Druhý červnový víkend pokračovalo Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally na Rally Krkonoše.
Na všechny posádky přichystali pořadatelé celkem devět rychlostních zkoušek v okolí města Trutnov. Na startu nechyběla ani posdáka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba na Mitsubishi Lancer Evo X. Do Krkonoš přijel Patrik s Richardem jako průbežně pátá posádka třídy 3 a tuto pozici hodlali udržet i po Krkonoších. „Krkonoše jsem jel poslední dva roky za sebou s Martinem Špaňhelem, ale Patrik jel v Krkonoších poprvé. Oproti loňsku byla jedna RZ zkrácená a dvě byly otočené, takže jsem půlku soutěže znal. Hodně jsme se do Krkonoš těšili a hlavně jsme byli rozjetí, protože startujeme skoro každých čtvnáct dní a taktéž jsme chtěli složit reparát za neúspěšný Krumlov,“ říká před startem soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.
Patrik s Richardem vstoupili do soutěže dobře a připsali si tři sedmé časy a jeden pátý, což stačilo na šesté místo ve třídě 3 po prvních čtyřech testech soutěže. „Jeli jsme bez jakéhokoliv problému. S umístěním jsme byli spokojeni, ale do cíle bylo ještě daleko, takže jsme byli rozhodnuti, že jseště zatáhneme. Náš průběžně dobrý výsledek taktéž podpořila dobrá volba pnaumatik,“ říká Patrik Rujbr.
Do hry vstoupilo, stejně jako na Kopné, počasí. Klukům se tentokrát volba pneumatik nepovedla, ale i díky výpadku Martina Hudce obsadil Patrik s Richardem páté místo ve třídě 3 a celkově skončili na pěkném dvanáctém místě celkově. V průběžném hodnocení se kluci posunuli na čtvrté místo v hodnocení produkčních vozů v rallysprintech. „I po servisu jsme zvolili suché pneu, což nebyla dobrá volba, protože se v průběhu soutěže spustil déšť, ale dávali jsme si pozor a s výsledkem jsme spokojeni. Technické tratě v Krkonoších se mi líbily,“ komentuje závěrečnou část závodu Patrik Rujbr.
O tomto víkendu čeká na posádku KRTZ Racing Teamu další soutěž „velkého“ mistrovstí, když je čeká domácí Rally Hustopeče, jenž je známa hlavně díky svým tratím, jenž vedou mezi vinicemi a taktéž se objevují šotolinové úseky. „Hustopeče byly naší první společnou soutěží a to jsme ještě startovali s pronajmutým Mitsubishi, protože Evo X ještě nebyla opravena po havárii na Tríbeči. Jsem zvědav, jak zúročíme naše zkušenosti, které jsme spolu za celý rok nasbírali. Chtěl bych taktéž pozvat všechny fanoušky k tratím a doufám, že se nám podaří zajet dobrý výsledek,“ dodává na závěr Richard Nesvadba.
Dodejme, že první rychlostní zkouška Rally Hustopeče startuje v pátek v 19:47 a Patrik s Richardem odstartují do soutěže se startovním číslem 26.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.