Mühlviertel s napětím čeká na hvězdy evropské rally scény / Zájem o začátek sezóny ve dnech 6./7. ledna 2012 je enormní / A teplé oblečení je nutností
Ještě 8 dní zbývá do startu špičkové motoristické události v Rakousku. Jänner-Rallye 2012 ve Freistadtu již předem všechny očarovala. „Kolem Freidstadtu již není prakticky žádný volný pokoj. Kdo si ubytování rezervuje až nyní, musí téměř 40 kilometrů až do Lince“, říká organizační ředitel Jänner-Rallye Ferdinand Staber. Rallye pasy za 25 eur a balíčky VIP a mizí jako teplé housky na krámě. Statut mistrovství Evropy, který dostala rally konaná ve dnech 6. a 7. ledna ve Freistadtu, zvyšuje očekávání fanoušků. Staber: „Všude panuje velice pozitivní nálada, každý mluví o rally, takže, jak to vypadá, můžeme počítat s masovou účastí diváků“. Aby si diváci, kterých bylo v roce 2011 125 000, přišli na své, to by mělo zajistit i senzační startovní pole. Jsou v něm čtyři mistři světa (Juho Hänninen, Stig Blomqvist, Manfred Stohl a Andreas Aigner), jeden vicemistr Evropy (Luca Betti), špičkoví čeští jezdci jako Jan Kopecký, Václav Pech nebo Pavel Valoušek a celá rakouská špička, mj. se třemi rakouskými mistry (Beppo Harrach, Raimund Baumschlager, Kris Rosenberger), takže v Mühlviertelu není třeba mít strach, že by zde chybělo napětí.
Jedinou neznámou pro Jänner-Rallye 2012 je stále ještě sníh. Mezi účastníky není nikdo, kdo by si ho nepřál, bohužel stále chybí. Staber: „Bohužel je příliš teplo. Před Vánocemi sice něco napadlo, ale to je kvůli mírným teplotám posledních dní už zase pryč.“ Minimálně s teplotami nad nulou by měl být při rally konec. Do země se blíží citelná studená fronta s teplotami až k mínus 14 stupňům. Tak by mohl rozhodující roli v boji o metry a sekundy sehrát například led.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?