Ani jsme se nenadáli, a česká rallyová sezona se již přehoupla do své druhé poloviny. Pro dvojici „T&T“, alias Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, se však bude sezona překlápět díky absenci na úvodní Jänner rally až právě na nastávající Rally Hustopeče mezi vinicemi.
T&T se v letošní sezoně netají, že jejich ambicí je boj v elitní trojce absolutního pořadí, byť je tam i díky účasti továrního týmu Škoda motorsport letos nejsilnější konkurence za celou řadu posledních let. Situaci plně naplňující toto přání přinesla posádce hned březnová Valašská rally, kde se dařilo zajíždět časy srovnatelné s Václavem Pechem a místy i týmovým kolegou Romanem Krestou. Odstup na třetí příčku v cíli činil pouze 35 sekund. Cenným skalpem pak byla porážka předloňského mistra republiky Pavla Valouška v přímém souboji.
Povzbuzena valašským výkonem, který byl oceněn diváckou i novinářskou veřejností a cenou Motor Sport News Trophy, odjížděla posádka „reverzně-dalmatýnské“ fabie S2000 na naši nejstarší existující soutěž, Rally Šumava Klatovy. Při absenci Peugeota Pavla Valouška se hlavní pozornost „Miry“ a Dana soustředila na souboj s Václavem Pechem. Ten však v páteční noční etapě dopadl o vcelku výrazných 27 sekund ve prospěch plzeňského soupeře. V druhé etapě už sváděla T&T Fabia s Mini Cooperem Václava Pecha na jednotlivých rychlostních zkouškách vyrovnanější souboj. Ten však skončil předčasně, když Václav Pech skončil s vylomeným kolem a „u Tarabusů“ se tak mohly slavit první letošní stupně vítězů v podobě třetího místa.
Pauzu mezi Šumavou a Krumlovem vyplnil tým tradiční účastí na domácím Rallysprintu Kopná. Zde bylo vítězství mezi „ne-WRCy“ a čtvrtá příčka absolutně byla asi maximem možného, přestože hlavním cílem bylo testování vozu.
Po Kopné již následovala Rallye Český Krumlov, která přinesla posádce, navzdory nočnímu technickému problému, čtvrté místo. Bohužel, večer po skončení soutěže všechny šokovala zpráva o tragickém úmrtí spolujezdce Aleše Zimolky, která veškeré předchozí sportovní výsledky učinila zcela nepodstatnými…
Před nastávající Rally Hustopeče figurují T&T v tabulce šampionátu na průběžném čtvrtém místě, který budou chtít minimálně udržet. Na co v souvislosti s touto rally mohou Mira s Danem vzpomínat a na co se naopak těšit?
Dan Trunkát: „Hustopeče jsou pro mě společně s Barumkou v podstatě domácí podnik. V roce 2008 v době Mirova zranění jsem až do poruchy motoru úspěšně absolvoval tuto soutěž s Jozefem Bérešem. Rok 2009 máme ještě v paměti kvůli velké havárii do stromu, po které jsme skončili oba v místní nemocnici – naštěstí bez následků na zdraví. Zatím poslední absolvovaný ročních 2010 se vyznačoval obrovským vedrem a čtvrtou příčkou v absolutním pořadí s naší tehdejší „Fionou“.
Jaromír Tarabus: „Hustopeče jsou velmi specifickou soutěží. Přestože jsou určitě zpestřením našeho mistrovství, charakterem tratí nepatří zrovna k mým nejoblíbenějším podnikům. V době konání Hustopečí panují zpravidla buď velká vedra, nebo počasí s nevyzpytatelnými přívalovými dešti. Obojí je poměrně náročné, ať už na fyzičku, nebo zejména na volbu pneumatik. Uvidíme, co přinese letošní ročník. Na samotnou soutěž se samozřejmě již velmi těšíme a zveme k trati všechny fanoušky.“
Zajímavosti z týmového zákulisí můžete sledovat na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát rally teamu, informace o týmu pak najdete www.tarabus.cz.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?