Byla to poměrně divoká soutěž, na které si prošli vším možným.
Posuďte sami: úctyhodných 161 ostrých kilometrů, premiéra zbrusu nového motoru, dýmovnice a světelná show fanoušků přímo na trati erzety, záda spolujezdce zablokovaná takovým způsobem, že jej museli do auta i z něj nakládat dva chlapi, a nakonec odstoupení kvůli technické závadě. I taková byla Rally Hustopeče, pátý podnik MMČR v rally, pro posádku MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch.
V první řadě je nutno uvést, že Martin Hudec byl vlastně ze všeho nejvíce rád, že se vůbec na start Hustopeč mohl postavit. Na nedávném sprintu v Krkonoších totiž po čelním nárazu do stromu úplně popravil motor svého devítkového Lanceru a musel se tak poskládat v podstatě úplně nový motor. A to za necelé dva týdny. „Rád bych moc poděkoval všem mechanikům v čele s šéfmechanikem Tomáškem, dále borcům z Komvet Racing, z Locaru a také Láďovi Barvíkovi. Všichni nám moc pomohli a odvedli fakt skvělou práci. Vlastně za necelých deset dní byl zbrusu nový motor připraven. Měli jsme ho hotový ve středu v jedenáct hodin večer a ve čtvrtek už byly seznamovací jízdy, takže kluci to v tom krátkém čase, který na to měli, stihli famózně,“ vyzdvihl Hudec velkou zásluhu mechaniků na startu na Rally Hustopeče.
Foto: Tomáš Brázdil, Rallyzone.cz
Do pátého z celkových osmi podniků velkého mistráku odstartovali Hudec s Černochem trochu volněji. „Začátek jsme měli slabší, bylo to hlavně proto, že auto nefungovalo úplně přesně jak mělo a nejelo na plný výkon. Ale s tím jsme tak trochu počítali, že úplně nově dělaný motor bude mít nějaké ty dětské bolístky. Na poslední páteční čtvrté erzetě nám ale navíc odešla mezináprava a to byl další problém. Tu čtyřku jsme jen tak skoro rekreačně projeli a ztratili jsme tak dost času,“ ohlédl se za prvním dnem rally pilot posádky Martin Hudec.
Na lepší časy se začalo blýskat druhý den, tedy v sobotu, kdy na závodníky čekalo zbylých osm erzet. „Kluci v servise po prvním dnu odvedli super práci a my jsme mohli v sobotu být znovu připraveni na startu,“ pochvaloval si Hudec skvělou práci svých mechaniku. Jenže úsměv na tváři nevydržel posádce Hudec – Černoch až do cíle. „V desáté erzetě nám odpadla hadice od sání a bylo po všem. Auto se plížilo maximálně tak třicítkou, čtyřicítkou, do kopce skoro stálo. A do cíle bylo dost daleko. Když jsme si spočítali, s jakou ztrátou bychom přijeli do cíle té erzety, tak nám vyšlo, že bychom nebyli ani na bodovaných místech. Tak jsme to předčasně zabalili a ušetřili tak techniku na další závody,“ vysvětlil svoje odstoupení Hudec. Na závodě, který načal druhou polovinu šampionátu, to měli Hudec s Černochem solidně rozjeté a před problémem, který nastal v 10. RZ, byli po devíti erzetách na dvanáctém místě absolutně a šestí ve své třídě 3. „Je to škoda, že jsme to nedotáhli, mrzí nás to. Ale jak říkám, alespoň jsme pošetřili techniku na další závody,“ pravil Hudec.
Foto: Tomáš Brázdil, Rallyzone.cz
Po soutěži pak nezapomněl třebíčský pilot na několik velkých poděkování a poklon. Ta první patřila fanouškům, kteří se v Hustopečích předvedli v plné parádě. „Byla tam spousta našich fandů v čele s Walachian ultras a S.D.F., a ti tam teda udělali obrovskou show. Při průjezdu páteční čtvrtou RZ jsme viděli snad přes deset červených dýmovnic nebo rachejtlí, byla to fakt velká podívaná skoro jako někde na fotbale. Všem fanouškům bych chtěl moc poděkovat za nepřehlédnutelnou podporu, skvělá práce,“ poslal Hudec speciální děkovačku příznivcům MH Racingu.
Dalším, kdo si podle Hudce zaslouží absolutorium, je spolujezdec Jiří Černoch, který si v Hustopečích protrpěl závod ve velkých bolestech. „Jirka dělal svoje klasické blbosti a srandičky s Vencou Pechem a ruplo mu při tom v zádech,“ pousmál se Hudec nad původem zdravotního problému svého parťáka. Jenže smích všechny brzy přešel. Od tohoto momentu se totiž jeho spolujezdec absolutně nemohl pohnout. „Do auta jsme jej museli nakládat ve dvou a stejně tak ve dvou zase vykládat ven. Tak strašně měl ta záda zablokovaná. Neskutečně si to v autě vytrpěl, ale zvládl to a všechno to odhlásil tak, jak měl. Je to fakt neuvěřitelný bojovník,“ vysekl Hudec poklonu svému parťákovi Černochovi, se kterým tak bohužel nebude moci počítat pro další závod. „Na Rally Bohemia Jirka určitě nebude připraven, takže vlastně můžu vyhlásit konkurz na spolujezdce na Bohemku,“ říká Martin Hudec.
Druhou posádkou, která na Rally Hustopeče jezdila v barvách MH Racingu, byla ta ve složení Jan Lunga – Jan Kubala jedoucí na voze Honda Civic Vti. Pro oba borce to bylo po dvou sprintech (Vrchovina a Kopná) třetí letošní vystoupení v barvách MH Racingu a zároveň první závod v životě ve velkém mistráku. A hned přišel krásný výsledek – druhé místo ve třídě SA/2 a celkově šesté v poháru ČR. Svoji první dvoudenní soutěž v kariéře si mladík z Rohatce u Hodonína pořádně užíval. „Byl to pro nás skoro domácí závod a moc jsme si jej užívali. Rozdíl mezi sprintem a dvoudenní soutěží byl hodně znát. Velký mistrák je ještě o ligu výše, než sprinty a podle toho jsme k tomu také přistoupili, tedy s respektem a hlavně se snahou neudělat žádnou chybu. Moc nám pomohli Hud s Jirkou Černochem, kteří nám udělali změny ve způsobu rozpisu,“ ohlíží se za Rally Hustopeče 21letý pilot Jan Lunga.
Po projetí všech dvanácti erzet si nakonec v cíli vybojoval druhé místo ve své třídě SA/2 a celkové šesté v poháru ČR. „S umístěním jsem určitě spokojený. Druhé místo ve třídě na naší první dvoudenní soutěži je určitě super. Navíc já osobně jsem si hodně užil noční erzety, na které jsem se hodně těšil a byly super,“ pokračuje s hodnocením Jan Lunga. Tomu, aby zabojoval ještě o vyšší příčky, zabránila jednak minutová penalizace, jednak technické problémy na autě. „Penalizaci jsme dostali za předčasný příjezd do časovky. Spolujezdec si to nepohlídal. Je to ale chyba, kterou si asi projde asi každý začátečník. Pořád se učíme a nebral jsem to nijak katastroficky. Je to poučení pro příště,“ krčí rameny letošní nováček v rally soutěžích. Ohledně techniky to měl Lunga hodně těžké hlavně na konci předlouhé, 161 ostrých kilometrů měřící soutěže. „Na začátku RZ 9 nám z ničeho nic něco začalo mlátit na podvozku, auto se chvělo a do řízení mě šly velké vibrace. Na přejezdu jsme zjistili že je utrhlý čep. Auto dostalo hodně zabrat, tak jsme byli ale nakonec rádi, že jsme vůbec dojeli opatrně do cíle bez nějakého škrábance. Také jsme udělali několik chyb jako posádka, v čemž se do příště musíme každopádně zlepšit a podobné problémy neopakovat,“ dodal Jan Lunga.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?