VIDEO: Jak dobře skončili sezonu minulou, tak také nakročili do sezony nové. Tak by se dal charakterizovat první rallysprint nového ročníku v podání MH Racing teamu. Obě týmové posádky Hudec-Černoch i Pešl-Pešek se na prvním sprintu sezony - na Rally Vrchovina - vměstnaly do první desítky absolutního pořadí. Svůj první závod v barvách MH Racingu si odbyla na Vrchovině posádka Jan Lunga-Jan Kubala, která dojela v poháru K4 na třetím místě.
Martin Hudec dojel na velikonoční Rally Vrchovina, prvním podniku sprintového šampionátu, na sedmém místě absolutně a ve své třídě 3 se vydrápal na třetí místo. A to bylo přesně podle jeho gusta a byl tedy právem spokojen. „Určitě jsem s prvním sprintem sezony spokojený. Před závodem jsem si říkal, že by bylo dobré být do osmičky absolutně a na bedně ve třídě a přesně se nám to vyplnilo. Sice jsme se na třetí místo ve třídě dostali díky vypadnutí Mirka Jakeše v poslední erzetě, ale i to k rally sportu patří. Výsledek je pro nás super a velkým povzbuzením do dalších bojů,“ hodnotí úvodní sprint osmidílného seriálu Martin Hudec, jenž jel tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Třebíčský pilot, před nímž skončili ve třídě jen Martin Semerád a Bujáček, podal na domácích tratích vyrovnaný a soustředěný výkon, který pak byl po zásluze odměněn pořádnou porcí bodů v absolutním pořadí a především ve své třídě 3. „Snažili jsme se od začátku jet svoje tempo, podobně jako na Valašce. Ve druhé rundě jsme pomýšleli ještě na útok na jezdce před námi, ale podle časů to na úspěch moc nevypadalo, tak jsme pak v závěru jeli spíše na jistotu a bez zbytečného rizika. Chtěli jsme hlavně udržet za sebou Lumíra Firlu, který nebyl daleko, což se podařilo. Vyjeli jsme pěkné body do mistráku, a to je hlavní,“ pokračoval spokojeně 31letý Martin Hudec, jenž má naprosto jasno o svých cílech pro sezonu 2012. „Určitě bychom ve sprintech chtěli pokračovat v tom, co jsme započali na Rally Vrchovina. Když budeme končívat ve trojce ve třídě a řekněme do osmého místa absolutně, budeme určitě spokojeni,“ má jasno Hudec, kterého potěšil i výsledek jeho týmového kolegy Pešla. „Na to, že Jarda měl několik problémů a vyletěl i mimo trať, zajel výborný výsledek. Začátek sezony je to pro nás dobrý, jen v tom pokračovat,“ přeje si Martin Hudec.
Video Martin Zemánek
Těsně za Hudcovým Lancerem se pohyboval po celou soutěž i druhý týmový pilot Jaroslav Pešl, který přivezl do Slavonic osvědčenou kombinaci v podobě navigátora Romana Peška a vozu Mitsubishi Lancer EVO IX. V absolutním pořadí skončil Pešl na devátém místě, ve své třídě bral body za páté místo. Za týmovým kolegou Hudcem zaostal o šestnáct vteřin. I přesto byl jezdec z Valašského Meziříčí vesměs spokojen. „Jelo se nám celkem dobře, ale během závodu jsem udělal dvě takové větší chyby, kvůli kterým jsme ztratili spoustu času a to nám v cíli chybělo,“ ohlédl se Jaroslav Pešl za Rally Vrchovina. Na úvodním podniku osmidílného sprintového seriálu si zažil 32letý pilot i několik krizových momentů. „Tratě byly hodně rychlé, i proto přišlo i na divočejší momenty. Asi nejhorší byl ve trojce náš výlet mino trať do příkopu, kde jsme ztratili nejvíce času. Jinak ale jsme celkem spokojeni. Byli jsme blízko pódiu ve třídě, a to je přesně to, co nás bude zajímat v celé sprintové sezoně,“ říká Jaroslav Pešl.
Na Rally Vrchovina však nezvykle nejel jen klasický tandem MH Racingu Hudec – Pešl. Třetím do party byl tentokrát Jan Lunga se spolujezdcem Janem Kubalou, kteří pod křídly týmu MH Racing zajeli výborný závod a skončili třetí v Poháru K4. Radost z toho měl i Martin Hudec, jenž kromě jezdeckých povinností je i šéfem celého týmu MH Racing. „Kluci předvedli výborný výkon. V K4 poháru skončili i díky fantastické stíhací jízdě v poslední erzetě třetí. Kdyby s Hondou Civic Vti nejeli v rámci K4 poháru, ale normálně ve své třídě 9, tak by ji vyhráli. A to je velmi cenný výsledek, znamená to, že jeli skutečně dobře“ chválil Lungu s Kubalou týmový boss Martin Hudec.
V nejbližší době bude jako první závodit právě Martin Hudec, který se představí na Rally Šumava Klatovy (19. – 21. dubna). O týden později se pak Hudec i Pešl objeví na startu druhého sprintu sezony v lužických horách.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.