Kdybychom tam nejeli, asi bychom udělali lépe. To by si klidně mohli mumlat pod vousy v centrále MH Racingu po Rally Krkonoše.
Čtvrtý podnik sprintového mistrovství České republiky, který se jel o druhém červnovém víkendu, se totiž ani jedné ze dvou posádek MH Racingu jedoucích na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX moc nepovedl. Jaroslav Pešl s Romanem Peškem sice dokončili krkonošský sprint na solidním šestém místě ve třídě (13. absolutně), ale po celou soutěž se potýkali s tolika technickými problémy, že už se s blížícím závěrem „Pešlík“ určitě viděl spíše někde v hezké zahradní restauraci u oblíbené Finlandie. Ještě hůře dopadl Martin Hudec, který v šesté zkoušce skoro na maděru rozbil auto, když čelně havaroval do stromu a fakticky tak poslal motor do pomyslného soutěžáckého nebe.
Jedno velké trápení! To byl krkonošský sprint pro posádku Jaroslav Pešl – Roman Pešek. „Pešlík“ s „Pešou“ sice začali dobře, ale záhy se ze závodu stala jedna velká šlamastika. První erzeta ještě byla v pohodě. Pešl dojel do jejího cíle dvanáctý absolutně a pátý ve třídě. Problém, který pak zásadně ovlivnil celou rally, nastal ve dvojce. „Hned krátce po startu druhé zkoušky nám praskla poloosa a bylo zle. Snažil jsme se doskákat jakýmkoliv způsobem do servisu, ten ale byl bohužel až po čtyřech testech, a tak jsme ztratili strašně moc času. Musel jsme jet výrazně pomaleji a to prostě bylo znát,“ posteskl si Jaroslav Pešl.
Po čtyřech RZ ztratil kvůli poloose kolem půldruhé minuty a klesl až na 20. místo absolutně a 10. ve třídě. Pak se valašskomeziříčský pilot vydal na velkou stíhací jízdu, ve které se mu také dařilo a prodral se o pěkných pár míst dopředu. Jenže to nevydrželo dlouho. Aby technických problémů nebylo málo, přišla v osmé z celkových devíti krkonošských zkoušek další rána. „Chytili jsme defekt a z toho byla další ztráta. Prostě nám tentokrát asi nebylo přáno, byl to pro nás protrpěný závod. V závěru už jsem se spíše viděl někde na zahrádce u dobrého pití, jak si od všechno odpočinu,“ kroutil hlavou 32letý Pešl, známý to velký milovník Finladie.
Jediným pozitivem na nepříliš povedeném podniku, na kterém nakonec skončil šestý ve třídě (a 13. absolutně) může být pro Pešla fakt, že když bylo auto v pořádku, tak zajížděl solidní časy a držel se nejlepších ve třídě. „Pokud jsme měli auto v pohodě, tak to šlo. Důkazem byla třeba první zkouška i několik testů po první servisu než přišel defekt. Jinak to ale celkově bylo fakt jedno velké trápení,“ láteřil valašský jezdec. Zároveň si však uvědomoval, že někdy prostě je rally sport i takový. „Tyto věci se prostě stávají a patří to k tomu. Teď je skoro dvouměsíční pauza, dáme si oraz a oddechneme od všeho a pak znovu naplno do boje,“ plánuje si Jaroslav Pešl. Další, už pátý podnik sprintového šampionátu je na programu o posledním červencovém víkendu v Kostelci nad Orlicí.
Ještě horší rally zažila posádka Hudec – Černoch. Ta si v Krkonoších zažila všechny stránky sportu. Jednou byla nahoře, jednou zas dole. Na začátku to bylo super, ale v šestce se do cesty černo-růžového Lanceru postavil strom, který „Hud“ div že nepokácel. Ale pojďme se na závod, který se později ukázal býti jako posledním závodem v životě motoru auta, podívat popořádku. Úvod rally? Ten byl ze strany Hudce impozantní. „Se začátkem jsme byli hodně spokojení. Zvolili jsme správné gumy a jelo nám to celkem slušně. Na jedné erzetě jsme byli čtvrtí absolutně, a to není vůbec špatné,“ pochvaloval si dobrý vstup do Rally Krkonoše pilot posádky Martin Hudec. Po pěti odjetých erzetách byl pohled na výsledkovou listinu pro Martina Hudce více než příjemný. Páté místo absolutně a dokonce druhé ve třídě 3 – to jsou velmi solidní čísla.
Jenže ono všechno dobré platilo jen do šesté erzety. Na ní přišel osudný moment, který ovlivnil nejen výsledek na Rally Krkonoše, ale také nejbližší budoucnost Hudcova černo-růžového miláčka. Těsně před koncem šestky totiž přišel nedobrovolný výlet mimo trať a tvrdý čelní náraz do stromu, který Hudec se svým Mitsubishi málem pokácel. „Asi dvě zatáčky před cílem šestky mi to hodně uklouzlo na vytahaném blátě. Vyneslo nás to ven ze zatáčky a zhruba v 50 – 60kilometrové rychlosti jsme to napálili čumákem přímo do stromu,“ popsal osudnou chvilku a zároveň taky nejtěžší nehodu sezony Martin Hudec. V tom osudném místě to nebyl první problém třebíčského pilota. „Je to svině zatáčka. Už před dvěma lety jsem přesně na tomto místě měl trable a skončili jsme tehdy bokem auta na svodidlech. Tentokrát jsem si dával pozor, v rozpisu jsme to měli napsáno, že ji pojedeme pomalu na dvojku, ale ani to nepomohlo,“ kroutil hlavou 31letý jezdec a zároveň šéf MH Racingu. Po vychladnutí emocí však vzal Hudec vinu na sebe. „Mělo tam problém více posádek a i já jsem měl být asi ještě opatrnější. Beru to v tomto případě na sebe, byla to moje jezdecká chyba,“ uznal sportovně Hudec.
Mnohem větším problémem, než nedojetí Krkonoš, však je fakt, že vystajlovaný černo-růžový miláček fanoušků - Hudcův Lancer - dopadl po rande se stromem mimořádně špatně. „Auto je dost rozbité. Motorová část je rozmasakrovaná, převodovka i blok motoru jsou prasklé, plechy dopadly taky špatně,“ předkládá Hudec smutný účet krkonošské nehody. Důležité ovšem je především to, že posádce se nestalo téměř nic. „Já jsem v pohodě, jen Jirka Černoch byl trošku potlučený, ale už by to taky mělo být v pořádku.“
Po sečtení všech ztrát na Lanceru se po krátkém oplakání prakticky ihned odstartovala mise s názvem „Nový motor“. Ten starý si to namířil do pomyslného motorového nebe a na jeho místo přijde nový. „Když jsme na to podívali reálně, tak vlastně nebyla jiná možnost. Byla to pořádná pecka a hlavně napřímo zepředu. Auto bylo fakt pořádně dobité a nejrozumnější podle nás je cesta nového motoru. V podstatě hned po Krkonoších se začal dělat úplně nový motor, to samé je na řadě i s karosářskými pracemi. Věřím, ze všechno sladíme časově tak, abychom byli připraveni na Hustopeče,“ připomněl Hudec nejbližší podnik velkého mistráku, na kterém by chtěl startovat.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.