Český rallyový závodník Václav Pech o víkendu premiérově závodil s novým vozem Mini Cooper S2000. Po třetím místě v Rally Jeseníky zařazené do českého mistrovství ve sprintrally neskrýval spokojenost.
Pech se spojezdcem Petrem Uhlem začali spolupráci s týmem Invelt rallypro v červnu, kdy poprvé testovali Mini S2000. Nyní už mají za sebou ostrou premiéru. "První závodní kilometry s tímto vozem mě příjemně překvapily. Nikdy jsem neřídil tak poslušné závodní auto, a to ani speciály WRC. Mini perfektně brzdí a hlavně reaguje na volant, v každé situaci zatočí, což není u všech vozů pravidlem," pochvaloval si novou techniku Pech.
"Největší jeho nevýhodou je ale zatím výkon motoru, který je předpisy omezen sáním do turba. Mám spoustu nových poznatků, jak o novém jízdním stylu, tak o nastavení a fungování podvozku. Vše se budu snažit využít při dalším závodě ve Vsetíně, kde budeme nadále vůz zkoušet, abychom udělali správné rozhodnutí pro příští sezonu," poznamenal čtyřiatřicetiletý Pech.
Plzeňský závodník zvažuje, že by pro příští sezonu v Mezinárodním mistrovství České republiky po šesti letech opustil produkční Mitsubishi Lancer EVO IX a začal řídit vůz specifikace S2000.
Značka Mini se letos vrátila do seriálu mistrovství světa. Při květnové Rally Sardinia byla oficiálně do prvního závodu uvedena verze Mini Cooper WRC, ale ještě dříve na závodě v Portugalsku byl představen motor S2000, který nyní využívá Václav Pech.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?