Český rallyový závodník Václav Pech o víkendu premiérově závodil s novým vozem Mini Cooper S2000. Po třetím místě v Rally Jeseníky zařazené do českého mistrovství ve sprintrally neskrýval spokojenost.
Pech se spojezdcem Petrem Uhlem začali spolupráci s týmem Invelt rallypro v červnu, kdy poprvé testovali Mini S2000. Nyní už mají za sebou ostrou premiéru. "První závodní kilometry s tímto vozem mě příjemně překvapily. Nikdy jsem neřídil tak poslušné závodní auto, a to ani speciály WRC. Mini perfektně brzdí a hlavně reaguje na volant, v každé situaci zatočí, což není u všech vozů pravidlem," pochvaloval si novou techniku Pech.
"Největší jeho nevýhodou je ale zatím výkon motoru, který je předpisy omezen sáním do turba. Mám spoustu nových poznatků, jak o novém jízdním stylu, tak o nastavení a fungování podvozku. Vše se budu snažit využít při dalším závodě ve Vsetíně, kde budeme nadále vůz zkoušet, abychom udělali správné rozhodnutí pro příští sezonu," poznamenal čtyřiatřicetiletý Pech.
Plzeňský závodník zvažuje, že by pro příští sezonu v Mezinárodním mistrovství České republiky po šesti letech opustil produkční Mitsubishi Lancer EVO IX a začal řídit vůz specifikace S2000.
Značka Mini se letos vrátila do seriálu mistrovství světa. Při květnové Rally Sardinia byla oficiálně do prvního závodu uvedena verze Mini Cooper WRC, ale ještě dříve na závodě v Portugalsku byl představen motor S2000, který nyní využívá Václav Pech.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?