Třetí start týmu Roberta Čonky v letošní sezoně se uskutečnil na rally v Krkonoších.
Z důvodu poškození závodního speciálu z Lužických Hor, byla posádka Robert Čonka – Petr Zátko nucena vynechat populární rallysprint Kopná. Měli proto dostatek času, soustředit se na bezchybnou přípravu auta pro další závody. Ta je v letošní sezoně klíčem k úspěchům. Díky vynikajícím podmínkám se klukům na rozdíl od nejbližší konkurence daří dojíždět až do cíle. I do Trutnova přijela posádka nasbírat co nejvíce bodů do absolutního hodnocení skupiny 7.
„Hned v úvodu musím opět zmínit vynikající organizaci a velmi milý a vstřícný postoj pořadatelů rally Krkonoše. Byl bych moc rád, kdyby ostatní pořadatelé si vzali příklad a vztah pořadatel - posádka byl na tak vysoké úrovni, jako na zdejší rally. Vůbec jsem neměl pocit, který mívám často - zaplať a hlavně nás moc neotravuj. Měli jsme dostatek informací před závodem i během něj… prostě paráda,“ radoval se z výborné atmosféry Robert Čonka.
Noční déšť, který se v pátek přehnal přes Krkonoše sliboval zajímavý závod, ale také loterii ve volbě pneumatik. Robert s Petrem zvolili slick na obě nápravy. Tato volba asi nebyla nejlepší a ústilo z ní několik krušných momentů. „Nešlo jet naplno, vlhké úseky nám dokonale gumy zchladily a občas to bylo pěkné dobrodružství… Bohužel od nás opisoval Radim Kryštof a jeho kolostřešní kombinace se šťastným koncem je v poslední době hitem mnoha serverů. Jinak jel ovšem skvěle a moc jim gratuluji k dojetí do cíle a k velmi dobrým časům. Po boudě takhle letět… opravdu klobouk dolů. Je to prostě ogar s velkým srdcem,“ vysekl poklonu Radimovi Robert.
První, druhou i třetí rychlostní zkoušku se Robert s Petrem trápili díky již zmíněné volbě pneumatik. Ovšem na čtvrtém měřeném testu už bylo teplo a vzhledem k tomu, že erzeta byla otevřená, tím pádem byla celá suchá. Tady si posádka fabie připsala vítězný čas ve třídě. Drobná komplikace ještě nastala po dojetí do přeskupení, kde v autě zhasl displej a zbytek soutěže kluci jeli bez otáčkoměru a informací o teplotách, dobíjení atd… „Trochu jsme strašili za námi jedoucího Radima, protože po dojetí rychlostní zkoušky Petr kontroloval motor, zda-li je vše v pořádku,“ usmíval se Robert. Naštěstí vše v pořádku bylo a posádka mohla soutěž dokončit.
„Mrzí nás nedojetí do té doby vedoucí posádky. Byli jsme opravdu zvědavi na čas a porovnání ve čtvrté erzetě. Zatlačili jsme, ovšem bez rezervy :-). Doufám, že příště se jim podaří dojet až do cíle. My jsme velmi spokojení s dosaženým výsledkem. První místo ve třídě 7 a k tomu osmé místo v rámci 2WD je pro nás cenné umístění,“ shodla se posádka v cíli rally.
„Závěrem patří všem velký dík. Soupeřům za pěkné výkony, celému mému týmu za kvalitně odvedený výkon (baterky do kardiostimulátorů vydržely :-) :) ), partnerům v čele s AUTOMASARIK s.r.o. a hlavně našim fanouškům u trati. Byli jste vidět!!“ Nezapomněli kluci poděkovat všem, kteří jim umožnili odstartovat do závodu.
Dalším závodem, na kterém se Robert, Petr a zelenobílá fabie objeví, bude Rally Kostelec, který je plánován ve dnech 27. 07. – 28. 07. 2012.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.