Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem a s tovární Škodou Fabia S2000 vyhrál Rallye Šumava, druhý skončil se ztrátou jedné minuty a dvaadvaceti vteřin Roman Kresta, třetí dojel Jaromír Tarabus, oba se stejnými vozy jako vítěz.
Kopecký, který byl v čele už po páteční první etapě, vyhrál soutěž poprvé v kariéře a po třech závodech je v čele průběžného pořadí mezinárodního mistrovství ČR. Rallye Šumava Klatovy: 1. Kopecký - Dresler (Škoda Fabia S2000) 1:34:07,3 2. Kresta - Gross (Škoda Fabia S2000) +1:22,53. Tarabus - Trunkát (Škoda Fabia S2000) +2:29,34. Semerád - Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo IX 3) +3:55,45. Kopáček - Řiháková (Subaru Impreza STi) +4:34,6-------------------------------------------------------------------------------------Technickými přejímkami soutěže v Klatovech prošlo 40 posádek. Ze špičky avizovaně chyběl Pavel Valoušek a Roman Odložilík.
Čínovský okruh začíná nejlépe Kopecký před Pechem a Krestou, stejně tak probíhá druhá rychlostní zkouška. Na třetí si Kresta s Pechem prohodí umístění. Tlusťák se dostává před Arazima na místo sedmé. Na deváté stoupá Kopáček, před Štajfa a Trojana. V teto zkoušce urazil Běhálek kolo. Čtvrtá zkouška pořadím nepohla. Snad jen Antonín Tlusťák zajel až 23. čas a propadl se o dvě místa. Havaroval Smékal s DS3 a zkouška musela a být přerušena. Poté následoval servis, kde odstoupil na motor Orsák. Po polovině etapy tedy pořadí Kopecký, +18,3 Kresta, +20,9 Pech.
Za tmy začalo druhé kolo rychlostních zkoušek. Tma nejlépe sedla Kopeckému, když vyhrál RZ 5 před Pechem a Krestou. Polepšil si Tlusťák na místo sedmé. Na místo jedenácté postoupil Jelínek.
Součástí Rally Šumava je také Rally Vltava, která je také součástí ME v rally historických automobilů. Obrovskou porci smůly si vybírá Mirek Janota s Lukášem Vyoralem, když jim stávkuje technika a hned na RZ1 ztrácejí přes 4 minuty. Pravdou je, že další 5 Rz vyhrávají.
VÝSLEDKY PO I. ETAPĚ
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia S2000 37:05,1 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +22,6 3. Pech Václav / Uhel Petr Mini John Cooper Works S2000 +32,9 4. Tarabus J. / Trunkát Daniel Škoda Fabia S2000 +1:00,3 5. Semerád Martin / Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +20s +1:37,7 6. Kopáček V. / Řiháková P.Mitsubishi Lancer Evo IX +2:13,7 7. Tlusťák A. / Škaloud JanŠkoda Fabia S2000 +2:14,6 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +2:14,6 9. Štajf Vojtěch / Ehlová Marcela Subaru Impreza STI +2:35,6 10. Trojan Karel / Chlup Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +2,45,9Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?