Ten titulek platí doslova, protože finální přípravy, seznamovací jízdy a vše kolem probíhá na Rallye Český Krumlov v naprostém pořádku. 28 hodin před startem je klid. Ale zítra? Otázka pro jezdce, pořadatele, diváky i meteorology.
V současné době jsou už všechny soutěžní trasy vyznačeny a připraveny, finální detaily doladí vedoucí RZ a jejich traťoví komisaři až těsně před uzavřením, to znamená hodinu před průjezdem prvního vozidla.
Z původně přihlášených posádek se pro mistrovství republiky omluvily tři. Se startovním číslem 28 neuvidíme Lubomíra Minaříka s Janem Ryšánkem v Renaultu Clio R3, stejně tak Petra Kačírka a Jaroslava Jugase v subaru, které mělo dostat číslo 34 a konečně nepřijedou ani Ondřej Bisaha a Daniel Janalík s Hondou Civic VTi s číslem 58. Startovní listina soutěže historiků je proti předpokladům ochuzena o čtyři omluvené posádky, všechny se škodovkami.
Podle informací tajemníka soutěže Jiřího Venuše si první itinerář k seznamovacím jízdám vyzvedli domácí Jiří Sojka a Jaroslava Roučková, za nimi pak všichni ostatní. S výjimkou Oleksije Tamrazova a Ivana Germana z Ukrajiny, o nichž – a jejich Fordu Fiesta S2000 – není nic známo. Neomluvili se ani nepřijeli. Totéž platí o posádce historické Škody 1000 MB Milana Liška a Petra Lucáka. Rally Legendy odstartují v plném počtu.
Pohled do meteorologických předpovědí říká, že zítra by mělo přes den pršet. Už ne asi večer přímo na závody, ale silně promáčené tratě určitě nestačí v lesních úsecích vyschnout. Noční průjezdy na vložkách s vytahaným blátem jsou už teď tíživou můrou mnohých jezdců.
Na průběh seznamovacích jízd zatím nepřišly stížnosti z žádné strany, všichni si počínají ukázněně. Možná i proto, že jízdní řád je tentokrát volný a každý si může trénovat kdy chce a jak chce. Samozřejmě s omezením na tři průjezdy, což hlídají tři kontrolní body na každém úseku. Vždycky na startu, uprostřed a na konci se tu podepisují do tréninkových výkazů.
Největší pozornost budí nová erzeta na Lipně. Je hodně těžká a podle některých jezdců bude možná i rozhodovat. Že by převzala roli Malont? V každém případě bude pro všechny diváky nesmírně zajímavá. I proto, že tu jsou připraveny na celou sobotu zajímavé bonusy.
Hodně důležitou roli sehrají i tentokrát týmoví meteorologové. Kdo bude mít v tomto ohledu nejlepší informace, získá nesporné výhody. Dokonce se dá říci, že mohou i rozhodnout, protože intervaly mezi servisy, kde je možné přezout, jsou hodně dlouhé.
V každém případě je už teď jasné, že v Českém Krumlově půjde o hodně a napětí v Jižních Čechách vrcholí. Kdo nepřijede, bude mít čeho litovat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.