Stalo se již dobrou tradicí, že pořadatelé Rallye Český Krumlov z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport pořádají vedle hlavních šampionátů také přehlídku historických soutěžních automobilů v rámci Rallye legend show. V letošním roce poprvé Federace automobilového sportu AČR vypsala seriál podniků Rally legend ve svém kalendáři a ten českokrumlovský má v tomto klání prim, jelikož v roce 2007 stál u založení tohoto druhu u nás.
„Uspořádat takový podnik při Rallye Český Krumlov nás napadlo v roce 2006 při návštěvě závodů v Itálii. Tam jsme se seznámili s členem vedení Rallyclubu Sandro Munariho a následně také s Giuseppe Voltou, kteří pak v roce 2007 přivezli do Krumlova čtyři lancie. Tenkrát tomu nikdo moc nevěřil a pro fanoušky to byla potom opravdová lahůdka“ osvětlil zakládající člen podniku Rally legend v Českém Krumlově Luboš Šalát. „Každý další ročník jsme měli snahu ukázat zajímavá soutěžní auta, která domácí fanoušci neznají či jsou již zapomenuta. Není to ovšem jednoduché i vzhledem k tomu, že popularita těchto přehlídek je po celé Evropě obrovská a neustále se rozrůstá počet pořadatelů a tím dochází k termínovým kolizím.“
Přesto i při letošní 39. Rallye Český Krumlov pořadatelé připravili V. Rallylegend Show, kdy se po vybraných tratích rychlostních zkoušek opět rozburácí motory mnoha legendárních soutěžních speciálů minulosti. Diváci se mohou těšit na zajímavé vozy různých skupin z let 1972 až 1990 s posádkami nejméně z České republiky, Itálie, Anglie, Švýcarska a Německa. Zpestřením bude představení prototypové Lancie ECVI Giuseppe Voltou, monstra z připravované skupiny S, která však zrušením „béček“ nebyla ani vyhlášena.
Stejně jako v minulých letech bude hlavním nosným pilířem programu výstaviště v Českých Budějovicích. Tam se legendy představí na trati superspeciálky v pátek a sobotu před i po průjezdech oficiálních soutěžících a zajímavé jistě budou i návštěvy v servisech jednotlivých týmů. Na klasických rychlostních zkouškách se objeví v závěsu za startovním polem historiků v pátek při prvních průjezdech Slavkovem a Jánem a v sobotu při druhých průjezdech Malontami a Přídolím. Je třeba zdůraznit, že jde zejména o přehlídku techniky, nikoliv závodění na čas, přesto je potřeba dbát na bezpečnost všech účastníků Rallye Český Krumlov.
Sledujte oficiální stránky 39. Rallye Český Krumlov www.rallyekrumlov.cz, kde se v nejbližších dnech objeví seznam přihlášených posádek.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?