Do sprintů míří „Království železnic“

Plíhal, Miroslav
Plíhal, Miroslav, foto: Archiv jezdce
Tomáš Urban 30. března 2012 22:12
Sdílej:

Návrat ve velkém stylu po dvou velmi skromných sezónách plánuje Miroslav Plíhal. Se zkušeným spolujezdcem Jiřím Strossem by měli absolvovat kompletní sprinterský šampionát v kokpitu octavie WRC. Design jejich vozu i kombinéz je určen především dětem. Bude totiž kompletně vyveden v barvách největší modelové železnice v České Republice – „Království železnic“.

Kariéru Miroslava Plíhala přerušila začátkem roku 2010 vážná havárie s Citroënem C2 R2 při testu nedaleko Blovic. Tu nejvíce odnesl vážnými zraněními nohou spolujezdec Billy Latif, bez úhony nevyvázl ani pilot. „Utrpěl jsem zlomeninu stehenní kosti a byly mi amputovány dva prsty na levé ruce. Na jejich absenci při řízení automobilu jsem si už zvykl. Více je postrádám jako student při mačkání „ctrl c“ a „ctrl v“:-) Především jsem ale rád, že se přes původní hrozivé prognózy vrátil do normálního života Billy. Na soutěže jsem rozhodně nezanevřel a pečlivě jsem je sledoval i během rekonvalescence. Jen jsem na ně změnil pohled. Nemám už žádné přehnané výsledkové ambice. Chci si je především užít a vychutnat si jejich prostředí a atmosféru,“ vrací se k nejtěžšímu okamžiku své kariéry litoměřický soutěžák.

Už v sezóně 2010 se do kokpitu soutěžního vozu vrátil. „S kamarádem Davidem Mayerem jsme s cliem R3 od Davida Tomka absolvovali domácí Rally České Středohoří a Pražský Rallysprint. Loni jsem s toutéž technikou, ovšem hlubošského týmu Montcar Autosport bratří Bryndů, startoval s Davidem v Krkonoších. V Jeseníkách a Vsetíně, kde jsme odstoupili po výletu do únikové zóny a kontaktu s krmítkem pro dobytek, mi noty četl Jirka Stross. S ním jsem také domluven pro kompletní letošní sezónu,“ popisuje uplynulou skromnou sezónu „Plihy“.

Letošní rok slibuje mnohem bohatší program. „Už loni při Rally České Středohoří jsem premiérově osedlal octavií WRC týmu Profiko. Akcelerace a celkové fungování speciálu elitní specifikace mě učarovaly. Na letošek jsme se s Karlem Trněným dohodli na pronájmu jeho octavie pro kompletní sprinterský šampionát. Žádné výsledkové ambice však vzhledem k nabitému startovnímu poli nemáme. Ke spokojenosti nám budou stačit umístění v bodované patnáctce. Každé lepší bude příjemným bonusem. Prioritou je pobavit sebe a diváky. Pokud vše klapne, rádi bychom se představili i na prestižní Rally Bohemia. Zde vzhledem ke spojení s německým seriálem DRS mohou startovat i vozy WRC. Váhám však, zdali bych pro takto náročnou soutěž neupřednostnil enkové subaru nebo fabii R2,“ netají se respektem dvaadvacetiletý pilot.

Především nejmenší příznivce pak zajisté potěší veselé vláčky na Mirkově octávii. „Design bude kompletně vyveden jako reklama největší modelové železnice v republice – www.kralovstvi-zeleznic.cz. To se nachází na Smíchově hned vedle kina Cinestar. Rozloha celého modelu bude devětset metrů čtverečních. Na tomto prostoru bude zachycena celá naše republika. Už stojí Ústecký, Plzeňský a Karlovarský kraj, nyní se staví Praha. Každá oblast nabídne věrnou zmenšeninu svých nejvýznamnějších objektů. Vedle hradů, zámků, katedrál a dalších historických památek dojde i na brněnský Masarykův okruh a Autodrom Most. Vláčky jsou vyvedeny v rozměru H0. Přestože stavba modelu ještě pokračuje, areál je už veřejnosti přístupný. Pevně věřím, že k jeho návštěvě s Jirkou napomůžeme i našimi výkony a výrazným designem, namísto obvyklých třiceti nic neříkajících reklam,“ končí své povídání Miroslav Plíhal

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?