Stalo se již dobrou tradicí, že pořadatelé Rallye Český Krumlov z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport pořádají vedle hlavních šampionátů také přehlídku historických soutěžních automobilů v rámci Rallye legend show. V letošním roce poprvé Federace automobilového sportu AČR vypsala seriál podniků Rally legend ve svém kalendáři a ten českokrumlovský má v tomto klání prim, jelikož v roce 2007 stál u založení tohoto druhu u nás.
„Uspořádat takový podnik při Rallye Český Krumlov nás napadlo v roce 2006 při návštěvě závodů v Itálii. Tam jsme se seznámili s členem vedení Rallyclubu Sandro Munariho a následně také s Giuseppe Voltou, kteří pak v roce 2007 přivezli do Krumlova čtyři lancie. Tenkrát tomu nikdo moc nevěřil a pro fanoušky to byla potom opravdová lahůdka“ osvětlil zakládající člen podniku Rally legend v Českém Krumlově Luboš Šalát. „Každý další ročník jsme měli snahu ukázat zajímavá soutěžní auta, která domácí fanoušci neznají či jsou již zapomenuta. Není to ovšem jednoduché i vzhledem k tomu, že popularita těchto přehlídek je po celé Evropě obrovská a neustále se rozrůstá počet pořadatelů a tím dochází k termínovým kolizím.“
Přesto i při letošní 39. Rallye Český Krumlov pořadatelé připravili V. Rallylegend Show, kdy se po vybraných tratích rychlostních zkoušek opět rozburácí motory mnoha legendárních soutěžních speciálů minulosti. Diváci se mohou těšit na zajímavé vozy různých skupin z let 1972 až 1990 s posádkami nejméně z České republiky, Itálie, Anglie, Švýcarska a Německa. Zpestřením bude představení prototypové Lancie ECVI Giuseppe Voltou, monstra z připravované skupiny S, která však zrušením „béček“ nebyla ani vyhlášena.
Stejně jako v minulých letech bude hlavním nosným pilířem programu výstaviště v Českých Budějovicích. Tam se legendy představí na trati superspeciálky v pátek a sobotu před i po průjezdech oficiálních soutěžících a zajímavé jistě budou i návštěvy v servisech jednotlivých týmů. Na klasických rychlostních zkouškách se objeví v závěsu za startovním polem historiků v pátek při prvních průjezdech Slavkovem a Jánem a v sobotu při druhých průjezdech Malontami a Přídolím. Je třeba zdůraznit, že jde zejména o přehlídku techniky, nikoliv závodění na čas, přesto je potřeba dbát na bezpečnost všech účastníků Rallye Český Krumlov.
Sledujte oficiální stránky 39. Rallye Český Krumlov www.rallyekrumlov.cz, kde se v nejbližších dnech objeví seznam přihlášených posádek.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.