Do sezóny 2012 vstupovali bratři Lapdavští opět s Peugeotem 207 S2000 a v plánu bylo absolvovat, co nejvíce soutěží u nás v ČR a na Slovensku.
A začátek sezóny začal pro kluky na Valašské Rally, kde obasadili konečné 23. místo a ve třídě 2 jim patřilo deváté místo. Následovala kratší pauza a úvodní soutěž sprintového šampionátu, kterou byla Rally Vrchovina. Zde už to bylo lepší a v cíli třinácté místo celkově a páté ve třídě 2. Na odpočinek nebyl čas, jelikož již týden po Vrchovině započala sezóna rally i na Slovensku. Úvodní soutěž, Rally Prešov, zvládli Lukáš s Juliusem velmi dobře a v cíli jim patřilo šesté místo absolutně a druhé ve třídě 2.
Na Šumavě a v Lužických horách posádka poprvé absentovala, což bylo způsobeno studijními povinnostmi u Lukáše. Každopádně posádka Deštrukprojekt Racing Teamu je přihlášena i na Rallysprint Kopná, kde se nakonec nepředstaví. Hlavím důvodem jsou díly na novou specifikaci Peugeotu, které ještě z Francie nedorazily. „Na díly na novou specifikaci čekáme v podstatě už od února. Ještě v únoru nebo březnu nám přišla odpověď, že nová specifikace bude homologována někdy v dubnu, ale nejprve jim budeme muset poslat podvozek (tlumiče), protože se auto rozšířilo na každé straně o 1 cm. Před Valašskou jsme to neřešili, protože jsme si nemohli dovolit poslat tlumiče a být v obavách jako jsme doposud. Dva týdny po Valašce jsme jeli Vrchovinu a časový prostor mezi soutěžemi byl krátký na to, aby všechno stihli v Peugeotu připravit, takže jsme ještě počkali. Týden po Vrchovině jsme startovali v Prešově a to jsme byli rozhodnutí, že tlumiče jim hned po soutěži odešleme, protože mezi Prešovem a Kopnou bylo dostatek času. Bohužel, doposud nám nepřišlo vůbec nic a náš start na Kopné musíme zrušit. Jsme z toho hodně zklamaní, protože Kopnou známe a rádi tam startujeme. Diváci dokážou vytvořit fantastickou atmosféru. Hodl, to se v rally stává a doufám, že se postavíme na start Rally Tríbeč,“ říká Lukáš Lapdavský.
Posádku Deštrukprojekt Racing Teamu tedy s největší pravděpodobností uvidíme na tratích rychlostních zkoušek „až“ na konci května při Rally Tríbeč.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?