Návrat ve velkém stylu po dvou velmi skromných sezónách plánuje Miroslav Plíhal. Se zkušeným spolujezdcem Jiřím Strossem by měli absolvovat kompletní sprinterský šampionát v kokpitu octavie WRC. Design jejich vozu i kombinéz je určen především dětem. Bude totiž kompletně vyveden v barvách největší modelové železnice v České Republice – „Království železnic“.
Kariéru Miroslava Plíhala přerušila začátkem roku 2010 vážná havárie s Citroënem C2 R2 při testu nedaleko Blovic. Tu nejvíce odnesl vážnými zraněními nohou spolujezdec Billy Latif, bez úhony nevyvázl ani pilot. „Utrpěl jsem zlomeninu stehenní kosti a byly mi amputovány dva prsty na levé ruce. Na jejich absenci při řízení automobilu jsem si už zvykl. Více je postrádám jako student při mačkání „ctrl c“ a „ctrl v“:-) Především jsem ale rád, že se přes původní hrozivé prognózy vrátil do normálního života Billy. Na soutěže jsem rozhodně nezanevřel a pečlivě jsem je sledoval i během rekonvalescence. Jen jsem na ně změnil pohled. Nemám už žádné přehnané výsledkové ambice. Chci si je především užít a vychutnat si jejich prostředí a atmosféru,“ vrací se k nejtěžšímu okamžiku své kariéry litoměřický soutěžák.
Už v sezóně 2010 se do kokpitu soutěžního vozu vrátil. „S kamarádem Davidem Mayerem jsme s cliem R3 od Davida Tomka absolvovali domácí Rally České Středohoří a Pražský Rallysprint. Loni jsem s toutéž technikou, ovšem hlubošského týmu Montcar Autosport bratří Bryndů, startoval s Davidem v Krkonoších. V Jeseníkách a Vsetíně, kde jsme odstoupili po výletu do únikové zóny a kontaktu s krmítkem pro dobytek, mi noty četl Jirka Stross. S ním jsem také domluven pro kompletní letošní sezónu,“ popisuje uplynulou skromnou sezónu „Plihy“.
Letošní rok slibuje mnohem bohatší program. „Už loni při Rally České Středohoří jsem premiérově osedlal octavií WRC týmu Profiko. Akcelerace a celkové fungování speciálu elitní specifikace mě učarovaly. Na letošek jsme se s Karlem Trněným dohodli na pronájmu jeho octavie pro kompletní sprinterský šampionát. Žádné výsledkové ambice však vzhledem k nabitému startovnímu poli nemáme. Ke spokojenosti nám budou stačit umístění v bodované patnáctce. Každé lepší bude příjemným bonusem. Prioritou je pobavit sebe a diváky. Pokud vše klapne, rádi bychom se představili i na prestižní Rally Bohemia. Zde vzhledem ke spojení s německým seriálem DRS mohou startovat i vozy WRC. Váhám však, zdali bych pro takto náročnou soutěž neupřednostnil enkové subaru nebo fabii R2,“ netají se respektem dvaadvacetiletý pilot.
Především nejmenší příznivce pak zajisté potěší veselé vláčky na Mirkově octávii. „Design bude kompletně vyveden jako reklama největší modelové železnice v republice – www.kralovstvi-zeleznic.cz. To se nachází na Smíchově hned vedle kina Cinestar. Rozloha celého modelu bude devětset metrů čtverečních. Na tomto prostoru bude zachycena celá naše republika. Už stojí Ústecký, Plzeňský a Karlovarský kraj, nyní se staví Praha. Každá oblast nabídne věrnou zmenšeninu svých nejvýznamnějších objektů. Vedle hradů, zámků, katedrál a dalších historických památek dojde i na brněnský Masarykův okruh a Autodrom Most. Vláčky jsou vyvedeny v rozměru H0. Přestože stavba modelu ještě pokračuje, areál je už veřejnosti přístupný. Pevně věřím, že k jeho návštěvě s Jirkou napomůžeme i našimi výkony a výrazným designem, namísto obvyklých třiceti nic neříkajících reklam,“ končí své povídání Miroslav Plíhal
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.