Třetí start týmu Roberta Čonky v letošní sezoně se uskutečnil na rally v Krkonoších.
Z důvodu poškození závodního speciálu z Lužických Hor, byla posádka Robert Čonka – Petr Zátko nucena vynechat populární rallysprint Kopná. Měli proto dostatek času, soustředit se na bezchybnou přípravu auta pro další závody. Ta je v letošní sezoně klíčem k úspěchům. Díky vynikajícím podmínkám se klukům na rozdíl od nejbližší konkurence daří dojíždět až do cíle. I do Trutnova přijela posádka nasbírat co nejvíce bodů do absolutního hodnocení skupiny 7.
„Hned v úvodu musím opět zmínit vynikající organizaci a velmi milý a vstřícný postoj pořadatelů rally Krkonoše. Byl bych moc rád, kdyby ostatní pořadatelé si vzali příklad a vztah pořadatel - posádka byl na tak vysoké úrovni, jako na zdejší rally. Vůbec jsem neměl pocit, který mívám často - zaplať a hlavně nás moc neotravuj. Měli jsme dostatek informací před závodem i během něj… prostě paráda,“ radoval se z výborné atmosféry Robert Čonka.
Noční déšť, který se v pátek přehnal přes Krkonoše sliboval zajímavý závod, ale také loterii ve volbě pneumatik. Robert s Petrem zvolili slick na obě nápravy. Tato volba asi nebyla nejlepší a ústilo z ní několik krušných momentů. „Nešlo jet naplno, vlhké úseky nám dokonale gumy zchladily a občas to bylo pěkné dobrodružství… Bohužel od nás opisoval Radim Kryštof a jeho kolostřešní kombinace se šťastným koncem je v poslední době hitem mnoha serverů. Jinak jel ovšem skvěle a moc jim gratuluji k dojetí do cíle a k velmi dobrým časům. Po boudě takhle letět… opravdu klobouk dolů. Je to prostě ogar s velkým srdcem,“ vysekl poklonu Radimovi Robert.
První, druhou i třetí rychlostní zkoušku se Robert s Petrem trápili díky již zmíněné volbě pneumatik. Ovšem na čtvrtém měřeném testu už bylo teplo a vzhledem k tomu, že erzeta byla otevřená, tím pádem byla celá suchá. Tady si posádka fabie připsala vítězný čas ve třídě. Drobná komplikace ještě nastala po dojetí do přeskupení, kde v autě zhasl displej a zbytek soutěže kluci jeli bez otáčkoměru a informací o teplotách, dobíjení atd… „Trochu jsme strašili za námi jedoucího Radima, protože po dojetí rychlostní zkoušky Petr kontroloval motor, zda-li je vše v pořádku,“ usmíval se Robert. Naštěstí vše v pořádku bylo a posádka mohla soutěž dokončit.
„Mrzí nás nedojetí do té doby vedoucí posádky. Byli jsme opravdu zvědavi na čas a porovnání ve čtvrté erzetě. Zatlačili jsme, ovšem bez rezervy :-). Doufám, že příště se jim podaří dojet až do cíle. My jsme velmi spokojení s dosaženým výsledkem. První místo ve třídě 7 a k tomu osmé místo v rámci 2WD je pro nás cenné umístění,“ shodla se posádka v cíli rally.
„Závěrem patří všem velký dík. Soupeřům za pěkné výkony, celému mému týmu za kvalitně odvedený výkon (baterky do kardiostimulátorů vydržely :-) :) ), partnerům v čele s AUTOMASARIK s.r.o. a hlavně našim fanouškům u trati. Byli jste vidět!!“ Nezapomněli kluci poděkovat všem, kteří jim umožnili odstartovat do závodu.
Dalším závodem, na kterém se Robert, Petr a zelenobílá fabie objeví, bude Rally Kostelec, který je plánován ve dnech 27. 07. – 28. 07. 2012.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.