Třetí soutěž letošního Mistrovství ČR ve sprintrally zavedla účastníky na horkou valašskou půdu. Nejobsazenější, divácky nejvíce navštěvovaný, po stránce tratí nejnáročnější – to jsou jen některé z přívlastků, kterými se dlouhá léta pyšní oblíbený Rallysprint Kopná.
Na již dvacátém ročníku této akce nechyběla posádka Martin Vlček – Richard Lasevič, která si pro letošek vytkla za cíl co nejlepší výsledek v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou.
Dvojice týmu JRT Říha Group chtěla na Kopné bodově zacelit výpadek z předešlé soutěže seriálu v Lužických horách, kde peugeot skončil mimo trať. Na Kopné však platí snad ještě více než kde jinde, že cesta k úspěchu vede trnitou cestou. Pořadatelé si i letos dali při výběru tratí opravdu záležet, a tak výsledná porce osmi rychlostních zkoušek by byla velmi těžkým oříškem i za sucha, natož při předpovídaných změnách počasí.
V sobotu ráno soutěžící probudilo sluníčko, po očekávaném dešti zatím nebylo ani stopy. Martin s Richardem soutěž zahájili v solidním tempu a v servisu po úvodních třech testech jim patřilo 23. místo absolutně, vyšperkované o druhou pozici mezi „předokolkami“. Z pohody je nevyhodil ani déšť, jenž se na Valašsko snesl těsně před polednem a z následujících dvou sekcí udělal menší pneumatikovou loterii. „Vody jsme se nebáli. Základem byla dobrá volba pneumatik, díky které se nám jelo bez problémů,“ liboval si Martin Vlček.
Výsledky Martinův dobrý pocit z jízdy potvrdily. I po druhé „rundě“ rychlostních zkoušek totiž moravské posádce patřilo druhé místo ve skupině a šestou „erzetu“ dokonce týmový peugeot dokončil v nejrychlejším čase. Jelikož se však rozestup od vedoucího Kořístky v této fázi rally již blížil půl minutě, útok na první pozici nevypadal reálně. Martin s Richardem proto v závěrečné sekci neútočili, dokončili soutěž bez zaváhání a v cíli se radovali z 20. místa celkově, doplněného o druhou pozici mezi „dvoukolkami. Třešničkou na dortu bylo vítězství ve třídě 6 (pro vozy s objemem motoru do 1600 kubických centimetrů). „Kopná je skvěle organizovaný závod v domácím prostředí, na který se vždy rádi vracíme. Na dosaženém výsledku mají velký podíl mechanici, neboť auto od začátku skvěle fungovalo a v průběhu rally jsme nemuseli řešit žádný problém. Naše poděkování patří i všem reklamním partnerům týmu, jejichž podpory si velmi vážíme,“ řekl v cíli spokojený pilot.
A jak soutěž vypadala z pravé sedačky? „Z mého pohledu nelze Kopné nic vytknout. Jen jsme trochu hledali formální přejímku, ale kdo hledá, najde. Jinak klasicky nádherné tratě, skvělá organizace, auto i tým fungovaly bez problémů, dobrý výsledek - u mne maximální spokojenost. Závodní dušička je v peří a chrochtá blahem,“ usmíval se spolujezdec Richard Lasevič.
Martin Vlček s Richardem Lasevičem si díky vydařenému účinkování na Kopné výrazně polepšili v průběžné tabulce sprintového šampionátu. V kategorii vozů s pohonem jedné nápravy postoupili na třetí příčku, v hodnocení třídy 6 se vrátili na vedoucí post, který jim patřil již po úvodní Rally Vrchovina. Členové posádky i celý tým děkují za podporu všem sponzorům, partnerům i fanouškům a rádi by všechny své příznivce pozvali na následující závod šampionátu v Krkonoších (8. - 9. června), kde pestře zbarvený peugeot rovněž nebude chybět.
Text: Jiří Dokulil
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.