Druhý červnový víkend pokračovalo Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally na Rally Krkonoše.
Na všechny posádky přichystali pořadatelé celkem devět rychlostních zkoušek v okolí města Trutnov. Na startu nechyběla ani posdáka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba na Mitsubishi Lancer Evo X. Do Krkonoš přijel Patrik s Richardem jako průbežně pátá posádka třídy 3 a tuto pozici hodlali udržet i po Krkonoších. „Krkonoše jsem jel poslední dva roky za sebou s Martinem Špaňhelem, ale Patrik jel v Krkonoších poprvé. Oproti loňsku byla jedna RZ zkrácená a dvě byly otočené, takže jsem půlku soutěže znal. Hodně jsme se do Krkonoš těšili a hlavně jsme byli rozjetí, protože startujeme skoro každých čtvnáct dní a taktéž jsme chtěli složit reparát za neúspěšný Krumlov,“ říká před startem soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.
Patrik s Richardem vstoupili do soutěže dobře a připsali si tři sedmé časy a jeden pátý, což stačilo na šesté místo ve třídě 3 po prvních čtyřech testech soutěže. „Jeli jsme bez jakéhokoliv problému. S umístěním jsme byli spokojeni, ale do cíle bylo ještě daleko, takže jsme byli rozhodnuti, že jseště zatáhneme. Náš průběžně dobrý výsledek taktéž podpořila dobrá volba pnaumatik,“ říká Patrik Rujbr.
Do hry vstoupilo, stejně jako na Kopné, počasí. Klukům se tentokrát volba pneumatik nepovedla, ale i díky výpadku Martina Hudce obsadil Patrik s Richardem páté místo ve třídě 3 a celkově skončili na pěkném dvanáctém místě celkově. V průběžném hodnocení se kluci posunuli na čtvrté místo v hodnocení produkčních vozů v rallysprintech. „I po servisu jsme zvolili suché pneu, což nebyla dobrá volba, protože se v průběhu soutěže spustil déšť, ale dávali jsme si pozor a s výsledkem jsme spokojeni. Technické tratě v Krkonoších se mi líbily,“ komentuje závěrečnou část závodu Patrik Rujbr.
O tomto víkendu čeká na posádku KRTZ Racing Teamu další soutěž „velkého“ mistrovstí, když je čeká domácí Rally Hustopeče, jenž je známa hlavně díky svým tratím, jenž vedou mezi vinicemi a taktéž se objevují šotolinové úseky. „Hustopeče byly naší první společnou soutěží a to jsme ještě startovali s pronajmutým Mitsubishi, protože Evo X ještě nebyla opravena po havárii na Tríbeči. Jsem zvědav, jak zúročíme naše zkušenosti, které jsme spolu za celý rok nasbírali. Chtěl bych taktéž pozvat všechny fanoušky k tratím a doufám, že se nám podaří zajet dobrý výsledek,“ dodává na závěr Richard Nesvadba.
Dodejme, že první rychlostní zkouška Rally Hustopeče startuje v pátek v 19:47 a Patrik s Richardem odstartují do soutěže se startovním číslem 26.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?