Jan Černý s Pavlem Kohoutem v Mezinárodním mistrovství České republiky pravidelně startují se Škodou Fabia R2, ale k těmto startům přidávají nepravidelné starty s nějakým jiným vozem ve sprintrally.
Nejinak tomu bylo i na uplynulé Rally Krkonoše, kam Černý s Kohoutem vyrazili s Renaultem Clio R3 týmu DEFRS. „Sprint v Krkonoších mám moc rád a zdejší tratě mi hodně sedí. Je to asi jeden z nejhezčích závodů u nás, jak rychlostními zkouškami, tak přístupem pořadatelů, kteří se skutečně zajímají o to, aby byly zúčastněné posádky spokojeny a závody se jim líbily. I z toho důvodu jsme se rozhodli, že se v Krkonoších svezeme s Cliem R3,“ vysvětluje důvody svého startu v Krkonoších Jan Černý.
Úvod Rally Krkonoše byl poznamenán noční dešťovou přeháňkou a povrch prvních rychlostních zkoušek byl velmi kluzký a zrádný. To jsou všechno podmínky, které v žádném případě nesvědčí vozům s jednou poháněnou nápravou, tedy dvoukolkám. Dvoukolka Clio R3, kterou řídil Jan Černý navigovaný Pavlem Kohoutem se ale na úvodním testu Rally Krkonoše postarala o senzaci, kdy si na své konto připsala čtvrtý nejrychlejší čas absolutně a nechala za sebou mnohem silnější vozy s pohonem čtyř kol včetně vozů S2000 či WRC. „První RZ nám vyloženě sedla a neudělali jsme žádné chyby. Na trati už bylo vytaháno mnoho nečistot a nebylo to vůbec jednoduché. Podařilo se nám trefit dobře obutí a to byl základ,“ říká Jan Černý ke skvělému úvodu Rally Krkonoše.
I v dalších rychlostních zkouškách bylo Clio R3 posádky Černý – Kohout stále nejrychlejší dvoukolkou a zajíždělo časy na hranici první a druhé desítky, což bylo za daných podmínek obdivuhodné. Ve druhém průjezdu rychlostní zkouškou „Starobucká“ dokonce znovu Černý s Kohoutem zajeli pátý absolutně nejrychlejší čas.
„Snažili jsme se jet co nejčistěji a neztrácet čas v rozjezdech, kde na kluzkém povrchu dvoukolka hodně ztrácí. V průběhu druhé sekce jsem udělal dvě chybky, kdy jsme se dostali trochu mimo trať a ztratili tím nějaký čas. Mohl z toho být ještě lepší výsledek, ale desáté místo absolutně a vítězství mezi dvoukolkami a ve třídě samozřejmě bereme všema deseti,“ říká hodně spokojený Jan Černý.
Posádku Černý – Kohout za dva týdny čeká start na jedné z nejnáročnějších soutěží v České republice. Půjde o Rally Bohemia, kde se představí opět ve Škodě Fabia R2, kterou budou chtít „pod komínem“ v Mladé Boleslavi předvést v tom nejlepším světle.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?