Třetí start týmu Roberta Čonky v letošní sezoně se uskutečnil na rally v Krkonoších.
Z důvodu poškození závodního speciálu z Lužických Hor, byla posádka Robert Čonka – Petr Zátko nucena vynechat populární rallysprint Kopná. Měli proto dostatek času, soustředit se na bezchybnou přípravu auta pro další závody. Ta je v letošní sezoně klíčem k úspěchům. Díky vynikajícím podmínkám se klukům na rozdíl od nejbližší konkurence daří dojíždět až do cíle. I do Trutnova přijela posádka nasbírat co nejvíce bodů do absolutního hodnocení skupiny 7.
„Hned v úvodu musím opět zmínit vynikající organizaci a velmi milý a vstřícný postoj pořadatelů rally Krkonoše. Byl bych moc rád, kdyby ostatní pořadatelé si vzali příklad a vztah pořadatel - posádka byl na tak vysoké úrovni, jako na zdejší rally. Vůbec jsem neměl pocit, který mívám často - zaplať a hlavně nás moc neotravuj. Měli jsme dostatek informací před závodem i během něj… prostě paráda,“ radoval se z výborné atmosféry Robert Čonka.
Noční déšť, který se v pátek přehnal přes Krkonoše sliboval zajímavý závod, ale také loterii ve volbě pneumatik. Robert s Petrem zvolili slick na obě nápravy. Tato volba asi nebyla nejlepší a ústilo z ní několik krušných momentů. „Nešlo jet naplno, vlhké úseky nám dokonale gumy zchladily a občas to bylo pěkné dobrodružství… Bohužel od nás opisoval Radim Kryštof a jeho kolostřešní kombinace se šťastným koncem je v poslední době hitem mnoha serverů. Jinak jel ovšem skvěle a moc jim gratuluji k dojetí do cíle a k velmi dobrým časům. Po boudě takhle letět… opravdu klobouk dolů. Je to prostě ogar s velkým srdcem,“ vysekl poklonu Radimovi Robert.
První, druhou i třetí rychlostní zkoušku se Robert s Petrem trápili díky již zmíněné volbě pneumatik. Ovšem na čtvrtém měřeném testu už bylo teplo a vzhledem k tomu, že erzeta byla otevřená, tím pádem byla celá suchá. Tady si posádka fabie připsala vítězný čas ve třídě. Drobná komplikace ještě nastala po dojetí do přeskupení, kde v autě zhasl displej a zbytek soutěže kluci jeli bez otáčkoměru a informací o teplotách, dobíjení atd… „Trochu jsme strašili za námi jedoucího Radima, protože po dojetí rychlostní zkoušky Petr kontroloval motor, zda-li je vše v pořádku,“ usmíval se Robert. Naštěstí vše v pořádku bylo a posádka mohla soutěž dokončit.
„Mrzí nás nedojetí do té doby vedoucí posádky. Byli jsme opravdu zvědavi na čas a porovnání ve čtvrté erzetě. Zatlačili jsme, ovšem bez rezervy :-). Doufám, že příště se jim podaří dojet až do cíle. My jsme velmi spokojení s dosaženým výsledkem. První místo ve třídě 7 a k tomu osmé místo v rámci 2WD je pro nás cenné umístění,“ shodla se posádka v cíli rally.
„Závěrem patří všem velký dík. Soupeřům za pěkné výkony, celému mému týmu za kvalitně odvedený výkon (baterky do kardiostimulátorů vydržely :-) :) ), partnerům v čele s AUTOMASARIK s.r.o. a hlavně našim fanouškům u trati. Byli jste vidět!!“ Nezapomněli kluci poděkovat všem, kteří jim umožnili odstartovat do závodu.
Dalším závodem, na kterém se Robert, Petr a zelenobílá fabie objeví, bude Rally Kostelec, který je plánován ve dnech 27. 07. – 28. 07. 2012.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?