VIDEO: Jak dobře skončili sezonu minulou, tak také nakročili do sezony nové. Tak by se dal charakterizovat první rallysprint nového ročníku v podání MH Racing teamu. Obě týmové posádky Hudec-Černoch i Pešl-Pešek se na prvním sprintu sezony - na Rally Vrchovina - vměstnaly do první desítky absolutního pořadí. Svůj první závod v barvách MH Racingu si odbyla na Vrchovině posádka Jan Lunga-Jan Kubala, která dojela v poháru K4 na třetím místě.
Martin Hudec dojel na velikonoční Rally Vrchovina, prvním podniku sprintového šampionátu, na sedmém místě absolutně a ve své třídě 3 se vydrápal na třetí místo. A to bylo přesně podle jeho gusta a byl tedy právem spokojen. „Určitě jsem s prvním sprintem sezony spokojený. Před závodem jsem si říkal, že by bylo dobré být do osmičky absolutně a na bedně ve třídě a přesně se nám to vyplnilo. Sice jsme se na třetí místo ve třídě dostali díky vypadnutí Mirka Jakeše v poslední erzetě, ale i to k rally sportu patří. Výsledek je pro nás super a velkým povzbuzením do dalších bojů,“ hodnotí úvodní sprint osmidílného seriálu Martin Hudec, jenž jel tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Třebíčský pilot, před nímž skončili ve třídě jen Martin Semerád a Bujáček, podal na domácích tratích vyrovnaný a soustředěný výkon, který pak byl po zásluze odměněn pořádnou porcí bodů v absolutním pořadí a především ve své třídě 3. „Snažili jsme se od začátku jet svoje tempo, podobně jako na Valašce. Ve druhé rundě jsme pomýšleli ještě na útok na jezdce před námi, ale podle časů to na úspěch moc nevypadalo, tak jsme pak v závěru jeli spíše na jistotu a bez zbytečného rizika. Chtěli jsme hlavně udržet za sebou Lumíra Firlu, který nebyl daleko, což se podařilo. Vyjeli jsme pěkné body do mistráku, a to je hlavní,“ pokračoval spokojeně 31letý Martin Hudec, jenž má naprosto jasno o svých cílech pro sezonu 2012. „Určitě bychom ve sprintech chtěli pokračovat v tom, co jsme započali na Rally Vrchovina. Když budeme končívat ve trojce ve třídě a řekněme do osmého místa absolutně, budeme určitě spokojeni,“ má jasno Hudec, kterého potěšil i výsledek jeho týmového kolegy Pešla. „Na to, že Jarda měl několik problémů a vyletěl i mimo trať, zajel výborný výsledek. Začátek sezony je to pro nás dobrý, jen v tom pokračovat,“ přeje si Martin Hudec.
Video Martin Zemánek
Těsně za Hudcovým Lancerem se pohyboval po celou soutěž i druhý týmový pilot Jaroslav Pešl, který přivezl do Slavonic osvědčenou kombinaci v podobě navigátora Romana Peška a vozu Mitsubishi Lancer EVO IX. V absolutním pořadí skončil Pešl na devátém místě, ve své třídě bral body za páté místo. Za týmovým kolegou Hudcem zaostal o šestnáct vteřin. I přesto byl jezdec z Valašského Meziříčí vesměs spokojen. „Jelo se nám celkem dobře, ale během závodu jsem udělal dvě takové větší chyby, kvůli kterým jsme ztratili spoustu času a to nám v cíli chybělo,“ ohlédl se Jaroslav Pešl za Rally Vrchovina. Na úvodním podniku osmidílného sprintového seriálu si zažil 32letý pilot i několik krizových momentů. „Tratě byly hodně rychlé, i proto přišlo i na divočejší momenty. Asi nejhorší byl ve trojce náš výlet mino trať do příkopu, kde jsme ztratili nejvíce času. Jinak ale jsme celkem spokojeni. Byli jsme blízko pódiu ve třídě, a to je přesně to, co nás bude zajímat v celé sprintové sezoně,“ říká Jaroslav Pešl.
Na Rally Vrchovina však nezvykle nejel jen klasický tandem MH Racingu Hudec – Pešl. Třetím do party byl tentokrát Jan Lunga se spolujezdcem Janem Kubalou, kteří pod křídly týmu MH Racing zajeli výborný závod a skončili třetí v Poháru K4. Radost z toho měl i Martin Hudec, jenž kromě jezdeckých povinností je i šéfem celého týmu MH Racing. „Kluci předvedli výborný výkon. V K4 poháru skončili i díky fantastické stíhací jízdě v poslední erzetě třetí. Kdyby s Hondou Civic Vti nejeli v rámci K4 poháru, ale normálně ve své třídě 9, tak by ji vyhráli. A to je velmi cenný výsledek, znamená to, že jeli skutečně dobře“ chválil Lungu s Kubalou týmový boss Martin Hudec.
V nejbližší době bude jako první závodit právě Martin Hudec, který se představí na Rally Šumava Klatovy (19. – 21. dubna). O týden později se pak Hudec i Pešl objeví na startu druhého sprintu sezony v lužických horách.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.