Rovnice „MH Racing = zaručená akční zábava“ spolehlivě funguje téměř o každém závodním víkendu.
Tentokrát to však bylo ještě mnohem zajímavější a pestřejší – o čemž koneckonců vypovídá i titulek tiskové zprávy. Parta z MH Racingu kolem Martina Hudce a Jaroslava Pešla totiž o uplynulém prodlouženém víkendu nejenže stihla na sprintu v Kostelci urvat cenný double, když získala první a druhé místo ve třídě 3, ale kromě toho také ještě zvládla třeba porod Pešlovy dcerky Laury a její následné řádné a dokonalé zapití. Slavení a řádění na pak mělo za následek třeba i ze zdi vytržené umyvadlo.
Na pátý sprint sezony do Kostelce nad Orlicí odjížděly ve čtvrtek obě posádky MH Racing teamu ve zvláštní atmosféře. Jednomu z pilotů Jaroslavovi Pešlovi totiž manželka ve středu 25. července k tříletému synkovi Jindřichovi porodila dcerku Lauru. Ani taková velká událost však MH Racing nemohla rozhodit a vydal se v plné palbě směr Kostelec nad Orlicí. „Jarda se s tím vším vypořádal parádně, vůbec to na něm nebylo znát. Že by se třeba nějak nesoustředil na závodění nebo tak něco, to vůbec ne. Jsme všichni v týmu moc rádi, že je Laurinka tady a přejeme jí i mamince, ať je všechno v pořádku,“ glosoval radostnou událost v Pešlově rodince kolega pilot a zároveň šéf MH Racingu Martin Hudec.
V sobotu na sedmi erzetách sprintu v Kostelci se tak už mohl rozhořet tradiční velký souboj mezi oběma posádkami MH Racingu, které tentokrát jely ve složení Martin Hudec – Petr Picka a Jaroslav Pešl – Roman Pešek. A od začátku až do konce do toho oba devítkové Lancery šlapaly pořádně zostra – dokonce každý z pilotů vyhrál po dvou testech. Hudec vyhrál druhou a čtvrtou, Pešl pro změnu třetí a pátou zkoušku.
Jediný, kdo s černo-růžovými krasavci z MH Racingu dokázal držet krok, byl Polák Lukasz Habaj. Ten nakonec o deset vteřin zvítězil. Jelikož se však jeho výsledek do sprintového mistrovství České republiky nepočítal, získala cenný double dvojice MH Racingu. Hudec nakonec Pešla o pouhých dvanáct vteřin porazil a bral plný počet bodů. Však z toho také měl patřičnou radost. „Byl to krásný sport, super jsme si zazávodili. Pro nás to navíc i mělo tu třešničku na dortu – získali jsme maximální počet bodů a navíc i porazili Jardu Pešla,“ smál se po úspěšné bodové žni pilot posádky Martin Hudec.
Na tratích v okolí Kostelce se však Hudec nenaháněl jen se svým týmovým partnerem Pešlem, ale také s Polákem Habajem, jehož výsledek se ale do českého sprintového mistrovství nezapočítával. Polský jezdec s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX nakonec Hudce o deset vteřin porazil, ale třebíčského jezdce to vůbec nemuselo mrzet. V rámci MČR totiž vyhrál a bral maximální počet 25 bodů. „Trochu jsme se s Habajem naháněli, ale ke konci už jsme se spíše než na něj soustředil na Jardu Pešla a další posádky za námi. Šlo nám o body a hlavně jsme v závěru nechtěli udělat zbytečnou chybu. To se nám podařilo a můžeme být maximálně spokojení. Věřím, že jsme se plným počtem bodů vrátili do boje o titul v naší třídě,“ říká 32letý Martin Hudec. Toho také těšilo, že skvěle zajel i jeho kolega a soupeř zároveň Pešl. „Už před startem jsme si říkali, že se pokusíme jet na maximální počet bodů. Na konci to pak dopadlo vlastně nejlépe, jak mohlo. Máme plný počet, Jarda navíc v rámci MČR ve sprintu dojel těsně za námi druhý, takže jsme brali jako tým maximum bodů,“ radoval se z double MH Racingu šéf týmu Martin Hudec.
Co asi většina fanoušků neví, je fakt, že s největší pravděpodobností jel Martin Hudec letos naposledy ve svém černo-růžovém devítkovém Lanceru. Není se však třeba bát, že nastal předčasný konec sezony, spíše naopak. Třebíčský pilot má totiž namířeno jinam. „Podle všeho to vypadá, že se mi poštěstilo dostat se k nabídce, která se neodmítá a takovou prostě musím přijmout,“ poodkrývá plány na nebližší období Martin Hudec, pro nějž tak byl sprint v Kostelci pomyslnou rozlučkou nejen se svým černo-růžovým miláčkem. „Chtěl bych touto cestou moc poděkovat všem, mechanikům a klukům z Anvelu za podporu a super chvíle při závodech i všem ostatním kolem toho,“ poslal poděkování Martin Hudec.
Jaroslav Pešl skončil ve velké týmové bitvě těsně druhý, žádnou hlavu si z toho však vůbec nedělal a i on byl s Kostelcem velmi spokojený. Aby také ne! Ve středu „porodil“ dceru Lauru, o víkendu si pak vyjel pořádnou porci bodů za druhé místo v rámci MČR ve třídě 3. „Určitě mohu být jen spokojený. Hud mě porazil jen o dvanáct vteřin,“ hodnotil závod 32letý pilot z Valašského Meziříčí a pokračoval na vtipálkovské vlně. „V první řadě bych rád podotknul, že každé dítě obecně zpomaluje jezdce minimálně pět vteřin na závodě. Jelikož už teď mám dvě děti, tak to dělá deset vteřin. No a když k tomu připočtu, že jsem vypustil závěr, tak z toho je jasné, že jako bezdětný bych Huda porazil,“ vytasil se s velmi zajímavou teorií Jaroslav Pešl a smál se při tom na celé kolo. A čerstvý otec dcery Laury hned pokračoval na vážnější notu. „Celkově samozřejmě bereme s Romanem Peškem závod jako velmi dobrý. Zajížděli jsme solidní časy a dvě vyhrané erzety v naší třídě jsou toho důkazem. Pěkným bonbónkem pak bylo čtvrté místo absolutně na třetí RZ, to jsme absolutně nečekali a to byla teda bomba. Moc nám to s Romanem v autě klapalo, odvedl tradičně super práci,“ pochvaloval si Pešl povedený sprint. Radost byla o to větší, že MH Racing urval takzvaný double, tedy obsadil první dvě místa ve své třídě. „Mám velkou radost, že právě dvě naše týmová černá auta byla na čele třídy 3. Je to vlastně náš první double, takže paráda,“ radoval se 32letý Pešl.
Kromě sportovních záležitostí prosákly na povrch po divokém prodlouženém víkendu také mírně bulvární informace týkající se zapíjení Pešlovy dcery Laury, které se konalo v sobotu večer pár hodin po sprintu ve Valašském Meziříčí. Nejprve agentury o všem taktně mlčely, jenže časem se stejně všechno provalilo a čerstvý dvojnásobný taťka musel s pravdou ven. „Zapíjení proběhlo velmi solidně, hleděli jsme pochopitelně na kvalitu i kvantitu. Troufnu si říci, že Laura je zapitá velmi dobře a kvalitně,“ pousmál se Jaroslav Pešl a přidal i pikantní podrobnosti ze sobotního zabíjecího večírku. „Asi by to ani nemělo jít ven, ale ten večer to bylo poměrně husté. Co vím já, tak to v průběhu noci odneslo třeba urvané umyvadlo na záchodech. Ale jinak snad bylo všechno v pořádku,“ smál se Pešl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?