Na Rally Vrchovina sahali Robert Kořístka s Michalem Drozdem po cenném skalpu. Nebýt dvou jezdeckých chyb, mohli se v cíli radovat z vítězství ve dvoukolkách a třídě 5. Na kdyby se ovšem v rally nejezdí, přesto je posádka s výsledkem velmi spokojena.
Čtrnáct dní před Rally Vrchovina startovala posádka týmu Naše Valašsko ve složení Robert Kořístka – Michal Drozd na organizačně pokulhávající Valašské rally. Účast na domácí soutěži brala dvojice hlavně jako rozjetí před rallysprintovou sezonou. Na Vrchovině se Robert s Michalem opět střetli v souboji o vteřinky s legendou rally Josefem Petákem. A právě Peták se stal největším soupeřem jak ve třídě, tak i ve dvoukolkách. „Našim cílem je dojet do cíle a zároveň se snažit již od prvních kilometrů zrychlovat s novým vozidlem, se kterým chceme odjet co nejvíce závodů ve sprintrally v letošním roce. Stále se učíme a k maximálnímu využití potenciálu závodního Ignise nám ještě něco zbývá,“ uvedl skromně před startem sprintu Robert Kořístka.
Krásnou soutěž s těžkými rychlostními zkouškami ještě ztížilo počasí. „Rychlostky byly rychlé, suché, ale místy mokré s vyházeným blátem. Ke konci závodů začalo mírně pršet a z cesty se stalo tzv. mýdlo, na kterém to hodně klouzalo a dobrzdit na některých těžších místech bylo místy nemožné. V poslední RZ obzvlášť (smích),“ přiblížil tratě Michal Drozd. Po čtyřech ze sedmi odjetých rychlostních zkouškách si posádka Kořístka – Drozd držela výborné 15. místo v průběžné klasifikaci absolutního pořadí. K tomuto výsledku si kluci pomohli hlavně na RZ4, kde zajeli absolutně 14. nejrychlejší čas a za sebou nechali jezdce na mnohem silnějších vozech. Pak ovšem přišly dvě jezdecké chybičky a sen o super výsledku se začal rozplývat. „Od prvních kilometrů jsme se snažili jet co nejrychleji a zároveň čistě, což se nám podařilo a drželi jsme odstup za Petákem pár desetin vteřiny. Po třech rychlostkách jsme ztráceli na příbramského jezdce pouhých 2,7 vteřiny, což jsme byli mile překvapeni a snažili jsme se nasazené tempo udržet. Nejvíce se nám povedla RZ 4, kde jsme zajeli o 7,1 vteřiny rychleji než první jedoucí Peták a dostali se tak na 1.místo v předokolkách. Pocity to byly úžasné, ale na následující páté rychlostní zkoušce jsme 500m před cílem sestřelili dopravní značku a zůstali jsme až příliš dlouho stát. Ztratili jsme spoustu drahocenných vteřin, které si myslím, že nás stály celkové prvenství. Na RZ6 měl Peták problémy s brzdami a stáhli jsme ztrátu z cca 20 vteřin na necelých sedm vteřin, které jsme zkusili na poslední zkoušce smazat, ale počasí bylo proti nám. Na posolené cestě jsme nedobrzdili do odbočení. Proto jsme museli uklidit auto do únikovky a kousek couvnout a tím naše šance zhasly. Jinak jsme samozřejmě s výsledkem velice spokojeni. Držet krok s Petákem jsme vůbec nečekali. Myslím si, že s autem už jsme se hodně sžili a budeme se pomalu posouvat s výsledky výš a výš,“ popsal sled událostí Robert Kořístka.
I přes dva incidenty posádka z Velkých Karlovic úspěšně dokončila úvodní sprint sezony. Cílovou rampou projeli Robert Kořístka s Michalem Drozdem na 18. místě absolutně. Na slavnostním vyhlášení kluci ještě dvakrát přebírali poháry: 2. místo ve třídě 5 a 2. místo v 2WD. „Nyní se už těšíme na další závod do Lužických Hor, kde budeme chtít jet minimálně stejně rychle a bez chyb, kterých jsme se dopustili zde na Vrchovině,“ hrozí na dálku svým soupeřům Michal Drozd. Thermica Rally Lužické hory startuje 27. – 28. dubna 2012.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?