Domácí Bonver Valašská rally bude vstupenkou do letošního seriálu automobilových soutěží také pro Zdeňka Zdráhalu. Krátce před samotnou soutěží jsme za valašským jezdcem zašli a probrali jak loňskou sezonu, tak i plány pro tento rok.
Šestatřicetiletý Zdeněk Zdráhala se aktivně věnuje automobilovým soutěžím od roku 2010. V této sezoně startoval střídavě se Škodou Fabia a Renaultem Clio Sport. Na konci premiérového roku v rally obsadil 5. místo ve třídě A7 v rámci rallysprintového mistrovství. „V naší první sezoně jsme se hlavně učili, jak to vlastně v rally chodí. Sbírali jsme zkušenosti a každé projetí cílovou rampou bylo pro nás úspěchem. Ale co nejvíce, tak jsme se těšili na další sezonu, kdy jsme mohli usednout do naší čtyřkolky, kterou jsme měli doma v garáži,“ vzpomíná na učednická léta Zdeněk Zdráhala.
Absolvovat starty s dvoukolkou bylo totiž dle platných předpisů pro jezdce povinností před přestupem do vozů s poháněnými všemi koly. Sezonu 2011 již tedy viděl Zdráhala zpoza volantu Subaru Imprezy spadající do třídy N3. Nejprve se Zdeněk společně se spolujezdkyní Markétou Rýdlovou vloni postavil na start AZ Pneu Rally Jeseníky. Při prvním startu mezi „velkými kluky“ obsadil Zdráhala v nejsilnější třídě startovního pole 14. místo ve třídě 3. Následoval domácí PARTR Rally Vsetín, na který valašský jezdec nevzpomíná nejraději. „V okolí Vsetína jsme se chtěli před domácími příznivci vytáhnout. Loňský sprint byl velice krásný a pro dokonalost vyšlo i počasí. My jsme s Markétou dali do soutěže maximální úsilí, ale technická závada nás donutila předčasně soutěž opustit. Na vině totiž byla nefunkční převodovka,“ objasnil zklamání z závěrečného sprintu sezony Zdeněk Zdráhala.
Posádka Zdráhala – Rýdlová si v samotném sprintu nevedla nijak špatně. Po první rundě erzet byli Zdeněk s Markétou těsně za první desítkou více jak dvacetičlenného startovního pole ve třídě 3. Že je Zdeněk Zdráhala správný hecíř se mohli diváci rally přesvědčit při Rallyshow v Uherském Brodě. Tady valašský jezdec zavzpomínal na staré časy, kdy jezdil s dvoukolkou a usedl do Hondy Civic VTI. Výsledkem v cíli bylo 28. místo absolutně a bramborová příčka ve třídě 9 s minimálním odstupem od „bedny“. „Start s hondou byl pro nás jeden velký hec. Svezení to nebylo špatné, ale jak si člověk jednou přičuchne k lepšímu, těžko se vyrovnává se slabším. Ono porovnat subaru a hondu ani pořádně nejde. Nejen pro pamětníky bych to přirovnal, asi jako když sesednete z Jawy 350 na Pionýra. Přesto jsem byl u hondy mile překvapený výborným podvozkem,“ uvedl Zdeněk Zdráhala.
Nyní se ovšem posádka Zdráhala – Rýdlová pilně připravuje na vstup do letošní sezony. Prvním startem bude Bonver Valašská rally. Subaru prošlo během zimné pauzy důkladnou kontrolou a různými repasemi. Samotný jezdec má za sebou také předsezónní testy za volantem. „Využili jsme příležitosti a společně s Martinem Hudcem jsme naše subaru ostřeji otestovali na uzavřené komunikaci. Odhalili jsme tady ještě pár nedostatků, které musíme do Valašky odstranit. V jedné chvíli se nám podařilo subaru dokonce postavit na dvě kola a chvíli si prohlížet svět hodně zešikma. Naštěstí se nám ani autu nic vážného nestalo. Věřím, že veškerou smůlu jsme si vybrali při testech a Valašskou rally si společně s Markétou pořádně užijeme,“ prozradil horké chvilky z testů Zdráhala. Posádka Zdeněk Zdráhala – Markéta Rýdlová otevře letošní sezonu při Valašské rally a v kalendáři mají zatržené další soutěže v rámci rallysprintového mistrovství.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.