Třetí start týmu Roberta Čonky v letošní sezoně se uskutečnil na rally v Krkonoších.
Z důvodu poškození závodního speciálu z Lužických Hor, byla posádka Robert Čonka – Petr Zátko nucena vynechat populární rallysprint Kopná. Měli proto dostatek času, soustředit se na bezchybnou přípravu auta pro další závody. Ta je v letošní sezoně klíčem k úspěchům. Díky vynikajícím podmínkám se klukům na rozdíl od nejbližší konkurence daří dojíždět až do cíle. I do Trutnova přijela posádka nasbírat co nejvíce bodů do absolutního hodnocení skupiny 7.
„Hned v úvodu musím opět zmínit vynikající organizaci a velmi milý a vstřícný postoj pořadatelů rally Krkonoše. Byl bych moc rád, kdyby ostatní pořadatelé si vzali příklad a vztah pořadatel - posádka byl na tak vysoké úrovni, jako na zdejší rally. Vůbec jsem neměl pocit, který mívám často - zaplať a hlavně nás moc neotravuj. Měli jsme dostatek informací před závodem i během něj… prostě paráda,“ radoval se z výborné atmosféry Robert Čonka.
Noční déšť, který se v pátek přehnal přes Krkonoše sliboval zajímavý závod, ale také loterii ve volbě pneumatik. Robert s Petrem zvolili slick na obě nápravy. Tato volba asi nebyla nejlepší a ústilo z ní několik krušných momentů. „Nešlo jet naplno, vlhké úseky nám dokonale gumy zchladily a občas to bylo pěkné dobrodružství… Bohužel od nás opisoval Radim Kryštof a jeho kolostřešní kombinace se šťastným koncem je v poslední době hitem mnoha serverů. Jinak jel ovšem skvěle a moc jim gratuluji k dojetí do cíle a k velmi dobrým časům. Po boudě takhle letět… opravdu klobouk dolů. Je to prostě ogar s velkým srdcem,“ vysekl poklonu Radimovi Robert.
První, druhou i třetí rychlostní zkoušku se Robert s Petrem trápili díky již zmíněné volbě pneumatik. Ovšem na čtvrtém měřeném testu už bylo teplo a vzhledem k tomu, že erzeta byla otevřená, tím pádem byla celá suchá. Tady si posádka fabie připsala vítězný čas ve třídě. Drobná komplikace ještě nastala po dojetí do přeskupení, kde v autě zhasl displej a zbytek soutěže kluci jeli bez otáčkoměru a informací o teplotách, dobíjení atd… „Trochu jsme strašili za námi jedoucího Radima, protože po dojetí rychlostní zkoušky Petr kontroloval motor, zda-li je vše v pořádku,“ usmíval se Robert. Naštěstí vše v pořádku bylo a posádka mohla soutěž dokončit.
„Mrzí nás nedojetí do té doby vedoucí posádky. Byli jsme opravdu zvědavi na čas a porovnání ve čtvrté erzetě. Zatlačili jsme, ovšem bez rezervy :-). Doufám, že příště se jim podaří dojet až do cíle. My jsme velmi spokojení s dosaženým výsledkem. První místo ve třídě 7 a k tomu osmé místo v rámci 2WD je pro nás cenné umístění,“ shodla se posádka v cíli rally.
„Závěrem patří všem velký dík. Soupeřům za pěkné výkony, celému mému týmu za kvalitně odvedený výkon (baterky do kardiostimulátorů vydržely :-) :) ), partnerům v čele s AUTOMASARIK s.r.o. a hlavně našim fanouškům u trati. Byli jste vidět!!“ Nezapomněli kluci poděkovat všem, kteří jim umožnili odstartovat do závodu.
Dalším závodem, na kterém se Robert, Petr a zelenobílá fabie objeví, bude Rally Kostelec, který je plánován ve dnech 27. 07. – 28. 07. 2012.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.