a zdejší kraj pěknými rychlostními zkouškami, nebylo proto velkým překvapením, když se na startovní rampě sešel obří peloton 116 soutěžních dvojic. Podle plánu mezi nimi nechyběli Martin Vlček a Richard Lasevič, kteří přivezli tradiční štiku v rybníce vozů s pohonem přední nápravy – malý, vzteklý Peugeot 206 Kit Car.   Pačejovská rally byla pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem menším krokem do neznáma. Členové posádky měli se zdejšími rychlostními zkouškami minimální zkušenosti, o to příjemnější dojmy v nich však zanechaly páteční seznamovací jízdy s tratí. „Martin jel v Pačejově jen jedinkrát před dvěma lety, já jsem tu naposledy startoval v roce 1994. Tehdy to byla rychlá soutěž a s tím jsem také počítal. Byl jsem proto mile překvapen technickými „erzetami“ na úzkém a kvalitním asfaltu. Mám-li to shrnout: nádherné tratě, organizace perfektní, servis skvělý, líbilo se mi to. Dávám pořadatelům za jedna,“ nešetřil superlativy přísný, ale vždy spravedlivý hodnotitel Richard Lasevič.Příjemné pocity z úrovně soutěže a dobrá nálada v kokpitu vozu vyústily ve vydařený sobotní úvod. Úzké vojenské cestičky první zkoušky bývají kluzké a zrádné za každého počasí, navíc vzhledem k četným odbočkám vyhovují spíše přeplňovaným čtyřkolkám. Výsledná 21. příčka absolutně proto znamenala velice povzbudivý vstup do závodu.

Následující svižné, ale technické úseky dávaly slušnou naději na pěkný výsledek i slabším vozům, a tak se do nich Martin s Richardem opřeli s velkou vervou. Průběžné třetí místo v kategorii „předokolek“ a suverénně vedoucí post ve třídě 6 po druhém testu představovaly výsledek, který dvojice peugeotu přesně potřebovala pro upevnění pozic v šampionátu. O to větší zklamání v kabině zavládlo, když vůz před startem třetího testu odmítl poslušnost a do dalších bojů již nevyjel…   „Do závodu jsme šli naplno od první vložky, docela se nám dařilo, ale hlavně nás to s Richardem bavilo. Ve druhé vložce se nám asi od desátého kilometru začal propadávat brzdový pedál, vložka byla docela technická a opatrné přibrzďování levačkou způsobilo přehřátí brzd. Na servise jsme se brzdám věnovali natolik, že nezbyl čas na kontrolu ostatního a při přejezdu na třetí vložku přestalo auto dobíjet a my zůstali bez šťávy. Je to škoda, bodový příděl by nám v „mistráku“ pomohl, ale bohužel,“ zhodnotil krátké vystoupení na západě Čech pilot. Pro posádku JT Říha Group Rally Teamu znamenal pačejovský výpadek sestup z vedoucí příčky třídy 6 na průběžně druhé místo tabulky. Jak ale říká spolujezdec Richard Lasevič: „Nic není ztraceno, ztráta je jen šest bodů, a tak budeme nadále bojovat jako lvi.“Nejbližší příležitost ke stíhací jízdě budou mít na konci září v Jeseníkách, kde startuje předposlední závod letošního sprintového šampionátu. Tým JT Říha Group však mezitím nevynechá ani největší rallyový svátek sezony – zlínskou Barum Czech Rally (ve dnech 31. srpna – 2. září 2012), kde se Martin Vlček s Richardem Lasevičem objeví za volantem tradičního Peugeotu 206 Kit Car.   

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.