Druhý červnový víkend pokračovalo Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally na Rally Krkonoše.
Na všechny posádky přichystali pořadatelé celkem devět rychlostních zkoušek v okolí města Trutnov. Na startu nechyběla ani posdáka KRTZ Racing Teamu Patrik Rujbr – Richard Nesvadba na Mitsubishi Lancer Evo X. Do Krkonoš přijel Patrik s Richardem jako průbežně pátá posádka třídy 3 a tuto pozici hodlali udržet i po Krkonoších. „Krkonoše jsem jel poslední dva roky za sebou s Martinem Špaňhelem, ale Patrik jel v Krkonoších poprvé. Oproti loňsku byla jedna RZ zkrácená a dvě byly otočené, takže jsem půlku soutěže znal. Hodně jsme se do Krkonoš těšili a hlavně jsme byli rozjetí, protože startujeme skoro každých čtvnáct dní a taktéž jsme chtěli složit reparát za neúspěšný Krumlov,“ říká před startem soutěže spolujezdec Richard Nesvadba.
Patrik s Richardem vstoupili do soutěže dobře a připsali si tři sedmé časy a jeden pátý, což stačilo na šesté místo ve třídě 3 po prvních čtyřech testech soutěže. „Jeli jsme bez jakéhokoliv problému. S umístěním jsme byli spokojeni, ale do cíle bylo ještě daleko, takže jsme byli rozhodnuti, že jseště zatáhneme. Náš průběžně dobrý výsledek taktéž podpořila dobrá volba pnaumatik,“ říká Patrik Rujbr.
Do hry vstoupilo, stejně jako na Kopné, počasí. Klukům se tentokrát volba pneumatik nepovedla, ale i díky výpadku Martina Hudce obsadil Patrik s Richardem páté místo ve třídě 3 a celkově skončili na pěkném dvanáctém místě celkově. V průběžném hodnocení se kluci posunuli na čtvrté místo v hodnocení produkčních vozů v rallysprintech. „I po servisu jsme zvolili suché pneu, což nebyla dobrá volba, protože se v průběhu soutěže spustil déšť, ale dávali jsme si pozor a s výsledkem jsme spokojeni. Technické tratě v Krkonoších se mi líbily,“ komentuje závěrečnou část závodu Patrik Rujbr.
O tomto víkendu čeká na posádku KRTZ Racing Teamu další soutěž „velkého“ mistrovstí, když je čeká domácí Rally Hustopeče, jenž je známa hlavně díky svým tratím, jenž vedou mezi vinicemi a taktéž se objevují šotolinové úseky. „Hustopeče byly naší první společnou soutěží a to jsme ještě startovali s pronajmutým Mitsubishi, protože Evo X ještě nebyla opravena po havárii na Tríbeči. Jsem zvědav, jak zúročíme naše zkušenosti, které jsme spolu za celý rok nasbírali. Chtěl bych taktéž pozvat všechny fanoušky k tratím a doufám, že se nám podaří zajet dobrý výsledek,“ dodává na závěr Richard Nesvadba.
Dodejme, že první rychlostní zkouška Rally Hustopeče startuje v pátek v 19:47 a Patrik s Richardem odstartují do soutěže se startovním číslem 26.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.