Jan Černý s Pavlem Kohoutem byli v Českém Krumlově nejrychlejším vozem s pohonem jedné nápravy
39. Rallye Český Krumlov rozhodně nebyla procházkou růžovou zahradou a už vůbec ne pro posádky s vozy, které mají poháněné jen dvě kola. Prakticky od prvních metrů soutěže se na čelní skla soutěžních vozů a diváky kolem trati snášely provazy vody, které proměnily některé úseky rychlostních zkoušek ve vodní kanály, či bahenní lázně. Těmto extrémně náročným podmínkách se vydala vzdorovat posádka ve složení Jan Černý se svým stálým spolujezdcem Pavlem Kohoutem. Partnerem jim už letos potřetí byla Škoda Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport.
Jan Černý do soutěže nastoupil po právě vyležené viróze a první etapa nebyla přesně podle jeho gusta. „Snad jako jediná posádka jsme v pátek na první sekci zvolili špatné pneumatiky. Očekávali jsme, že déšť bude ustávat a zvolili intermedia, což byla jednoznačně chybná volba. Na trati bylo velké množství vody a bláta a naše auto se sotva klouzalo dopředu. Hned na druhé rychlostní zkoušce jsme v několika místech chytli velký aquaplaning a celkově jsme od našich soupeřů hodně dostali. Na třetí RZ, kterou byl test s názvem Ján, jsme navíc v jednom zrádném místě, kde měl problémy třeba i Roman Kresta, vycestovali hodně daleko z trati a měli jsme velké štěstí, že jsme nic netrefili. Trvalo nám ale docela dlouho, než jsme se z promáčené louky dostali zpět na trať,“ popisuje trnitý nebo spíše hodně mokrý úvod soutěže Jan Černý.
Škoda Fabia R2 během celé rally fungovala bez problémů, a tak se mohla posádka Jan Černý – Pavel Kohout posunovat pořadím výše a výše. Hlavně ve druhé etapě, která byla neméně náročná a stejně zmoklá jako ta první, se Honza Černý s Pavlem Kohoutem vybičovali k parádnímu výkonu, kdy s dvoukolkou zajížděli časy, nad kterými jejich soupeři s mnohem silnějšími vozy, a hlavně s vozy s pohonem čtyř kol, nechápavě kroutili hlavou. Tři časy mezi deseti absolutně nejrychlejšími mluví jasně. „V sobotu už to bylo všechno dobré. Já jsem se rychle dostal do tempa a hlavně dlouhé Malonty mi vyhovovaly. Na mokru jsme jeli co to šlo. Měli jsme již správné pneumatiky a bavili jsme se krásným soubojem s legendou českých rally-Emilem Trinerem. Ten jel také s dvoukolkou a ukazoval, že nic nezapomněl ze svého umění. Musím ho ocenit, protože skutečně předvedl perfektní výkon a mezi rychlostními zkouškami s ním byla velká zábava. O to víc mě těší, že se nám nakonec podařilo ho předstihnout a z vítězství ve dvoukolkách jsme se v Krumlově radovali my,“ říká šťastný Honza Černý.
Souboj o zlato ve dvoukolkách se skvělým Emilem Trinerem byl skutečně ozdobou Rallye Český Krumlov a zvedal tep nejen samotným posádkám, ale i přihlížejícím tisícovkám zmoklých diváků. Jan Černý s Pavlem Kohoutem se tedy nakonec mohli radovat z prvního místa mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, které nakonec uhájili s náskokem pouhých 8,6 vteřiny. To, že byli nejrychlejší posádkou ve třídě šest, a na nejbližšího soupeře měli náskok více než minutu a půl, není třeba zdůrazňovat. Za povšimnutí stojí jejich celkové desáté místo absolutně, což je za daných podmínek ocenění hodný výsledek.
Na propršené Rallye Český Krumlov bude tedy nejspíš posádka Jan Černý – Pavel Kohout vzpomínat dobře. Už za čtrnáct dní se mladíci posadí do kabiny soutěžního vozu znovu a to při jihomoravské Rally Hustopeče, která bývá naopak známa extrémním horkem. Uvidíme, jestli posádce Černý – Kohout bude po krumlovské sprše svědčit i jihomoravská sauna.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?