Rujbra s Nesvadbou zradila těsně před cílem Hustopečí převodovka

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Krajča, Ondřej
Tomáš Urban 7. července 2012 23:47
Sdílej:

Druhá polovina Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství ČR odstartovala při osmém ročníku Rally Hustopeče.

Hustopeče jsou velmi specifickou soutěží, když se zde jede mnoho šotolinových úseků, nechybí ani atraktivní úseky mezi vinohrady po velmi úzkých a uskákaných silničkách. Je tomu přesně rok, co spolu poprvé startoval Patrik Rujbr a Richard Nesvadba. Kluci tedy chtěli v Hustopečích zúročit svojí společnou roční práci a taktéž napravit výsledek z nedojetého Krumlova,  kdy je zradila převodovka. Mitsubishi posádky KRTZ Racing Teamu bylo připraveno a Patrik s Richardem se mohli vyhrnout do dvanácti rychlostních zkoušek, které pořadatelé pro letošní rok připravili. 

V první etapě byly připraveny čtyři rychlostní zkoušky. První dvě se odjely ještě za šera a další dva testy již kompletně za tmy. Konkurence byla i v Hustopečích veliká a na startu nechyběl nikdo, kdo bojuje o pódiové příčky, ba naopak. Kluci zajížděli po celou první etapu časy na hranici první desítky ve třídě 3 a podařil se i jeden osmý čas. To znamenalo desáté místo ve třídě 3 po první etapě. „První etapa byla v pohodě. Jediný dramatický moment jsme zažili těsně před cílem RZ 2, když se nám utrhlo auto. Vyřešil jsem to zatáhnutím ruční brzdy. Autu naštěstí vůbec nic nebylo,“ říká k první etapě Patrik Rujbr. 

Především druhá etapa byla velmi náročná, když se přidalo i tradiční velké vedro, které každoročně Hustopeče sužuje. Osm rychlostních zkoušek bylo rozděleno do tří sekcí a hned z rána mohl začít útok na přední příčky. Po prvních čtyřech testech bylo zcela jasné, že Patrik s Richardem svedou tuhý boj o deváté místo ve třídě s Tomášem Růžičkou na Subaru. Růžička měl před rozhodující čtveřicí zkoušek náskok necelých tří vteřin. 

 

Před poslední čtveřicí testů tedy nebylo ještě nic jisté. Růžička nasadil vysoké tempo a jeho náskok v jednu chvíli činil takřka dvanáct sekund. Pak ale zajela posádka KRTZ Racing Teamu pátý čas a zkoušku před cílem bylo vše stále otevřené. Jenže zde opět zklamala technika. Na úplně posledním testu praskl, u jinak velmi dobře fungujícího Mitsubishi, zub na stálém převodu a bylo po soutěži. Na další body do velkého mistráku si tak kluci budou muset znovu počkat. „Celou dobu jsme se přetahovali s Tomem Růžičkou. Byl to takový náš interní závod. Na předposledním testu jsme stáhli šest sekund a rozhodli jsme se, že zkusíme ukrojit i zbývajících šest sekund a rozhodnout soutěž v náš prospěch. Bohužel, asi 5 kilometrů po startu při dobržďovaní z vysoké rychlosti nevydržela převodovka nasazení a praskl zub. Akorát jsem Tomášovi signalizoval, že už můžou jet v klidu, protože jsme ze hry venku. Jinak máme z Hustopečí dobrý dojem. Taktéž se potvrdilo, že se nám ve velkém mistráku nedaří a o to více se budeme snažit udržet nebo vylepšit naše čtvrté místo ve třídě 3 ve sprintech. Momentálně nás čeká měsíční pauza, kterou využijeme na to, abychom naší Evo X  připravili do 100% kondice. Další start nás čeká na konci července v Kostelci nad Orlicí,“ dodává spolujezdec Richard Nesvadba. 

Jak již bylo řečeno, tak posádka KRTZ Racing Teamu se znovu přestaví na dalším pokračování sprinterského mistrovství při Matrix Rally Kostelec nad Orlicí, jenž se odehraje poslední červencový víkend. 

   

 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.