Na Rally Vrchovina sahali Robert Kořístka s Michalem Drozdem po cenném skalpu. Nebýt dvou jezdeckých chyb, mohli se v cíli radovat z vítězství ve dvoukolkách a třídě 5. Na kdyby se ovšem v rally nejezdí, přesto je posádka s výsledkem velmi spokojena.
Čtrnáct dní před Rally Vrchovina startovala posádka týmu Naše Valašsko ve složení Robert Kořístka – Michal Drozd na organizačně pokulhávající Valašské rally. Účast na domácí soutěži brala dvojice hlavně jako rozjetí před rallysprintovou sezonou. Na Vrchovině se Robert s Michalem opět střetli v souboji o vteřinky s legendou rally Josefem Petákem. A právě Peták se stal největším soupeřem jak ve třídě, tak i ve dvoukolkách. „Našim cílem je dojet do cíle a zároveň se snažit již od prvních kilometrů zrychlovat s novým vozidlem, se kterým chceme odjet co nejvíce závodů ve sprintrally v letošním roce. Stále se učíme a k maximálnímu využití potenciálu závodního Ignise nám ještě něco zbývá,“ uvedl skromně před startem sprintu Robert Kořístka.
Krásnou soutěž s těžkými rychlostními zkouškami ještě ztížilo počasí. „Rychlostky byly rychlé, suché, ale místy mokré s vyházeným blátem. Ke konci závodů začalo mírně pršet a z cesty se stalo tzv. mýdlo, na kterém to hodně klouzalo a dobrzdit na některých těžších místech bylo místy nemožné. V poslední RZ obzvlášť (smích),“ přiblížil tratě Michal Drozd. Po čtyřech ze sedmi odjetých rychlostních zkouškách si posádka Kořístka – Drozd držela výborné 15. místo v průběžné klasifikaci absolutního pořadí. K tomuto výsledku si kluci pomohli hlavně na RZ4, kde zajeli absolutně 14. nejrychlejší čas a za sebou nechali jezdce na mnohem silnějších vozech. Pak ovšem přišly dvě jezdecké chybičky a sen o super výsledku se začal rozplývat. „Od prvních kilometrů jsme se snažili jet co nejrychleji a zároveň čistě, což se nám podařilo a drželi jsme odstup za Petákem pár desetin vteřiny. Po třech rychlostkách jsme ztráceli na příbramského jezdce pouhých 2,7 vteřiny, což jsme byli mile překvapeni a snažili jsme se nasazené tempo udržet. Nejvíce se nám povedla RZ 4, kde jsme zajeli o 7,1 vteřiny rychleji než první jedoucí Peták a dostali se tak na 1.místo v předokolkách. Pocity to byly úžasné, ale na následující páté rychlostní zkoušce jsme 500m před cílem sestřelili dopravní značku a zůstali jsme až příliš dlouho stát. Ztratili jsme spoustu drahocenných vteřin, které si myslím, že nás stály celkové prvenství. Na RZ6 měl Peták problémy s brzdami a stáhli jsme ztrátu z cca 20 vteřin na necelých sedm vteřin, které jsme zkusili na poslední zkoušce smazat, ale počasí bylo proti nám. Na posolené cestě jsme nedobrzdili do odbočení. Proto jsme museli uklidit auto do únikovky a kousek couvnout a tím naše šance zhasly. Jinak jsme samozřejmě s výsledkem velice spokojeni. Držet krok s Petákem jsme vůbec nečekali. Myslím si, že s autem už jsme se hodně sžili a budeme se pomalu posouvat s výsledky výš a výš,“ popsal sled událostí Robert Kořístka.
I přes dva incidenty posádka z Velkých Karlovic úspěšně dokončila úvodní sprint sezony. Cílovou rampou projeli Robert Kořístka s Michalem Drozdem na 18. místě absolutně. Na slavnostním vyhlášení kluci ještě dvakrát přebírali poháry: 2. místo ve třídě 5 a 2. místo v 2WD. „Nyní se už těšíme na další závod do Lužických Hor, kde budeme chtít jet minimálně stejně rychle a bez chyb, kterých jsme se dopustili zde na Vrchovině,“ hrozí na dálku svým soupeřům Michal Drozd. Thermica Rally Lužické hory startuje 27. – 28. dubna 2012.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.