Ostatní soupeři posádky Černý-Kohout se již seznamují s rychlostními zkouškami Rallye Český Krumlov, Honza Černý, ale zatím leží doma v posteli. Není to ale tím, že by jej přepadl náhlý záchvat lenosti nebo by se mu do Českého Krumlova nechtělo.
Honzu Černého totiž skolila zákeřná viróza, kterou je potřeba vyležet. “Do Českého Krumlova odjedeme až ve čtvrtek, to už mi snad bude trochu líp. Budeme pak mít na seznámení s tratí jen jeden den, ale to zvládneme,” říká jezdec, který je během seznamovacích jízd z mistrovství světa zvyklý jen na dva průjezdy rychlostní zkouškou.
I do Českého Krumlova přijíždí posádka Jan Černý – Pavel Kohout se Škodou Fabia R2 týmu Impromat Motorsport. Před dvěma týdny si vůz vyzkoušela na technicky náročných tratích Rallysprintu Kopná a nyní má posádka před sebou první dlouhý dvoudenní závod, který Škodu Fabia R2 pořádně prověří. “Na Šumavě jsme se bohužel moc nesvezli, a proto se do Krumlova moc těšíme. Fabii vyhovují technické rychlostní zkoušky a ty v Krumlově převážně jsou. Ve dvoukolkách tady bude velmi pěkná konkurence a my budeme chtít uspět co nejlépe. Věřím, že když bude fungovat auto a my neuděláme chybu, můžeme být ve výsledcích vysoko,” předvídá Honza Černý.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají na svém kontě již hezkou řádku startů a to i na zahraničních soutěžích, ale v Českém Krumlově startovali zatím jen dvakrát. I tak jsme se ale jezdce zeptali, jak se mu tratě Rallye Český Krumlov líbí a jakou s nimi má zkušenost. “Jeli jsme tady jeden závod s Mitsubishi, který se mi vůbec nepovedl a loni jsme tady startovali s Citroenem C2 R2. To jsme vyhráli třídu a ve dvoukolkách byli druzí. Místní tratě mi vyhovují, jsou hodně technické a těžké. Nejoblíbenější rychlostní zkouškou pro mě jsou v Krumlově asi Malonty. Je to hodně dlouhá, ale současně rychlá erzeta. Celkově je v Krumlově také hodně skoků, ale já je příliš nemám rád a většinou je prodávám. Na skoku se nedá nic získat, auto tam hodně trpí a je velké riziko havárie,” dodává Jan Černý, od kterého v Českém Krumlově můžeme očekávat hodně rychlou jízdu, ale stále při zemi.
Na soutěžní posádky, včetně Jana Černého a Pavla Kohouta čeká celkem 12 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. V první-páteční etapě nebudou chybět ani divácky oblíbené rychlostní zkoušky za tmy. Cíl čeká na soutěžící v sobotu v podvečer. Jan Černý s Pavlem Kohoutem zvou k návštěvě Rallye Český Krumlov.
Další informace o posádce Jan Černý – Pavel Kohout se dozvíte na internetových stránkách jan-cerny.com nebo na facebooku (facebook.com/jancernyrally).
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.