Český rallyový závodník Václav Pech o víkendu premiérově závodil s novým vozem Mini Cooper S2000. Po třetím místě v Rally Jeseníky zařazené do českého mistrovství ve sprintrally neskrýval spokojenost.
Pech se spojezdcem Petrem Uhlem začali spolupráci s týmem Invelt rallypro v červnu, kdy poprvé testovali Mini S2000. Nyní už mají za sebou ostrou premiéru. "První závodní kilometry s tímto vozem mě příjemně překvapily. Nikdy jsem neřídil tak poslušné závodní auto, a to ani speciály WRC. Mini perfektně brzdí a hlavně reaguje na volant, v každé situaci zatočí, což není u všech vozů pravidlem," pochvaloval si novou techniku Pech.
"Největší jeho nevýhodou je ale zatím výkon motoru, který je předpisy omezen sáním do turba. Mám spoustu nových poznatků, jak o novém jízdním stylu, tak o nastavení a fungování podvozku. Vše se budu snažit využít při dalším závodě ve Vsetíně, kde budeme nadále vůz zkoušet, abychom udělali správné rozhodnutí pro příští sezonu," poznamenal čtyřiatřicetiletý Pech.
Plzeňský závodník zvažuje, že by pro příští sezonu v Mezinárodním mistrovství České republiky po šesti letech opustil produkční Mitsubishi Lancer EVO IX a začal řídit vůz specifikace S2000.
Značka Mini se letos vrátila do seriálu mistrovství světa. Při květnové Rally Sardinia byla oficiálně do prvního závodu uvedena verze Mini Cooper WRC, ale ještě dříve na závodě v Portugalsku byl představen motor S2000, který nyní využívá Václav Pech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.