Třetí start týmu Roberta Čonky v letošní sezoně se uskutečnil na rally v Krkonoších.
Z důvodu poškození závodního speciálu z Lužických Hor, byla posádka Robert Čonka – Petr Zátko nucena vynechat populární rallysprint Kopná. Měli proto dostatek času, soustředit se na bezchybnou přípravu auta pro další závody. Ta je v letošní sezoně klíčem k úspěchům. Díky vynikajícím podmínkám se klukům na rozdíl od nejbližší konkurence daří dojíždět až do cíle. I do Trutnova přijela posádka nasbírat co nejvíce bodů do absolutního hodnocení skupiny 7.
„Hned v úvodu musím opět zmínit vynikající organizaci a velmi milý a vstřícný postoj pořadatelů rally Krkonoše. Byl bych moc rád, kdyby ostatní pořadatelé si vzali příklad a vztah pořadatel - posádka byl na tak vysoké úrovni, jako na zdejší rally. Vůbec jsem neměl pocit, který mívám často - zaplať a hlavně nás moc neotravuj. Měli jsme dostatek informací před závodem i během něj… prostě paráda,“ radoval se z výborné atmosféry Robert Čonka.
Noční déšť, který se v pátek přehnal přes Krkonoše sliboval zajímavý závod, ale také loterii ve volbě pneumatik. Robert s Petrem zvolili slick na obě nápravy. Tato volba asi nebyla nejlepší a ústilo z ní několik krušných momentů. „Nešlo jet naplno, vlhké úseky nám dokonale gumy zchladily a občas to bylo pěkné dobrodružství… Bohužel od nás opisoval Radim Kryštof a jeho kolostřešní kombinace se šťastným koncem je v poslední době hitem mnoha serverů. Jinak jel ovšem skvěle a moc jim gratuluji k dojetí do cíle a k velmi dobrým časům. Po boudě takhle letět… opravdu klobouk dolů. Je to prostě ogar s velkým srdcem,“ vysekl poklonu Radimovi Robert.
První, druhou i třetí rychlostní zkoušku se Robert s Petrem trápili díky již zmíněné volbě pneumatik. Ovšem na čtvrtém měřeném testu už bylo teplo a vzhledem k tomu, že erzeta byla otevřená, tím pádem byla celá suchá. Tady si posádka fabie připsala vítězný čas ve třídě. Drobná komplikace ještě nastala po dojetí do přeskupení, kde v autě zhasl displej a zbytek soutěže kluci jeli bez otáčkoměru a informací o teplotách, dobíjení atd… „Trochu jsme strašili za námi jedoucího Radima, protože po dojetí rychlostní zkoušky Petr kontroloval motor, zda-li je vše v pořádku,“ usmíval se Robert. Naštěstí vše v pořádku bylo a posádka mohla soutěž dokončit.
„Mrzí nás nedojetí do té doby vedoucí posádky. Byli jsme opravdu zvědavi na čas a porovnání ve čtvrté erzetě. Zatlačili jsme, ovšem bez rezervy :-). Doufám, že příště se jim podaří dojet až do cíle. My jsme velmi spokojení s dosaženým výsledkem. První místo ve třídě 7 a k tomu osmé místo v rámci 2WD je pro nás cenné umístění,“ shodla se posádka v cíli rally.
„Závěrem patří všem velký dík. Soupeřům za pěkné výkony, celému mému týmu za kvalitně odvedený výkon (baterky do kardiostimulátorů vydržely :-) :) ), partnerům v čele s AUTOMASARIK s.r.o. a hlavně našim fanouškům u trati. Byli jste vidět!!“ Nezapomněli kluci poděkovat všem, kteří jim umožnili odstartovat do závodu.
Dalším závodem, na kterém se Robert, Petr a zelenobílá fabie objeví, bude Rally Kostelec, který je plánován ve dnech 27. 07. – 28. 07. 2012.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?