Jan Černý s Pavlem Kohoutem byli v Českém Krumlově nejrychlejším vozem s pohonem jedné nápravy
39. Rallye Český Krumlov rozhodně nebyla procházkou růžovou zahradou a už vůbec ne pro posádky s vozy, které mají poháněné jen dvě kola. Prakticky od prvních metrů soutěže se na čelní skla soutěžních vozů a diváky kolem trati snášely provazy vody, které proměnily některé úseky rychlostních zkoušek ve vodní kanály, či bahenní lázně. Těmto extrémně náročným podmínkách se vydala vzdorovat posádka ve složení Jan Černý se svým stálým spolujezdcem Pavlem Kohoutem. Partnerem jim už letos potřetí byla Škoda Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport.
Jan Černý do soutěže nastoupil po právě vyležené viróze a první etapa nebyla přesně podle jeho gusta. „Snad jako jediná posádka jsme v pátek na první sekci zvolili špatné pneumatiky. Očekávali jsme, že déšť bude ustávat a zvolili intermedia, což byla jednoznačně chybná volba. Na trati bylo velké množství vody a bláta a naše auto se sotva klouzalo dopředu. Hned na druhé rychlostní zkoušce jsme v několika místech chytli velký aquaplaning a celkově jsme od našich soupeřů hodně dostali. Na třetí RZ, kterou byl test s názvem Ján, jsme navíc v jednom zrádném místě, kde měl problémy třeba i Roman Kresta, vycestovali hodně daleko z trati a měli jsme velké štěstí, že jsme nic netrefili. Trvalo nám ale docela dlouho, než jsme se z promáčené louky dostali zpět na trať,“ popisuje trnitý nebo spíše hodně mokrý úvod soutěže Jan Černý.
Škoda Fabia R2 během celé rally fungovala bez problémů, a tak se mohla posádka Jan Černý – Pavel Kohout posunovat pořadím výše a výše. Hlavně ve druhé etapě, která byla neméně náročná a stejně zmoklá jako ta první, se Honza Černý s Pavlem Kohoutem vybičovali k parádnímu výkonu, kdy s dvoukolkou zajížděli časy, nad kterými jejich soupeři s mnohem silnějšími vozy, a hlavně s vozy s pohonem čtyř kol, nechápavě kroutili hlavou. Tři časy mezi deseti absolutně nejrychlejšími mluví jasně. „V sobotu už to bylo všechno dobré. Já jsem se rychle dostal do tempa a hlavně dlouhé Malonty mi vyhovovaly. Na mokru jsme jeli co to šlo. Měli jsme již správné pneumatiky a bavili jsme se krásným soubojem s legendou českých rally-Emilem Trinerem. Ten jel také s dvoukolkou a ukazoval, že nic nezapomněl ze svého umění. Musím ho ocenit, protože skutečně předvedl perfektní výkon a mezi rychlostními zkouškami s ním byla velká zábava. O to víc mě těší, že se nám nakonec podařilo ho předstihnout a z vítězství ve dvoukolkách jsme se v Krumlově radovali my,“ říká šťastný Honza Černý.
Souboj o zlato ve dvoukolkách se skvělým Emilem Trinerem byl skutečně ozdobou Rallye Český Krumlov a zvedal tep nejen samotným posádkám, ale i přihlížejícím tisícovkám zmoklých diváků. Jan Černý s Pavlem Kohoutem se tedy nakonec mohli radovat z prvního místa mezi vozy s jednou poháněnou nápravou, které nakonec uhájili s náskokem pouhých 8,6 vteřiny. To, že byli nejrychlejší posádkou ve třídě šest, a na nejbližšího soupeře měli náskok více než minutu a půl, není třeba zdůrazňovat. Za povšimnutí stojí jejich celkové desáté místo absolutně, což je za daných podmínek ocenění hodný výsledek.
Na propršené Rallye Český Krumlov bude tedy nejspíš posádka Jan Černý – Pavel Kohout vzpomínat dobře. Už za čtrnáct dní se mladíci posadí do kabiny soutěžního vozu znovu a to při jihomoravské Rally Hustopeče, která bývá naopak známa extrémním horkem. Uvidíme, jestli posádce Černý – Kohout bude po krumlovské sprše svědčit i jihomoravská sauna.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.