Na start páté sezony se karlovický mladík Miroslav Jakeš postavil společně s Ladislavem Kučerou.
Nově sestavená posádka mohla oslavit premiéru super výsledkem, nebýt havárie na poslední zkoušce. Přesto zanechala dvojice Jakeš – Kučera na Rally Vrchovina velmi dobrý dojem.
Loňskou sezonu zakončil Miroslav Jakeš při Partr Rally Vsetín, kde si ještě navigovaný Petrem Grossem dojel pro 4. místo v rámci domácího rallysprintu. V konečných výsledcích to znamenalo vítězství ve skupině N a třídě 3 a třetí místo v absolutní klasifikaci. Na výborné loňské výsledky chtěl Mirek navázat i letos. Důležitá změna ovšem přišla s přelomem sezony. Sedačku spolujezdce uvolnil Gross a Mirek se musel poohlédnout po novém spolujezdci. „Po odchodu Petra jsem hledal nového mitfáru a předběžně jsem se domluvil na spolupráci s Igorem Norkem. Jenže neštěstí nechodí po horách ale po lidech a Igor měl krátce před startem soutěže problémy se zády, které mu neumožnily startovat. Nastal problém, kde vzít kvalitního spolujezdce. Za mne to vyřešil sám Ladislav Kučera. Sám se ozval a nabídl mi spolupráci. Věděl jsem, že Láďa občas zaskakuje a podanou ruku jsem rád přijal,“ vysvětlil rošádu se spolujezdci Mirek Jakeš.
Pro valašského jezdce byl úvodní start komplikovaný nejenom ze strany spolujezdce, ale také z pohledu testování. Před sezonou nenajel Mirek žádný testovací kilometr, navíc poslední soutěž jel v říjnu loňského roku. Přesto Jakeš ukázal svůj jezdecký talent a do soutěže se opřel vskutku velkolepě. První dvě zkoušky se Mirek s Laďou sžívali. Výsledkem sehrávání posádky byly dva šesté časy v erzetách. Třetí zkoušku zajel mladý jezdec ve třetím nejrychlejším čase, když nestačil pouze na Tomáše Kostku a Romana Odložilíka. Po první rundě erzet patřilo Jakešovi průběžné čtvrté místo. „Všechno je v pohodě. Jedeme si svoje tempo. S Laďou nám to v autě klape,“ shrnul nejdůležitější dojmy po třech zkouškách sprintu Mirek Jakeš. Valašský jezdec se postupně propracovával ve výsledcích stále výš a výš. Po úvodní zkoušce byl klasifikovaný na průběžném šestém místě, ale po 5.RZ již stál na pomyslné „bedně“. Zmíněná pátá erzeta vyšla posádce skvěle a výsledkem v cíli byl druhý nejrychlejší čas. Po další rychlostní zkoušce se posunul Mirek Jakeš dokonce na 2. místo, které mu uvolnil Odložilík svou jezdeckou chybou. Do konce úvodního sprintu zbývala poslední zkouška, posledních 14,22 ostrých kilometrů. „Na poslední erzetu nám začalo pršet. Pro naší smůlu jsme vyráželi do rychlostní zkoušky na začátku deště, který nestačil spláchnout prach z cest. Na silnici se tudíž vytvořilo klouzavé blátíčko a společně s uklouzaným asfaltem byly podmínky extrémně těžké. Nám se nepodařilo včas dobrzdit do jedné zatáčky. S autem jsme sklouzli do příkopy a následně šli přes střechu. Je to velká škoda, neboť soutěž jsme měli velmi dobře rozjetou,“ popsal rozhodující okamžiky Mirek Jakeš. „Na to, že jsme neměli žádný test a s Laďou jsme se sžívali prakticky až v soutěži, to bylo hodně dobré. Mohlo to být ještě lepší, kdyby se mi nepřihodilo v poslední zkoušce opustit trať erzety. Přesto jsem s dílčími výsledky spokojený. Pro nás je důležité, že škody na Mitsubishi nejsou až tak velké. Práci bude mít hlavně karosář, ale důležité komponenty jsou naštěstí nepoškozené Laďa fungoval v autě skvěle a zaslouží si pochvalu,“ zhodnotil nedokončený sprint Jakeš.
Nyní probíhají přípravy na druhý sprint sezony, Thermica Rally Lužické hory. Tým okolo Mirka Jakeše udělá maximum pro to, aby svého jezdce na tuto krásnou soutěž vyslal. Thermica Rally Lužické hory startuje v posledním dubnovém víkendu.
Fotoseriál celé havárie můžte vidět na Facebooku Rallyzone.cz už zítra
Foto : Tomáš Brčko Brázdil
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.