Náročná sezóna KRTZ Racing Teamu pokračovala novou soutěží v kalendáři rallysprintového mistrovství. Matrix Rally Kostelec nad Orlicí byla pátou soutěží šampionátu a zdejší neokoukané tratě dávaly větší prostor pro přesný rozpis.
Patrik Rujbr se spolujezdcem Richardem Nesvadbou vstupovali v Kostelci do bojů z průběžné čtvrté pozice ve třídě 3, což chtěli ještě vylepšit. Celá soutěž měla na pořadu sedm rychlostních zkoušek. Již od časného rána panovalo horké počasí,což ještě přidalo na obtížnosti závodu. Na všechny posádky byla přichystána hned zpočátku nejdelší zkouška soutěže Skuhrov. První zkouška pro Patrika s Richardem znamenala prakticky konec pořádného závodění, protože asi 500 m před cílem probrzdili retardér a při snaze vrátit se zpět, sklouzlo jejich Evo X do příkopu a trvalo skoro minutu, než se jej podařilo s pomocí diváků dostat zpět na trať. Při tomto se poškodila převodovka a nešel dál řadit 1. rychlostní stupeň. „Po projetí cílem jsme se rozhodli s Patrikem v soutěži dál pokračovat s tím, že na každém startu se budeme rozjíždět na dvojku a bez ALS, aby vydržela spojka,“ popisuje trable již z počátku soutěže Richard Nesvadba.
Převodovka zlobila i během celého závodu, ale přesto se klukům podařilo zajet několik časů v první desítce třídy 3. V celkovém úřadování to znamenalo body za desáté místo a propad na průběžně šesté místo třídy 3. „6 RZ jet bez prvního převodového stupně bylo značným handicapem a při každém dobržďování do retardéru nebo vracáku jsem musel myslet na to, že jedničku nemáme a podle toho si najíždět, takže některé průjezdy se asi kromě nás nelíbily ani divákům,“ komentuje výkon na protrápeném Kostelci pilot Patrik Rujbr.Patrik s Richardem budou mít další možnost vylepšit své umístění v tabulce a spravit si tak chuť po Kostelci druhý víkend v srpnu při sprintu v Pačejově, kde znovu osedlají týmové Mitsubishi Lancer Evo X.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.