Třetí soutěž letošního Mistrovství ČR ve sprintrally zavedla účastníky na horkou valašskou půdu. Nejobsazenější, divácky nejvíce navštěvovaný, po stránce tratí nejnáročnější – to jsou jen některé z přívlastků, kterými se dlouhá léta pyšní oblíbený Rallysprint Kopná.
Na již dvacátém ročníku této akce nechyběla posádka Martin Vlček – Richard Lasevič, která si pro letošek vytkla za cíl co nejlepší výsledek v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou.
Dvojice týmu JRT Říha Group chtěla na Kopné bodově zacelit výpadek z předešlé soutěže seriálu v Lužických horách, kde peugeot skončil mimo trať. Na Kopné však platí snad ještě více než kde jinde, že cesta k úspěchu vede trnitou cestou. Pořadatelé si i letos dali při výběru tratí opravdu záležet, a tak výsledná porce osmi rychlostních zkoušek by byla velmi těžkým oříškem i za sucha, natož při předpovídaných změnách počasí.
V sobotu ráno soutěžící probudilo sluníčko, po očekávaném dešti zatím nebylo ani stopy. Martin s Richardem soutěž zahájili v solidním tempu a v servisu po úvodních třech testech jim patřilo 23. místo absolutně, vyšperkované o druhou pozici mezi „předokolkami“. Z pohody je nevyhodil ani déšť, jenž se na Valašsko snesl těsně před polednem a z následujících dvou sekcí udělal menší pneumatikovou loterii. „Vody jsme se nebáli. Základem byla dobrá volba pneumatik, díky které se nám jelo bez problémů,“ liboval si Martin Vlček.
Výsledky Martinův dobrý pocit z jízdy potvrdily. I po druhé „rundě“ rychlostních zkoušek totiž moravské posádce patřilo druhé místo ve skupině a šestou „erzetu“ dokonce týmový peugeot dokončil v nejrychlejším čase. Jelikož se však rozestup od vedoucího Kořístky v této fázi rally již blížil půl minutě, útok na první pozici nevypadal reálně. Martin s Richardem proto v závěrečné sekci neútočili, dokončili soutěž bez zaváhání a v cíli se radovali z 20. místa celkově, doplněného o druhou pozici mezi „dvoukolkami. Třešničkou na dortu bylo vítězství ve třídě 6 (pro vozy s objemem motoru do 1600 kubických centimetrů). „Kopná je skvěle organizovaný závod v domácím prostředí, na který se vždy rádi vracíme. Na dosaženém výsledku mají velký podíl mechanici, neboť auto od začátku skvěle fungovalo a v průběhu rally jsme nemuseli řešit žádný problém. Naše poděkování patří i všem reklamním partnerům týmu, jejichž podpory si velmi vážíme,“ řekl v cíli spokojený pilot.
A jak soutěž vypadala z pravé sedačky? „Z mého pohledu nelze Kopné nic vytknout. Jen jsme trochu hledali formální přejímku, ale kdo hledá, najde. Jinak klasicky nádherné tratě, skvělá organizace, auto i tým fungovaly bez problémů, dobrý výsledek - u mne maximální spokojenost. Závodní dušička je v peří a chrochtá blahem,“ usmíval se spolujezdec Richard Lasevič.
Martin Vlček s Richardem Lasevičem si díky vydařenému účinkování na Kopné výrazně polepšili v průběžné tabulce sprintového šampionátu. V kategorii vozů s pohonem jedné nápravy postoupili na třetí příčku, v hodnocení třídy 6 se vrátili na vedoucí post, který jim patřil již po úvodní Rally Vrchovina. Členové posádky i celý tým děkují za podporu všem sponzorům, partnerům i fanouškům a rádi by všechny své příznivce pozvali na následující závod šampionátu v Krkonoších (8. - 9. června), kde pestře zbarvený peugeot rovněž nebude chybět.
Text: Jiří Dokulil
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?