Černý s Kohoutem nejrychlejší dvoukolka v Krkonoších

Rally Krkonoše (CZE)
Rally Krkonoše (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Petr Eliáš 27. června 2011 20:04
Sdílej:

Jan Černý s Pavlem Kohoutem v Mezinárodním mistrovství České republiky pravidelně startují se Škodou Fabia R2, ale k těmto startům přidávají nepravidelné starty s nějakým jiným vozem ve sprintrally.

Nejinak tomu bylo i na uplynulé Rally Krkonoše, kam Černý s Kohoutem vyrazili s Renaultem Clio R3 týmu DEFRS. „Sprint v Krkonoších mám moc rád a zdejší tratě mi hodně sedí. Je to asi jeden z nejhezčích závodů u nás, jak rychlostními zkouškami, tak přístupem pořadatelů, kteří se skutečně zajímají o to, aby byly zúčastněné posádky spokojeny a závody se jim líbily. I z toho důvodu jsme se rozhodli, že se v Krkonoších svezeme s Cliem R3,“ vysvětluje důvody svého startu v Krkonoších Jan Černý.

Úvod Rally Krkonoše byl poznamenán noční dešťovou přeháňkou a povrch prvních rychlostních zkoušek byl velmi kluzký a zrádný. To jsou všechno podmínky, které v žádném případě nesvědčí vozům s jednou poháněnou nápravou, tedy dvoukolkám. Dvoukolka Clio R3, kterou řídil Jan Černý navigovaný Pavlem Kohoutem se ale na úvodním testu Rally Krkonoše postarala o senzaci, kdy si na své konto připsala čtvrtý nejrychlejší čas absolutně a nechala za sebou mnohem silnější vozy s pohonem čtyř kol včetně vozů S2000 či WRC. „První RZ nám vyloženě sedla a neudělali jsme žádné chyby. Na trati už bylo vytaháno mnoho nečistot a nebylo to vůbec jednoduché. Podařilo se nám trefit dobře obutí a to byl základ,“ říká Jan Černý ke skvělému úvodu Rally Krkonoše.

I v dalších rychlostních zkouškách bylo Clio R3 posádky Černý – Kohout stále nejrychlejší dvoukolkou a zajíždělo časy na hranici první a druhé desítky, což bylo za daných podmínek obdivuhodné. Ve druhém průjezdu rychlostní zkouškou „Starobucká“ dokonce znovu Černý s Kohoutem zajeli pátý absolutně nejrychlejší čas. 

„Snažili jsme se jet co nejčistěji a neztrácet čas v rozjezdech, kde na kluzkém povrchu dvoukolka hodně ztrácí. V průběhu druhé sekce jsem udělal dvě chybky, kdy jsme se dostali trochu mimo trať a ztratili tím nějaký čas. Mohl z toho být ještě lepší výsledek, ale desáté místo absolutně a vítězství mezi dvoukolkami a ve třídě samozřejmě bereme všema deseti,“ říká hodně spokojený Jan Černý.

Posádku Černý – Kohout za dva týdny čeká start na jedné z nejnáročnějších soutěží v České republice. Půjde o Rally Bohemia, kde se představí opět ve Škodě Fabia R2, kterou budou chtít „pod komínem“ v Mladé Boleslavi předvést v tom nejlepším světle.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.