Tretí súťažný deň 38. Rally Bohemia mal na programe 6 rýchlostných skúšok, ktoré preriedili štartovné pole, keď hlavne najdlhšia ereska Sychrov sa stala pohrebiskom viacerých posádok. Pod to všetko sa podpísalo aj počasie, keď sa jazdilo prevažne v daždi a voda na ceste urobila svoje.
V tejto sezóny má za sebou úspešný druhý štart Tibor Cserhalmi. Vo farbách BH CAPO racing s novým spolujazdcom Františkom Rajnohom na automobile Mitsubishi Lancer evo IX z dielne K.I.T racingu skončili na začiatku druhej desiatky absolútneho poradia a v triede 3 im patrila v silnej konkurencii lichotivá piata priečka.
Do záverečného dňa vstupovala posádka zo sedemnásteho miesta absolútneho poradia. Postupne sa predieral vyrovnaným štartovým poľom, pričom atakoval poslednú priečku prvej desiatky výsledkovej listiny. Tá mu nakoniec unikla o dve sekundy, keď v poslednej ereske prehral mikrosúboj s Černým. Po dlhej prestávke úspešne naskočil do rozbehnutého vlaku a po peknom výsledku na Rally Prešov dosiahol aj na Rally Bohemia v silnej konkurencii dobrý výsledok. „Jazdilo sa nám o poznanie lepšie, lebo sme nemali žiadne technické problémy, ako deň predtým. Zvolili sme správne pneumatiky na vodu a dážď, čo bolo sprievodným javom tohto súťažného dňa. Deň predtým sme mali obuté sliky v daždi a bolo to poznať. Počas súťaže som si zvykal aj na nový hlas spolujazdca, pričom našim cieľom bolo súťaž dokončiť. Vyšlo nám to a môžeme byť spokojný,“ prezradil tesne po príjazde do servisu T. Cserhalmi. Ako priznal chlieb sa lámal na najdlhšej rýchlostnej skúške, ktorá merala 28 km. „Pri prvom prejazde bolo na nej veľmi veľa vody a išli sme opatrnejšie. Druhý prejazd bol už lepší, ale po jednej menšej krízovke, keď sme lízali jeden mostík tak sme zvoľnili, aby sme došli do cieľa. Snáď aj to rozhodlo, že nás len pár sekúnd delilo od prvej desiatky. Aj jedenástka priečka v náročnej súťaži, ktorú by som prirovnal k niektorému svetovému podujatiu je pre nás viac ako dobrá,“ dodal T. Cserhalmi.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.