Na právě proběhlé Rally Monte Carlo se ve všech pádech skloňovala otázka co nejvhodnější volby pneumatik, která byla odvislá od aktuální situace na tratích rychlostních testů.
Seznamovací jízdy totiž posádky absolvovaly několik dnů před vlastním závodem, v některých případech dokonce týden před startem v ostrém závodě. Co dokáže s tratí udělat týden proměnlivého počasí je nabíledni.
„Na asfaltových soutěžích máme možnost nominovat tzv. „Gravel crew“.T o je posádka, která pomáhá přizpůsobit jezdcův rozpis aktuálním podmínkám panujícím na trati,“ říká Quirin Muller, manažer Czech Ford National Teamu.
„Ve výběru svého špióna jsem kladl důraz na zkušenost ze závodů MS, schopnost popsat z pohledu jezdce dojem z podmínek na trati a najít to nejpodstatnější,“ říká Martin Prokop. „Štěpán Vojtěch byl pro mě první volbou a jsem moc rád, že mi vyhověl a při Monte mi svými zkušenostmi „kryl záda“.“
V praxi smí vůz Gravel Crew neboli v české rallyové hantýrce „špiónů“ vjet na již uzavřenou trať RZ. Nejpozději však 70 minut před startem prvního závodního vozu. Ve většině sekcí letošní RMC však byl ze strany týmu i požadavek na doporučení pro volbu pneumatik, což znamenalo absolvovat celou sekci RZ před výjezdem závodního vozu ze servisní zóny. Následovala telefonická konzultace s technikem týmu Ivanem Matouškem a pilotem Martinem Prokopem, kteří rozhodli o finální volbě.
„MS má svá jasná pravidla a pro Monte jsme měli možnost vybírat z přesně daného počtu jednotlivých směsí a typů pneumatik: suchá soft – 36; suchá supersoft – 12; suchá hard – 8; zimní s hřeby – 20; zimní bez hřebů – 8. Za celý závod však maximálně celkem 44 kusů. I v tom je to velmi zajímavá taktická bitva. Byla by ale pro nás ještě zajímavější, kdyby nám dodavatel byl schopen dodat letošní varianty směsí na předzávodní testování,“ komentuje Ivan Matoušek pneumatikové šachy.
„Udělali jsme si přehled o povrchu na celé sekci rychlostních zkoušek. Při jejich průjezdu jsme do kopie rozpisu pečlivě doplnili především jakékoli přechody mezi charakterem povrchu, aby Martin se Zdeňkem věděli, co je ve které zatáčce skutečně čeká. Doplňovali jsme vlhka, sníh, led, vyházený štěrk, vyjeté stopy nebo koleje, ale také stíny nebo naopak nízké slunce. Zdeněk Jůrka, který se mnou RMC v tréninkovém Mitsubishi „špiónské“ Monte absolvoval, pak všechny úpravy telefonicky nahlásil do Fiesty, která už v tu chvíli většinou směřovala na start první RZ. Nebylo toho málo, na každé z 241 stránek cca 4 – 5 úprav. V itineráři sice byla na přejezdech vyznačena místa, kde se špióni mohli s posádkami osobně setkat, my jsme to i přes potíže se signálem řešili takto. Totéž se opakovalo mezi prvními a druhými průjezdy. Nebylo to málo ježdění. Párkrát se mi po možnosti spát déle než do půl šesté trošku zastesklo…“ říká Štěpán Vojtěch.
„Jsem rád, že se nám podařilo odhalit většinu problémových míst, ve kterých hrozil nějaký zásadní problém. Na části 12. RZ jsme se snažili pečlivě popsat skoro každý metr, každé brzdy v problematickém úseku. Snad se nám to podařilo,“ dodává skromně liberecký jezdec, který krotil vozy kategorie WRC v jejich zlaté české éře.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.