Nejrychlejší závod sezony, tradiční Horácká rally Třebíč, přinesl posádce Jaromír Tarabus – Igor Norek třetí místo v absolutním pořadí. Tento výsledek je o to cennější, že se jej podařilo dosáhnout na tratích se specifickým „leteckým“ profilem, které pro vůz kategorie S2000 nejsou zrovna ideálním soutěžním prostředím.
Výchozí situaci týmu do soutěže popisuje jezdec Jaromír Tarabus: „Třebíč je, jak známo, rychlou soutěží. Máme letos však jenom jednu krátkou převodovku, a kvůli jednomu závodu nemělo cenu kupovat delší variantu, navíc ani to by patrně příliš nepomohlo. Takže jsme šli předem do závodu s tím, že naše maximální rychlost 163 km/h bude na zdejších rovinách oproti vozům WRC a Mitsubishi nevýhodou.“ I přes tento handicap posádka zeleného Fiatu Abarth Grande Punto S2000 vstoupila do specifické soutěže na pomezí Čech a Moravy čtvrtým časem. Již po druhé rychlostní zkoušce se však po brzkém odstoupení Miroslava Jakeše usadila na třetí příčce absolutně za Romanem Odložilíkem s Citroënem Xsara WRC a Janem Sýkorou na Mitsubishi Lancer.
„Dařilo se nám velmi dobře. Po celou soutěž jsme podávali stabilní výkony na úrovni třetího místa absolutně. Hlídali jsme si Jaromíra Tomaštíka a Jana Dohnala za námi, naopak druhý Jan Sýkora si zase hlídal nás,“ konstatuje jezdec. Bronzovou pozici už posádka AK Rallysportu Brno neopustila až do cíle závodu, přestože čtvrtý Jaromír Tomaštík s rychlým Subaru Impreza WRC byl po většinu soutěže v závěsu několika sekund. Pěkným výkonem v poslední rychlostní zkoušce dokázal Jaromír Tarabus náskok ještě navýšit a dovedl tak elegantního italského plnokrevníka na medailovou pozici s přesvědčivým, bezmála půlminutovým náskokem. „Před závěrečnou rychlostní zkouškou jsme měli na Jaromíra Tomaštíka s WRC k dobru pouze osm sekund, takže jsme měli trochu obavy, abychom v rychlých pasážích o náš náskok nepřišli. Nemohli jsme tedy polevit na tempu ani v závěru. Nicméně vyšlo nám to ještě o něco lépe, než jsme si představovali. S výsledkem jsme spokojeni, je to zase po čase ve sprintovém šampionátu velmi slušný výsledek, přestože bodově už to pro nás není ideální. Auto bylo na závod skvěle připraveno a po celou dobu soutěže fungovalo bezvadně, za což patří díky celému týmu.“
„Jeli jsme dobře a jsem spokojen!“ Prohlašuje s rozhodným úsměvem na adresu vystoupení na Třebíčsku Igor Norek. „Abarth prošel před Horáckou rally změnou nastavení podvozku, což byl evidentně krok správným směrem a zvolené nastavení se osvědčilo, minimálně na tomto profilu tratí.“
Obšírněji se pak Igor pouští do hodnocení trati soutěže: „Charakter zdejších tratí bohužel znamená jet mezi obcemi často na maximálku v omezovači otáček a pak ve vesnici objet všechny baráky, aby se snížil rychlostní průměr. Od soupeřů víme, že zde byly někde v omezovači i produkční vozy, a to už je co říct. Nechci však, aby to vyznělo jako kritika pořadatelů, ti snaží se vybrat co nejlepší tratě. Ale patrně jde o maximum, které je možno v tomto kraji nabídnout. Pozitivum je, že rychlé pasáže většinou nelemovaly stromy, ale pole a louky, mezi kterými se jezdí v maximálních rychlostech rozhodně příjemněji.“
Příznivé dojmy si z medailového vystoupení týmu „TNT“ na Horácku odnáší i týmový manažer Daniel Trunkát. Z probíhající sportovní „rodičovské dovolené“ hlásí: „Zdá se, že se nám po delší době konečně podařilo dobře nastavit vůz. Tratě jsou na Horácké rally takové, jaké jsou. Chtít konkurovat Romanu Odložilíkovi s vozem WRC by bylo utopií a Jan Sýkora také plně využil možností svého vozu. Čili v dané situaci se nám podařilo dosáhnout patrně maximálního možného výsledku. Spravili jsme si ve spritovém šampionátu chuť a uvidíme, jak to půjde v posledních dvou závodech.“
Na tiskové konferenci po Horácké rally však zazněla ještě jedna velmi zajímavá informace, kterou nám upřesní také Dan Trunkát: „Dalším podnikem, který absolvujeme, bude desátý podnik IRC 2011, legendární italská Rally San Remo. Odstartujeme zde s vozem Škoda Fabia R2 z dílen týmu Impromat Motosport, se kterým jsme se letos již získali deváté místo absolutně na Rally Bohemia. Půjde pro nás o zajímavou novou zkušenost.“ Dalším překvapením je změna na sedadle spolujezdce pro tento závod. Igorovi Norkovi bohužel zabránila ve startu v San Remu kombinace pracovního vytížení a rodinných důvodů, takže jej zastoupí spolujezdec Václav Vorel. Někteří fanoušci si jistě pamatují, že právě s Václavem Vorlem získal Jaromír Tarabus titul ve skupině N v roce 2005. Čili půjde o navázání na téměř šest let starou úspěšnou spolupráci.
Více informací o posádce se dozvíte na www.tarabus.cz, nebo na facebooku Tarabus&Trunkát rally team.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?