Domácí Bonver Valašská rally bude vstupenkou do letošního seriálu automobilových soutěží také pro Zdeňka Zdráhalu. Krátce před samotnou soutěží jsme za valašským jezdcem zašli a probrali jak loňskou sezonu, tak i plány pro tento rok.
Šestatřicetiletý Zdeněk Zdráhala se aktivně věnuje automobilovým soutěžím od roku 2010. V této sezoně startoval střídavě se Škodou Fabia a Renaultem Clio Sport. Na konci premiérového roku v rally obsadil 5. místo ve třídě A7 v rámci rallysprintového mistrovství. „V naší první sezoně jsme se hlavně učili, jak to vlastně v rally chodí. Sbírali jsme zkušenosti a každé projetí cílovou rampou bylo pro nás úspěchem. Ale co nejvíce, tak jsme se těšili na další sezonu, kdy jsme mohli usednout do naší čtyřkolky, kterou jsme měli doma v garáži,“ vzpomíná na učednická léta Zdeněk Zdráhala.
Absolvovat starty s dvoukolkou bylo totiž dle platných předpisů pro jezdce povinností před přestupem do vozů s poháněnými všemi koly. Sezonu 2011 již tedy viděl Zdráhala zpoza volantu Subaru Imprezy spadající do třídy N3. Nejprve se Zdeněk společně se spolujezdkyní Markétou Rýdlovou vloni postavil na start AZ Pneu Rally Jeseníky. Při prvním startu mezi „velkými kluky“ obsadil Zdráhala v nejsilnější třídě startovního pole 14. místo ve třídě 3. Následoval domácí PARTR Rally Vsetín, na který valašský jezdec nevzpomíná nejraději. „V okolí Vsetína jsme se chtěli před domácími příznivci vytáhnout. Loňský sprint byl velice krásný a pro dokonalost vyšlo i počasí. My jsme s Markétou dali do soutěže maximální úsilí, ale technická závada nás donutila předčasně soutěž opustit. Na vině totiž byla nefunkční převodovka,“ objasnil zklamání z závěrečného sprintu sezony Zdeněk Zdráhala.
Posádka Zdráhala – Rýdlová si v samotném sprintu nevedla nijak špatně. Po první rundě erzet byli Zdeněk s Markétou těsně za první desítkou více jak dvacetičlenného startovního pole ve třídě 3. Že je Zdeněk Zdráhala správný hecíř se mohli diváci rally přesvědčit při Rallyshow v Uherském Brodě. Tady valašský jezdec zavzpomínal na staré časy, kdy jezdil s dvoukolkou a usedl do Hondy Civic VTI. Výsledkem v cíli bylo 28. místo absolutně a bramborová příčka ve třídě 9 s minimálním odstupem od „bedny“. „Start s hondou byl pro nás jeden velký hec. Svezení to nebylo špatné, ale jak si člověk jednou přičuchne k lepšímu, těžko se vyrovnává se slabším. Ono porovnat subaru a hondu ani pořádně nejde. Nejen pro pamětníky bych to přirovnal, asi jako když sesednete z Jawy 350 na Pionýra. Přesto jsem byl u hondy mile překvapený výborným podvozkem,“ uvedl Zdeněk Zdráhala.
Nyní se ovšem posádka Zdráhala – Rýdlová pilně připravuje na vstup do letošní sezony. Prvním startem bude Bonver Valašská rally. Subaru prošlo během zimné pauzy důkladnou kontrolou a různými repasemi. Samotný jezdec má za sebou také předsezónní testy za volantem. „Využili jsme příležitosti a společně s Martinem Hudcem jsme naše subaru ostřeji otestovali na uzavřené komunikaci. Odhalili jsme tady ještě pár nedostatků, které musíme do Valašky odstranit. V jedné chvíli se nám podařilo subaru dokonce postavit na dvě kola a chvíli si prohlížet svět hodně zešikma. Naštěstí se nám ani autu nic vážného nestalo. Věřím, že veškerou smůlu jsme si vybrali při testech a Valašskou rally si společně s Markétou pořádně užijeme,“ prozradil horké chvilky z testů Zdráhala. Posádka Zdeněk Zdráhala – Markéta Rýdlová otevře letošní sezonu při Valašské rally a v kalendáři mají zatržené další soutěže v rámci rallysprintového mistrovství.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?