Svůj druhý start s vozem Škoda Fabia R2 proměnili Jaromír Tarabus s Igorem Norkem ve vítězství ve třídě 6, tedy mezi vozy specifikace R2. Třešničkou na dortu je potom umístění na devátém místě absolutní klasifikace. Tomu napomohlo i extrémně nepříznivé počasí při letošní Rally Bohemia, když zejména nedělní etapu skrápěly potoky dešťové vody.
Celá Rally Bohemia se pro posádku Jaromír Tarabus – Igor Norek nesla podle očekávání ve znamení souboje s druhou posádkou na voze Škoda Fabia R2 Jan Černý-Pavel Kohout o vítězství ve třídě 6. Po první etapě vyzníval tento souboj dvou českých speciálů ve prospěch druhé jmenované posádky, když zlínská dvojice ztrácela na příbramského Jana Černého devatenáct sekund. Bylo to zejména díky horším časům na RZ 4/7 Šumburk, jejichž příčinu osvětluje Igor Norek. „Ze začátku soutěže jsme s Janem Černým drželi krok. Na začátku RZ 4 nám ale přestal jít interkom, takže jel „Mira“ převážně na oči a já se mu snažil ukazovat zatáčky alespoň na prstech. Toto se pravděpodobně projevilo i při druhém průjezdu, kdy jsme trať neměli z prvního průjezdu dostatečně „oťukanou“ a také jsme nejeli optimálně.“ Kromě interkomu posádku na této rychlostní zkoušce lehce trápil i drobný problém s přehřívajícími se brzdami, takže zde ztráta pokaždé narostla.
Na posledních dvou sobotních RZ včetně divácké super RZ v Sosnové se podařilo ztrátu na posádku druhého vozu Fabia R2 o necelých deset sekund snížit a ve stejném duchu chtěli členové formace „TNT“ pokračovat i v druhé etapě. To se v neděli ráno dařilo a po RZ Návarov převzali Jaromír s Igorem těsné vedení. Jako rozhodující se ukázala nejdelší třicetikilometrová RZ Sychrov, kde si posádka vybudovala dokonce půlminutový náskok.
Cílem pro odpolední sekci soutěže se tak stalo tento náskok udržet. Ani to se však při panujících podmínkách neobešlo bez dramatických situací, jak popisuje Jaromír Tarabus. „V krátké první RZ po poledním servisu nás na trati zastihla velká průtrž mračen. Už v momentě, kdy jsme vystartovali, stěrače nestíhaly vodu brát a nebylo ani pořádně vidět přes přední sklo. Takže jsme zde zase něco ztratili. V poslední RZ nás pak potkala krizová situace, kdy jsme se náhle přetočili o 90 stupňů a jeli ve velké rychlosti bokem. Naštěstí vedle cesty, kde jsme opustili trať, byla pouze rovina a obilí, takže situace neměla žádné vážnější důsledky.“ „Při krizi na poslední RZ jsme měli štěstí nejen my, ale zejména neopatrný divák, který stál nevhodně za zatáčkou. Minuli jsme ho ve značné rychlosti jen o pár metrů,“ dodává s apelem na opatrnost všech přihlížejících Igor Norek.
I přes tento moment zůstal posádce v cíli soutěže náskok 22 sekund na Jana Černého a mohla tak slavit skvělé deváté místo absolutně, stříbro mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a především vítězství ve třídě 6. „Chtěli bychom poděkovat celému týmu Impromat motorsport za skvěle připravený vůz. Podařilo se nám společně vykonat více než plnohodnotný reparát za smůlu na Valašské rally, kde jsme odstoupili až těsně před cílem. Smekám i před diváky a fanoušky, kteří vydrželi i za těchto nepříznivých podmínek celou dobu sledovat soutěž a fandit posádkám,“ říká spokojený Jaromír Tarabus, kterému se na Rally Bohemia tradičně dobře daří, a ani letošní ročník tedy nebyl výjimkou.
Závěrečné slovo k vítěznému vystoupení na prestižní české soutěži i k nastávajícímu programu patří týmovému manažerovi Danielu Trunkátovi. „Tento start by šel, co se týče podnebních podmínek, srovnat s našimi zkušenostmi z mistrovství světa ve Walesu v roce 2008. Díky extrémnímu nedělnímu počasí se ani nemohl plně projevit rozdíl v našem ryze klientském motoru oproti motoru druhé Fabie R2 našich soupeřů. Před dalším podnikem rallysprintového šampionátu je výsledek na Bohemii výrazným povzbuzením. Náš Fiat Abarth Grande Punto S2000 se nám daří ve spolupráci s italským Abarthem uvádět po havárii v Krkonoších do původního stavu, takže nám snad nic nebrání pozvat fanoušky na nastávající Rally Vysočina.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.