Na start páté sezony se karlovický mladík Miroslav Jakeš postavil společně s Ladislavem Kučerou.
Nově sestavená posádka mohla oslavit premiéru super výsledkem, nebýt havárie na poslední zkoušce. Přesto zanechala dvojice Jakeš – Kučera na Rally Vrchovina velmi dobrý dojem.
Loňskou sezonu zakončil Miroslav Jakeš při Partr Rally Vsetín, kde si ještě navigovaný Petrem Grossem dojel pro 4. místo v rámci domácího rallysprintu. V konečných výsledcích to znamenalo vítězství ve skupině N a třídě 3 a třetí místo v absolutní klasifikaci. Na výborné loňské výsledky chtěl Mirek navázat i letos. Důležitá změna ovšem přišla s přelomem sezony. Sedačku spolujezdce uvolnil Gross a Mirek se musel poohlédnout po novém spolujezdci. „Po odchodu Petra jsem hledal nového mitfáru a předběžně jsem se domluvil na spolupráci s Igorem Norkem. Jenže neštěstí nechodí po horách ale po lidech a Igor měl krátce před startem soutěže problémy se zády, které mu neumožnily startovat. Nastal problém, kde vzít kvalitního spolujezdce. Za mne to vyřešil sám Ladislav Kučera. Sám se ozval a nabídl mi spolupráci. Věděl jsem, že Láďa občas zaskakuje a podanou ruku jsem rád přijal,“ vysvětlil rošádu se spolujezdci Mirek Jakeš.
Pro valašského jezdce byl úvodní start komplikovaný nejenom ze strany spolujezdce, ale také z pohledu testování. Před sezonou nenajel Mirek žádný testovací kilometr, navíc poslední soutěž jel v říjnu loňského roku. Přesto Jakeš ukázal svůj jezdecký talent a do soutěže se opřel vskutku velkolepě. První dvě zkoušky se Mirek s Laďou sžívali. Výsledkem sehrávání posádky byly dva šesté časy v erzetách. Třetí zkoušku zajel mladý jezdec ve třetím nejrychlejším čase, když nestačil pouze na Tomáše Kostku a Romana Odložilíka. Po první rundě erzet patřilo Jakešovi průběžné čtvrté místo. „Všechno je v pohodě. Jedeme si svoje tempo. S Laďou nám to v autě klape,“ shrnul nejdůležitější dojmy po třech zkouškách sprintu Mirek Jakeš. Valašský jezdec se postupně propracovával ve výsledcích stále výš a výš. Po úvodní zkoušce byl klasifikovaný na průběžném šestém místě, ale po 5.RZ již stál na pomyslné „bedně“. Zmíněná pátá erzeta vyšla posádce skvěle a výsledkem v cíli byl druhý nejrychlejší čas. Po další rychlostní zkoušce se posunul Mirek Jakeš dokonce na 2. místo, které mu uvolnil Odložilík svou jezdeckou chybou. Do konce úvodního sprintu zbývala poslední zkouška, posledních 14,22 ostrých kilometrů. „Na poslední erzetu nám začalo pršet. Pro naší smůlu jsme vyráželi do rychlostní zkoušky na začátku deště, který nestačil spláchnout prach z cest. Na silnici se tudíž vytvořilo klouzavé blátíčko a společně s uklouzaným asfaltem byly podmínky extrémně těžké. Nám se nepodařilo včas dobrzdit do jedné zatáčky. S autem jsme sklouzli do příkopy a následně šli přes střechu. Je to velká škoda, neboť soutěž jsme měli velmi dobře rozjetou,“ popsal rozhodující okamžiky Mirek Jakeš. „Na to, že jsme neměli žádný test a s Laďou jsme se sžívali prakticky až v soutěži, to bylo hodně dobré. Mohlo to být ještě lepší, kdyby se mi nepřihodilo v poslední zkoušce opustit trať erzety. Přesto jsem s dílčími výsledky spokojený. Pro nás je důležité, že škody na Mitsubishi nejsou až tak velké. Práci bude mít hlavně karosář, ale důležité komponenty jsou naštěstí nepoškozené Laďa fungoval v autě skvěle a zaslouží si pochvalu,“ zhodnotil nedokončený sprint Jakeš.
Nyní probíhají přípravy na druhý sprint sezony, Thermica Rally Lužické hory. Tým okolo Mirka Jakeše udělá maximum pro to, aby svého jezdce na tuto krásnou soutěž vyslal. Thermica Rally Lužické hory startuje v posledním dubnovém víkendu.
Fotoseriál celé havárie můžte vidět na Facebooku Rallyzone.cz už zítra
Foto : Tomáš Brčko Brázdil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.