TNT: Tarabus na „Bohemce“ vítězem mezi R2 a devátý absolutně

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Aleš Holakovský 8. července 2011 0:10
Sdílej:

Svůj druhý start s vozem Škoda Fabia R2 proměnili Jaromír Tarabus s Igorem Norkem ve vítězství ve třídě 6, tedy mezi vozy specifikace R2. Třešničkou na dortu je potom umístění na devátém místě absolutní klasifikace. Tomu napomohlo i extrémně nepříznivé počasí při letošní Rally Bohemia, když zejména nedělní etapu skrápěly potoky dešťové vody.

Celá Rally Bohemia se pro posádku Jaromír Tarabus – Igor Norek nesla podle očekávání ve znamení souboje s druhou posádkou na voze Škoda Fabia R2 Jan Černý-Pavel Kohout o vítězství ve třídě 6. Po první etapě vyzníval tento souboj dvou českých speciálů ve prospěch druhé jmenované posádky, když zlínská dvojice ztrácela na příbramského Jana Černého devatenáct sekund. Bylo to zejména díky horším časům na RZ 4/7 Šumburk, jejichž příčinu osvětluje Igor Norek. „Ze začátku soutěže jsme s Janem Černým drželi krok. Na začátku RZ 4 nám ale přestal jít interkom, takže jel „Mira“ převážně na oči a já se mu snažil ukazovat zatáčky alespoň na prstech. Toto se pravděpodobně projevilo i při druhém průjezdu, kdy jsme trať neměli z prvního průjezdu dostatečně „oťukanou“ a také jsme nejeli optimálně.“ Kromě interkomu posádku na této rychlostní zkoušce lehce trápil i drobný problém s přehřívajícími se brzdami, takže zde ztráta pokaždé narostla.

Na posledních dvou sobotních RZ včetně divácké super RZ v Sosnové se podařilo ztrátu na posádku druhého vozu Fabia R2 o necelých deset sekund snížit a ve stejném duchu chtěli členové formace „TNT“ pokračovat i v druhé etapě. To se v neděli ráno dařilo a po RZ Návarov převzali Jaromír s Igorem těsné vedení. Jako rozhodující se ukázala nejdelší třicetikilometrová RZ Sychrov, kde si posádka vybudovala dokonce půlminutový náskok.

Cílem pro odpolední sekci soutěže se tak stalo tento náskok udržet. Ani to se však při panujících podmínkách neobešlo bez dramatických situací, jak popisuje Jaromír Tarabus. „V krátké první RZ po poledním servisu nás na trati zastihla velká průtrž mračen. Už v momentě, kdy jsme vystartovali, stěrače nestíhaly vodu brát a nebylo ani pořádně vidět přes přední sklo. Takže jsme zde zase něco ztratili. V poslední RZ nás pak potkala krizová situace, kdy jsme se náhle přetočili o 90 stupňů a jeli ve velké rychlosti bokem. Naštěstí vedle cesty, kde jsme opustili trať, byla pouze rovina a obilí, takže situace neměla žádné vážnější důsledky.“ „Při krizi na poslední RZ jsme měli štěstí nejen my, ale zejména neopatrný divák, který stál nevhodně za zatáčkou. Minuli jsme ho ve značné rychlosti jen o pár metrů,“ dodává s apelem na opatrnost všech přihlížejících Igor Norek. 

I přes tento moment zůstal posádce v cíli soutěže náskok 22 sekund na Jana Černého a mohla tak slavit skvělé deváté místo absolutně, stříbro mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a především vítězství ve třídě 6. „Chtěli bychom poděkovat celému týmu Impromat motorsport za skvěle připravený vůz. Podařilo se nám společně vykonat více než plnohodnotný reparát za smůlu na Valašské rally, kde jsme odstoupili až těsně před cílem. Smekám i před diváky a fanoušky, kteří vydrželi i za těchto nepříznivých podmínek celou dobu sledovat soutěž a fandit posádkám,“ říká spokojený Jaromír Tarabus, kterému se na Rally Bohemia tradičně dobře daří, a ani letošní ročník tedy nebyl výjimkou.  

Závěrečné slovo k vítěznému vystoupení na prestižní české soutěži i k nastávajícímu programu patří týmovému manažerovi Danielu Trunkátovi. „Tento start by šel, co se týče podnebních podmínek,  srovnat s našimi zkušenostmi z mistrovství světa ve Walesu v roce 2008. Díky extrémnímu nedělnímu počasí se ani nemohl plně projevit rozdíl v našem ryze klientském motoru oproti motoru druhé Fabie R2 našich soupeřů. Před dalším podnikem rallysprintového šampionátu je výsledek na Bohemii výrazným povzbuzením. Náš Fiat Abarth Grande Punto S2000 se nám daří ve spolupráci s italským Abarthem uvádět po havárii v Krkonoších do původního stavu, takže nám snad nic nebrání pozvat fanoušky na nastávající Rally Vysočina.“

  

 

 

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.