VIDEO: Jak dobře skončili sezonu minulou, tak také nakročili do sezony nové. Tak by se dal charakterizovat první rallysprint nového ročníku v podání MH Racing teamu. Obě týmové posádky Hudec-Černoch i Pešl-Pešek se na prvním sprintu sezony - na Rally Vrchovina - vměstnaly do první desítky absolutního pořadí. Svůj první závod v barvách MH Racingu si odbyla na Vrchovině posádka Jan Lunga-Jan Kubala, která dojela v poháru K4 na třetím místě.
Martin Hudec dojel na velikonoční Rally Vrchovina, prvním podniku sprintového šampionátu, na sedmém místě absolutně a ve své třídě 3 se vydrápal na třetí místo. A to bylo přesně podle jeho gusta a byl tedy právem spokojen. „Určitě jsem s prvním sprintem sezony spokojený. Před závodem jsem si říkal, že by bylo dobré být do osmičky absolutně a na bedně ve třídě a přesně se nám to vyplnilo. Sice jsme se na třetí místo ve třídě dostali díky vypadnutí Mirka Jakeše v poslední erzetě, ale i to k rally sportu patří. Výsledek je pro nás super a velkým povzbuzením do dalších bojů,“ hodnotí úvodní sprint osmidílného seriálu Martin Hudec, jenž jel tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Třebíčský pilot, před nímž skončili ve třídě jen Martin Semerád a Bujáček, podal na domácích tratích vyrovnaný a soustředěný výkon, který pak byl po zásluze odměněn pořádnou porcí bodů v absolutním pořadí a především ve své třídě 3. „Snažili jsme se od začátku jet svoje tempo, podobně jako na Valašce. Ve druhé rundě jsme pomýšleli ještě na útok na jezdce před námi, ale podle časů to na úspěch moc nevypadalo, tak jsme pak v závěru jeli spíše na jistotu a bez zbytečného rizika. Chtěli jsme hlavně udržet za sebou Lumíra Firlu, který nebyl daleko, což se podařilo. Vyjeli jsme pěkné body do mistráku, a to je hlavní,“ pokračoval spokojeně 31letý Martin Hudec, jenž má naprosto jasno o svých cílech pro sezonu 2012. „Určitě bychom ve sprintech chtěli pokračovat v tom, co jsme započali na Rally Vrchovina. Když budeme končívat ve trojce ve třídě a řekněme do osmého místa absolutně, budeme určitě spokojeni,“ má jasno Hudec, kterého potěšil i výsledek jeho týmového kolegy Pešla. „Na to, že Jarda měl několik problémů a vyletěl i mimo trať, zajel výborný výsledek. Začátek sezony je to pro nás dobrý, jen v tom pokračovat,“ přeje si Martin Hudec.
Video Martin Zemánek
Těsně za Hudcovým Lancerem se pohyboval po celou soutěž i druhý týmový pilot Jaroslav Pešl, který přivezl do Slavonic osvědčenou kombinaci v podobě navigátora Romana Peška a vozu Mitsubishi Lancer EVO IX. V absolutním pořadí skončil Pešl na devátém místě, ve své třídě bral body za páté místo. Za týmovým kolegou Hudcem zaostal o šestnáct vteřin. I přesto byl jezdec z Valašského Meziříčí vesměs spokojen. „Jelo se nám celkem dobře, ale během závodu jsem udělal dvě takové větší chyby, kvůli kterým jsme ztratili spoustu času a to nám v cíli chybělo,“ ohlédl se Jaroslav Pešl za Rally Vrchovina. Na úvodním podniku osmidílného sprintového seriálu si zažil 32letý pilot i několik krizových momentů. „Tratě byly hodně rychlé, i proto přišlo i na divočejší momenty. Asi nejhorší byl ve trojce náš výlet mino trať do příkopu, kde jsme ztratili nejvíce času. Jinak ale jsme celkem spokojeni. Byli jsme blízko pódiu ve třídě, a to je přesně to, co nás bude zajímat v celé sprintové sezoně,“ říká Jaroslav Pešl.
Na Rally Vrchovina však nezvykle nejel jen klasický tandem MH Racingu Hudec – Pešl. Třetím do party byl tentokrát Jan Lunga se spolujezdcem Janem Kubalou, kteří pod křídly týmu MH Racing zajeli výborný závod a skončili třetí v Poháru K4. Radost z toho měl i Martin Hudec, jenž kromě jezdeckých povinností je i šéfem celého týmu MH Racing. „Kluci předvedli výborný výkon. V K4 poháru skončili i díky fantastické stíhací jízdě v poslední erzetě třetí. Kdyby s Hondou Civic Vti nejeli v rámci K4 poháru, ale normálně ve své třídě 9, tak by ji vyhráli. A to je velmi cenný výsledek, znamená to, že jeli skutečně dobře“ chválil Lungu s Kubalou týmový boss Martin Hudec.
V nejbližší době bude jako první závodit právě Martin Hudec, který se představí na Rally Šumava Klatovy (19. – 21. dubna). O týden později se pak Hudec i Pešl objeví na startu druhého sprintu sezony v lužických horách.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?