Speed Racing Team měl před sebou domácí Rallysprint Kopná. Tato soutěž byla zároveň druhou soutěží pro SRT a také třetí soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally. Kopná patří mezi nejtěžší rallysprintové soutěže v ČR, což se taktéž potvrdilo, jelikož do průběhu soutěže zasáhl déšť a výrazně se tak ztížily podmínky na trati. Celkem bylo v okolí Slušovic připraveno osm rychlostních zkoušek a Speed Racing Team vstupoval do této soutěže v kompletní sestavě. Tři vozy ve třídě 7 a jeden vůz v Poháru ČR.
SRT obsadil na Kopné kompletní stupně vítězů
Hlavní postavou týmu je Radim Kryštof, jehož v letošním roce naviguje Vladimír Kolařík. Úvodní dvě rychlosntí zkoušky se Radim přetahoval o vedení s Andrejem Barčákem, který ale na třetím testu ztratil půl minuty vinou technických problémů a po RZ 4 svůj vůz musel odstavit. Radim s Vláďou si do konce soutěže počínali bezchybně a dojeli si pro jasné vítězství ve třídě 7 a celkově to bylo 44. místo.
Druhou Fabii ve třídě 7 řídil otrokovický pilot Tomáš Blažek, kterého čekala na Kopné premiéra a rovněž premiéra s novým spolujezdcem. Posádka odstartovala do soutěže třetím časem ve třídě. Následně ovšem u jejich vozu odešlo servo, které se nepodařilo do konce soutěže opravit. Další problémy na sebe nenechaly dlouho čekat a při druhém průjezdu testem Raková musela posádka přímo na testu měnit prasklý řemen. Obrovská ztráta a časová penalizace Tomáše s Mirkem ale nesrazila do kolen a silou vůle nakonec dorazili do cíle a ve třídě 7 obsadili třetí místo. „Kopná byla jednou velkou premiérou snad ve všem, co k rally patří. Nový spolujezdec, nové auto, problémy s technikou, které jsem nikdy před tím na soutěži neměl. Ale se vším se nám podařilo vypořádat a závod dokončit, což byl náš hlavní cíl. I přes problémy u nás s Mirkem panuje spokojenost a už se těšíme, jak zkušenosti zúročíme na dalších závodech,“ dodává k soutěži Tomáš Blažek.
Speed Racing Team má ovšem ve svých řadách taktéž kompletní ženskou posádku a tu tvořily Pavlína Tydlačková a Pavla Fričová. Pavlína s Pavlou startovali s Felicí a rovněž ve třídě 7. Fanoušky oblíbená Pája si neodpustila nějaké ty jezdecké chyby. Přesto však zajížděla konstatní časy po celou soutěž a nakonec v cíli obsadila druhé místo ve třídě 7. „Na Kopnou jsem se velmi těšila, jelikož to byla loni má premiéra, ale tento závod jsem brala a beru z velikým respektem. Je to opravdu velký jezdecký oříšek, loni jsme i přes velké problémy s Evou závod dokončili. Doufala jsem v totéž i letos, což se nám nakonec povedlo. Ale nevyhly jsme se s Pavlou i spoustě chyb, v dešti na suchých gumách, defektu a nějakému tomu výletu do přírody. Myslím si že kdokoli dojel Kopnou až do cíle závodu, vlastně vyhrál… Děkuju fanouškům, kteří i přes nepřízeň počasí fandili jak o život a celému SpeedRacingTeamu, že nám velmi pomohli postavit se na start, tohoto sice těžkého, ale velmi jezdecky výživného závodu,“ říká Pavlína Tydlačková.
Čtvrtou posádku týmu tvořila dvojice Viktor a Vladimír Pernica na Škodě Felicia, kteří jeli v rámci Poháru ČR a ve třídě SA1. Třída SA1 byla znovu velmi kvalitně obsazena a nechyběli ani Vedra či Steiner. Pernicové zajížděli zpočátku soutěže dobré časy a v polovině Kopné jim patřilo šesté místo ve třídě. V posledních čtyřech testech na tuto posádku začal „dotírat“ Lekeš, jehož útok nakonec Pernica odrazil a do cíle jubilejního dvacátého ročníku Kopné dorazil na šestém místě ve třídě SA1.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.