Posádka Delimax Teamu, Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza, čerství mistři ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally, bojuje s nečekaným problémem.
Uvnitř hodonínského rally týmu už totiž několik dní panuje napjatá atmosféra. Důvodem je spor ohledně designu vozu, se kterým by měli Valda se Zdeňkem vyrazit na start tradičního Setkání mistrů v Sosnové. Otázka zní jasně, měla by na mistrovském speciálu WRC zůstat nakreslená ponorka z pera malíře Tomáše Bíma?
Závodit s výtvarným cítěním. To by klidně mohlo být motto soutěžního Delimax Teamu, který fanoušky sprintového mistrovství letos vytrvale zásobil netradičně pojatým designovým ztvárněním soutěžního speciálu. Ať už šlo o velikonočního králíčka nebo letní grilování, cílem bylo, aby mistrovská posádka při každé soutěži na svém voze reprezentovala něco, co odkazuje na bohatou historii, která sahá až do roku 1913, a samozřejmě také na pestrou současnost potravinářské společnosti Delimax, která je dlouholetým hlavním partnerem dvojice Valoušek – Hrůza. Designová kampaň vyvrcholila letos při AZ pneu Rally Jeseníky, kde se na autě objevily motivy s mořskými plody a ponorkou, která měla za úkol lidem okolo trati připomínat rybí produkty obchodní značky Varmuža. Tento design závodního auta byl inspirován limitovanou edicí kamionů Mercedes-Benz potravinářské společnosti, jež jsou vyvedeny v identických barvách stylu black & white a jsou jediné v České republice. Okoukala se ponorka natolik, aby v Sosnové odplula do věčných lovišť a byla nahrazená novým designem, opět z pera pražského malíře Tomáše Bímy?
„Ponorka přesně vystihuje naši letošní sezonu. I když to po sérii technických problémů a naší neúčasti na některých soutěžích kvůli léčení zranění z Barumky vypadalo, že jdeme ke dnu, opět jsme se vynořili, nabrali dech a vydali se k rozhodujícímu útoku. O ponorkách se také ví, že své soupeře hlavně při druhé světové válce decimovaly tichým bojem,“ poznamenává milovník válečné historie Zdeněk Hrůza. Právě spolujezdec Pavla Valouška je uvnitř týmu považován za největšího zastánce ponorkového designu a chce, aby se s podmořským plavidlem závodilo až do konce roku. Zbytek týmu naopak prosazuje, aby malíř Tomáš Bíma vytvořil pro Sosnovou opět něco nového. Reakce fanoušků týmu také dávají za pravdu spíše Zdeňkovi. V komentářích lidé oceňují nejenom ponorku a rozmanité podmořské živočichy, ale také již zmíněný černobílý design speciálu WRC.
Jak tedy nakonec spor uvnitř Delimax Teamu dopadne? Jasno bude až o víkendu 19. a 20. listopadu, kdy v Sosnové u České Lípy probíhá Global Assistance Setkání mistrů. A ani tam letošní mistři ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally, Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza, rozhodně nebudou se svým „zmalovaným“ WRC chybět.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.