Rovnice „MH Racing = zaručená akční zábava“ spolehlivě funguje téměř o každém závodním víkendu.
Tentokrát to však bylo ještě mnohem zajímavější a pestřejší – o čemž koneckonců vypovídá i titulek tiskové zprávy. Parta z MH Racingu kolem Martina Hudce a Jaroslava Pešla totiž o uplynulém prodlouženém víkendu nejenže stihla na sprintu v Kostelci urvat cenný double, když získala první a druhé místo ve třídě 3, ale kromě toho také ještě zvládla třeba porod Pešlovy dcerky Laury a její následné řádné a dokonalé zapití. Slavení a řádění na pak mělo za následek třeba i ze zdi vytržené umyvadlo.
Na pátý sprint sezony do Kostelce nad Orlicí odjížděly ve čtvrtek obě posádky MH Racing teamu ve zvláštní atmosféře. Jednomu z pilotů Jaroslavovi Pešlovi totiž manželka ve středu 25. července k tříletému synkovi Jindřichovi porodila dcerku Lauru. Ani taková velká událost však MH Racing nemohla rozhodit a vydal se v plné palbě směr Kostelec nad Orlicí. „Jarda se s tím vším vypořádal parádně, vůbec to na něm nebylo znát. Že by se třeba nějak nesoustředil na závodění nebo tak něco, to vůbec ne. Jsme všichni v týmu moc rádi, že je Laurinka tady a přejeme jí i mamince, ať je všechno v pořádku,“ glosoval radostnou událost v Pešlově rodince kolega pilot a zároveň šéf MH Racingu Martin Hudec.
V sobotu na sedmi erzetách sprintu v Kostelci se tak už mohl rozhořet tradiční velký souboj mezi oběma posádkami MH Racingu, které tentokrát jely ve složení Martin Hudec – Petr Picka a Jaroslav Pešl – Roman Pešek. A od začátku až do konce do toho oba devítkové Lancery šlapaly pořádně zostra – dokonce každý z pilotů vyhrál po dvou testech. Hudec vyhrál druhou a čtvrtou, Pešl pro změnu třetí a pátou zkoušku.
Jediný, kdo s černo-růžovými krasavci z MH Racingu dokázal držet krok, byl Polák Lukasz Habaj. Ten nakonec o deset vteřin zvítězil. Jelikož se však jeho výsledek do sprintového mistrovství České republiky nepočítal, získala cenný double dvojice MH Racingu. Hudec nakonec Pešla o pouhých dvanáct vteřin porazil a bral plný počet bodů. Však z toho také měl patřičnou radost. „Byl to krásný sport, super jsme si zazávodili. Pro nás to navíc i mělo tu třešničku na dortu – získali jsme maximální počet bodů a navíc i porazili Jardu Pešla,“ smál se po úspěšné bodové žni pilot posádky Martin Hudec.
Na tratích v okolí Kostelce se však Hudec nenaháněl jen se svým týmovým partnerem Pešlem, ale také s Polákem Habajem, jehož výsledek se ale do českého sprintového mistrovství nezapočítával. Polský jezdec s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX nakonec Hudce o deset vteřin porazil, ale třebíčského jezdce to vůbec nemuselo mrzet. V rámci MČR totiž vyhrál a bral maximální počet 25 bodů. „Trochu jsme se s Habajem naháněli, ale ke konci už jsme se spíše než na něj soustředil na Jardu Pešla a další posádky za námi. Šlo nám o body a hlavně jsme v závěru nechtěli udělat zbytečnou chybu. To se nám podařilo a můžeme být maximálně spokojení. Věřím, že jsme se plným počtem bodů vrátili do boje o titul v naší třídě,“ říká 32letý Martin Hudec. Toho také těšilo, že skvěle zajel i jeho kolega a soupeř zároveň Pešl. „Už před startem jsme si říkali, že se pokusíme jet na maximální počet bodů. Na konci to pak dopadlo vlastně nejlépe, jak mohlo. Máme plný počet, Jarda navíc v rámci MČR ve sprintu dojel těsně za námi druhý, takže jsme brali jako tým maximum bodů,“ radoval se z double MH Racingu šéf týmu Martin Hudec.
Co asi většina fanoušků neví, je fakt, že s největší pravděpodobností jel Martin Hudec letos naposledy ve svém černo-růžovém devítkovém Lanceru. Není se však třeba bát, že nastal předčasný konec sezony, spíše naopak. Třebíčský pilot má totiž namířeno jinam. „Podle všeho to vypadá, že se mi poštěstilo dostat se k nabídce, která se neodmítá a takovou prostě musím přijmout,“ poodkrývá plány na nebližší období Martin Hudec, pro nějž tak byl sprint v Kostelci pomyslnou rozlučkou nejen se svým černo-růžovým miláčkem. „Chtěl bych touto cestou moc poděkovat všem, mechanikům a klukům z Anvelu za podporu a super chvíle při závodech i všem ostatním kolem toho,“ poslal poděkování Martin Hudec.
Jaroslav Pešl skončil ve velké týmové bitvě těsně druhý, žádnou hlavu si z toho však vůbec nedělal a i on byl s Kostelcem velmi spokojený. Aby také ne! Ve středu „porodil“ dceru Lauru, o víkendu si pak vyjel pořádnou porci bodů za druhé místo v rámci MČR ve třídě 3. „Určitě mohu být jen spokojený. Hud mě porazil jen o dvanáct vteřin,“ hodnotil závod 32letý pilot z Valašského Meziříčí a pokračoval na vtipálkovské vlně. „V první řadě bych rád podotknul, že každé dítě obecně zpomaluje jezdce minimálně pět vteřin na závodě. Jelikož už teď mám dvě děti, tak to dělá deset vteřin. No a když k tomu připočtu, že jsem vypustil závěr, tak z toho je jasné, že jako bezdětný bych Huda porazil,“ vytasil se s velmi zajímavou teorií Jaroslav Pešl a smál se při tom na celé kolo. A čerstvý otec dcery Laury hned pokračoval na vážnější notu. „Celkově samozřejmě bereme s Romanem Peškem závod jako velmi dobrý. Zajížděli jsme solidní časy a dvě vyhrané erzety v naší třídě jsou toho důkazem. Pěkným bonbónkem pak bylo čtvrté místo absolutně na třetí RZ, to jsme absolutně nečekali a to byla teda bomba. Moc nám to s Romanem v autě klapalo, odvedl tradičně super práci,“ pochvaloval si Pešl povedený sprint. Radost byla o to větší, že MH Racing urval takzvaný double, tedy obsadil první dvě místa ve své třídě. „Mám velkou radost, že právě dvě naše týmová černá auta byla na čele třídy 3. Je to vlastně náš první double, takže paráda,“ radoval se 32letý Pešl.
Kromě sportovních záležitostí prosákly na povrch po divokém prodlouženém víkendu také mírně bulvární informace týkající se zapíjení Pešlovy dcery Laury, které se konalo v sobotu večer pár hodin po sprintu ve Valašském Meziříčí. Nejprve agentury o všem taktně mlčely, jenže časem se stejně všechno provalilo a čerstvý dvojnásobný taťka musel s pravdou ven. „Zapíjení proběhlo velmi solidně, hleděli jsme pochopitelně na kvalitu i kvantitu. Troufnu si říci, že Laura je zapitá velmi dobře a kvalitně,“ pousmál se Jaroslav Pešl a přidal i pikantní podrobnosti ze sobotního zabíjecího večírku. „Asi by to ani nemělo jít ven, ale ten večer to bylo poměrně husté. Co vím já, tak to v průběhu noci odneslo třeba urvané umyvadlo na záchodech. Ale jinak snad bylo všechno v pořádku,“ smál se Pešl.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.