Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou se vrací do seriálu ECOSUN sprintrally MČR. Po absenci na posledním podniku v Krkonoších odstartuje vsetínská posádka na Rally Vysočina se stejným vozem Subaru Impreza WRC S9 jako na Rallysprintu Kopná.
Situace kolem startů posádky JTRT se zdá být vyřešena. Po vynikajícím vstupu do sezony Jaromír Tomaštík netajil své ambice poprat se o vítězství v absolutní klasifikaci kategorie vozů WRC. Bílá Subaru Impreza WRC z Korda Racing se ukázala být stejně jako jezdec ve velmi dobré formě.
Již druhý sprint v okolí Slušovic, populární „Kopná“, předznamenala jisté otřesy v plánu týmu z Valašska, který byl nucen zajistit na poslední chvíli náhradní techniku. Alternativu v podobě starší specifikace Subaru Impreza WRC S9 poskytl Budai Team. Jak se později ukázalo, bleskově navázaná spolupráce sehrála zásadní roli pro starty v další části sezony.
V Krkonoších se situace opakovala, bohužel bez šťastného finále ze Slušovic. Posádka Tomaštík – Vrečka tak musela ne vlastní vinou škrtat v původně plánovaném kalendáři. Podobnou situaci již tým JTRT nemohl opakovat a na řadu přišla již zmiňovaná spolupráce s Budai Teamem. Po dohodě absolvuje Jaromír Tomaštík další sprinty s modrým Subaru Impreza WRC specifikace S9.
„Na Rally Krkonoše jsme od Korda Racing, navzdory platné dohodě, nedostali auto. Těsně před odjezdem na závod jsme obdrželi vyjádření, že s autem bude startovat někdo jiný,“ vrací se k nepříjemné situaci Jaromír Tomaštík. „V podstatě se opakovala stejná situace jako před Kopnou. Bohužel jsme již neměli tolik štěstí jako ve Slušovicích a náhradní vůz nebylo možné dostat včas do Krkonoš.“
I přes nezaviněnou absenci na posledním sprintu sezony 2011, není plán na vítězství mezi vozy specifikace WRC v ohrožení.
„Z celkového počtu osmi letošních podniků se počítá na konci šest. Když se ohlédneme za našimi letošními starty, pak jsme jednou nedojeli a dvakrát vyhráli mezi „véercéčky“. Jiná situace je v boji o co nejlepší umístění v absolutním pořadí, který pro nás díky poslední neúčasti zřejmě skončil,“ uvedl Jaromír Tomaštík. Vzápětí dodal: „Jak jsem zmínil, v kategorii WRC jsme stále ve hře, nemůžeme si však již dovolit opakování situace s Korda Racing. Z tohoto důvodu jsme se pro zbytek sezony sprintrally dohodli s Budai Teamem.“
Na Rally Vysočina se kromě posádky Tomaštík – Vrečka s vozem Subaru Impreza WRC S9 objeví také další tři posádky JTRT. Zdeněk Pokorný se Subaru Impreza Sti N14 odstartujte po boku s Renatou Ottovou. Dvojice Marcel Havlásek – Miroslav Koutský usedne do Subaru Impreza WRX Sti a kavalerii vozů Subaru uzavírá dámská posádka Petra Filipová s Renatou Soukupovou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.