Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou se vrací do seriálu ECOSUN sprintrally MČR. Po absenci na posledním podniku v Krkonoších odstartuje vsetínská posádka na Rally Vysočina se stejným vozem Subaru Impreza WRC S9 jako na Rallysprintu Kopná.
Situace kolem startů posádky JTRT se zdá být vyřešena. Po vynikajícím vstupu do sezony Jaromír Tomaštík netajil své ambice poprat se o vítězství v absolutní klasifikaci kategorie vozů WRC. Bílá Subaru Impreza WRC z Korda Racing se ukázala být stejně jako jezdec ve velmi dobré formě.
Již druhý sprint v okolí Slušovic, populární „Kopná“, předznamenala jisté otřesy v plánu týmu z Valašska, který byl nucen zajistit na poslední chvíli náhradní techniku. Alternativu v podobě starší specifikace Subaru Impreza WRC S9 poskytl Budai Team. Jak se později ukázalo, bleskově navázaná spolupráce sehrála zásadní roli pro starty v další části sezony.
V Krkonoších se situace opakovala, bohužel bez šťastného finále ze Slušovic. Posádka Tomaštík – Vrečka tak musela ne vlastní vinou škrtat v původně plánovaném kalendáři. Podobnou situaci již tým JTRT nemohl opakovat a na řadu přišla již zmiňovaná spolupráce s Budai Teamem. Po dohodě absolvuje Jaromír Tomaštík další sprinty s modrým Subaru Impreza WRC specifikace S9.
„Na Rally Krkonoše jsme od Korda Racing, navzdory platné dohodě, nedostali auto. Těsně před odjezdem na závod jsme obdrželi vyjádření, že s autem bude startovat někdo jiný,“ vrací se k nepříjemné situaci Jaromír Tomaštík. „V podstatě se opakovala stejná situace jako před Kopnou. Bohužel jsme již neměli tolik štěstí jako ve Slušovicích a náhradní vůz nebylo možné dostat včas do Krkonoš.“
I přes nezaviněnou absenci na posledním sprintu sezony 2011, není plán na vítězství mezi vozy specifikace WRC v ohrožení.
„Z celkového počtu osmi letošních podniků se počítá na konci šest. Když se ohlédneme za našimi letošními starty, pak jsme jednou nedojeli a dvakrát vyhráli mezi „véercéčky“. Jiná situace je v boji o co nejlepší umístění v absolutním pořadí, který pro nás díky poslední neúčasti zřejmě skončil,“ uvedl Jaromír Tomaštík. Vzápětí dodal: „Jak jsem zmínil, v kategorii WRC jsme stále ve hře, nemůžeme si však již dovolit opakování situace s Korda Racing. Z tohoto důvodu jsme se pro zbytek sezony sprintrally dohodli s Budai Teamem.“
Na Rally Vysočina se kromě posádky Tomaštík – Vrečka s vozem Subaru Impreza WRC S9 objeví také další tři posádky JTRT. Zdeněk Pokorný se Subaru Impreza Sti N14 odstartujte po boku s Renatou Ottovou. Dvojice Marcel Havlásek – Miroslav Koutský usedne do Subaru Impreza WRX Sti a kavalerii vozů Subaru uzavírá dámská posádka Petra Filipová s Renatou Soukupovou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?