Ani jsme se nenadáli, a česká rallyová sezona se již přehoupla do své druhé poloviny. Pro dvojici „T&T“, alias Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta, se však bude sezona překlápět díky absenci na úvodní Jänner rally až právě na nastávající Rally Hustopeče mezi vinicemi.
T&T se v letošní sezoně netají, že jejich ambicí je boj v elitní trojce absolutního pořadí, byť je tam i díky účasti továrního týmu Škoda motorsport letos nejsilnější konkurence za celou řadu posledních let. Situaci plně naplňující toto přání přinesla posádce hned březnová Valašská rally, kde se dařilo zajíždět časy srovnatelné s Václavem Pechem a místy i týmovým kolegou Romanem Krestou. Odstup na třetí příčku v cíli činil pouze 35 sekund. Cenným skalpem pak byla porážka předloňského mistra republiky Pavla Valouška v přímém souboji.
Povzbuzena valašským výkonem, který byl oceněn diváckou i novinářskou veřejností a cenou Motor Sport News Trophy, odjížděla posádka „reverzně-dalmatýnské“ fabie S2000 na naši nejstarší existující soutěž, Rally Šumava Klatovy. Při absenci Peugeota Pavla Valouška se hlavní pozornost „Miry“ a Dana soustředila na souboj s Václavem Pechem. Ten však v páteční noční etapě dopadl o vcelku výrazných 27 sekund ve prospěch plzeňského soupeře. V druhé etapě už sváděla T&T Fabia s Mini Cooperem Václava Pecha na jednotlivých rychlostních zkouškách vyrovnanější souboj. Ten však skončil předčasně, když Václav Pech skončil s vylomeným kolem a „u Tarabusů“ se tak mohly slavit první letošní stupně vítězů v podobě třetího místa.
Pauzu mezi Šumavou a Krumlovem vyplnil tým tradiční účastí na domácím Rallysprintu Kopná. Zde bylo vítězství mezi „ne-WRCy“ a čtvrtá příčka absolutně byla asi maximem možného, přestože hlavním cílem bylo testování vozu.
Po Kopné již následovala Rallye Český Krumlov, která přinesla posádce, navzdory nočnímu technickému problému, čtvrté místo. Bohužel, večer po skončení soutěže všechny šokovala zpráva o tragickém úmrtí spolujezdce Aleše Zimolky, která veškeré předchozí sportovní výsledky učinila zcela nepodstatnými…
Před nastávající Rally Hustopeče figurují T&T v tabulce šampionátu na průběžném čtvrtém místě, který budou chtít minimálně udržet. Na co v souvislosti s touto rally mohou Mira s Danem vzpomínat a na co se naopak těšit?
Dan Trunkát: „Hustopeče jsou pro mě společně s Barumkou v podstatě domácí podnik. V roce 2008 v době Mirova zranění jsem až do poruchy motoru úspěšně absolvoval tuto soutěž s Jozefem Bérešem. Rok 2009 máme ještě v paměti kvůli velké havárii do stromu, po které jsme skončili oba v místní nemocnici – naštěstí bez následků na zdraví. Zatím poslední absolvovaný ročních 2010 se vyznačoval obrovským vedrem a čtvrtou příčkou v absolutním pořadí s naší tehdejší „Fionou“.
Jaromír Tarabus: „Hustopeče jsou velmi specifickou soutěží. Přestože jsou určitě zpestřením našeho mistrovství, charakterem tratí nepatří zrovna k mým nejoblíbenějším podnikům. V době konání Hustopečí panují zpravidla buď velká vedra, nebo počasí s nevyzpytatelnými přívalovými dešti. Obojí je poměrně náročné, ať už na fyzičku, nebo zejména na volbu pneumatik. Uvidíme, co přinese letošní ročník. Na samotnou soutěž se samozřejmě již velmi těšíme a zveme k trati všechny fanoušky.“
Zajímavosti z týmového zákulisí můžete sledovat na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát rally teamu, informace o týmu pak najdete www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?