Na výbornou si vedla při Impromat Rallysprint Kopná ve Slušovicích posádka A.T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000.
Zádveřický jezdec bojoval do závěrečných metrů o absolutní prvenství a nakonec obsadil se ztrátou pouhých 4,3 vteřiny skvělé druhé místo za vítězným Romanem Odložilíkem. Kopná je pro Tlusťáka srdeční záležitostí a devětadvacetiletý úřadující vicemistr Evropy prokázal, že i na českých tratích se s ním musí počítat v boji o nejvyšší příčky.
Antonín Tlusťák a Jan Škaloud vévodili startovnímu poli, neboť zásluhou priority FIA B vezli na své fabii Super 2000 startovní číslo 1. Navíc pro Tlusťáka se jednalo o domácí závod. „Opravdu je to pro mě srdeční záležitost. Od roku 1999 jsem vynechal pouze loňský ročník, který se termínově kryl s evropským závodem v Chorvatsku. Před deseti lety mě ani ve snu nenapadlo, že budu startovat na špičkovém voze a poperu se o absolutní vítězství. Jsem nesmírně rád, že se to podařilo. Celý tým má ve Slušovicích své zázemí, navíc jedna rychlostní zkouška vede kolem rodného domu, zkrátka paráda,“ uvedl spokojený Antonín Tlusťák.
Pořadatelé z Podkopné Lhoty v čele s Josefem Minaříkem připravili čtyři náročné úseky rychlostních zkoušek. Kopná patří jednoznačně k nejtěžším rallysprintovým závodům v České republice. „Jsou tady vždy pěkné rychlostní zkoušky. V okolí je spousta krásných cest, velký výběr erzet a Kopná má určitě nejpěknější erzety z celého mistrovství. Dlouho jsem sprinty nejel, nicméně v rámci testování na ně alespoň jednou v sezoně zavítáme,“ pověděl Tlusťák. Letošní Kopná viděla dramatický souboj o první místo. Od úvodních rychlostních zkoušek se vykrystalizovala trojice nejrychlejších Pavel Valoušek, Roman Odložilík a Antonín Tlusťák, nicméně populární Valda po čtvrté erzetě vyklidil pole kvůli poruše turba. Až poslední rychlostní zkouška rozhodla o celkovém vítězi. Tlusťák během odpoledne vyhrál tři erzety a před posledním úsekem měl ztrátu pouhých 2,5 vteřiny na Odložilíka. Nakonec se před svým největším protivníkem sklonil.
„Zklamaný jsem i nejsem. Každopádně to byly nádherné závody, neboť jsme do posledního metru jeli naplno a bojovali o celkové prvenství. Neustále se zrychlovalo a společně s Valdou a Romanem jsme zbytku startovního pole odjeli. Jel jsem velmi rychle, ale nechtěl jsem to posunout až za hranu auta i svou. Ve vracáku v Podkopné Lhotě v místě zvaném u garáží přišla chyba a ztráta zhruba pěti až šesti vteřin. Určitě to však nebylo rozhodující. Kdo ví, jak by to dopadlo, Roman by určitě zrychlil a spekulovat nemá cenu. Prostě Roman Odložilík byl v cíli o čtyři vteřiny před námi a zaslouženě vyhrál. V každém případě to byl krásný souboj. Být druhý o čtyři vteřiny je lepší než vyhrát s minutovým náskokem a s nikým nezávodit,“ vysvětlil Tlusťák, který překvapil výborným výkonem a výsledkem i sám sebe. Před startem rozhodně pomýšlel na jiné umístění. „Má představa byla skončit do pátého místa. Určitě jsem nemyslel, že budu bojovat o první nebo druhé místo. Před startem byl rozhodně největší favorit Pavel Valoušek. Přece jen vůz specifikace WRC má před autem kategorie Super 2000 stále ještě určitý náskok. Má větší výkon, turbo a lepší diferenciály, i když s podvozkem je to horší. Pro nás to byla soutěž na domácí půdě se spoustou fanoušků. Všem přátelům, co nám fandili podél tratě, patří naše velké poděkování,“ uvedl Antonín Tlusťák.
Velkou pochvalu za výborně připravený vůz Škoda Fabia Super 2000 patří všem mechanikům v čele s Jiřím Malčíkem. „Naše fabia je připravena na velmi špičkové úrovni a postupem času jsme ji uvedli do stavu dokonalosti. Od začátku nám při přípravě vozu a testování pomáhá Roman Kresta, se kterým dlouhodobě spolupracujeme. Dovolím si říci, že nyní auto využívám na 95 procent. Samozřejmě jsem jel Kopnou s vědomím, že auto nesmím poškodit, neboť nás čekají v těsném sledu další soutěže,“ objasnil Tlusťák, který se objeví na českých tratích v letošní sezoně spíše sporadicky, neboť přednost dostává zákonitě evropský šampionát. Přesto je možný start za dva týdny na Rallye Český Krumlov. „Tato rally je stále s otazníkem a během týdne to musíme rozřešit. Ve stejném termínu jako evropský závod v Turecku se jede ukrajinská Yalta Rally coby IRC a k dispozici nejsou volná auta. Nejraději bychom si na tureckou šotolinu pronajali konkurenceschopné auto a náš vůz pošetřili. Může se stát, že pojedeme v Turecku nakonec s naší fabií a poté bychom na Krumlově nestartovali. Definitivní verdikt padne v nejbližších dnech,“ uzavřel zádveřický jezdec.
Celý tým A.T. Motosport soustředí nyní veškeré úsilí na druhý start v letošním seriálu FIA Mistrovství Evropy, kterým je Croatia Rally v Rijece (19. – 21. května). Tlusťák se Škaloudem obhajují v evropském šampionátu titul vicemistrů. Samotná posádka do Chorvatska odjela již v nedělním odpoledni, další členové týmu se vydají na slunný Jadran ve středečním ránu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.