Úvodní příležitost pro fanoušky vidět v akci soutěžní vozy Barum Czech Rally Zlín ještě před slavnostním startem bude testovací rychlostní zkouška. Letošní shakedown se uskuteční v pátek 31. srpna v dopoledních hodinách na klasickém úseku z Pohořelic do Komárova a bude předehrou k třídenní rally, která přiláká k účasti opět kvalitní startovní pole.
„Shakedown je divácky velmi oblíbený. V letošním roce je umístěn do Pohořelic i vzhledem k atraktivnímu diváckému místu na návsi. Každoročně zde zavítá spousta fanoušků, kteří mohou své oblíbence vidět několikrát na trati a zároveň testovací erzeta se nachází blízko servisní zóny v Otrokovicích,“ uvedl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín. Soutěžní týmy mají poslední možnost vyzkoušet si závodní vozy na uzavřené trati rychlostní zkoušky pár hodin před ostrým startem. Pořadatelé připravili letos klasický asfaltový úsek barumky mezi obcemi Pohořelice a Komárov. Testovací rychlostní zkouška měří 4,51 km a proběhne v časovém rozpětí od 8 do 13 hodin. Trať shakedownu částečně využívá úsek, který se pojede v protisměru během nedělní etapy v rámci legendární rychlostní zkoušky Maják. Zhruba 150 metrů po startu najdeme atraktivní divácké místo na návsi uprostřed obce Pohořelice se známým vracákem. Úsek pokračuje technickým úsekem mezi domy, vozy vjedou i na betonové panely a přes obtížnou hranu se vrátí zpět na okresní vozovku. Soutěžní posádky dále prověří série náročných serpentin kolem statku Leopoldov a několik vracáků v lesním úseku u rekreačního střediska Hájenka. Letmý cíl je umístěn v úseku „u křížku“ před obcí Komárov. „I když testovací erzeta není pro startovní pole povinná, každoročně zde jede téměř kompletní špička. Převážně zahraniční posádky vítají možnost vyzkoušet si těsně před ostrým startem nastavení vozu a zároveň naposledy otestovat auto,“ upřesnil Regner. Vzhledem k velkému zájmu diváků pořadatelé ve spolupráci s dopravní policií zjednosměrní provoz z křižovatky od Kvítkovic, přístup od Napajedel bude veden jako slepá ulice, obousměrný provoz bude veden pouze od obce Oldřichovice.
Podrobnější informace o parkovacích možnostech a příjezdech naleznete v dalších týdnech na webové stránce soutěže. „Bezpečnostní opatření na trati testovací zkoušky budou stejná jako na rychlostní zkoušce při rally. Zároveň vyzýváme všechny diváky, aby dodržovali pravidla bezpečného sledování průjezdu soutěžních vozidel,“ uzavřel Jan Regner, hlavní činovník pro bezpečnost Barum Czech Rally Zlín. Vstup na shakedown bude pro diváky zpoplatněn jednorázovým vstupem v částce 80 korun nebo visačkou s názvem volný vstup.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?