Druhá polovina Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství ČR odstartovala při osmém ročníku Rally Hustopeče.
Hustopeče jsou velmi specifickou soutěží, když se zde jede mnoho šotolinových úseků, nechybí ani atraktivní úseky mezi vinohrady po velmi úzkých a uskákaných silničkách. Je tomu přesně rok, co spolu poprvé startoval Patrik Rujbr a Richard Nesvadba. Kluci tedy chtěli v Hustopečích zúročit svojí společnou roční práci a taktéž napravit výsledek z nedojetého Krumlova, kdy je zradila převodovka. Mitsubishi posádky KRTZ Racing Teamu bylo připraveno a Patrik s Richardem se mohli vyhrnout do dvanácti rychlostních zkoušek, které pořadatelé pro letošní rok připravili.
V první etapě byly připraveny čtyři rychlostní zkoušky. První dvě se odjely ještě za šera a další dva testy již kompletně za tmy. Konkurence byla i v Hustopečích veliká a na startu nechyběl nikdo, kdo bojuje o pódiové příčky, ba naopak. Kluci zajížděli po celou první etapu časy na hranici první desítky ve třídě 3 a podařil se i jeden osmý čas. To znamenalo desáté místo ve třídě 3 po první etapě. „První etapa byla v pohodě. Jediný dramatický moment jsme zažili těsně před cílem RZ 2, když se nám utrhlo auto. Vyřešil jsem to zatáhnutím ruční brzdy. Autu naštěstí vůbec nic nebylo,“ říká k první etapě Patrik Rujbr.
Především druhá etapa byla velmi náročná, když se přidalo i tradiční velké vedro, které každoročně Hustopeče sužuje. Osm rychlostních zkoušek bylo rozděleno do tří sekcí a hned z rána mohl začít útok na přední příčky. Po prvních čtyřech testech bylo zcela jasné, že Patrik s Richardem svedou tuhý boj o deváté místo ve třídě s Tomášem Růžičkou na Subaru. Růžička měl před rozhodující čtveřicí zkoušek náskok necelých tří vteřin.
Před poslední čtveřicí testů tedy nebylo ještě nic jisté. Růžička nasadil vysoké tempo a jeho náskok v jednu chvíli činil takřka dvanáct sekund. Pak ale zajela posádka KRTZ Racing Teamu pátý čas a zkoušku před cílem bylo vše stále otevřené. Jenže zde opět zklamala technika. Na úplně posledním testu praskl, u jinak velmi dobře fungujícího Mitsubishi, zub na stálém převodu a bylo po soutěži. Na další body do velkého mistráku si tak kluci budou muset znovu počkat. „Celou dobu jsme se přetahovali s Tomem Růžičkou. Byl to takový náš interní závod. Na předposledním testu jsme stáhli šest sekund a rozhodli jsme se, že zkusíme ukrojit i zbývajících šest sekund a rozhodnout soutěž v náš prospěch. Bohužel, asi 5 kilometrů po startu při dobržďovaní z vysoké rychlosti nevydržela převodovka nasazení a praskl zub. Akorát jsem Tomášovi signalizoval, že už můžou jet v klidu, protože jsme ze hry venku. Jinak máme z Hustopečí dobrý dojem. Taktéž se potvrdilo, že se nám ve velkém mistráku nedaří a o to více se budeme snažit udržet nebo vylepšit naše čtvrté místo ve třídě 3 ve sprintech. Momentálně nás čeká měsíční pauza, kterou využijeme na to, abychom naší Evo X připravili do 100% kondice. Další start nás čeká na konci července v Kostelci nad Orlicí,“ dodává spolujezdec Richard Nesvadba.
Jak již bylo řečeno, tak posádka KRTZ Racing Teamu se znovu přestaví na dalším pokračování sprinterského mistrovství při Matrix Rally Kostelec nad Orlicí, jenž se odehraje poslední červencový víkend.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?