Náročná sezóna KRTZ Racing Teamu pokračovala novou soutěží v kalendáři rallysprintového mistrovství. Matrix Rally Kostelec nad Orlicí byla pátou soutěží šampionátu a zdejší neokoukané tratě dávaly větší prostor pro přesný rozpis.
Patrik Rujbr se spolujezdcem Richardem Nesvadbou vstupovali v Kostelci do bojů z průběžné čtvrté pozice ve třídě 3, což chtěli ještě vylepšit. Celá soutěž měla na pořadu sedm rychlostních zkoušek. Již od časného rána panovalo horké počasí,což ještě přidalo na obtížnosti závodu. Na všechny posádky byla přichystána hned zpočátku nejdelší zkouška soutěže Skuhrov. První zkouška pro Patrika s Richardem znamenala prakticky konec pořádného závodění, protože asi 500 m před cílem probrzdili retardér a při snaze vrátit se zpět, sklouzlo jejich Evo X do příkopu a trvalo skoro minutu, než se jej podařilo s pomocí diváků dostat zpět na trať. Při tomto se poškodila převodovka a nešel dál řadit 1. rychlostní stupeň. „Po projetí cílem jsme se rozhodli s Patrikem v soutěži dál pokračovat s tím, že na každém startu se budeme rozjíždět na dvojku a bez ALS, aby vydržela spojka,“ popisuje trable již z počátku soutěže Richard Nesvadba.
Převodovka zlobila i během celého závodu, ale přesto se klukům podařilo zajet několik časů v první desítce třídy 3. V celkovém úřadování to znamenalo body za desáté místo a propad na průběžně šesté místo třídy 3. „6 RZ jet bez prvního převodového stupně bylo značným handicapem a při každém dobržďování do retardéru nebo vracáku jsem musel myslet na to, že jedničku nemáme a podle toho si najíždět, takže některé průjezdy se asi kromě nás nelíbily ani divákům,“ komentuje výkon na protrápeném Kostelci pilot Patrik Rujbr.Patrik s Richardem budou mít další možnost vylepšit své umístění v tabulce a spravit si tak chuť po Kostelci druhý víkend v srpnu při sprintu v Pačejově, kde znovu osedlají týmové Mitsubishi Lancer Evo X.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?