TNT: Tarabus na „Bohemce“ vítězem mezi R2 a devátý absolutně

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Aleš Holakovský 8. července 2011 00:10
Sdílej:

Svůj druhý start s vozem Škoda Fabia R2 proměnili Jaromír Tarabus s Igorem Norkem ve vítězství ve třídě 6, tedy mezi vozy specifikace R2. Třešničkou na dortu je potom umístění na devátém místě absolutní klasifikace. Tomu napomohlo i extrémně nepříznivé počasí při letošní Rally Bohemia, když zejména nedělní etapu skrápěly potoky dešťové vody.

Celá Rally Bohemia se pro posádku Jaromír Tarabus – Igor Norek nesla podle očekávání ve znamení souboje s druhou posádkou na voze Škoda Fabia R2 Jan Černý-Pavel Kohout o vítězství ve třídě 6. Po první etapě vyzníval tento souboj dvou českých speciálů ve prospěch druhé jmenované posádky, když zlínská dvojice ztrácela na příbramského Jana Černého devatenáct sekund. Bylo to zejména díky horším časům na RZ 4/7 Šumburk, jejichž příčinu osvětluje Igor Norek. „Ze začátku soutěže jsme s Janem Černým drželi krok. Na začátku RZ 4 nám ale přestal jít interkom, takže jel „Mira“ převážně na oči a já se mu snažil ukazovat zatáčky alespoň na prstech. Toto se pravděpodobně projevilo i při druhém průjezdu, kdy jsme trať neměli z prvního průjezdu dostatečně „oťukanou“ a také jsme nejeli optimálně.“ Kromě interkomu posádku na této rychlostní zkoušce lehce trápil i drobný problém s přehřívajícími se brzdami, takže zde ztráta pokaždé narostla.

Na posledních dvou sobotních RZ včetně divácké super RZ v Sosnové se podařilo ztrátu na posádku druhého vozu Fabia R2 o necelých deset sekund snížit a ve stejném duchu chtěli členové formace „TNT“ pokračovat i v druhé etapě. To se v neděli ráno dařilo a po RZ Návarov převzali Jaromír s Igorem těsné vedení. Jako rozhodující se ukázala nejdelší třicetikilometrová RZ Sychrov, kde si posádka vybudovala dokonce půlminutový náskok.

Cílem pro odpolední sekci soutěže se tak stalo tento náskok udržet. Ani to se však při panujících podmínkách neobešlo bez dramatických situací, jak popisuje Jaromír Tarabus. „V krátké první RZ po poledním servisu nás na trati zastihla velká průtrž mračen. Už v momentě, kdy jsme vystartovali, stěrače nestíhaly vodu brát a nebylo ani pořádně vidět přes přední sklo. Takže jsme zde zase něco ztratili. V poslední RZ nás pak potkala krizová situace, kdy jsme se náhle přetočili o 90 stupňů a jeli ve velké rychlosti bokem. Naštěstí vedle cesty, kde jsme opustili trať, byla pouze rovina a obilí, takže situace neměla žádné vážnější důsledky.“ „Při krizi na poslední RZ jsme měli štěstí nejen my, ale zejména neopatrný divák, který stál nevhodně za zatáčkou. Minuli jsme ho ve značné rychlosti jen o pár metrů,“ dodává s apelem na opatrnost všech přihlížejících Igor Norek. 

I přes tento moment zůstal posádce v cíli soutěže náskok 22 sekund na Jana Černého a mohla tak slavit skvělé deváté místo absolutně, stříbro mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a především vítězství ve třídě 6. „Chtěli bychom poděkovat celému týmu Impromat motorsport za skvěle připravený vůz. Podařilo se nám společně vykonat více než plnohodnotný reparát za smůlu na Valašské rally, kde jsme odstoupili až těsně před cílem. Smekám i před diváky a fanoušky, kteří vydrželi i za těchto nepříznivých podmínek celou dobu sledovat soutěž a fandit posádkám,“ říká spokojený Jaromír Tarabus, kterému se na Rally Bohemia tradičně dobře daří, a ani letošní ročník tedy nebyl výjimkou.  

Závěrečné slovo k vítěznému vystoupení na prestižní české soutěži i k nastávajícímu programu patří týmovému manažerovi Danielu Trunkátovi. „Tento start by šel, co se týče podnebních podmínek,  srovnat s našimi zkušenostmi z mistrovství světa ve Walesu v roce 2008. Díky extrémnímu nedělnímu počasí se ani nemohl plně projevit rozdíl v našem ryze klientském motoru oproti motoru druhé Fabie R2 našich soupeřů. Před dalším podnikem rallysprintového šampionátu je výsledek na Bohemii výrazným povzbuzením. Náš Fiat Abarth Grande Punto S2000 se nám daří ve spolupráci s italským Abarthem uvádět po havárii v Krkonoších do původního stavu, takže nám snad nic nebrání pozvat fanoušky na nastávající Rally Vysočina.“

  

 

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.