Počas uplynulej soboty odštartovalo u našich západných susedov na Morave už druhé podujatie šampionátu v rally sprinte. Medzi štartujúcimi posádkami boli aj Grzegorz Grzyb – Igor Bacigál jazdiaci na Peugeote 207 S2000 vo farbách slovenského RUFA Clubu.
XIX. Impromat Rally Sprint Kopná bola v podaní RUFA už tretím podujatím v tohtoročnej rally sezóne. Zatiaľ čo na prvých dvoch podujatiach zaradených do slovenského šampionátu DMACK Tyres Rally 2011 sme mali možnosť posádku Grzyb – Hundla sledovať v spolupráci s vozidlami špecifikácie WRC, tu na Kopnej tím uprednostnil vozidlo špecifikácie S2000.
Druhou zmenou bol spolujazdec, keď pre temto prípad Roberta Hundlu vymenil Komárňan Igor Bacigál. Napriek faktu, že Grzegorza Igor ešte nikdy nenavigoval posádka sa zaradila už od prvej rýchlostnej skúšky v nesmierne ťažkej konkurencii medzi najrýchlejšiu päticu súťažiacich posádok.
V druhom teste sa však podarilo Grzegorzovi neskoro dobrzdiť do retardéru, čoho následkom bola penalizácia vo forme tridsiatich trestných sekúnd. Napriek tomu sa už spomínaná dvojica počas súťaže nevzdávala a snažila sa dohnať stratu, čoho dôkazom bolo aj víťazstvo v piatom teste. Napriek ich snahe to však nakoniec stačilo v cieli „iba“ na piate miesto.
Ak vezmeme v úvahu fakt, že Grzegorz s Igorom na Kopnú sa išli vlastne iba poriadne rozjazdiť pred nadchádzjúcou Rally Tríbeč, na súťaži nesklamali a ich umiestnenie bolo v konkurencii troch vozidiel špecifikácie WRC, ale aj pätice S2000-cok a kope veľkých N-iek viac ako dobré. „S výkonom som spokojný, je pravda, že nebyť penalizácie za rozrazený retadér mohli sme sa postaviť na „bedňu“, ale na Kopnú sme išli s cieľom rozjazdiť sa pred budúco týždňovou Rally Tríbeč. Na tomto podujatí ma však už opäť bude navigovať Robert, ktorý sa na Kopnej nemohol zúčastniť. S Igorom nám to v aute perfektne klapalo a ďakujem mu za spoluprácu,“ povedal v cieli vždy usmiaty Grzegorz Grzyb.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.