Domácí Bonver Valašská rally bude vstupenkou do letošního seriálu automobilových soutěží také pro Zdeňka Zdráhalu. Krátce před samotnou soutěží jsme za valašským jezdcem zašli a probrali jak loňskou sezonu, tak i plány pro tento rok.
Šestatřicetiletý Zdeněk Zdráhala se aktivně věnuje automobilovým soutěžím od roku 2010. V této sezoně startoval střídavě se Škodou Fabia a Renaultem Clio Sport. Na konci premiérového roku v rally obsadil 5. místo ve třídě A7 v rámci rallysprintového mistrovství. „V naší první sezoně jsme se hlavně učili, jak to vlastně v rally chodí. Sbírali jsme zkušenosti a každé projetí cílovou rampou bylo pro nás úspěchem. Ale co nejvíce, tak jsme se těšili na další sezonu, kdy jsme mohli usednout do naší čtyřkolky, kterou jsme měli doma v garáži,“ vzpomíná na učednická léta Zdeněk Zdráhala.
Absolvovat starty s dvoukolkou bylo totiž dle platných předpisů pro jezdce povinností před přestupem do vozů s poháněnými všemi koly. Sezonu 2011 již tedy viděl Zdráhala zpoza volantu Subaru Imprezy spadající do třídy N3. Nejprve se Zdeněk společně se spolujezdkyní Markétou Rýdlovou vloni postavil na start AZ Pneu Rally Jeseníky. Při prvním startu mezi „velkými kluky“ obsadil Zdráhala v nejsilnější třídě startovního pole 14. místo ve třídě 3. Následoval domácí PARTR Rally Vsetín, na který valašský jezdec nevzpomíná nejraději. „V okolí Vsetína jsme se chtěli před domácími příznivci vytáhnout. Loňský sprint byl velice krásný a pro dokonalost vyšlo i počasí. My jsme s Markétou dali do soutěže maximální úsilí, ale technická závada nás donutila předčasně soutěž opustit. Na vině totiž byla nefunkční převodovka,“ objasnil zklamání z závěrečného sprintu sezony Zdeněk Zdráhala.
Posádka Zdráhala – Rýdlová si v samotném sprintu nevedla nijak špatně. Po první rundě erzet byli Zdeněk s Markétou těsně za první desítkou více jak dvacetičlenného startovního pole ve třídě 3. Že je Zdeněk Zdráhala správný hecíř se mohli diváci rally přesvědčit při Rallyshow v Uherském Brodě. Tady valašský jezdec zavzpomínal na staré časy, kdy jezdil s dvoukolkou a usedl do Hondy Civic VTI. Výsledkem v cíli bylo 28. místo absolutně a bramborová příčka ve třídě 9 s minimálním odstupem od „bedny“. „Start s hondou byl pro nás jeden velký hec. Svezení to nebylo špatné, ale jak si člověk jednou přičuchne k lepšímu, těžko se vyrovnává se slabším. Ono porovnat subaru a hondu ani pořádně nejde. Nejen pro pamětníky bych to přirovnal, asi jako když sesednete z Jawy 350 na Pionýra. Přesto jsem byl u hondy mile překvapený výborným podvozkem,“ uvedl Zdeněk Zdráhala.
Nyní se ovšem posádka Zdráhala – Rýdlová pilně připravuje na vstup do letošní sezony. Prvním startem bude Bonver Valašská rally. Subaru prošlo během zimné pauzy důkladnou kontrolou a různými repasemi. Samotný jezdec má za sebou také předsezónní testy za volantem. „Využili jsme příležitosti a společně s Martinem Hudcem jsme naše subaru ostřeji otestovali na uzavřené komunikaci. Odhalili jsme tady ještě pár nedostatků, které musíme do Valašky odstranit. V jedné chvíli se nám podařilo subaru dokonce postavit na dvě kola a chvíli si prohlížet svět hodně zešikma. Naštěstí se nám ani autu nic vážného nestalo. Věřím, že veškerou smůlu jsme si vybrali při testech a Valašskou rally si společně s Markétou pořádně užijeme,“ prozradil horké chvilky z testů Zdráhala. Posádka Zdeněk Zdráhala – Markéta Rýdlová otevře letošní sezonu při Valašské rally a v kalendáři mají zatržené další soutěže v rámci rallysprintového mistrovství.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?