Speed Racing Team měl před sebou domácí Rallysprint Kopná. Tato soutěž byla zároveň druhou soutěží pro SRT a také třetí soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally. Kopná patří mezi nejtěžší rallysprintové soutěže v ČR, což se taktéž potvrdilo, jelikož do průběhu soutěže zasáhl déšť a výrazně se tak ztížily podmínky na trati. Celkem bylo v okolí Slušovic připraveno osm rychlostních zkoušek a Speed Racing Team vstupoval do této soutěže v kompletní sestavě. Tři vozy ve třídě 7 a jeden vůz v Poháru ČR.
SRT obsadil na Kopné kompletní stupně vítězů
Hlavní postavou týmu je Radim Kryštof, jehož v letošním roce naviguje Vladimír Kolařík. Úvodní dvě rychlosntí zkoušky se Radim přetahoval o vedení s Andrejem Barčákem, který ale na třetím testu ztratil půl minuty vinou technických problémů a po RZ 4 svůj vůz musel odstavit. Radim s Vláďou si do konce soutěže počínali bezchybně a dojeli si pro jasné vítězství ve třídě 7 a celkově to bylo 44. místo.
Druhou Fabii ve třídě 7 řídil otrokovický pilot Tomáš Blažek, kterého čekala na Kopné premiéra a rovněž premiéra s novým spolujezdcem. Posádka odstartovala do soutěže třetím časem ve třídě. Následně ovšem u jejich vozu odešlo servo, které se nepodařilo do konce soutěže opravit. Další problémy na sebe nenechaly dlouho čekat a při druhém průjezdu testem Raková musela posádka přímo na testu měnit prasklý řemen. Obrovská ztráta a časová penalizace Tomáše s Mirkem ale nesrazila do kolen a silou vůle nakonec dorazili do cíle a ve třídě 7 obsadili třetí místo. „Kopná byla jednou velkou premiérou snad ve všem, co k rally patří. Nový spolujezdec, nové auto, problémy s technikou, které jsem nikdy před tím na soutěži neměl. Ale se vším se nám podařilo vypořádat a závod dokončit, což byl náš hlavní cíl. I přes problémy u nás s Mirkem panuje spokojenost a už se těšíme, jak zkušenosti zúročíme na dalších závodech,“ dodává k soutěži Tomáš Blažek.
Speed Racing Team má ovšem ve svých řadách taktéž kompletní ženskou posádku a tu tvořily Pavlína Tydlačková a Pavla Fričová. Pavlína s Pavlou startovali s Felicí a rovněž ve třídě 7. Fanoušky oblíbená Pája si neodpustila nějaké ty jezdecké chyby. Přesto však zajížděla konstatní časy po celou soutěž a nakonec v cíli obsadila druhé místo ve třídě 7. „Na Kopnou jsem se velmi těšila, jelikož to byla loni má premiéra, ale tento závod jsem brala a beru z velikým respektem. Je to opravdu velký jezdecký oříšek, loni jsme i přes velké problémy s Evou závod dokončili. Doufala jsem v totéž i letos, což se nám nakonec povedlo. Ale nevyhly jsme se s Pavlou i spoustě chyb, v dešti na suchých gumách, defektu a nějakému tomu výletu do přírody. Myslím si že kdokoli dojel Kopnou až do cíle závodu, vlastně vyhrál… Děkuju fanouškům, kteří i přes nepřízeň počasí fandili jak o život a celému SpeedRacingTeamu, že nám velmi pomohli postavit se na start, tohoto sice těžkého, ale velmi jezdecky výživného závodu,“ říká Pavlína Tydlačková.
Čtvrtou posádku týmu tvořila dvojice Viktor a Vladimír Pernica na Škodě Felicia, kteří jeli v rámci Poháru ČR a ve třídě SA1. Třída SA1 byla znovu velmi kvalitně obsazena a nechyběli ani Vedra či Steiner. Pernicové zajížděli zpočátku soutěže dobré časy a v polovině Kopné jim patřilo šesté místo ve třídě. V posledních čtyřech testech na tuto posádku začal „dotírat“ Lekeš, jehož útok nakonec Pernica odrazil a do cíle jubilejního dvacátého ročníku Kopné dorazil na šestém místě ve třídě SA1.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?