Hodnocení vystoupení posádky Kryštof - Vyoral na Rally Pačejov 2011.
na Agropu jsme se pečlivě připravovali a dolaďovali auto po náročném závodě na Vysočině. Test jsme provedli opět na známé ploše Biskupického letiště a pokusili jsme se zde naladit motor pro vyšší výkon. (Fotky ZDE)
Po půl dni stráveném nastavováním a měřením na letištní ploše jsme byli spokojeni. Proto jsme se vydali prolítnout párkrát obslužné komunikace. Povozili jsme zde kamarády, část rodiny a zástupce serveru Rallyzone.cz Tomáše Urbana. Moc mu děkujeme za prostor, který jsme dostali k dispozici a opět jej využijeme pro postřehy a zážitky tentokráte pačejovské..
Na pačejov jsme odjeli opět v sestavě Radim, já- Lukin, Jarda a Verča. V Praze se k nám připojil mechanik od Roberta Čonky Pavel a společně jsme se vydali směr Blovice. Ubytování bylo domluvené v krásném rodinném penzionku Pohoda na Blovickém náměstí. Téměř po příjezdu nás uvítal Venda Kopáček a vyzval nás na závodní večer motokár. Moc děkujeme za připravený program a fajn večer v kart aréně, krásně jsme si zazávodili.
Seznamovací jízdy probíhaly naprosto bez problémů. Nicméně se musím podělit o zajímavou estrádu.. Již před začátkem trénování jsme byli varováni o klouzání rz3, která se jede z větší části vojenským prostorem. Já o tom dobře věděl - jako divák jsem měl možnost s mým otcemcca 8 možná 9 let zpět sledovat zápolení posádek s klouzající tratí kolem diváckého plácku uprostřed lesa a následný retardér. Nicméně jsme v první seznamovací jízdě tohohle testu udělali chybu a šli ven - jeli jsme 30km rychlostí :D čučeli jsme na sebe zapadlí v lese a nechápali co to jako mělo být?? :D Přidal jsem tedy do rozpisu další vykřičník a pokračovali jsme.
Při obědové přestávce s Robertem Čonkou a Kubou Venclíkem padla okamžitě otázka, jestli jsme to byli my - ti blbci kdo dokázali v nejprofláklejším místě Pačejova jít ven. No přiznali jsme se samozřejmě... Další průběh seznamovacích jízd proběhl naprosto v pořádku a bez problémů.
Technická přejímka trošku nenavazovala a dost pomalu postupovala. Prošli jsme opět bez ztráty kytičky a směřovali k servisní ploše. Rozložili jsme zázemí, naposledy prošli a zkontrolovali auto. Ošmírovali konkurenci a těšili se na sobotní závod.
V sobotu ráno byla jasná první volba pneumatik. I přes spoustu posádek volící .. "jistotu" jsme věděli, že to musíme risknout a dáváme média. Pokud jim máme stačit, tak jedině, že nám to vyjde, přestane pršet a trať začne schnout. Vyplatilo se a předpověď nám klapla.
Do první rychlostní zkoušky jsme startovali s lehce vlhkou vozovkou a bez dešťových kapek. Paráda..jdeme do toho a zkusíme jet, co umíme. Celou rz jsme prolítli bez chybičky a jsme moc spokojení. Na Martina Lošťáka ztrácíme pouze 1,4 sec. a to jsme víc než nečekali. S ním jsme se chtěli měřit. Auto funguje na jedničku. Nažhavení jedem do dvojky a opět nám počasí pomáhá - cesta schne a média fungují jak mají. Stoprocentně se soustředíme na jízdy bez chyb a hraně auta. Martin nám dává jen devět desetin a máme radost. Cestou do servisu vymýšlíme volbu pneumatik a rozhodneme se proriskantní tvrdou směs na předek a střední dozadu. Jarda auto kontroluje, Verča ho myje. My se krmíme řízečkama, které měla za domácí úkol Verča a dostává od všech pochvalu. Každopádně si na sebe ušila bič, páč takový servis bude muset chystat pravidelně :D
Vyrážíme do třetího testu. S osychající cestou je nám jasné, že tady nám kluci naloží. Martin nám dává deset, Slivka jede malinko pomaleji a je před náma o 4sec. Pořád se držíme a jedem vstříc uklouzané vojenské vložce. Jedem ji trošku opatrněji - Lošťák je před náma o dalších šest. Tady jsme to čekali, nechtěli jsme uklouznout a ztratit tím mnohem víc. Na na pětce se trošku trápíme a Lošťák nám dává 17 sec. Je nám jasné, že ho nedoženem, ale i tak se snažíme jet na hraně možností nás i auta.
Na šestce se nám přehřívají přední brzdy a vinou toho máme menší krizovku před odbočením s následným přetočením a povolujem tempo, zbytek vložky raději prodáme než rozbít auto. Dostáváme dalších třicet. Jedem do servisu. I přes to, že nám kluci dost ujíždí tak jsem spokojený. Radim nadává a vymýšlí, jak ještě víc přidat. Pořád nechápe, že to s naším autem rychleji nepůjde.
V servisu dáme tvrdší desky a jedeme se poprat o další metry. Na předposledním testu se opět držíme a časem o 4 sec.horší jsme spokojeni. Do poslední rz jdeme s tím, že musíme dojet, takže nebudem moc blbnout a malinko zvolníme. Pořád nevíme, že jsme vinou technické závady Roberta Čonky a Jakuba Venclíka třetí. Poslední test projíždíme v klidu a čekáme za stopkou na Roberta. Když chvíli nejede, je nám to divné, tak hned posílám sms, kde se flákaj??. Po odpovědi POLOOSA!! nemáme radost. Jeli moc krásně a je to prostě smolík odstoupit z druhého místa takový kousek do cíle.. I to je rally.
Jedeme k cílovému ceremoniálu a těšíme se na další poháry. Trošku si z nás komentátoři na rampě utahují, že je auto celé :-/ Radim je ujišťuje, že moc nechybělo.. Máme pačejovský sprint za sebou, bodový přísun nás posouvá na průběžné druhé místo celkového pořadí třídy 7.
Odjeli jsme zatím všechny sprinty sezóny, za což chci moc poděkovat našemu týmovému manažerovi Sašovi. Bez něj bychom seděli doma na prdeli a jen se koukali na výsledky. Sašo smekám před tebou. Co jsi nám na začátku roku slíbil, dodržuješ. A víc než to.
Samozřejmě poděkování patří i všem sponzorům, kamarádům, přítelkyním Verči a Simči, mechanikovi Jardovi, fandům a speciálně Tomáši Blažkovi za podporu, zatím stál u trati každého závodu co jedem spolu s Radimem a i co jedu s Danem Vladykou velké závody v Hondě.
Teď mě čeká naplnění velkého dětského snu. Pojedu s Danem barumku opět v Hondě. I o tom Vám popovídám, ale to v dalším článečku. Třeba sesmolím něco okolo příprav před vrcholem sezóny..
Každého rádi uvidíme v servise a rádi mu dáme třeba podpisovou kartu. I jídla i pití máme vždy dostatek pro každého fandu..
Tak čuus, fanděte a hlavně rally bezpečně!! Lukin :)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.