Už před začátkem Bonver Valašské rally se oba piloti MH Racing teamu Martin Hudec s Jaroslavem Pešlem těsně před startovní rampou trochu hecovali, když jeden druhému slibovali, že se porazí a že se uvidí v cíli.
I když většinou oba jezdci říkají, že to mezi nimi zase až tak rivalské není, tak to úplně vyvrátil Martin Hudec hláškou těsně před startem: „Je úplně jedno jak dojedu, hlavně musím porazit Jardu,“ smál se třebíčský pilot, jenž je zároveň i šéfem týmu. Podobně se samozřejmě vyjadřoval i jeho kolega Pešl. A s takovouto dobrou náladou vstupovali oba borci do prvního vzájemného duelu nové sezony.
A nutno dodat, že nezůstalo jen u hecování před startem. I na trati Valašské rally, druhém podniku Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally, předváděli Hudec s Pešlem, oba jedoucí na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX, skvělé souboje. Drželi se po většinu soutěže kolem 15. místa absolutně. A nutno dodat, že po většinu času byl mírně popředu Martin Hudec. Po prvním dnu, ve kterém se odjely tři erzety, měl na Pešla náskok třinácti vteřin. A dost si páteční večerní testy pochvaloval. „První den nám vycházel skutečně perfektně. Cítil jsem se v pohodě a díky tomu, že jsme přes zimu úplně změnili způsob rozpisu, jsme byli podle mě i o dost rychlejší. Jsem si jistý, že za tmy jsem nikdy tak rychle nejezdil, to bylo fakt jiné kafe. S pátkem jsem byl skutečně hodně spokojený,“ hodnotil první den Valašky Martin Hudec.
Jeho týmový kolega Pešl si také nestěžoval. „Na to, že to byla naše první letošní soutěž a to ještě po hodně dlouhé, skoro půlroční pauze, jsme byli také my s pátkem spokojení. Moc jsem to nehonil a jel jsem spíše na jistotu, abychom se tak nějak v klidu rozjeli a neudělali nějakou hloupost,“ shrnul první den svým pohledem Jaroslav Pešl, který jel tradičně s Romanem Peškem.
Ve druhém dnu, ve kterém čekalo na posádky dalších osm erzet, se bitva mezi Hudcem a Pešlem pořádně vyšponovala a vyrovnala. V prvních šesti sobotních zkouškách byli oba borci od sebe pokaždé neuvěřitelně blízko, vždy jen v několika vteřinkách nebo dokonce jen desetinkách vteřiny. Tu vyhrál Pešl, jindy zase Hudec. Po desáté RZ to bylo mezi nimi neuvěřitelně vyrovnané: Hudec byl absolutně na 16. místě, Pešl těsně za ním na 17. pozici a ztrácel jen 0,8 vteřiny.
Bohužel, k vyvrcholení velkého souboje na posledních dvou RZ nedošlo. Hned v jedenáctce měl totiž Hudec defekt, ztratil tři minuty a bylo absolutně po všech nadějích. „Špatně jsem cutoval zatáčku a udělali jsme defekt. Ztratili jsme spoustu času a dojeli do cíle jedenáctky s takovou ztrátou, že bylo po veškerých nadějích. Je to škoda. Ten souboj s Jardou byl dost napnutý a mohlo to být super, ale takový je sport,“ povzdechl si nad smolným momentem Valašské rally 30letý Martin Hudec. Aby toho nebylo málo, tak přišel v poslední 12. RZ úplný konec kvůli technické závadě. „Měli jsme problémy s diferenciálem. Začal hučet, tak jsme jej vyměnili za jeden rezervní, co jsme měli k dispozici. Ten v poslední zkoušce už nevydržel a museli jsme odstoupit. To už ale bylo stejně jedno, protože z jedenáctky jsme měli obrovskou ztrátu kvůli defektu. Je to škoda,“ konstatoval Hudec.
Do cíle tak dojel z MH Racingu pouze Jaroslav Pešl, a to na pěkném 16. místě absolutně, ve své třídě 3 bral body za osmý flek. „Určitě jsme s výsledkem hodně spokojení. Byla to těžká soutěž. Protože jezdíme většinou rallysprinty, tak těch 150 ostrých kilometrů pro nás bylo i docela hodně. Ono to může vypadat, že šestnácté místo absolutně zase tak super není, ale je potřeba se podívat, jaká tady byla konkurence. Jsme skutečně rádi, že jsme vše zvládli a hlavně body v naší třídě 3 za osmé místo si ceníme,“ bilancoval Valašskou rally Jaroslav Pešl. Také jeho samozřejmě mrzelo, že souboj s týmovým kolegou nakonec do velkého finále nedospěl. „Byla to dobrá honička. Bohužel to dopadlo tak, jak to dopadlo. Takový je sport. Mohl to být velký boj až do posledního metru. Je škoda, že se nedozvíme, jak by to asi dopadlo. Takhle si budeme muset počkat na další závody,“ těší se 31letý závodník z Valašského Meziříčí, který si na své „domácí“ soutěži moc pochvaloval fanoušky. „Takovou kulisu a takové davy fanoušků jsem ještě na závodech nezažil. Třeba v Juřince na polookruhu to bylo úžasné,“ rozplýval se Pešl a nezapomněl pochválit také svoje mechaniky. „Kluci odvedli parádní práci a že jí měli celkem hodně, Takže velký dík patří i jim,“ dodal Pešl.
I přes smůlu v podobě defektu a následného odstoupení kvůli technice odjížděl i Martin Hudec z Valašska domů na Vysočinu poměrně spokojen. „Nedojetí je určitě svým způsobem zklamání. Těší mě ale, že jsme před vypadnutím zajížděli fakt dobré časy a že vidět další posun v našem snažení. Navíc úplně nadšený jsem byl z našich nočních průjezdů, kdy bylo cítit značné zlepšení. Takže už se těšíme na další závody,“ pousmál se Martin Hudec.
Dalším závodem, kde se obě posádky MH Racing teamu, tedy Hudec – Černoch a Pešl – Pešek, představí, bude v sobotu 7. dubna první sprint sezony – Rally Vrchovina.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.