Kopecký vyhrál Rally Šumava 2012

Škoda Fabia S2000
Škoda Fabia S2000, foto: www.ircseries.com
Tomáš Urban 21. dubna 2012 00:12
Sdílej:

Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem a s tovární Škodou Fabia S2000 vyhrál Rallye Šumava, druhý skončil se ztrátou jedné minuty a dvaadvaceti vteřin Roman Kresta, třetí dojel Jaromír Tarabus, oba se stejnými vozy jako vítěz.

Kopecký, který byl v čele už po páteční první etapě, vyhrál soutěž poprvé v kariéře a po třech závodech je v čele průběžného pořadí mezinárodního mistrovství ČR. Rallye Šumava Klatovy: 1. Kopecký - Dresler (Škoda Fabia S2000) 1:34:07,3 2. Kresta - Gross (Škoda Fabia S2000) +1:22,53. Tarabus - Trunkát (Škoda Fabia S2000) +2:29,34. Semerád - Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo IX 3) +3:55,45. Kopáček - Řiháková (Subaru Impreza STi) +4:34,6-------------------------------------------------------------------------------------Technickými přejímkami soutěže v Klatovech prošlo 40 posádek. Ze špičky avizovaně chyběl Pavel Valoušek a Roman Odložilík.

Čínovský okruh začíná nejlépe Kopecký před Pechem a Krestou, stejně tak probíhá druhá rychlostní zkouška. Na třetí si Kresta s Pechem prohodí umístění. Tlusťák se dostává před Arazima na místo sedmé. Na deváté stoupá Kopáček, před Štajfa a Trojana. V teto zkoušce urazil Běhálek kolo.  Čtvrtá zkouška pořadím nepohla. Snad jen Antonín Tlusťák zajel až 23. čas a propadl se o dvě místa. Havaroval Smékal s DS3 a zkouška musela a být přerušena. Poté následoval servis, kde odstoupil na motor Orsák. Po polovině etapy tedy pořadí Kopecký, +18,3 Kresta, +20,9 Pech.

Za tmy začalo druhé kolo rychlostních zkoušek. Tma nejlépe sedla Kopeckému, když vyhrál RZ 5 před Pechem a Krestou. Polepšil si Tlusťák na místo sedmé. Na místo jedenácté postoupil Jelínek.

Součástí Rally Šumava je také Rally Vltava, která je také součástí ME v rally historických automobilů. Obrovskou porci smůly si vybírá Mirek Janota s Lukášem Vyoralem, když jim stávkuje technika a hned na RZ1 ztrácejí přes 4 minuty. Pravdou je, že další 5 Rz vyhrávají.

VÝSLEDKY PO I. ETAPĚ

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Kopecký Jan / Dresler Pavel  Škoda Fabia S2000   37:05,1 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000        +22,6   3. Pech Václav / Uhel Petr  Mini John Cooper Works S2000        +32,9 4. Tarabus J. / Trunkát Daniel  Škoda Fabia S2000          +1:00,3 5. Semerád Martin / Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +20s  +1:37,7 6. Kopáček V. / Řiháková P.Mitsubishi Lancer Evo IX       +2:13,7 7. Tlusťák A. / Škaloud JanŠkoda Fabia S2000   +2:14,6 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX            +2:14,6 9. Štajf Vojtěch / Ehlová Marcela Subaru Impreza STI       +2:35,6 10. Trojan Karel / Chlup Petr  Mitsubishi Lancer Evo IX     +2,45,9
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.