Speed Racing Team měl před sebou domácí Rallysprint Kopná. Tato soutěž byla zároveň druhou soutěží pro SRT a také třetí soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally. Kopná patří mezi nejtěžší rallysprintové soutěže v ČR, což se taktéž potvrdilo, jelikož do průběhu soutěže zasáhl déšť a výrazně se tak ztížily podmínky na trati. Celkem bylo v okolí Slušovic připraveno osm rychlostních zkoušek a Speed Racing Team vstupoval do této soutěže v kompletní sestavě. Tři vozy ve třídě 7 a jeden vůz v Poháru ČR.
SRT obsadil na Kopné kompletní stupně vítězů
Hlavní postavou týmu je Radim Kryštof, jehož v letošním roce naviguje Vladimír Kolařík. Úvodní dvě rychlosntí zkoušky se Radim přetahoval o vedení s Andrejem Barčákem, který ale na třetím testu ztratil půl minuty vinou technických problémů a po RZ 4 svůj vůz musel odstavit. Radim s Vláďou si do konce soutěže počínali bezchybně a dojeli si pro jasné vítězství ve třídě 7 a celkově to bylo 44. místo.
Druhou Fabii ve třídě 7 řídil otrokovický pilot Tomáš Blažek, kterého čekala na Kopné premiéra a rovněž premiéra s novým spolujezdcem. Posádka odstartovala do soutěže třetím časem ve třídě. Následně ovšem u jejich vozu odešlo servo, které se nepodařilo do konce soutěže opravit. Další problémy na sebe nenechaly dlouho čekat a při druhém průjezdu testem Raková musela posádka přímo na testu měnit prasklý řemen. Obrovská ztráta a časová penalizace Tomáše s Mirkem ale nesrazila do kolen a silou vůle nakonec dorazili do cíle a ve třídě 7 obsadili třetí místo. „Kopná byla jednou velkou premiérou snad ve všem, co k rally patří. Nový spolujezdec, nové auto, problémy s technikou, které jsem nikdy před tím na soutěži neměl. Ale se vším se nám podařilo vypořádat a závod dokončit, což byl náš hlavní cíl. I přes problémy u nás s Mirkem panuje spokojenost a už se těšíme, jak zkušenosti zúročíme na dalších závodech,“ dodává k soutěži Tomáš Blažek.
Speed Racing Team má ovšem ve svých řadách taktéž kompletní ženskou posádku a tu tvořily Pavlína Tydlačková a Pavla Fričová. Pavlína s Pavlou startovali s Felicí a rovněž ve třídě 7. Fanoušky oblíbená Pája si neodpustila nějaké ty jezdecké chyby. Přesto však zajížděla konstatní časy po celou soutěž a nakonec v cíli obsadila druhé místo ve třídě 7. „Na Kopnou jsem se velmi těšila, jelikož to byla loni má premiéra, ale tento závod jsem brala a beru z velikým respektem. Je to opravdu velký jezdecký oříšek, loni jsme i přes velké problémy s Evou závod dokončili. Doufala jsem v totéž i letos, což se nám nakonec povedlo. Ale nevyhly jsme se s Pavlou i spoustě chyb, v dešti na suchých gumách, defektu a nějakému tomu výletu do přírody. Myslím si že kdokoli dojel Kopnou až do cíle závodu, vlastně vyhrál… Děkuju fanouškům, kteří i přes nepřízeň počasí fandili jak o život a celému SpeedRacingTeamu, že nám velmi pomohli postavit se na start, tohoto sice těžkého, ale velmi jezdecky výživného závodu,“ říká Pavlína Tydlačková.
Čtvrtou posádku týmu tvořila dvojice Viktor a Vladimír Pernica na Škodě Felicia, kteří jeli v rámci Poháru ČR a ve třídě SA1. Třída SA1 byla znovu velmi kvalitně obsazena a nechyběli ani Vedra či Steiner. Pernicové zajížděli zpočátku soutěže dobré časy a v polovině Kopné jim patřilo šesté místo ve třídě. V posledních čtyřech testech na tuto posádku začal „dotírat“ Lekeš, jehož útok nakonec Pernica odrazil a do cíle jubilejního dvacátého ročníku Kopné dorazil na šestém místě ve třídě SA1.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?