Na Rally Vrchovina sahali Robert Kořístka s Michalem Drozdem po cenném skalpu. Nebýt dvou jezdeckých chyb, mohli se v cíli radovat z vítězství ve dvoukolkách a třídě 5. Na kdyby se ovšem v rally nejezdí, přesto je posádka s výsledkem velmi spokojena.
Čtrnáct dní před Rally Vrchovina startovala posádka týmu Naše Valašsko ve složení Robert Kořístka – Michal Drozd na organizačně pokulhávající Valašské rally. Účast na domácí soutěži brala dvojice hlavně jako rozjetí před rallysprintovou sezonou. Na Vrchovině se Robert s Michalem opět střetli v souboji o vteřinky s legendou rally Josefem Petákem. A právě Peták se stal největším soupeřem jak ve třídě, tak i ve dvoukolkách. „Našim cílem je dojet do cíle a zároveň se snažit již od prvních kilometrů zrychlovat s novým vozidlem, se kterým chceme odjet co nejvíce závodů ve sprintrally v letošním roce. Stále se učíme a k maximálnímu využití potenciálu závodního Ignise nám ještě něco zbývá,“ uvedl skromně před startem sprintu Robert Kořístka.
Krásnou soutěž s těžkými rychlostními zkouškami ještě ztížilo počasí. „Rychlostky byly rychlé, suché, ale místy mokré s vyházeným blátem. Ke konci závodů začalo mírně pršet a z cesty se stalo tzv. mýdlo, na kterém to hodně klouzalo a dobrzdit na některých těžších místech bylo místy nemožné. V poslední RZ obzvlášť (smích),“ přiblížil tratě Michal Drozd. Po čtyřech ze sedmi odjetých rychlostních zkouškách si posádka Kořístka – Drozd držela výborné 15. místo v průběžné klasifikaci absolutního pořadí. K tomuto výsledku si kluci pomohli hlavně na RZ4, kde zajeli absolutně 14. nejrychlejší čas a za sebou nechali jezdce na mnohem silnějších vozech. Pak ovšem přišly dvě jezdecké chybičky a sen o super výsledku se začal rozplývat. „Od prvních kilometrů jsme se snažili jet co nejrychleji a zároveň čistě, což se nám podařilo a drželi jsme odstup za Petákem pár desetin vteřiny. Po třech rychlostkách jsme ztráceli na příbramského jezdce pouhých 2,7 vteřiny, což jsme byli mile překvapeni a snažili jsme se nasazené tempo udržet. Nejvíce se nám povedla RZ 4, kde jsme zajeli o 7,1 vteřiny rychleji než první jedoucí Peták a dostali se tak na 1.místo v předokolkách. Pocity to byly úžasné, ale na následující páté rychlostní zkoušce jsme 500m před cílem sestřelili dopravní značku a zůstali jsme až příliš dlouho stát. Ztratili jsme spoustu drahocenných vteřin, které si myslím, že nás stály celkové prvenství. Na RZ6 měl Peták problémy s brzdami a stáhli jsme ztrátu z cca 20 vteřin na necelých sedm vteřin, které jsme zkusili na poslední zkoušce smazat, ale počasí bylo proti nám. Na posolené cestě jsme nedobrzdili do odbočení. Proto jsme museli uklidit auto do únikovky a kousek couvnout a tím naše šance zhasly. Jinak jsme samozřejmě s výsledkem velice spokojeni. Držet krok s Petákem jsme vůbec nečekali. Myslím si, že s autem už jsme se hodně sžili a budeme se pomalu posouvat s výsledky výš a výš,“ popsal sled událostí Robert Kořístka.
I přes dva incidenty posádka z Velkých Karlovic úspěšně dokončila úvodní sprint sezony. Cílovou rampou projeli Robert Kořístka s Michalem Drozdem na 18. místě absolutně. Na slavnostním vyhlášení kluci ještě dvakrát přebírali poháry: 2. místo ve třídě 5 a 2. místo v 2WD. „Nyní se už těšíme na další závod do Lužických Hor, kde budeme chtít jet minimálně stejně rychle a bez chyb, kterých jsme se dopustili zde na Vrchovině,“ hrozí na dálku svým soupeřům Michal Drozd. Thermica Rally Lužické hory startuje 27. – 28. dubna 2012.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.