Jan Černý s Pavlem Kohoutem v Mezinárodním mistrovství České republiky pravidelně startují se Škodou Fabia R2, ale k těmto startům přidávají nepravidelné starty s nějakým jiným vozem ve sprintrally.
Nejinak tomu bylo i na uplynulé Rally Krkonoše, kam Černý s Kohoutem vyrazili s Renaultem Clio R3 týmu DEFRS. „Sprint v Krkonoších mám moc rád a zdejší tratě mi hodně sedí. Je to asi jeden z nejhezčích závodů u nás, jak rychlostními zkouškami, tak přístupem pořadatelů, kteří se skutečně zajímají o to, aby byly zúčastněné posádky spokojeny a závody se jim líbily. I z toho důvodu jsme se rozhodli, že se v Krkonoších svezeme s Cliem R3,“ vysvětluje důvody svého startu v Krkonoších Jan Černý.
Úvod Rally Krkonoše byl poznamenán noční dešťovou přeháňkou a povrch prvních rychlostních zkoušek byl velmi kluzký a zrádný. To jsou všechno podmínky, které v žádném případě nesvědčí vozům s jednou poháněnou nápravou, tedy dvoukolkám. Dvoukolka Clio R3, kterou řídil Jan Černý navigovaný Pavlem Kohoutem se ale na úvodním testu Rally Krkonoše postarala o senzaci, kdy si na své konto připsala čtvrtý nejrychlejší čas absolutně a nechala za sebou mnohem silnější vozy s pohonem čtyř kol včetně vozů S2000 či WRC. „První RZ nám vyloženě sedla a neudělali jsme žádné chyby. Na trati už bylo vytaháno mnoho nečistot a nebylo to vůbec jednoduché. Podařilo se nám trefit dobře obutí a to byl základ,“ říká Jan Černý ke skvělému úvodu Rally Krkonoše.
I v dalších rychlostních zkouškách bylo Clio R3 posádky Černý – Kohout stále nejrychlejší dvoukolkou a zajíždělo časy na hranici první a druhé desítky, což bylo za daných podmínek obdivuhodné. Ve druhém průjezdu rychlostní zkouškou „Starobucká“ dokonce znovu Černý s Kohoutem zajeli pátý absolutně nejrychlejší čas.
„Snažili jsme se jet co nejčistěji a neztrácet čas v rozjezdech, kde na kluzkém povrchu dvoukolka hodně ztrácí. V průběhu druhé sekce jsem udělal dvě chybky, kdy jsme se dostali trochu mimo trať a ztratili tím nějaký čas. Mohl z toho být ještě lepší výsledek, ale desáté místo absolutně a vítězství mezi dvoukolkami a ve třídě samozřejmě bereme všema deseti,“ říká hodně spokojený Jan Černý.
Posádku Černý – Kohout za dva týdny čeká start na jedné z nejnáročnějších soutěží v České republice. Půjde o Rally Bohemia, kde se představí opět ve Škodě Fabia R2, kterou budou chtít „pod komínem“ v Mladé Boleslavi předvést v tom nejlepším světle.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.