Počas uplynulej soboty odštartovalo u našich západných susedov na Morave už druhé podujatie šampionátu v rally sprinte. Medzi štartujúcimi posádkami boli aj Grzegorz Grzyb – Igor Bacigál jazdiaci na Peugeote 207 S2000 vo farbách slovenského RUFA Clubu.
XIX. Impromat Rally Sprint Kopná bola v podaní RUFA už tretím podujatím v tohtoročnej rally sezóne. Zatiaľ čo na prvých dvoch podujatiach zaradených do slovenského šampionátu DMACK Tyres Rally 2011 sme mali možnosť posádku Grzyb – Hundla sledovať v spolupráci s vozidlami špecifikácie WRC, tu na Kopnej tím uprednostnil vozidlo špecifikácie S2000.
Druhou zmenou bol spolujazdec, keď pre temto prípad Roberta Hundlu vymenil Komárňan Igor Bacigál. Napriek faktu, že Grzegorza Igor ešte nikdy nenavigoval posádka sa zaradila už od prvej rýchlostnej skúšky v nesmierne ťažkej konkurencii medzi najrýchlejšiu päticu súťažiacich posádok.
V druhom teste sa však podarilo Grzegorzovi neskoro dobrzdiť do retardéru, čoho následkom bola penalizácia vo forme tridsiatich trestných sekúnd. Napriek tomu sa už spomínaná dvojica počas súťaže nevzdávala a snažila sa dohnať stratu, čoho dôkazom bolo aj víťazstvo v piatom teste. Napriek ich snahe to však nakoniec stačilo v cieli „iba“ na piate miesto.
Ak vezmeme v úvahu fakt, že Grzegorz s Igorom na Kopnú sa išli vlastne iba poriadne rozjazdiť pred nadchádzjúcou Rally Tríbeč, na súťaži nesklamali a ich umiestnenie bolo v konkurencii troch vozidiel špecifikácie WRC, ale aj pätice S2000-cok a kope veľkých N-iek viac ako dobré. „S výkonom som spokojný, je pravda, že nebyť penalizácie za rozrazený retadér mohli sme sa postaviť na „bedňu“, ale na Kopnú sme išli s cieľom rozjazdiť sa pred budúco týždňovou Rally Tríbeč. Na tomto podujatí ma však už opäť bude navigovať Robert, ktorý sa na Kopnej nemohol zúčastniť. S Igorom nám to v aute perfektne klapalo a ďakujem mu za spoluprácu,“ povedal v cieli vždy usmiaty Grzegorz Grzyb.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?