Ostatní soupeři posádky Černý-Kohout se již seznamují s rychlostními zkouškami Rallye Český Krumlov, Honza Černý, ale zatím leží doma v posteli. Není to ale tím, že by jej přepadl náhlý záchvat lenosti nebo by se mu do Českého Krumlova nechtělo.
Honzu Černého totiž skolila zákeřná viróza, kterou je potřeba vyležet. “Do Českého Krumlova odjedeme až ve čtvrtek, to už mi snad bude trochu líp. Budeme pak mít na seznámení s tratí jen jeden den, ale to zvládneme,” říká jezdec, který je během seznamovacích jízd z mistrovství světa zvyklý jen na dva průjezdy rychlostní zkouškou.
I do Českého Krumlova přijíždí posádka Jan Černý – Pavel Kohout se Škodou Fabia R2 týmu Impromat Motorsport. Před dvěma týdny si vůz vyzkoušela na technicky náročných tratích Rallysprintu Kopná a nyní má posádka před sebou první dlouhý dvoudenní závod, který Škodu Fabia R2 pořádně prověří. “Na Šumavě jsme se bohužel moc nesvezli, a proto se do Krumlova moc těšíme. Fabii vyhovují technické rychlostní zkoušky a ty v Krumlově převážně jsou. Ve dvoukolkách tady bude velmi pěkná konkurence a my budeme chtít uspět co nejlépe. Věřím, že když bude fungovat auto a my neuděláme chybu, můžeme být ve výsledcích vysoko,” předvídá Honza Černý.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají na svém kontě již hezkou řádku startů a to i na zahraničních soutěžích, ale v Českém Krumlově startovali zatím jen dvakrát. I tak jsme se ale jezdce zeptali, jak se mu tratě Rallye Český Krumlov líbí a jakou s nimi má zkušenost. “Jeli jsme tady jeden závod s Mitsubishi, který se mi vůbec nepovedl a loni jsme tady startovali s Citroenem C2 R2. To jsme vyhráli třídu a ve dvoukolkách byli druzí. Místní tratě mi vyhovují, jsou hodně technické a těžké. Nejoblíbenější rychlostní zkouškou pro mě jsou v Krumlově asi Malonty. Je to hodně dlouhá, ale současně rychlá erzeta. Celkově je v Krumlově také hodně skoků, ale já je příliš nemám rád a většinou je prodávám. Na skoku se nedá nic získat, auto tam hodně trpí a je velké riziko havárie,” dodává Jan Černý, od kterého v Českém Krumlově můžeme očekávat hodně rychlou jízdu, ale stále při zemi.
Na soutěžní posádky, včetně Jana Černého a Pavla Kohouta čeká celkem 12 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. V první-páteční etapě nebudou chybět ani divácky oblíbené rychlostní zkoušky za tmy. Cíl čeká na soutěžící v sobotu v podvečer. Jan Černý s Pavlem Kohoutem zvou k návštěvě Rallye Český Krumlov.
Další informace o posádce Jan Černý – Pavel Kohout se dozvíte na internetových stránkách jan-cerny.com nebo na facebooku (facebook.com/jancernyrally).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?