Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel nastoupila do Rallye Hustopeče v roli jednoho z favoritů soutěže, protože na jih Moravy přijela obhajovat svoje loňské vítězství.
Do soutěže vstoupila posádka modrožlutého Mitsubishi jak nejlépe mohla. Úvodní test Pech s Uhlem vyhráli a ukázali tak, že v Hustopečích myslí obhajobu loňského vítězství naprosto vážně. V letošním roce sice v Hustopečích nepanovalo tropické vedro jako loni, i tak ale příroda zaúřadovala, a změnila již tak náročnou trať na ještě těžší. „Během seznamovacích jízd se nad centrem rallye přehnaly mohutné bouřky, které způsobily velké naplaveniny na mnoha místech trati. My jsme tedy připravovali náš rozpis s předpokladem hodně kluzkého závodu s mnoha místy, kde budou naplaveniny z polí a vytahané bahno. Před startem se ale hodně prudce oteplilo a trať vyschla. Pořadatelé navíc naplaveniny většinou odbagrovali, a tak v Hustopečích, více než kde jinde, hrály roli informace od našich „špionů“ z trati. Musím proto poděkovat tátovi a Jardovi Palivcovi, kteří svoji roli zvládli na jedničku, a díky nim jsme se mohli pustit naplno i do míst, která jsme v rozpisu měli napsaná jako místa s blátem. Ve skutečnosti už tam byla suchá trať a třeba i vyjeté koleje až na asfalt, takže se tato místa dala projet úplně naplno. Vůbec jsme tedy díky příliš opatrnému rozpisu neztráceli a jeli jsme rychlé časy,“ vysvětluje pečlivou přípravu a souhru posádky se „špiony“ z trati Václav Pech jun.
V cíli první etapy bylo Mitsubishi EuroOil teamu na velmi lichotivé druhé pozici, pouhých 1,6 vteřiny za jezdcem továrního týmu Škoda, Janem Kopeckým. Ve druhé etapě Pech s Uhlem pokračovali dál v těsném souboji s dalším soupeřem disponujícím technikou S2000, Romanem Krestou. Tento souboj bohužel rozhodla jezdecká chyba, které se Václav Pech jun. dopustil v deváté rychlostní zkoušce. „Celou soutěž se jelo vyhrocené tempo, rychlostní zkoušky jsme skončili s rozdílem desetin sekundy a k jezdecké chybě nebylo daleko. Té jsem se, bohužel, dopustil v deváté rychlostce já, když jsem nedobrzdil z vysoké rychlosti do jednoho z retardérů, musel jsem se otočit a znovu nabrat rychlost. Byla z toho ztráta okolo 10 sekund a to, bohužel, rozhodlo náš souboj s Krestou. V závěru soutěže jsme se ještě pokusili stáhnout ztrátu, ale Roman s tím počítal, a nepolevil ze svého vysokého tempa. Na zbývajících 30km soutěže se nám povedlo umazat jen 1,5s a to nestačilo,“ popisuje vyhrocený závěr soutěže Václav Pech jun., kterému na druhé místo v absolutním pořadí chybělo pouhých 3,7 vteřiny.
Třetí místo při Rally Hustopeče bylo tedy pro posádku Václav Pech jun. – Petr Uhel naprosto zasloužené a tvrdě vybojované. Jejich souboj se soupeři s vyspělejší technikou patřil k ozdobám soutěže. Další závod, kterou EuroOil team absolvuje, bude první červencový víkend Rallye Bohemia v Mladé Boleslavi.
Foto: Tomáš Urban/Rallyzone.cz
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.