Jan Černý s Pavlem Kohoutem v Mezinárodním mistrovství České republiky pravidelně startují se Škodou Fabia R2, ale k těmto startům přidávají nepravidelné starty s nějakým jiným vozem ve sprintrally.
Nejinak tomu bylo i na uplynulé Rally Krkonoše, kam Černý s Kohoutem vyrazili s Renaultem Clio R3 týmu DEFRS. „Sprint v Krkonoších mám moc rád a zdejší tratě mi hodně sedí. Je to asi jeden z nejhezčích závodů u nás, jak rychlostními zkouškami, tak přístupem pořadatelů, kteří se skutečně zajímají o to, aby byly zúčastněné posádky spokojeny a závody se jim líbily. I z toho důvodu jsme se rozhodli, že se v Krkonoších svezeme s Cliem R3,“ vysvětluje důvody svého startu v Krkonoších Jan Černý.
Úvod Rally Krkonoše byl poznamenán noční dešťovou přeháňkou a povrch prvních rychlostních zkoušek byl velmi kluzký a zrádný. To jsou všechno podmínky, které v žádném případě nesvědčí vozům s jednou poháněnou nápravou, tedy dvoukolkám. Dvoukolka Clio R3, kterou řídil Jan Černý navigovaný Pavlem Kohoutem se ale na úvodním testu Rally Krkonoše postarala o senzaci, kdy si na své konto připsala čtvrtý nejrychlejší čas absolutně a nechala za sebou mnohem silnější vozy s pohonem čtyř kol včetně vozů S2000 či WRC. „První RZ nám vyloženě sedla a neudělali jsme žádné chyby. Na trati už bylo vytaháno mnoho nečistot a nebylo to vůbec jednoduché. Podařilo se nám trefit dobře obutí a to byl základ,“ říká Jan Černý ke skvělému úvodu Rally Krkonoše.
I v dalších rychlostních zkouškách bylo Clio R3 posádky Černý – Kohout stále nejrychlejší dvoukolkou a zajíždělo časy na hranici první a druhé desítky, což bylo za daných podmínek obdivuhodné. Ve druhém průjezdu rychlostní zkouškou „Starobucká“ dokonce znovu Černý s Kohoutem zajeli pátý absolutně nejrychlejší čas.
„Snažili jsme se jet co nejčistěji a neztrácet čas v rozjezdech, kde na kluzkém povrchu dvoukolka hodně ztrácí. V průběhu druhé sekce jsem udělal dvě chybky, kdy jsme se dostali trochu mimo trať a ztratili tím nějaký čas. Mohl z toho být ještě lepší výsledek, ale desáté místo absolutně a vítězství mezi dvoukolkami a ve třídě samozřejmě bereme všema deseti,“ říká hodně spokojený Jan Černý.
Posádku Černý – Kohout za dva týdny čeká start na jedné z nejnáročnějších soutěží v České republice. Půjde o Rally Bohemia, kde se představí opět ve Škodě Fabia R2, kterou budou chtít „pod komínem“ v Mladé Boleslavi předvést v tom nejlepším světle.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.