Již nadcházející sobotu se roztočí poblíž Trutnova kola účastníků sprintového mistrovství. Jeden ze sedmi přihlášených vozů WRC bude vodit opět Němec Matthias Kahle a bude si chtít zpravit chuť po nevydařené soutěži na polské straně Krkonoš.
Rajd Karkonoski, podnik na které Kahle minulý týden startoval, nedopadl podle očekávání posádky. Již při startu do první čtvrteční zkoušky měl německý reprezentant Škody vysoké horečky a zimnice. Soutěž nakonec skončila brzkým odtoupením.
Ještě v shakedownu Octavia WRC fungovala, jak měla. Ovšem již sobotní ráno třetího podniku polského mistrovství bylo vše jinak. Kontrolka na palubní desce informovala o nefunkčním předním diferenciálu, na vině byla ztráta oleje. Nyní se posádka přesouvá z polské na českou stranu našeho nejvyššího pohoří a doufá, že jim sobotní soutěž vyjde lépe. Pomoci by jim k tomu měl nový diferenciál a vyléčené nachlazení.
"Už při startu do soutěže jsme cítili, že s vozem není něco v pořádku. Při brždění se nám blokovala zadní kola jako kdybych přímo zatáhl za zadní brzdu. Kromě toho jsme skoro neměli trakci. Před dalším servisem jsme museli absolvovat ještě tři testy. Neměli jsme již šanci, tak jsme radeji odstoupili," hodnotí Kahle předchozí podnik. "Je škoda, že jsme se vlastně pořádně nesvezli, ale teď se těšíme na další soutěž!"
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.