Posádka Delimax Teamu, Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza, čerství mistři ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally, bojuje s nečekaným problémem.
Uvnitř hodonínského rally týmu už totiž několik dní panuje napjatá atmosféra. Důvodem je spor ohledně designu vozu, se kterým by měli Valda se Zdeňkem vyrazit na start tradičního Setkání mistrů v Sosnové. Otázka zní jasně, měla by na mistrovském speciálu WRC zůstat nakreslená ponorka z pera malíře Tomáše Bíma?
Závodit s výtvarným cítěním. To by klidně mohlo být motto soutěžního Delimax Teamu, který fanoušky sprintového mistrovství letos vytrvale zásobil netradičně pojatým designovým ztvárněním soutěžního speciálu. Ať už šlo o velikonočního králíčka nebo letní grilování, cílem bylo, aby mistrovská posádka při každé soutěži na svém voze reprezentovala něco, co odkazuje na bohatou historii, která sahá až do roku 1913, a samozřejmě také na pestrou současnost potravinářské společnosti Delimax, která je dlouholetým hlavním partnerem dvojice Valoušek – Hrůza. Designová kampaň vyvrcholila letos při AZ pneu Rally Jeseníky, kde se na autě objevily motivy s mořskými plody a ponorkou, která měla za úkol lidem okolo trati připomínat rybí produkty obchodní značky Varmuža. Tento design závodního auta byl inspirován limitovanou edicí kamionů Mercedes-Benz potravinářské společnosti, jež jsou vyvedeny v identických barvách stylu black & white a jsou jediné v České republice. Okoukala se ponorka natolik, aby v Sosnové odplula do věčných lovišť a byla nahrazená novým designem, opět z pera pražského malíře Tomáše Bímy?
„Ponorka přesně vystihuje naši letošní sezonu. I když to po sérii technických problémů a naší neúčasti na některých soutěžích kvůli léčení zranění z Barumky vypadalo, že jdeme ke dnu, opět jsme se vynořili, nabrali dech a vydali se k rozhodujícímu útoku. O ponorkách se také ví, že své soupeře hlavně při druhé světové válce decimovaly tichým bojem,“ poznamenává milovník válečné historie Zdeněk Hrůza. Právě spolujezdec Pavla Valouška je uvnitř týmu považován za největšího zastánce ponorkového designu a chce, aby se s podmořským plavidlem závodilo až do konce roku. Zbytek týmu naopak prosazuje, aby malíř Tomáš Bíma vytvořil pro Sosnovou opět něco nového. Reakce fanoušků týmu také dávají za pravdu spíše Zdeňkovi. V komentářích lidé oceňují nejenom ponorku a rozmanité podmořské živočichy, ale také již zmíněný černobílý design speciálu WRC.
Jak tedy nakonec spor uvnitř Delimax Teamu dopadne? Jasno bude až o víkendu 19. a 20. listopadu, kdy v Sosnové u České Lípy probíhá Global Assistance Setkání mistrů. A ani tam letošní mistři ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally, Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza, rozhodně nebudou se svým „zmalovaným“ WRC chybět.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?