Jan Černý s Pavlem Kohoutem byli v Českém Krumlově nejrychlejším vozem s pohonem jedné nápravy
39. Rallye Český Krumlov rozhodně nebyla procházkou růžovou zahradou a už vůbec ne pro posádky s vozy, které mají poháněné jen dvě kola. Prakticky od prvních metrů soutěže se na čelní skla soutěžních vozů a diváky kolem trati snášely provazy vody, které proměnily některé úseky rychlostních zkoušek ve vodní kanály, či bahenní lázně. Těmto extrémně náročným podmínkách se vydala vzdorovat posádka ve složení Jan Černý se svým stálým spolujezdcem Pavlem Kohoutem. Partnerem jim už letos potřetí byla Škoda Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport.
Jan Černý do soutěže nastoupil po právě vyležené viróze a první etapa nebyla přesně podle jeho gusta. „Snad jako jediná posádka jsme v pátek na první sekci zvolili špatné pneumatiky. Očekávali jsme, že déšť bude ustávat a zvolili intermedia, což byla jednoznačně chybná volba. Na trati bylo velké množství vody a bláta a naše auto se sotva klouzalo dopředu. Hned na druhé rychlostní zkoušce jsme v několika místech chytli velký aquaplaning a celkově jsme od našich soupeřů hodně dostali. Na třetí RZ, kterou byl test s názvem Ján, jsme navíc v jednom zrádném místě, kde měl problémy třeba i Roman Kresta, vycestovali hodně daleko z trati a měli jsme velké štěstí, že jsme nic netrefili. Trvalo nám ale docela dlouho, než jsme se z promáčené louky dostali zpět na trať,“ popisuje trnitý nebo spíše hodně mokrý úvod soutěže Jan Černý.
Škoda Fabia R2 během celé rally fungovala bez problémů, a tak se mohla posádka Jan Černý – Pavel Kohout posunovat pořadím výše a výše. Hlavně ve druhé etapě, která byla neméně náročná a stejně zmoklá jako ta první, se Honza Černý s Pavlem Kohoutem vybičovali k parádnímu výkonu, kdy s dvoukolkou zajížděli časy, nad kterými jejich soupeři s mnohem silnějšími vozy, a hlavně s vozy s pohonem čtyř kol, nechápavě kroutili hlavou. Tři časy mezi deseti absolutně nejrychlejšími mluví jasně. „V sobotu už to bylo všechno dobré. Já jsem se rychle dostal do tempa a hlavně dlouhé Malonty mi vyhovovaly. Na mokru jsme jeli co to šlo. Měli jsme již správné pneumatiky a bavili jsme se krásným soubojem s legendou českých rally-Emilem Trinerem. Ten jel také s dvoukolkou a ukazoval, že nic nezapomněl ze svého umění. Musím ho ocenit, protože skutečně předvedl perfektní výkon a mezi rychlostními zkouškami s ním byla velká zábava. O to víc mě těší, že se nám nakonec podařilo ho předstihnout a z vítězství ve dvoukolkách jsme se v Krumlově radovali my,“ říká šťastný Honza Černý.
Souboj o zlato ve dvoukolkách se skvělým Emilem Trinerem byl skutečně ozdobou Rallye Český Krumlov a zvedal tep nejen samotným posádkám, ale i přihlížejícím tisícovkám zmoklých diváků. Jan Černý s Pavlem Kohoutem se tedy nakonec mohli radovat z prvního místa mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, které nakonec uhájili s náskokem pouhých 8,6 vteřiny. To, že byli nejrychlejší posádkou ve třídě šest, a na nejbližšího soupeře měli náskok více než minutu a půl, není třeba zdůrazňovat. Za povšimnutí stojí jejich celkové desáté místo absolutně, což je za daných podmínek ocenění hodný výsledek.
Na propršené Rallye Český Krumlov bude tedy nejspíš posádka Jan Černý – Pavel Kohout vzpomínat dobře. Už za čtrnáct dní se mladíci posadí do kabiny soutěžního vozu znovu a to při jihomoravské Rally Hustopeče, která bývá naopak známa extrémním horkem. Uvidíme, jestli posádce Černý – Kohout bude po krumlovské sprše svědčit i jihomoravská sauna.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.