Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou se vrací do seriálu ECOSUN sprintrally MČR. Po absenci na posledním podniku v Krkonoších odstartuje vsetínská posádka na Rally Vysočina se stejným vozem Subaru Impreza WRC S9 jako na Rallysprintu Kopná.
Situace kolem startů posádky JTRT se zdá být vyřešena. Po vynikajícím vstupu do sezony Jaromír Tomaštík netajil své ambice poprat se o vítězství v absolutní klasifikaci kategorie vozů WRC. Bílá Subaru Impreza WRC z Korda Racing se ukázala být stejně jako jezdec ve velmi dobré formě.
Již druhý sprint v okolí Slušovic, populární „Kopná“, předznamenala jisté otřesy v plánu týmu z Valašska, který byl nucen zajistit na poslední chvíli náhradní techniku. Alternativu v podobě starší specifikace Subaru Impreza WRC S9 poskytl Budai Team. Jak se později ukázalo, bleskově navázaná spolupráce sehrála zásadní roli pro starty v další části sezony.
V Krkonoších se situace opakovala, bohužel bez šťastného finále ze Slušovic. Posádka Tomaštík – Vrečka tak musela ne vlastní vinou škrtat v původně plánovaném kalendáři. Podobnou situaci již tým JTRT nemohl opakovat a na řadu přišla již zmiňovaná spolupráce s Budai Teamem. Po dohodě absolvuje Jaromír Tomaštík další sprinty s modrým Subaru Impreza WRC specifikace S9.
„Na Rally Krkonoše jsme od Korda Racing, navzdory platné dohodě, nedostali auto. Těsně před odjezdem na závod jsme obdrželi vyjádření, že s autem bude startovat někdo jiný,“ vrací se k nepříjemné situaci Jaromír Tomaštík. „V podstatě se opakovala stejná situace jako před Kopnou. Bohužel jsme již neměli tolik štěstí jako ve Slušovicích a náhradní vůz nebylo možné dostat včas do Krkonoš.“
I přes nezaviněnou absenci na posledním sprintu sezony 2011, není plán na vítězství mezi vozy specifikace WRC v ohrožení.
„Z celkového počtu osmi letošních podniků se počítá na konci šest. Když se ohlédneme za našimi letošními starty, pak jsme jednou nedojeli a dvakrát vyhráli mezi „véercéčky“. Jiná situace je v boji o co nejlepší umístění v absolutním pořadí, který pro nás díky poslední neúčasti zřejmě skončil,“ uvedl Jaromír Tomaštík. Vzápětí dodal: „Jak jsem zmínil, v kategorii WRC jsme stále ve hře, nemůžeme si však již dovolit opakování situace s Korda Racing. Z tohoto důvodu jsme se pro zbytek sezony sprintrally dohodli s Budai Teamem.“
Na Rally Vysočina se kromě posádky Tomaštík – Vrečka s vozem Subaru Impreza WRC S9 objeví také další tři posádky JTRT. Zdeněk Pokorný se Subaru Impreza Sti N14 odstartujte po boku s Renatou Ottovou. Dvojice Marcel Havlásek – Miroslav Koutský usedne do Subaru Impreza WRX Sti a kavalerii vozů Subaru uzavírá dámská posádka Petra Filipová s Renatou Soukupovou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.