SRT obsadil na Kopné kompletní stupně vítězů

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 16. května 2012 22:22
Sdílej:

Speed Racing Team měl před sebou domácí Rallysprint Kopná. Tato soutěž byla zároveň druhou soutěží pro SRT a také třetí soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally. Kopná patří mezi nejtěžší rallysprintové soutěže v ČR, což se taktéž potvrdilo, jelikož do průběhu soutěže zasáhl déšť a výrazně se tak ztížily podmínky na trati. Celkem bylo v okolí Slušovic připraveno osm rychlostních zkoušek a Speed Racing Team vstupoval do této soutěže v kompletní sestavě. Tři vozy ve třídě 7 a jeden vůz v Poháru ČR.

SRT obsadil na Kopné kompletní stupně vítězů

Hlavní postavou týmu je Radim Kryštof, jehož v letošním roce naviguje Vladimír Kolařík. Úvodní dvě rychlosntí zkoušky se Radim přetahoval o vedení s Andrejem Barčákem, který ale na třetím testu ztratil půl minuty vinou technických problémů a po RZ 4 svůj vůz musel odstavit. Radim s Vláďou si do konce soutěže počínali bezchybně a dojeli si pro jasné vítězství ve třídě 7 a celkově to bylo 44. místo.

Druhou Fabii ve třídě 7 řídil otrokovický pilot Tomáš Blažek, kterého čekala na Kopné premiéra a rovněž premiéra s novým spolujezdcem. Posádka odstartovala do soutěže třetím časem ve třídě. Následně ovšem u jejich vozu odešlo servo, které se nepodařilo do konce soutěže opravit. Další problémy na sebe nenechaly dlouho čekat a při druhém průjezdu testem Raková musela posádka přímo na testu měnit prasklý řemen. Obrovská ztráta a časová penalizace Tomáše s Mirkem ale nesrazila do kolen a silou vůle nakonec dorazili do cíle a ve třídě 7 obsadili třetí místo. „Kopná byla jednou velkou premiérou snad ve všem, co k rally patří. Nový spolujezdec, nové auto, problémy s technikou, které jsem nikdy před tím na soutěži neměl. Ale se vším se nám podařilo vypořádat a závod dokončit, což byl náš hlavní cíl. I přes problémy u nás s Mirkem panuje spokojenost a už se těšíme, jak zkušenosti zúročíme na dalších závodech,“ dodává k soutěži Tomáš Blažek.

Speed Racing Team má ovšem ve svých řadách taktéž kompletní ženskou posádku a tu tvořily Pavlína Tydlačková a Pavla Fričová. Pavlína s Pavlou startovali s Felicí a rovněž ve třídě 7. Fanoušky oblíbená Pája si neodpustila nějaké ty jezdecké chyby. Přesto však zajížděla konstatní časy po celou soutěž a nakonec v cíli obsadila druhé místo ve třídě 7. „Na Kopnou jsem se velmi těšila, jelikož to byla loni má premiéra, ale tento závod jsem brala a beru z velikým respektem. Je to opravdu velký jezdecký oříšek, loni jsme i přes velké problémy s Evou závod dokončili. Doufala jsem v totéž i letos, což se nám nakonec povedlo. Ale nevyhly jsme se s Pavlou i spoustě chyb, v dešti na suchých gumách, defektu a nějakému tomu výletu do přírody. Myslím si že kdokoli dojel Kopnou až do cíle závodu, vlastně vyhrál… Děkuju fanouškům, kteří i přes nepřízeň počasí fandili jak o život a celému SpeedRacingTeamu, že nám velmi pomohli postavit se na start, tohoto sice těžkého, ale velmi jezdecky výživného závodu,“ říká Pavlína Tydlačková.

Čtvrtou posádku týmu tvořila dvojice Viktor a Vladimír Pernica na Škodě Felicia, kteří jeli v rámci Poháru ČR a ve třídě SA1. Třída SA1 byla znovu velmi kvalitně obsazena a nechyběli ani Vedra či Steiner. Pernicové zajížděli zpočátku soutěže dobré časy a v polovině Kopné jim patřilo šesté místo ve třídě. V posledních čtyřech testech na tuto posádku začal „dotírat“ Lekeš, jehož útok nakonec Pernica odrazil a do cíle jubilejního dvacátého ročníku Kopné dorazil na šestém místě ve třídě SA1.

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?