Speed Racing Team měl před sebou domácí Rallysprint Kopná. Tato soutěž byla zároveň druhou soutěží pro SRT a také třetí soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally. Kopná patří mezi nejtěžší rallysprintové soutěže v ČR, což se taktéž potvrdilo, jelikož do průběhu soutěže zasáhl déšť a výrazně se tak ztížily podmínky na trati. Celkem bylo v okolí Slušovic připraveno osm rychlostních zkoušek a Speed Racing Team vstupoval do této soutěže v kompletní sestavě. Tři vozy ve třídě 7 a jeden vůz v Poháru ČR.
SRT obsadil na Kopné kompletní stupně vítězů
Hlavní postavou týmu je Radim Kryštof, jehož v letošním roce naviguje Vladimír Kolařík. Úvodní dvě rychlosntí zkoušky se Radim přetahoval o vedení s Andrejem Barčákem, který ale na třetím testu ztratil půl minuty vinou technických problémů a po RZ 4 svůj vůz musel odstavit. Radim s Vláďou si do konce soutěže počínali bezchybně a dojeli si pro jasné vítězství ve třídě 7 a celkově to bylo 44. místo.
Druhou Fabii ve třídě 7 řídil otrokovický pilot Tomáš Blažek, kterého čekala na Kopné premiéra a rovněž premiéra s novým spolujezdcem. Posádka odstartovala do soutěže třetím časem ve třídě. Následně ovšem u jejich vozu odešlo servo, které se nepodařilo do konce soutěže opravit. Další problémy na sebe nenechaly dlouho čekat a při druhém průjezdu testem Raková musela posádka přímo na testu měnit prasklý řemen. Obrovská ztráta a časová penalizace Tomáše s Mirkem ale nesrazila do kolen a silou vůle nakonec dorazili do cíle a ve třídě 7 obsadili třetí místo. „Kopná byla jednou velkou premiérou snad ve všem, co k rally patří. Nový spolujezdec, nové auto, problémy s technikou, které jsem nikdy před tím na soutěži neměl. Ale se vším se nám podařilo vypořádat a závod dokončit, což byl náš hlavní cíl. I přes problémy u nás s Mirkem panuje spokojenost a už se těšíme, jak zkušenosti zúročíme na dalších závodech,“ dodává k soutěži Tomáš Blažek.
Speed Racing Team má ovšem ve svých řadách taktéž kompletní ženskou posádku a tu tvořily Pavlína Tydlačková a Pavla Fričová. Pavlína s Pavlou startovali s Felicí a rovněž ve třídě 7. Fanoušky oblíbená Pája si neodpustila nějaké ty jezdecké chyby. Přesto však zajížděla konstatní časy po celou soutěž a nakonec v cíli obsadila druhé místo ve třídě 7. „Na Kopnou jsem se velmi těšila, jelikož to byla loni má premiéra, ale tento závod jsem brala a beru z velikým respektem. Je to opravdu velký jezdecký oříšek, loni jsme i přes velké problémy s Evou závod dokončili. Doufala jsem v totéž i letos, což se nám nakonec povedlo. Ale nevyhly jsme se s Pavlou i spoustě chyb, v dešti na suchých gumách, defektu a nějakému tomu výletu do přírody. Myslím si že kdokoli dojel Kopnou až do cíle závodu, vlastně vyhrál… Děkuju fanouškům, kteří i přes nepřízeň počasí fandili jak o život a celému SpeedRacingTeamu, že nám velmi pomohli postavit se na start, tohoto sice těžkého, ale velmi jezdecky výživného závodu,“ říká Pavlína Tydlačková.
Čtvrtou posádku týmu tvořila dvojice Viktor a Vladimír Pernica na Škodě Felicia, kteří jeli v rámci Poháru ČR a ve třídě SA1. Třída SA1 byla znovu velmi kvalitně obsazena a nechyběli ani Vedra či Steiner. Pernicové zajížděli zpočátku soutěže dobré časy a v polovině Kopné jim patřilo šesté místo ve třídě. V posledních čtyřech testech na tuto posádku začal „dotírat“ Lekeš, jehož útok nakonec Pernica odrazil a do cíle jubilejního dvacátého ročníku Kopné dorazil na šestém místě ve třídě SA1.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?