Již nadcházející sobotu se roztočí poblíž Trutnova kola účastníků sprintového mistrovství. Jeden ze sedmi přihlášených vozů WRC bude vodit opět Němec Matthias Kahle a bude si chtít zpravit chuť po nevydařené soutěži na polské straně Krkonoš.
Rajd Karkonoski, podnik na které Kahle minulý týden startoval, nedopadl podle očekávání posádky. Již při startu do první čtvrteční zkoušky měl německý reprezentant Škody vysoké horečky a zimnice. Soutěž nakonec skončila brzkým odtoupením.
Ještě v shakedownu Octavia WRC fungovala, jak měla. Ovšem již sobotní ráno třetího podniku polského mistrovství bylo vše jinak. Kontrolka na palubní desce informovala o nefunkčním předním diferenciálu, na vině byla ztráta oleje. Nyní se posádka přesouvá z polské na českou stranu našeho nejvyššího pohoří a doufá, že jim sobotní soutěž vyjde lépe. Pomoci by jim k tomu měl nový diferenciál a vyléčené nachlazení.
"Už při startu do soutěže jsme cítili, že s vozem není něco v pořádku. Při brždění se nám blokovala zadní kola jako kdybych přímo zatáhl za zadní brzdu. Kromě toho jsme skoro neměli trakci. Před dalším servisem jsme museli absolvovat ještě tři testy. Neměli jsme již šanci, tak jsme radeji odstoupili," hodnotí Kahle předchozí podnik. "Je škoda, že jsme se vlastně pořádně nesvezli, ale teď se těšíme na další soutěž!"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.