Byla to poměrně divoká soutěž, na které si prošli vším možným.
Posuďte sami: úctyhodných 161 ostrých kilometrů, premiéra zbrusu nového motoru, dýmovnice a světelná show fanoušků přímo na trati erzety, záda spolujezdce zablokovaná takovým způsobem, že jej museli do auta i z něj nakládat dva chlapi, a nakonec odstoupení kvůli technické závadě. I taková byla Rally Hustopeče, pátý podnik MMČR v rally, pro posádku MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch.
V první řadě je nutno uvést, že Martin Hudec byl vlastně ze všeho nejvíce rád, že se vůbec na start Hustopeč mohl postavit. Na nedávném sprintu v Krkonoších totiž po čelním nárazu do stromu úplně popravil motor svého devítkového Lanceru a musel se tak poskládat v podstatě úplně nový motor. A to za necelé dva týdny. „Rád bych moc poděkoval všem mechanikům v čele s šéfmechanikem Tomáškem, dále borcům z Komvet Racing, z Locaru a také Láďovi Barvíkovi. Všichni nám moc pomohli a odvedli fakt skvělou práci. Vlastně za necelých deset dní byl zbrusu nový motor připraven. Měli jsme ho hotový ve středu v jedenáct hodin večer a ve čtvrtek už byly seznamovací jízdy, takže kluci to v tom krátkém čase, který na to měli, stihli famózně,“ vyzdvihl Hudec velkou zásluhu mechaniků na startu na Rally Hustopeče.
Foto: Tomáš Brázdil, Rallyzone.cz
Do pátého z celkových osmi podniků velkého mistráku odstartovali Hudec s Černochem trochu volněji. „Začátek jsme měli slabší, bylo to hlavně proto, že auto nefungovalo úplně přesně jak mělo a nejelo na plný výkon. Ale s tím jsme tak trochu počítali, že úplně nově dělaný motor bude mít nějaké ty dětské bolístky. Na poslední páteční čtvrté erzetě nám ale navíc odešla mezináprava a to byl další problém. Tu čtyřku jsme jen tak skoro rekreačně projeli a ztratili jsme tak dost času,“ ohlédl se za prvním dnem rally pilot posádky Martin Hudec.
Na lepší časy se začalo blýskat druhý den, tedy v sobotu, kdy na závodníky čekalo zbylých osm erzet. „Kluci v servise po prvním dnu odvedli super práci a my jsme mohli v sobotu být znovu připraveni na startu,“ pochvaloval si Hudec skvělou práci svých mechaniku. Jenže úsměv na tváři nevydržel posádce Hudec – Černoch až do cíle. „V desáté erzetě nám odpadla hadice od sání a bylo po všem. Auto se plížilo maximálně tak třicítkou, čtyřicítkou, do kopce skoro stálo. A do cíle bylo dost daleko. Když jsme si spočítali, s jakou ztrátou bychom přijeli do cíle té erzety, tak nám vyšlo, že bychom nebyli ani na bodovaných místech. Tak jsme to předčasně zabalili a ušetřili tak techniku na další závody,“ vysvětlil svoje odstoupení Hudec. Na závodě, který načal druhou polovinu šampionátu, to měli Hudec s Černochem solidně rozjeté a před problémem, který nastal v 10. RZ, byli po devíti erzetách na dvanáctém místě absolutně a šestí ve své třídě 3. „Je to škoda, že jsme to nedotáhli, mrzí nás to. Ale jak říkám, alespoň jsme pošetřili techniku na další závody,“ pravil Hudec.
Foto: Tomáš Brázdil, Rallyzone.cz
Po soutěži pak nezapomněl třebíčský pilot na několik velkých poděkování a poklon. Ta první patřila fanouškům, kteří se v Hustopečích předvedli v plné parádě. „Byla tam spousta našich fandů v čele s Walachian ultras a S.D.F., a ti tam teda udělali obrovskou show. Při průjezdu páteční čtvrtou RZ jsme viděli snad přes deset červených dýmovnic nebo rachejtlí, byla to fakt velká podívaná skoro jako někde na fotbale. Všem fanouškům bych chtěl moc poděkovat za nepřehlédnutelnou podporu, skvělá práce,“ poslal Hudec speciální děkovačku příznivcům MH Racingu.
Dalším, kdo si podle Hudce zaslouží absolutorium, je spolujezdec Jiří Černoch, který si v Hustopečích protrpěl závod ve velkých bolestech. „Jirka dělal svoje klasické blbosti a srandičky s Vencou Pechem a ruplo mu při tom v zádech,“ pousmál se Hudec nad původem zdravotního problému svého parťáka. Jenže smích všechny brzy přešel. Od tohoto momentu se totiž jeho spolujezdec absolutně nemohl pohnout. „Do auta jsme jej museli nakládat ve dvou a stejně tak ve dvou zase vykládat ven. Tak strašně měl ta záda zablokovaná. Neskutečně si to v autě vytrpěl, ale zvládl to a všechno to odhlásil tak, jak měl. Je to fakt neuvěřitelný bojovník,“ vysekl Hudec poklonu svému parťákovi Černochovi, se kterým tak bohužel nebude moci počítat pro další závod. „Na Rally Bohemia Jirka určitě nebude připraven, takže vlastně můžu vyhlásit konkurz na spolujezdce na Bohemku,“ říká Martin Hudec.
Druhou posádkou, která na Rally Hustopeče jezdila v barvách MH Racingu, byla ta ve složení Jan Lunga – Jan Kubala jedoucí na voze Honda Civic Vti. Pro oba borce to bylo po dvou sprintech (Vrchovina a Kopná) třetí letošní vystoupení v barvách MH Racingu a zároveň první závod v životě ve velkém mistráku. A hned přišel krásný výsledek – druhé místo ve třídě SA/2 a celkově šesté v poháru ČR. Svoji první dvoudenní soutěž v kariéře si mladík z Rohatce u Hodonína pořádně užíval. „Byl to pro nás skoro domácí závod a moc jsme si jej užívali. Rozdíl mezi sprintem a dvoudenní soutěží byl hodně znát. Velký mistrák je ještě o ligu výše, než sprinty a podle toho jsme k tomu také přistoupili, tedy s respektem a hlavně se snahou neudělat žádnou chybu. Moc nám pomohli Hud s Jirkou Černochem, kteří nám udělali změny ve způsobu rozpisu,“ ohlíží se za Rally Hustopeče 21letý pilot Jan Lunga.
Po projetí všech dvanácti erzet si nakonec v cíli vybojoval druhé místo ve své třídě SA/2 a celkové šesté v poháru ČR. „S umístěním jsem určitě spokojený. Druhé místo ve třídě na naší první dvoudenní soutěži je určitě super. Navíc já osobně jsem si hodně užil noční erzety, na které jsem se hodně těšil a byly super,“ pokračuje s hodnocením Jan Lunga. Tomu, aby zabojoval ještě o vyšší příčky, zabránila jednak minutová penalizace, jednak technické problémy na autě. „Penalizaci jsme dostali za předčasný příjezd do časovky. Spolujezdec si to nepohlídal. Je to ale chyba, kterou si asi projde asi každý začátečník. Pořád se učíme a nebral jsem to nijak katastroficky. Je to poučení pro příště,“ krčí rameny letošní nováček v rally soutěžích. Ohledně techniky to měl Lunga hodně těžké hlavně na konci předlouhé, 161 ostrých kilometrů měřící soutěže. „Na začátku RZ 9 nám z ničeho nic něco začalo mlátit na podvozku, auto se chvělo a do řízení mě šly velké vibrace. Na přejezdu jsme zjistili že je utrhlý čep. Auto dostalo hodně zabrat, tak jsme byli ale nakonec rádi, že jsme vůbec dojeli opatrně do cíle bez nějakého škrábance. Také jsme udělali několik chyb jako posádka, v čemž se do příště musíme každopádně zlepšit a podobné problémy neopakovat,“ dodal Jan Lunga.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?