Ostatní soupeři posádky Černý-Kohout se již seznamují s rychlostními zkouškami Rallye Český Krumlov, Honza Černý, ale zatím leží doma v posteli. Není to ale tím, že by jej přepadl náhlý záchvat lenosti nebo by se mu do Českého Krumlova nechtělo.
Honzu Černého totiž skolila zákeřná viróza, kterou je potřeba vyležet. “Do Českého Krumlova odjedeme až ve čtvrtek, to už mi snad bude trochu líp. Budeme pak mít na seznámení s tratí jen jeden den, ale to zvládneme,” říká jezdec, který je během seznamovacích jízd z mistrovství světa zvyklý jen na dva průjezdy rychlostní zkouškou.
I do Českého Krumlova přijíždí posádka Jan Černý – Pavel Kohout se Škodou Fabia R2 týmu Impromat Motorsport. Před dvěma týdny si vůz vyzkoušela na technicky náročných tratích Rallysprintu Kopná a nyní má posádka před sebou první dlouhý dvoudenní závod, který Škodu Fabia R2 pořádně prověří. “Na Šumavě jsme se bohužel moc nesvezli, a proto se do Krumlova moc těšíme. Fabii vyhovují technické rychlostní zkoušky a ty v Krumlově převážně jsou. Ve dvoukolkách tady bude velmi pěkná konkurence a my budeme chtít uspět co nejlépe. Věřím, že když bude fungovat auto a my neuděláme chybu, můžeme být ve výsledcích vysoko,” předvídá Honza Černý.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají na svém kontě již hezkou řádku startů a to i na zahraničních soutěžích, ale v Českém Krumlově startovali zatím jen dvakrát. I tak jsme se ale jezdce zeptali, jak se mu tratě Rallye Český Krumlov líbí a jakou s nimi má zkušenost. “Jeli jsme tady jeden závod s Mitsubishi, který se mi vůbec nepovedl a loni jsme tady startovali s Citroenem C2 R2. To jsme vyhráli třídu a ve dvoukolkách byli druzí. Místní tratě mi vyhovují, jsou hodně technické a těžké. Nejoblíbenější rychlostní zkouškou pro mě jsou v Krumlově asi Malonty. Je to hodně dlouhá, ale současně rychlá erzeta. Celkově je v Krumlově také hodně skoků, ale já je příliš nemám rád a většinou je prodávám. Na skoku se nedá nic získat, auto tam hodně trpí a je velké riziko havárie,” dodává Jan Černý, od kterého v Českém Krumlově můžeme očekávat hodně rychlou jízdu, ale stále při zemi.
Na soutěžní posádky, včetně Jana Černého a Pavla Kohouta čeká celkem 12 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. V první-páteční etapě nebudou chybět ani divácky oblíbené rychlostní zkoušky za tmy. Cíl čeká na soutěžící v sobotu v podvečer. Jan Černý s Pavlem Kohoutem zvou k návštěvě Rallye Český Krumlov.
Další informace o posádce Jan Černý – Pavel Kohout se dozvíte na internetových stránkách jan-cerny.com nebo na facebooku (facebook.com/jancernyrally).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?