Na Rally Vrchovina sahali Robert Kořístka s Michalem Drozdem po cenném skalpu. Nebýt dvou jezdeckých chyb, mohli se v cíli radovat z vítězství ve dvoukolkách a třídě 5. Na kdyby se ovšem v rally nejezdí, přesto je posádka s výsledkem velmi spokojena.
Čtrnáct dní před Rally Vrchovina startovala posádka týmu Naše Valašsko ve složení Robert Kořístka – Michal Drozd na organizačně pokulhávající Valašské rally. Účast na domácí soutěži brala dvojice hlavně jako rozjetí před rallysprintovou sezonou. Na Vrchovině se Robert s Michalem opět střetli v souboji o vteřinky s legendou rally Josefem Petákem. A právě Peták se stal největším soupeřem jak ve třídě, tak i ve dvoukolkách. „Našim cílem je dojet do cíle a zároveň se snažit již od prvních kilometrů zrychlovat s novým vozidlem, se kterým chceme odjet co nejvíce závodů ve sprintrally v letošním roce. Stále se učíme a k maximálnímu využití potenciálu závodního Ignise nám ještě něco zbývá,“ uvedl skromně před startem sprintu Robert Kořístka.
Krásnou soutěž s těžkými rychlostními zkouškami ještě ztížilo počasí. „Rychlostky byly rychlé, suché, ale místy mokré s vyházeným blátem. Ke konci závodů začalo mírně pršet a z cesty se stalo tzv. mýdlo, na kterém to hodně klouzalo a dobrzdit na některých těžších místech bylo místy nemožné. V poslední RZ obzvlášť (smích),“ přiblížil tratě Michal Drozd. Po čtyřech ze sedmi odjetých rychlostních zkouškách si posádka Kořístka – Drozd držela výborné 15. místo v průběžné klasifikaci absolutního pořadí. K tomuto výsledku si kluci pomohli hlavně na RZ4, kde zajeli absolutně 14. nejrychlejší čas a za sebou nechali jezdce na mnohem silnějších vozech. Pak ovšem přišly dvě jezdecké chybičky a sen o super výsledku se začal rozplývat. „Od prvních kilometrů jsme se snažili jet co nejrychleji a zároveň čistě, což se nám podařilo a drželi jsme odstup za Petákem pár desetin vteřiny. Po třech rychlostkách jsme ztráceli na příbramského jezdce pouhých 2,7 vteřiny, což jsme byli mile překvapeni a snažili jsme se nasazené tempo udržet. Nejvíce se nám povedla RZ 4, kde jsme zajeli o 7,1 vteřiny rychleji než první jedoucí Peták a dostali se tak na 1.místo v předokolkách. Pocity to byly úžasné, ale na následující páté rychlostní zkoušce jsme 500m před cílem sestřelili dopravní značku a zůstali jsme až příliš dlouho stát. Ztratili jsme spoustu drahocenných vteřin, které si myslím, že nás stály celkové prvenství. Na RZ6 měl Peták problémy s brzdami a stáhli jsme ztrátu z cca 20 vteřin na necelých sedm vteřin, které jsme zkusili na poslední zkoušce smazat, ale počasí bylo proti nám. Na posolené cestě jsme nedobrzdili do odbočení. Proto jsme museli uklidit auto do únikovky a kousek couvnout a tím naše šance zhasly. Jinak jsme samozřejmě s výsledkem velice spokojeni. Držet krok s Petákem jsme vůbec nečekali. Myslím si, že s autem už jsme se hodně sžili a budeme se pomalu posouvat s výsledky výš a výš,“ popsal sled událostí Robert Kořístka.
I přes dva incidenty posádka z Velkých Karlovic úspěšně dokončila úvodní sprint sezony. Cílovou rampou projeli Robert Kořístka s Michalem Drozdem na 18. místě absolutně. Na slavnostním vyhlášení kluci ještě dvakrát přebírali poháry: 2. místo ve třídě 5 a 2. místo v 2WD. „Nyní se už těšíme na další závod do Lužických Hor, kde budeme chtít jet minimálně stejně rychle a bez chyb, kterých jsme se dopustili zde na Vrchovině,“ hrozí na dálku svým soupeřům Michal Drozd. Thermica Rally Lužické hory startuje 27. – 28. dubna 2012.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?