Ten titulek platí doslova, protože finální přípravy, seznamovací jízdy a vše kolem probíhá na Rallye Český Krumlov v naprostém pořádku. 28 hodin před startem je klid. Ale zítra? Otázka pro jezdce, pořadatele, diváky i meteorology.
V současné době jsou už všechny soutěžní trasy vyznačeny a připraveny, finální detaily doladí vedoucí RZ a jejich traťoví komisaři až těsně před uzavřením, to znamená hodinu před průjezdem prvního vozidla.
Z původně přihlášených posádek se pro mistrovství republiky omluvily tři. Se startovním číslem 28 neuvidíme Lubomíra Minaříka s Janem Ryšánkem v Renaultu Clio R3, stejně tak Petra Kačírka a Jaroslava Jugase v subaru, které mělo dostat číslo 34 a konečně nepřijedou ani Ondřej Bisaha a Daniel Janalík s Hondou Civic VTi s číslem 58. Startovní listina soutěže historiků je proti předpokladům ochuzena o čtyři omluvené posádky, všechny se škodovkami.
Podle informací tajemníka soutěže Jiřího Venuše si první itinerář k seznamovacím jízdám vyzvedli domácí Jiří Sojka a Jaroslava Roučková, za nimi pak všichni ostatní. S výjimkou Oleksije Tamrazova a Ivana Germana z Ukrajiny, o nichž – a jejich Fordu Fiesta S2000 – není nic známo. Neomluvili se ani nepřijeli. Totéž platí o posádce historické Škody 1000 MB Milana Liška a Petra Lucáka. Rally Legendy odstartují v plném počtu.
Pohled do meteorologických předpovědí říká, že zítra by mělo přes den pršet. Už ne asi večer přímo na závody, ale silně promáčené tratě určitě nestačí v lesních úsecích vyschnout. Noční průjezdy na vložkách s vytahaným blátem jsou už teď tíživou můrou mnohých jezdců.
Na průběh seznamovacích jízd zatím nepřišly stížnosti z žádné strany, všichni si počínají ukázněně. Možná i proto, že jízdní řád je tentokrát volný a každý si může trénovat kdy chce a jak chce. Samozřejmě s omezením na tři průjezdy, což hlídají tři kontrolní body na každém úseku. Vždycky na startu, uprostřed a na konci se tu podepisují do tréninkových výkazů.
Největší pozornost budí nová erzeta na Lipně. Je hodně těžká a podle některých jezdců bude možná i rozhodovat. Že by převzala roli Malont? V každém případě bude pro všechny diváky nesmírně zajímavá. I proto, že tu jsou připraveny na celou sobotu zajímavé bonusy.
Hodně důležitou roli sehrají i tentokrát týmoví meteorologové. Kdo bude mít v tomto ohledu nejlepší informace, získá nesporné výhody. Dokonce se dá říci, že mohou i rozhodnout, protože intervaly mezi servisy, kde je možné přezout, jsou hodně dlouhé.
V každém případě je už teď jasné, že v Českém Krumlově půjde o hodně a napětí v Jižních Čechách vrcholí. Kdo nepřijede, bude mít čeho litovat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?