Návrat ve velkém stylu po dvou velmi skromných sezónách plánuje Miroslav Plíhal. Se zkušeným spolujezdcem Jiřím Strossem by měli absolvovat kompletní sprinterský šampionát v kokpitu octavie WRC. Design jejich vozu i kombinéz je určen především dětem. Bude totiž kompletně vyveden v barvách největší modelové železnice v České Republice – „Království železnic“.
Kariéru Miroslava Plíhala přerušila začátkem roku 2010 vážná havárie s Citroënem C2 R2 při testu nedaleko Blovic. Tu nejvíce odnesl vážnými zraněními nohou spolujezdec Billy Latif, bez úhony nevyvázl ani pilot. „Utrpěl jsem zlomeninu stehenní kosti a byly mi amputovány dva prsty na levé ruce. Na jejich absenci při řízení automobilu jsem si už zvykl. Více je postrádám jako student při mačkání „ctrl c“ a „ctrl v“:-) Především jsem ale rád, že se přes původní hrozivé prognózy vrátil do normálního života Billy. Na soutěže jsem rozhodně nezanevřel a pečlivě jsem je sledoval i během rekonvalescence. Jen jsem na ně změnil pohled. Nemám už žádné přehnané výsledkové ambice. Chci si je především užít a vychutnat si jejich prostředí a atmosféru,“ vrací se k nejtěžšímu okamžiku své kariéry litoměřický soutěžák.
Už v sezóně 2010 se do kokpitu soutěžního vozu vrátil. „S kamarádem Davidem Mayerem jsme s cliem R3 od Davida Tomka absolvovali domácí Rally České Středohoří a Pražský Rallysprint. Loni jsem s toutéž technikou, ovšem hlubošského týmu Montcar Autosport bratří Bryndů, startoval s Davidem v Krkonoších. V Jeseníkách a Vsetíně, kde jsme odstoupili po výletu do únikové zóny a kontaktu s krmítkem pro dobytek, mi noty četl Jirka Stross. S ním jsem také domluven pro kompletní letošní sezónu,“ popisuje uplynulou skromnou sezónu „Plihy“.
Letošní rok slibuje mnohem bohatší program. „Už loni při Rally České Středohoří jsem premiérově osedlal octavií WRC týmu Profiko. Akcelerace a celkové fungování speciálu elitní specifikace mě učarovaly. Na letošek jsme se s Karlem Trněným dohodli na pronájmu jeho octavie pro kompletní sprinterský šampionát. Žádné výsledkové ambice však vzhledem k nabitému startovnímu poli nemáme. Ke spokojenosti nám budou stačit umístění v bodované patnáctce. Každé lepší bude příjemným bonusem. Prioritou je pobavit sebe a diváky. Pokud vše klapne, rádi bychom se představili i na prestižní Rally Bohemia. Zde vzhledem ke spojení s německým seriálem DRS mohou startovat i vozy WRC. Váhám však, zdali bych pro takto náročnou soutěž neupřednostnil enkové subaru nebo fabii R2,“ netají se respektem dvaadvacetiletý pilot.
Především nejmenší příznivce pak zajisté potěší veselé vláčky na Mirkově octávii. „Design bude kompletně vyveden jako reklama největší modelové železnice v republice – www.kralovstvi-zeleznic.cz. To se nachází na Smíchově hned vedle kina Cinestar. Rozloha celého modelu bude devětset metrů čtverečních. Na tomto prostoru bude zachycena celá naše republika. Už stojí Ústecký, Plzeňský a Karlovarský kraj, nyní se staví Praha. Každá oblast nabídne věrnou zmenšeninu svých nejvýznamnějších objektů. Vedle hradů, zámků, katedrál a dalších historických památek dojde i na brněnský Masarykův okruh a Autodrom Most. Vláčky jsou vyvedeny v rozměru H0. Přestože stavba modelu ještě pokračuje, areál je už veřejnosti přístupný. Pevně věřím, že k jeho návštěvě s Jirkou napomůžeme i našimi výkony a výrazným designem, namísto obvyklých třiceti nic neříkajících reklam,“ končí své povídání Miroslav Plíhal
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?