Už před začátkem Bonver Valašské rally se oba piloti MH Racing teamu Martin Hudec s Jaroslavem Pešlem těsně před startovní rampou trochu hecovali, když jeden druhému slibovali, že se porazí a že se uvidí v cíli.
I když většinou oba jezdci říkají, že to mezi nimi zase až tak rivalské není, tak to úplně vyvrátil Martin Hudec hláškou těsně před startem: „Je úplně jedno jak dojedu, hlavně musím porazit Jardu,“ smál se třebíčský pilot, jenž je zároveň i šéfem týmu. Podobně se samozřejmě vyjadřoval i jeho kolega Pešl. A s takovouto dobrou náladou vstupovali oba borci do prvního vzájemného duelu nové sezony.
A nutno dodat, že nezůstalo jen u hecování před startem. I na trati Valašské rally, druhém podniku Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally, předváděli Hudec s Pešlem, oba jedoucí na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX, skvělé souboje. Drželi se po většinu soutěže kolem 15. místa absolutně. A nutno dodat, že po většinu času byl mírně popředu Martin Hudec. Po prvním dnu, ve kterém se odjely tři erzety, měl na Pešla náskok třinácti vteřin. A dost si páteční večerní testy pochvaloval. „První den nám vycházel skutečně perfektně. Cítil jsem se v pohodě a díky tomu, že jsme přes zimu úplně změnili způsob rozpisu, jsme byli podle mě i o dost rychlejší. Jsem si jistý, že za tmy jsem nikdy tak rychle nejezdil, to bylo fakt jiné kafe. S pátkem jsem byl skutečně hodně spokojený,“ hodnotil první den Valašky Martin Hudec.
Jeho týmový kolega Pešl si také nestěžoval. „Na to, že to byla naše první letošní soutěž a to ještě po hodně dlouhé, skoro půlroční pauze, jsme byli také my s pátkem spokojení. Moc jsem to nehonil a jel jsem spíše na jistotu, abychom se tak nějak v klidu rozjeli a neudělali nějakou hloupost,“ shrnul první den svým pohledem Jaroslav Pešl, který jel tradičně s Romanem Peškem.
Ve druhém dnu, ve kterém čekalo na posádky dalších osm erzet, se bitva mezi Hudcem a Pešlem pořádně vyšponovala a vyrovnala. V prvních šesti sobotních zkouškách byli oba borci od sebe pokaždé neuvěřitelně blízko, vždy jen v několika vteřinkách nebo dokonce jen desetinkách vteřiny. Tu vyhrál Pešl, jindy zase Hudec. Po desáté RZ to bylo mezi nimi neuvěřitelně vyrovnané: Hudec byl absolutně na 16. místě, Pešl těsně za ním na 17. pozici a ztrácel jen 0,8 vteřiny.
Bohužel, k vyvrcholení velkého souboje na posledních dvou RZ nedošlo. Hned v jedenáctce měl totiž Hudec defekt, ztratil tři minuty a bylo absolutně po všech nadějích. „Špatně jsem cutoval zatáčku a udělali jsme defekt. Ztratili jsme spoustu času a dojeli do cíle jedenáctky s takovou ztrátou, že bylo po veškerých nadějích. Je to škoda. Ten souboj s Jardou byl dost napnutý a mohlo to být super, ale takový je sport,“ povzdechl si nad smolným momentem Valašské rally 30letý Martin Hudec. Aby toho nebylo málo, tak přišel v poslední 12. RZ úplný konec kvůli technické závadě. „Měli jsme problémy s diferenciálem. Začal hučet, tak jsme jej vyměnili za jeden rezervní, co jsme měli k dispozici. Ten v poslední zkoušce už nevydržel a museli jsme odstoupit. To už ale bylo stejně jedno, protože z jedenáctky jsme měli obrovskou ztrátu kvůli defektu. Je to škoda,“ konstatoval Hudec.
Do cíle tak dojel z MH Racingu pouze Jaroslav Pešl, a to na pěkném 16. místě absolutně, ve své třídě 3 bral body za osmý flek. „Určitě jsme s výsledkem hodně spokojení. Byla to těžká soutěž. Protože jezdíme většinou rallysprinty, tak těch 150 ostrých kilometrů pro nás bylo i docela hodně. Ono to může vypadat, že šestnácté místo absolutně zase tak super není, ale je potřeba se podívat, jaká tady byla konkurence. Jsme skutečně rádi, že jsme vše zvládli a hlavně body v naší třídě 3 za osmé místo si ceníme,“ bilancoval Valašskou rally Jaroslav Pešl. Také jeho samozřejmě mrzelo, že souboj s týmovým kolegou nakonec do velkého finále nedospěl. „Byla to dobrá honička. Bohužel to dopadlo tak, jak to dopadlo. Takový je sport. Mohl to být velký boj až do posledního metru. Je škoda, že se nedozvíme, jak by to asi dopadlo. Takhle si budeme muset počkat na další závody,“ těší se 31letý závodník z Valašského Meziříčí, který si na své „domácí“ soutěži moc pochvaloval fanoušky. „Takovou kulisu a takové davy fanoušků jsem ještě na závodech nezažil. Třeba v Juřince na polookruhu to bylo úžasné,“ rozplýval se Pešl a nezapomněl pochválit také svoje mechaniky. „Kluci odvedli parádní práci a že jí měli celkem hodně, Takže velký dík patří i jim,“ dodal Pešl.
I přes smůlu v podobě defektu a následného odstoupení kvůli technice odjížděl i Martin Hudec z Valašska domů na Vysočinu poměrně spokojen. „Nedojetí je určitě svým způsobem zklamání. Těší mě ale, že jsme před vypadnutím zajížděli fakt dobré časy a že vidět další posun v našem snažení. Navíc úplně nadšený jsem byl z našich nočních průjezdů, kdy bylo cítit značné zlepšení. Takže už se těšíme na další závody,“ pousmál se Martin Hudec.
Dalším závodem, kde se obě posádky MH Racing teamu, tedy Hudec – Černoch a Pešl – Pešek, představí, bude v sobotu 7. dubna první sprint sezony – Rally Vrchovina.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.