Jaromír Tomaštík zpět s WRC

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Adam Blahouš 15. července 2011 00:29
Sdílej:

Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou se vrací do seriálu ECOSUN sprintrally MČR. Po absenci na posledním podniku v Krkonoších odstartuje vsetínská posádka na Rally Vysočina se stejným vozem Subaru Impreza WRC S9 jako na Rallysprintu Kopná.

Situace kolem startů posádky JTRT se zdá být vyřešena. Po vynikajícím vstupu do sezony Jaromír Tomaštík netajil své ambice poprat se o vítězství v absolutní klasifikaci kategorie vozů WRC. Bílá Subaru Impreza WRC z Korda Racing se ukázala být stejně jako jezdec ve velmi dobré formě.

Již druhý sprint v okolí Slušovic, populární „Kopná“, předznamenala jisté otřesy v plánu týmu z Valašska, který byl nucen zajistit na poslední chvíli náhradní techniku. Alternativu v podobě starší specifikace Subaru Impreza WRC S9 poskytl Budai Team. Jak se později ukázalo, bleskově navázaná spolupráce sehrála zásadní roli pro starty v další části sezony.

V Krkonoších se situace opakovala, bohužel bez šťastného finále ze Slušovic. Posádka Tomaštík – Vrečka tak musela ne vlastní vinou škrtat v původně plánovaném kalendáři. Podobnou situaci již tým JTRT nemohl opakovat a na řadu přišla již zmiňovaná spolupráce s Budai Teamem. Po dohodě absolvuje Jaromír Tomaštík další sprinty s modrým Subaru Impreza WRC specifikace S9.

„Na Rally Krkonoše jsme od Korda Racing, navzdory platné dohodě, nedostali auto. Těsně před odjezdem na závod jsme obdrželi vyjádření, že s autem bude startovat někdo jiný,“ vrací se k nepříjemné situaci Jaromír Tomaštík. „V podstatě se opakovala stejná situace jako před Kopnou. Bohužel jsme již neměli tolik štěstí jako ve Slušovicích a náhradní vůz nebylo možné dostat včas do Krkonoš.“

I přes nezaviněnou absenci na posledním sprintu sezony 2011, není plán na vítězství mezi vozy specifikace WRC v ohrožení.

„Z celkového počtu osmi letošních podniků se počítá na konci šest. Když se ohlédneme za našimi letošními starty, pak jsme jednou nedojeli a dvakrát vyhráli mezi „véercéčky“. Jiná situace je v boji o co nejlepší umístění v absolutním pořadí, který pro nás díky poslední neúčasti zřejmě skončil,“ uvedl Jaromír Tomaštík. Vzápětí dodal: „Jak jsem zmínil, v kategorii WRC jsme stále ve hře, nemůžeme si však již dovolit opakování situace s Korda Racing. Z tohoto důvodu jsme se pro zbytek sezony sprintrally dohodli s Budai Teamem.“

Na Rally Vysočina se kromě posádky Tomaštík – Vrečka s vozem Subaru Impreza WRC S9 objeví také další tři posádky JTRT. Zdeněk Pokorný se Subaru Impreza Sti N14 odstartujte po boku s Renatou Ottovou. Dvojice Marcel Havlásek – Miroslav Koutský usedne do Subaru Impreza WRX Sti a kavalerii vozů Subaru uzavírá dámská posádka Petra Filipová s Renatou Soukupovou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.