Náročná sezóna KRTZ Racing Teamu pokračovala novou soutěží v kalendáři rallysprintového mistrovství. Matrix Rally Kostelec nad Orlicí byla pátou soutěží šampionátu a zdejší neokoukané tratě dávaly větší prostor pro přesný rozpis.
Patrik Rujbr se spolujezdcem Richardem Nesvadbou vstupovali v Kostelci do bojů z průběžné čtvrté pozice ve třídě 3, což chtěli ještě vylepšit. Celá soutěž měla na pořadu sedm rychlostních zkoušek. Již od časného rána panovalo horké počasí,což ještě přidalo na obtížnosti závodu. Na všechny posádky byla přichystána hned zpočátku nejdelší zkouška soutěže Skuhrov. První zkouška pro Patrika s Richardem znamenala prakticky konec pořádného závodění, protože asi 500 m před cílem probrzdili retardér a při snaze vrátit se zpět, sklouzlo jejich Evo X do příkopu a trvalo skoro minutu, než se jej podařilo s pomocí diváků dostat zpět na trať. Při tomto se poškodila převodovka a nešel dál řadit 1. rychlostní stupeň. „Po projetí cílem jsme se rozhodli s Patrikem v soutěži dál pokračovat s tím, že na každém startu se budeme rozjíždět na dvojku a bez ALS, aby vydržela spojka,“ popisuje trable již z počátku soutěže Richard Nesvadba.
Převodovka zlobila i během celého závodu, ale přesto se klukům podařilo zajet několik časů v první desítce třídy 3. V celkovém úřadování to znamenalo body za desáté místo a propad na průběžně šesté místo třídy 3. „6 RZ jet bez prvního převodového stupně bylo značným handicapem a při každém dobržďování do retardéru nebo vracáku jsem musel myslet na to, že jedničku nemáme a podle toho si najíždět, takže některé průjezdy se asi kromě nás nelíbily ani divákům,“ komentuje výkon na protrápeném Kostelci pilot Patrik Rujbr.Patrik s Richardem budou mít další možnost vylepšit své umístění v tabulce a spravit si tak chuť po Kostelci druhý víkend v srpnu při sprintu v Pačejově, kde znovu osedlají týmové Mitsubishi Lancer Evo X.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?