Ten titulek platí doslova, protože finální přípravy, seznamovací jízdy a vše kolem probíhá na Rallye Český Krumlov v naprostém pořádku. 28 hodin před startem je klid. Ale zítra? Otázka pro jezdce, pořadatele, diváky i meteorology.
V současné době jsou už všechny soutěžní trasy vyznačeny a připraveny, finální detaily doladí vedoucí RZ a jejich traťoví komisaři až těsně před uzavřením, to znamená hodinu před průjezdem prvního vozidla.
Z původně přihlášených posádek se pro mistrovství republiky omluvily tři. Se startovním číslem 28 neuvidíme Lubomíra Minaříka s Janem Ryšánkem v Renaultu Clio R3, stejně tak Petra Kačírka a Jaroslava Jugase v subaru, které mělo dostat číslo 34 a konečně nepřijedou ani Ondřej Bisaha a Daniel Janalík s Hondou Civic VTi s číslem 58. Startovní listina soutěže historiků je proti předpokladům ochuzena o čtyři omluvené posádky, všechny se škodovkami.
Podle informací tajemníka soutěže Jiřího Venuše si první itinerář k seznamovacím jízdám vyzvedli domácí Jiří Sojka a Jaroslava Roučková, za nimi pak všichni ostatní. S výjimkou Oleksije Tamrazova a Ivana Germana z Ukrajiny, o nichž – a jejich Fordu Fiesta S2000 – není nic známo. Neomluvili se ani nepřijeli. Totéž platí o posádce historické Škody 1000 MB Milana Liška a Petra Lucáka. Rally Legendy odstartují v plném počtu.
Pohled do meteorologických předpovědí říká, že zítra by mělo přes den pršet. Už ne asi večer přímo na závody, ale silně promáčené tratě určitě nestačí v lesních úsecích vyschnout. Noční průjezdy na vložkách s vytahaným blátem jsou už teď tíživou můrou mnohých jezdců.
Na průběh seznamovacích jízd zatím nepřišly stížnosti z žádné strany, všichni si počínají ukázněně. Možná i proto, že jízdní řád je tentokrát volný a každý si může trénovat kdy chce a jak chce. Samozřejmě s omezením na tři průjezdy, což hlídají tři kontrolní body na každém úseku. Vždycky na startu, uprostřed a na konci se tu podepisují do tréninkových výkazů.
Největší pozornost budí nová erzeta na Lipně. Je hodně těžká a podle některých jezdců bude možná i rozhodovat. Že by převzala roli Malont? V každém případě bude pro všechny diváky nesmírně zajímavá. I proto, že tu jsou připraveny na celou sobotu zajímavé bonusy.
Hodně důležitou roli sehrají i tentokrát týmoví meteorologové. Kdo bude mít v tomto ohledu nejlepší informace, získá nesporné výhody. Dokonce se dá říci, že mohou i rozhodnout, protože intervaly mezi servisy, kde je možné přezout, jsou hodně dlouhé.
V každém případě je už teď jasné, že v Českém Krumlově půjde o hodně a napětí v Jižních Čechách vrcholí. Kdo nepřijede, bude mít čeho litovat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?