Rovnice „MH Racing = zaručená akční zábava“ spolehlivě funguje téměř o každém závodním víkendu.
Tentokrát to však bylo ještě mnohem zajímavější a pestřejší – o čemž koneckonců vypovídá i titulek tiskové zprávy. Parta z MH Racingu kolem Martina Hudce a Jaroslava Pešla totiž o uplynulém prodlouženém víkendu nejenže stihla na sprintu v Kostelci urvat cenný double, když získala první a druhé místo ve třídě 3, ale kromě toho také ještě zvládla třeba porod Pešlovy dcerky Laury a její následné řádné a dokonalé zapití. Slavení a řádění na pak mělo za následek třeba i ze zdi vytržené umyvadlo.
Na pátý sprint sezony do Kostelce nad Orlicí odjížděly ve čtvrtek obě posádky MH Racing teamu ve zvláštní atmosféře. Jednomu z pilotů Jaroslavovi Pešlovi totiž manželka ve středu 25. července k tříletému synkovi Jindřichovi porodila dcerku Lauru. Ani taková velká událost však MH Racing nemohla rozhodit a vydal se v plné palbě směr Kostelec nad Orlicí. „Jarda se s tím vším vypořádal parádně, vůbec to na něm nebylo znát. Že by se třeba nějak nesoustředil na závodění nebo tak něco, to vůbec ne. Jsme všichni v týmu moc rádi, že je Laurinka tady a přejeme jí i mamince, ať je všechno v pořádku,“ glosoval radostnou událost v Pešlově rodince kolega pilot a zároveň šéf MH Racingu Martin Hudec.
V sobotu na sedmi erzetách sprintu v Kostelci se tak už mohl rozhořet tradiční velký souboj mezi oběma posádkami MH Racingu, které tentokrát jely ve složení Martin Hudec – Petr Picka a Jaroslav Pešl – Roman Pešek. A od začátku až do konce do toho oba devítkové Lancery šlapaly pořádně zostra – dokonce každý z pilotů vyhrál po dvou testech. Hudec vyhrál druhou a čtvrtou, Pešl pro změnu třetí a pátou zkoušku.
Jediný, kdo s černo-růžovými krasavci z MH Racingu dokázal držet krok, byl Polák Lukasz Habaj. Ten nakonec o deset vteřin zvítězil. Jelikož se však jeho výsledek do sprintového mistrovství České republiky nepočítal, získala cenný double dvojice MH Racingu. Hudec nakonec Pešla o pouhých dvanáct vteřin porazil a bral plný počet bodů. Však z toho také měl patřičnou radost. „Byl to krásný sport, super jsme si zazávodili. Pro nás to navíc i mělo tu třešničku na dortu – získali jsme maximální počet bodů a navíc i porazili Jardu Pešla,“ smál se po úspěšné bodové žni pilot posádky Martin Hudec.
Na tratích v okolí Kostelce se však Hudec nenaháněl jen se svým týmovým partnerem Pešlem, ale také s Polákem Habajem, jehož výsledek se ale do českého sprintového mistrovství nezapočítával. Polský jezdec s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX nakonec Hudce o deset vteřin porazil, ale třebíčského jezdce to vůbec nemuselo mrzet. V rámci MČR totiž vyhrál a bral maximální počet 25 bodů. „Trochu jsme se s Habajem naháněli, ale ke konci už jsme se spíše než na něj soustředil na Jardu Pešla a další posádky za námi. Šlo nám o body a hlavně jsme v závěru nechtěli udělat zbytečnou chybu. To se nám podařilo a můžeme být maximálně spokojení. Věřím, že jsme se plným počtem bodů vrátili do boje o titul v naší třídě,“ říká 32letý Martin Hudec. Toho také těšilo, že skvěle zajel i jeho kolega a soupeř zároveň Pešl. „Už před startem jsme si říkali, že se pokusíme jet na maximální počet bodů. Na konci to pak dopadlo vlastně nejlépe, jak mohlo. Máme plný počet, Jarda navíc v rámci MČR ve sprintu dojel těsně za námi druhý, takže jsme brali jako tým maximum bodů,“ radoval se z double MH Racingu šéf týmu Martin Hudec.
Co asi většina fanoušků neví, je fakt, že s největší pravděpodobností jel Martin Hudec letos naposledy ve svém černo-růžovém devítkovém Lanceru. Není se však třeba bát, že nastal předčasný konec sezony, spíše naopak. Třebíčský pilot má totiž namířeno jinam. „Podle všeho to vypadá, že se mi poštěstilo dostat se k nabídce, která se neodmítá a takovou prostě musím přijmout,“ poodkrývá plány na nebližší období Martin Hudec, pro nějž tak byl sprint v Kostelci pomyslnou rozlučkou nejen se svým černo-růžovým miláčkem. „Chtěl bych touto cestou moc poděkovat všem, mechanikům a klukům z Anvelu za podporu a super chvíle při závodech i všem ostatním kolem toho,“ poslal poděkování Martin Hudec.
Jaroslav Pešl skončil ve velké týmové bitvě těsně druhý, žádnou hlavu si z toho však vůbec nedělal a i on byl s Kostelcem velmi spokojený. Aby také ne! Ve středu „porodil“ dceru Lauru, o víkendu si pak vyjel pořádnou porci bodů za druhé místo v rámci MČR ve třídě 3. „Určitě mohu být jen spokojený. Hud mě porazil jen o dvanáct vteřin,“ hodnotil závod 32letý pilot z Valašského Meziříčí a pokračoval na vtipálkovské vlně. „V první řadě bych rád podotknul, že každé dítě obecně zpomaluje jezdce minimálně pět vteřin na závodě. Jelikož už teď mám dvě děti, tak to dělá deset vteřin. No a když k tomu připočtu, že jsem vypustil závěr, tak z toho je jasné, že jako bezdětný bych Huda porazil,“ vytasil se s velmi zajímavou teorií Jaroslav Pešl a smál se při tom na celé kolo. A čerstvý otec dcery Laury hned pokračoval na vážnější notu. „Celkově samozřejmě bereme s Romanem Peškem závod jako velmi dobrý. Zajížděli jsme solidní časy a dvě vyhrané erzety v naší třídě jsou toho důkazem. Pěkným bonbónkem pak bylo čtvrté místo absolutně na třetí RZ, to jsme absolutně nečekali a to byla teda bomba. Moc nám to s Romanem v autě klapalo, odvedl tradičně super práci,“ pochvaloval si Pešl povedený sprint. Radost byla o to větší, že MH Racing urval takzvaný double, tedy obsadil první dvě místa ve své třídě. „Mám velkou radost, že právě dvě naše týmová černá auta byla na čele třídy 3. Je to vlastně náš první double, takže paráda,“ radoval se 32letý Pešl.
Kromě sportovních záležitostí prosákly na povrch po divokém prodlouženém víkendu také mírně bulvární informace týkající se zapíjení Pešlovy dcery Laury, které se konalo v sobotu večer pár hodin po sprintu ve Valašském Meziříčí. Nejprve agentury o všem taktně mlčely, jenže časem se stejně všechno provalilo a čerstvý dvojnásobný taťka musel s pravdou ven. „Zapíjení proběhlo velmi solidně, hleděli jsme pochopitelně na kvalitu i kvantitu. Troufnu si říci, že Laura je zapitá velmi dobře a kvalitně,“ pousmál se Jaroslav Pešl a přidal i pikantní podrobnosti ze sobotního zabíjecího večírku. „Asi by to ani nemělo jít ven, ale ten večer to bylo poměrně husté. Co vím já, tak to v průběhu noci odneslo třeba urvané umyvadlo na záchodech. Ale jinak snad bylo všechno v pořádku,“ smál se Pešl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.