Klid před bouří

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 26. května 2011 22:29
Sdílej:

Ten titulek platí doslova, protože finální přípravy, seznamovací jízdy a vše kolem probíhá na Rallye Český Krumlov v naprostém pořádku. 28 hodin před startem je klid. Ale zítra? Otázka pro jezdce, pořadatele, diváky i meteorology.

V současné době jsou už všechny soutěžní trasy vyznačeny a připraveny, finální detaily doladí vedoucí RZ a jejich traťoví komisaři až těsně před uzavřením, to znamená hodinu před průjezdem prvního vozidla.

Z původně přihlášených posádek se pro mistrovství republiky omluvily tři. Se startovním číslem 28 neuvidíme Lubomíra Minaříka s Janem Ryšánkem v Renaultu Clio R3, stejně tak Petra Kačírka a Jaroslava Jugase v subaru, které mělo dostat číslo 34 a konečně nepřijedou ani Ondřej Bisaha a Daniel Janalík s Hondou Civic VTi s číslem 58. Startovní listina soutěže historiků je proti předpokladům ochuzena o čtyři omluvené posádky, všechny se škodovkami.

Podle informací tajemníka soutěže Jiřího Venuše si první itinerář k seznamovacím jízdám vyzvedli domácí Jiří Sojka a Jaroslava Roučková, za nimi pak všichni ostatní. S výjimkou Oleksije Tamrazova a Ivana Germana z Ukrajiny, o nichž – a jejich Fordu Fiesta S2000 – není nic známo. Neomluvili se ani nepřijeli. Totéž platí o posádce historické Škody 1000 MB Milana Liška a Petra Lucáka. Rally Legendy odstartují v plném počtu.

Pohled do meteorologických předpovědí říká, že zítra by mělo přes den pršet. Už ne asi večer přímo na závody, ale silně promáčené tratě určitě nestačí v lesních úsecích vyschnout. Noční průjezdy na vložkách s vytahaným blátem jsou už teď tíživou můrou mnohých jezdců.

Na průběh seznamovacích jízd zatím nepřišly stížnosti z žádné strany, všichni si počínají ukázněně. Možná i proto, že jízdní řád je tentokrát volný a každý si může trénovat kdy chce a jak chce. Samozřejmě s omezením na tři průjezdy, což hlídají tři kontrolní body na každém úseku. Vždycky na startu, uprostřed a na konci se tu podepisují do tréninkových výkazů.

Největší pozornost budí nová erzeta na Lipně. Je hodně těžká a podle některých jezdců bude možná i rozhodovat. Že by převzala roli Malont? V každém případě bude pro všechny diváky nesmírně zajímavá. I proto, že tu jsou připraveny na celou sobotu zajímavé bonusy.

Hodně důležitou roli sehrají i tentokrát týmoví meteorologové. Kdo bude mít v tomto ohledu nejlepší informace, získá nesporné výhody. Dokonce se dá říci, že mohou i rozhodnout, protože intervaly mezi servisy, kde je možné přezout, jsou hodně dlouhé.

V každém případě je už teď jasné, že v Českém Krumlově půjde o hodně a napětí v Jižních Čechách vrcholí. Kdo nepřijede, bude mít čeho litovat.

 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?