Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou se vrací do seriálu ECOSUN sprintrally MČR. Po absenci na posledním podniku v Krkonoších odstartuje vsetínská posádka na Rally Vysočina se stejným vozem Subaru Impreza WRC S9 jako na Rallysprintu Kopná.
Situace kolem startů posádky JTRT se zdá být vyřešena. Po vynikajícím vstupu do sezony Jaromír Tomaštík netajil své ambice poprat se o vítězství v absolutní klasifikaci kategorie vozů WRC. Bílá Subaru Impreza WRC z Korda Racing se ukázala být stejně jako jezdec ve velmi dobré formě.
Již druhý sprint v okolí Slušovic, populární „Kopná“, předznamenala jisté otřesy v plánu týmu z Valašska, který byl nucen zajistit na poslední chvíli náhradní techniku. Alternativu v podobě starší specifikace Subaru Impreza WRC S9 poskytl Budai Team. Jak se později ukázalo, bleskově navázaná spolupráce sehrála zásadní roli pro starty v další části sezony.
V Krkonoších se situace opakovala, bohužel bez šťastného finále ze Slušovic. Posádka Tomaštík – Vrečka tak musela ne vlastní vinou škrtat v původně plánovaném kalendáři. Podobnou situaci již tým JTRT nemohl opakovat a na řadu přišla již zmiňovaná spolupráce s Budai Teamem. Po dohodě absolvuje Jaromír Tomaštík další sprinty s modrým Subaru Impreza WRC specifikace S9.
„Na Rally Krkonoše jsme od Korda Racing, navzdory platné dohodě, nedostali auto. Těsně před odjezdem na závod jsme obdrželi vyjádření, že s autem bude startovat někdo jiný,“ vrací se k nepříjemné situaci Jaromír Tomaštík. „V podstatě se opakovala stejná situace jako před Kopnou. Bohužel jsme již neměli tolik štěstí jako ve Slušovicích a náhradní vůz nebylo možné dostat včas do Krkonoš.“
I přes nezaviněnou absenci na posledním sprintu sezony 2011, není plán na vítězství mezi vozy specifikace WRC v ohrožení.
„Z celkového počtu osmi letošních podniků se počítá na konci šest. Když se ohlédneme za našimi letošními starty, pak jsme jednou nedojeli a dvakrát vyhráli mezi „véercéčky“. Jiná situace je v boji o co nejlepší umístění v absolutním pořadí, který pro nás díky poslední neúčasti zřejmě skončil,“ uvedl Jaromír Tomaštík. Vzápětí dodal: „Jak jsem zmínil, v kategorii WRC jsme stále ve hře, nemůžeme si však již dovolit opakování situace s Korda Racing. Z tohoto důvodu jsme se pro zbytek sezony sprintrally dohodli s Budai Teamem.“
Na Rally Vysočina se kromě posádky Tomaštík – Vrečka s vozem Subaru Impreza WRC S9 objeví také další tři posádky JTRT. Zdeněk Pokorný se Subaru Impreza Sti N14 odstartujte po boku s Renatou Ottovou. Dvojice Marcel Havlásek – Miroslav Koutský usedne do Subaru Impreza WRX Sti a kavalerii vozů Subaru uzavírá dámská posádka Petra Filipová s Renatou Soukupovou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?