Byla to poměrně divoká soutěž, na které si prošli vším možným.
Posuďte sami: úctyhodných 161 ostrých kilometrů, premiéra zbrusu nového motoru, dýmovnice a světelná show fanoušků přímo na trati erzety, záda spolujezdce zablokovaná takovým způsobem, že jej museli do auta i z něj nakládat dva chlapi, a nakonec odstoupení kvůli technické závadě. I taková byla Rally Hustopeče, pátý podnik MMČR v rally, pro posádku MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch.
V první řadě je nutno uvést, že Martin Hudec byl vlastně ze všeho nejvíce rád, že se vůbec na start Hustopeč mohl postavit. Na nedávném sprintu v Krkonoších totiž po čelním nárazu do stromu úplně popravil motor svého devítkového Lanceru a musel se tak poskládat v podstatě úplně nový motor. A to za necelé dva týdny. „Rád bych moc poděkoval všem mechanikům v čele s šéfmechanikem Tomáškem, dále borcům z Komvet Racing, z Locaru a také Láďovi Barvíkovi. Všichni nám moc pomohli a odvedli fakt skvělou práci. Vlastně za necelých deset dní byl zbrusu nový motor připraven. Měli jsme ho hotový ve středu v jedenáct hodin večer a ve čtvrtek už byly seznamovací jízdy, takže kluci to v tom krátkém čase, který na to měli, stihli famózně,“ vyzdvihl Hudec velkou zásluhu mechaniků na startu na Rally Hustopeče.
Foto: Tomáš Brázdil, Rallyzone.cz
Do pátého z celkových osmi podniků velkého mistráku odstartovali Hudec s Černochem trochu volněji. „Začátek jsme měli slabší, bylo to hlavně proto, že auto nefungovalo úplně přesně jak mělo a nejelo na plný výkon. Ale s tím jsme tak trochu počítali, že úplně nově dělaný motor bude mít nějaké ty dětské bolístky. Na poslední páteční čtvrté erzetě nám ale navíc odešla mezináprava a to byl další problém. Tu čtyřku jsme jen tak skoro rekreačně projeli a ztratili jsme tak dost času,“ ohlédl se za prvním dnem rally pilot posádky Martin Hudec.
Na lepší časy se začalo blýskat druhý den, tedy v sobotu, kdy na závodníky čekalo zbylých osm erzet. „Kluci v servise po prvním dnu odvedli super práci a my jsme mohli v sobotu být znovu připraveni na startu,“ pochvaloval si Hudec skvělou práci svých mechaniku. Jenže úsměv na tváři nevydržel posádce Hudec – Černoch až do cíle. „V desáté erzetě nám odpadla hadice od sání a bylo po všem. Auto se plížilo maximálně tak třicítkou, čtyřicítkou, do kopce skoro stálo. A do cíle bylo dost daleko. Když jsme si spočítali, s jakou ztrátou bychom přijeli do cíle té erzety, tak nám vyšlo, že bychom nebyli ani na bodovaných místech. Tak jsme to předčasně zabalili a ušetřili tak techniku na další závody,“ vysvětlil svoje odstoupení Hudec. Na závodě, který načal druhou polovinu šampionátu, to měli Hudec s Černochem solidně rozjeté a před problémem, který nastal v 10. RZ, byli po devíti erzetách na dvanáctém místě absolutně a šestí ve své třídě 3. „Je to škoda, že jsme to nedotáhli, mrzí nás to. Ale jak říkám, alespoň jsme pošetřili techniku na další závody,“ pravil Hudec.
Foto: Tomáš Brázdil, Rallyzone.cz
Po soutěži pak nezapomněl třebíčský pilot na několik velkých poděkování a poklon. Ta první patřila fanouškům, kteří se v Hustopečích předvedli v plné parádě. „Byla tam spousta našich fandů v čele s Walachian ultras a S.D.F., a ti tam teda udělali obrovskou show. Při průjezdu páteční čtvrtou RZ jsme viděli snad přes deset červených dýmovnic nebo rachejtlí, byla to fakt velká podívaná skoro jako někde na fotbale. Všem fanouškům bych chtěl moc poděkovat za nepřehlédnutelnou podporu, skvělá práce,“ poslal Hudec speciální děkovačku příznivcům MH Racingu.
Dalším, kdo si podle Hudce zaslouží absolutorium, je spolujezdec Jiří Černoch, který si v Hustopečích protrpěl závod ve velkých bolestech. „Jirka dělal svoje klasické blbosti a srandičky s Vencou Pechem a ruplo mu při tom v zádech,“ pousmál se Hudec nad původem zdravotního problému svého parťáka. Jenže smích všechny brzy přešel. Od tohoto momentu se totiž jeho spolujezdec absolutně nemohl pohnout. „Do auta jsme jej museli nakládat ve dvou a stejně tak ve dvou zase vykládat ven. Tak strašně měl ta záda zablokovaná. Neskutečně si to v autě vytrpěl, ale zvládl to a všechno to odhlásil tak, jak měl. Je to fakt neuvěřitelný bojovník,“ vysekl Hudec poklonu svému parťákovi Černochovi, se kterým tak bohužel nebude moci počítat pro další závod. „Na Rally Bohemia Jirka určitě nebude připraven, takže vlastně můžu vyhlásit konkurz na spolujezdce na Bohemku,“ říká Martin Hudec.
Druhou posádkou, která na Rally Hustopeče jezdila v barvách MH Racingu, byla ta ve složení Jan Lunga – Jan Kubala jedoucí na voze Honda Civic Vti. Pro oba borce to bylo po dvou sprintech (Vrchovina a Kopná) třetí letošní vystoupení v barvách MH Racingu a zároveň první závod v životě ve velkém mistráku. A hned přišel krásný výsledek – druhé místo ve třídě SA/2 a celkově šesté v poháru ČR. Svoji první dvoudenní soutěž v kariéře si mladík z Rohatce u Hodonína pořádně užíval. „Byl to pro nás skoro domácí závod a moc jsme si jej užívali. Rozdíl mezi sprintem a dvoudenní soutěží byl hodně znát. Velký mistrák je ještě o ligu výše, než sprinty a podle toho jsme k tomu také přistoupili, tedy s respektem a hlavně se snahou neudělat žádnou chybu. Moc nám pomohli Hud s Jirkou Černochem, kteří nám udělali změny ve způsobu rozpisu,“ ohlíží se za Rally Hustopeče 21letý pilot Jan Lunga.
Po projetí všech dvanácti erzet si nakonec v cíli vybojoval druhé místo ve své třídě SA/2 a celkové šesté v poháru ČR. „S umístěním jsem určitě spokojený. Druhé místo ve třídě na naší první dvoudenní soutěži je určitě super. Navíc já osobně jsem si hodně užil noční erzety, na které jsem se hodně těšil a byly super,“ pokračuje s hodnocením Jan Lunga. Tomu, aby zabojoval ještě o vyšší příčky, zabránila jednak minutová penalizace, jednak technické problémy na autě. „Penalizaci jsme dostali za předčasný příjezd do časovky. Spolujezdec si to nepohlídal. Je to ale chyba, kterou si asi projde asi každý začátečník. Pořád se učíme a nebral jsem to nijak katastroficky. Je to poučení pro příště,“ krčí rameny letošní nováček v rally soutěžích. Ohledně techniky to měl Lunga hodně těžké hlavně na konci předlouhé, 161 ostrých kilometrů měřící soutěže. „Na začátku RZ 9 nám z ničeho nic něco začalo mlátit na podvozku, auto se chvělo a do řízení mě šly velké vibrace. Na přejezdu jsme zjistili že je utrhlý čep. Auto dostalo hodně zabrat, tak jsme byli ale nakonec rádi, že jsme vůbec dojeli opatrně do cíle bez nějakého škrábance. Také jsme udělali několik chyb jako posádka, v čemž se do příště musíme každopádně zlepšit a podobné problémy neopakovat,“ dodal Jan Lunga.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.